کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توپ تو زمین احمدی نژاد است که این دو سال را رییس جمهور باقی بماند یا نه

14 تير 1390 ساعت 11:45




صادق زیباکلام عضو هیات علمی دانشگاه حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که آیا احمدی نژاد دو سال باقی مانده را به سلامتی پشت سر خواهد گذاشت؟، گفت: بستگی به خود آقای رییس جمهور دارد. به تعبیری توپ تو زمین ایشان است که این دو سال را رییس جمهور باقی بمانند یا نه.

به گزارش جهان  روزگار نوشت:وی ادامه داد: اگر احمدی نژاد پرچم شفید را بالا ببرد و همچنان هم بالا نگه دارد این دو سال باقی مانده را به سلامتی پشت سر خواهد گذاشت. اما اگر برود به سمت مقاومت، جنگیدن و تسلیم نشدن در آن صورت مجلس او را استیضاح خواهد کرد و چه بسا به وی رای عدم کفایت خواهد داد.

این استاد دانشگاه همچنین خاطرنشان کرد: البته یک راه دیگر نیز هست قبل از اینکه اصولگرایان تصمیم به پایان دادن وی بگیرند خودش استعفا دهد.

وی با اشاره به اینکه غیبت چندین روزه رییس جمهور در هیات دولت و اقدامات بعدی اش ابتدا به ساکن و و بدون هر گونه طرح و برنامه قبلی بود گفت:می خواهم بگویم احمدی نژاد کلا اهل تعمیق، اهل رایزنی، اهل تدبیر و اندیشه، اهل تامل و اهل اینکه هم جنبه های یک اقدام را در نظر بگیرد خیلی نبود. خیلی ها هستند که اول کاری را می کنند و بعدا در مورد آن تازه می نشینند فکر می کنند. همین برنامه تحول اقتصادی. همه قبول داریم که این برنامه جدی ترین، مهم ترین و اساسی ترین تصمیم برای اقتصادی ایران ظرف صد سال گذشته بوده. خب، شما فکر می کنید پشت این تصمیم به این مهمی، احمدی نژاد چقدر رایزنی با متخصصان، مطالعات عمیق و گسترده اقتصادی، بررسی نحوه اجرای این تصمیم در جوامع دیگر و قس علیهذا بوده؟

زیبا کلام افزود: او حال و حوصله و دل و دماغ بحث و بررسی و رایزنی و شنیدن سخنان مخالفان و موافقان و هیچ کدام از این ها را ندارد.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو خاطرنشان کرد: در پس ذهن احمدی نژاد زمانی که تصمیم می گیرد به سر کار نرود این فکر مطرح بود که بالاخره من حامیانی دارم. آن ها به حمایت از من برخواهند خواست. او نه تنها بر روی حمایت درصدی از آن آرا حساب می کرده، ایضا بر روی حمایت شماری از اصولگرایان که در این شش سال قرص و محکم از او پشتیبانی می کردند حساب می کرده و احتمالا افراد و جریان دیگری که فکر می کرده از او حمایت می کنند.


کد مطلب: 174524

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/174524/توپ-زمین-احمدی-نژاد-این-دو-سال-رییس-جمهور-باقی-بماند-یا-نه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com