کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مجسمه‌ مبتذل در نمایشگاه ما به هيچ‌وجه اهمیتی نداشت!

5 تير 1390 ساعت 16:03

سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري که اخیرا روح الله احمدزاده کرمانی، استاندار سابق فارس، بر کرسی ریاست آن تکیه زده است، به گزارش سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک، درباره وجود آثار مبتذل در نمایشگاه سازمان میراث فرهنگی واکنش نشان داد.


به گزارش جهان، محمد حسن قدیری ابیانه در بخشی از گزارش خود با اشاره به اقدام سازمان میراث فرهنگی در برگزاری نمایشگاهی از آثار تاریخی ایران در اردیبهشت سال ۸۶ در مکزیک، نوشته بود: آنچه تعجب و تاسف مرا بر انگیخت تعداد قابل توجهی از آثار مستهجن تاریخی بود که در بین این آثار دیده می شد. این مجسمه ها آشکارا و بی شرمانه به اندام های تناسلی مردان و زنان پرداخته بود و در یک مورد نیز معاشقه عریان مرد و زنی را ترسیم می کرد.

روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی در اطلاعیه خود در پاسخ به این یادداشت قديري ابيانه، مدعی شده که تنها یک مجسمه مبتذل در نمایشگاه بوده و این مجمسه هم "به هيچ‌وجه قابل اهميت" نبوده است: مجسمه مورد ادعاي آقاي «قديري ابيانه»، يک مجسمه معمولي گلي به ابعاد حدود ۳۰ سانتي‌متر است که در ميان حدود ۱۰۰ شي ارسالي که بخش اعظم آن متعلق به دوران اسلامي بود (و آقاي قديري ابيانه اصلا اشاره‌اي به آن نکرده‌اند) به هيچ‌وجه قابل اهميت نبود. حال چه شده بود که اين مجسمه با اين سايز و کيفيت از چشمان تيزبين آقاي قديري ابيانه در امان نبوده است، در نوع خود حکايتي است که به طنز کارکنان سفارت ايران در مکزيک مبدل شده بود!

روابط عمومی سازمان در ادامه دو خاطره از قدیری ابیانیه منتشر و ادعا کرده است که علت گزارش آقای قدیری ابیانه این خاطرات بوده است.

این سازمان مدعی شده است که آقاي قديري ابيانه تلاش کرده است که با پول مردم مکزیک را مسلمان کند: آقاي بقايي که مشتاق شده بود، چگونگي اجراي طرح را پرسيد و آقاي قديري ابيانه در پاسخ گفت: «اين مکزيکي‌ها به سفارت مي‌آيند و مسلمان مي‌شوند و ما به آن‌ها هزار دلار آمريکا مي‌پردازيم و من اکنون چندين نفر را اين‌گونه مسلمان کرده‌ام. شما هم مثلا يک ميليون دلار بدهيد و در اين کار خير شرکت کنيد!

این سایت همچنین مدعی شده که قدیری ابیانه تلاش کرده است از حمید بقايي، رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی، بودجه بدون "اسناد و فاکتور" بگیرد.


کد مطلب: 173207

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/173207/مجسمه-مبتذل-نمایشگاه-هيچ-وجه-اهمیتی-نداشت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com