کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس‌جمهور: کابینه خط قرمز است

8 تير 1390 ساعت 12:55

رئيس جمهور تأكيد كرد: ‌اتهامات فراواني از قول افرادي كه دستگير شده‌اند، مطرح شد و اشكلاتي هم در اين دستگيري‌ها وجود داشت كه من به رئيس قوه قضائيه اين موارد را اعلام كردم كه هر روز اين مسائل هست ‌و بر كار دولت و كشور اثر مي‌گذارد.


به گزارش جهان به نقل از فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور كه در حاشيه جلسه چهارشنبه هيئت وزيران با خبرنگاران گفت‌و‌گو مي‌كرد،‌ با تبريك فرا رسيدن عيد مبعث پيامبر اعظم (ص) اظهار داشت: عيد مبعث بزرگترين حادثه عالم هستي تا امروز است و در اين عيد همه راه‌هاي آسمان‌هاي به سوي بشر گشوده شد.

وي افزود: بعثت پيامبر گرامي اسلام همه فرصت و ظرفيت براي تعالي انسان را در اختيار او قرار داد و پيامبر مظهر كامل خداوند متعال و مجراي جاري شدن همه لطف و رحمت الهي بر جامعه بشري ‌است.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: پيامبر متعلق به همه موجودات و همه هستي و انسان‌هاست و ‌بعثت پيامبر فرصت براي رسيدن انسان به اوج تعالي و كمال است و انشا‌ءالله اين بعثت با حكومت جهاني انسان كامل تكميل مي‌شود و بشر در آن نقطه از همه ظرفيت‌هاي انساني استفاده خواهد كرد.

رئيس جمهور در پاسخ به سؤال خبرنگاري در خصوص دستگيري‌ها‌ي اخير و اتهاماتي كه به برخي مقامات دولتي وارد مي‌شود، اظهار داشت: موضع ما در قبال اين مسئله سكوت است چرا‌كه ما به وحدت و همدلي نياز داريم و كارها در كشور در ساير اين وحدت و همدلي پيش مي‌رود.

رئيس جمهور افزود: امروز شرايط جهان و منطقه حساس است و مقام معظم رهبري هم دائما بر همكاري و تعامل تأكيد مي‌كند.

وي در عين حال گفت: اتهامات فراواني از قول افرادي كه دستگير شده‌اند، مطرح شد و اشكلاتي هم در اين دستگيري‌ها وجود داشت كه من به رئيس قوه قضائيه اين موارد را اعلام كردم كه هر روز اين مسائل هست ‌و بر كار دولت و كشور اثر مي‌گذارد.

رئيس جمهور گفت: همكارانم در دولت و مردم هر روز از من در خصوص مسائل اخير سؤال مي‌كنند و مي‌خواهند بدانند چه مي‌شود و چه بايد كرد، اما از نظر ما مجموعه اين حركت كاملا روشن است كه يك كار سياسي ‌براي وارد كردن فشار به دولت است.

احمدي‌نژاد گفت: اخيرا هم بحث‌هاي جديدي را مطرح كردند اما موضع ما سكوت است و بنا داريم اين سكوت را ادامه دهيم، ولي بالاخره اگر بخواهند به بهانه‌هاي گوناگون همكارانم در كابينه را متهم كنند، اينجا ديگر براساس وظيفه ‌اخلاقي، ‌قانوني و ‌ملي‌ام بايد بايستم و از همكارانم دفاع كنم.

وي تصريح كرد: كابينه خط قرمزي است كه اگر بخواهند به آنجا دست‌اندازي كنند، حتما به كشور آسيب وارد مي‌شود كه اميدوارم به خاطر مطامع سياسي اين كار را ادامه ندهند اما اگر بخواهند اين روند را ادامه دهند و فضاي همدلي و دلسوزي را مخدوش كنند و به نقطه‌اي برسيم كه ببينيم آسيب جدي به كشور وارد مي‌شود، موظفم مسائل را با مردم در ميان بگذارم و به وظايف قانوني خود عمل كنم كه اميدوارم به آنجا نرسد.

خبرنگاري از رئيس جمهور درباره اقدامات دولت در زمينه جهاد اقتصادي كه رهبر معظم انقلاب امسال را به اين عنوان نامگذاري كرده‌اند، سؤال كرد كه احمدي‌نژاد پاسخ داد: معناي كار جهاد اقتصادي اين است كه ما بايد كاركردهاي بيشتري نسبت به سال قبل در حوزه اقتصاد داشته باشيم.

وي افزود: دولت همه توان خود را متمركز كرده و در عرصه اقتصادي مشغول كار است و از همان هفته‌‌ بعد از تعطيلات نوروز كارها با شتاب خوبي پيش مي‌رود اگر‌چه بودجه امسال ما در ۱۸ خرداد رسمي شد و در اختيار ما قرار گرفت.

احمدي‌نژاد افزود: ما در ۲ ماه نخست سال جديد از تنخواهي كه در اختيار دولت قرار گرفت، استفاده كرديم. برنامه‌هاي گوناگوني در حوزه اقتصاد داريم و سرمايه‌‌گذاري‌‌ به سرعت پيش مي‌رود و در ‌هفته صنعت اعلام كردم ۴۶۴ طرح بزرگ صنعتي افتتاح خواهد شد كه اين روند تا پايان سال ادامه خواهد داشت.

رئيس جمهور گفت: در بخش كشاورزي و ‌مسكن هم دولت برنامه‌هاي خوبي دارد و هم هدفمند‌كردن يارانه‌ها نيز به خوبي پيش مي‌رود و حلقه‌هاي تكميلي آن نيز عملياتي مي‌شود، در بخش مديريت مصرف توسط مردم هم كارها رو به جلو است.

وي افزود: در بحث ‌اشتغال كه نتيجه فعاليت‌هاي اقتصادي است، اميدواريم بتوانيم ركورد جديدي را داشته باشيم و آمارهاي مركز آمار نشان مي‌دهد كه بيش از يك و نيم ميليون نفر امسال وارد بازار كار مي‌شوند و براي اشتغال‌زايي آنها حتما بايد از اين مرز فراتر رويم.

وي تصريح كرد: دولت از اين جهت رقم ۲ ميليون و ۵۰۰ هزار شغل را در حوزه اشتغال تعيين كرد و همه بايد كمك كنند كه به اين رقم برسيم چرا‌كه ايجاد اشتغال و توليد نيازمند تلاش همگاني حتي رسانه‌ها است.

رئيس جمهور بر همين اساس خاطرنشان كرد كه همه بايد دست به دست هم دهند تا در كشور فضاي كار و تلاش و همدلي حاكم شود و اگر قرار باشد تنها دولت فعاليت كند كه تعهد داد ۲۴ ساعته كند و به تعهد خود هم عمل مي‌كند، كفايت نمي‌كند و كار پيش نمي‌رود.

احمدي‌نژاد افزود: صاحب‌نظران و انديشمندان و پيمانكاران و كار‌آفرينان و همه قوا و هر كسي كه دلش براي كشور مي‌سوزد، بايد وارد عرصه شود و اگر دولت به تنهايي بخواهد كار را پيش ببرد و ديگران هر روز براي دولت مسئله‌سازي ‌كرده و فضاي تخريبي براي مسئولان ايجاد كنند، حتما آثار منفي خواهد داشت.

وي تصريح كرد: رهبر معظم انقلاب تاكيد فرمودند حقوق افراد بايد رعايت شود و در روند‌هاي قضايي بايد شخصيت و آبروي افراد به خصوص اعضاي دولت ‌كه شبانه روز مشغول كار و خدمت مي‌كنند و فرصت ندارند از خود دفاع كنند، حفظ شود و اميدواريم ديگران هم دولت را ياري دهند تا همه به سوي همدلي و كار پيش بروند تا در فضاي آرام كار بيشتري انجام شود.

رئيس جمهور در پاسخ به سؤالي درباره تفاهم دولت و مجلس در خصوص ادغام وزارتخانه‌ها اظهار داشت: حجم دولت بايد كوچك شود و ما به سازمان دهي جديدي نياز داريم چرا‌كه شرايط امروز كشور با ۵۰ سال قبل در حوزه‌هاي نيازها و مطالبات مردم و اختيارات و وظايف دستگاه‌ها كاملا تغيير كرده و نيازمند نو سازي سازماني هستيم كه بخيش از طريق ادغام‌ها تحقق مي‌يابد.

احمدي‌نژاد تشكيل وزارتخانه "صنعت، معدن و تجارت "، "تعاون، كار و رفاه ‌اجتماعي " و "راه و شهرسازي‌ " را خوب ارزيابي كرد و گفت كه گام‌هاي ديگري داريم كه بايد با همكاري بين دولت و مجلس برداشته شود و نظر ما اين است كه بايد اين همدلي و همكاري باشد.

وي در پايان تصريح كرد: بحث‌هاي دولت هميشه تخصصي بوده و در پيگيري اداره كشور غير از نظرات كارشناسي هيچ موضوع ديگري را دخالت نمي‌دهيم و هر جا كه بحث‌ها تخصصي باشد، تفاهم و همدلي هم ايجاد مي‌شود كه اميدواريم هميشه اين فضا باشد تا بتوانيم عرصه خدمت به مردم را توسعه دهيم و در كشور عزيزمان شاهد پيشرفت‌هاي روز افزون باشيم.


کد مطلب: 173698

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/173698/رئیس-جمهور-کابینه-خط-قرمز

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com