جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱۱

تعرض گروهی این‌بار به یک پزشك مجرد

دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب: 172213
مسئولان دادگستری گلستان از بازگشایی پرونده آزار و اذیت دو دختر كه یكی از آنها به قتل رسیده در شعبات مختلف دادگستری این استان خبر دادند.
به گزارش خبرنگار مهر، مسئولان قضایی گلستان در نشست مطبوعاتی با اهالی رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه، پرده از جنایاتی برداشتند كه علیه یك پزشك زن و یك دختر در یك منطقه روستایی و یكی از شهرهای استان رخ داده است.

قضیه از این قرار بوده كه پزشك جوان، مجرد و متعهدی كه به انگیزه خدمت به مردم محروم در یكی از روستای گلستان در امر پزشك خانواده خدمت می كرد از سوی چهار نفر مورد تعرض قرار می گیرد.

این افراد به بهانه دریافت خدمات درمانی به این پزشك مراجعه و وی را مورد اذیت و آزار قرار می دهند.

همچنین مسئولان قضایی گلستان از پرونده قتل دختری جوان در یكی از شهرستانهای استان خبر دادند.

این حادثه كه موجی از تاثر و اندوه را بین مردم مذهبی استان گلستان ایجاد كرده است، از این قرار بوده كه دو نفر، دختری را در یكی از شهرهای گلستان می ربایند و پس از آزار و اذیت در جنگلهای منطقه به قتل می رسانند.

دادستان مركز گلستان با اشاره به جزئیات دو حادثه فجیع گفت: پزشك خانواده و شاكی پرونده ابتدا قضیه را سرقت معرفی می كند و سپس پرده از ظلمی كه در حقش روا شده است بر می دارد.

عباس پوریانی گفت: پرونده این افراد در شعبه سوم كیفری استان در حال رسیدگی است كه پس از قطعیت اتهام و تكمیل مستندات احكام اعدام اجرا خواهد شد.

دادستان مركز استان گلستان تاكید كرد: به زودی شاهد اجرای حكم افراد خاطی و متجاوزین به عنف در استان خواهیم بود.

وی افزود: پرونده افراد خاطی مربوط به پزشك خانواده مستقر در خانه بهداشت یكی از روستاهای استان در شعبه سوم كیفری استان در حال رسیدگی است .

پوریانی تصریح كرد: متهمان پرونده تجاوز و قتل دختر دیگر نیز به سرعت و در كوتاهترین زمان ممكن شناسایی و دستگیر شدند.

وی تاكید كرد: مراحل این دو پرونده به صورت ویژه و خارج از نوبت در حال پیگیری است.

وی گفت: دادستانی نسبت به امور استان نظارت عام دارد و تاكنون موارد متعددی را راسا به عهده گرفته است كه پیش از اطلاع مردم اقدام به انجام خدمات در دستگاه قضایی كوده است.

پوریانی ادامه داد: دستگاه قضایی نسبت به جرائمی از قبیل تجاوز به عنف حساسیت ویژه ‌ای دارد و در همین بخش خواستار اقدامات اساسی در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در جامعه است.

وی اذعان داشت: شرایط خاصی در برخی از پرونده‌ها موجود است كه نیاز به ریشه یابی عوامل دخیل در آن و به ویژه مشكلات جوانان در این باره هستیم.

پوریانی در پایان گفت: طی سال گذشته جرائم مربوط به عفت عمومی در استان با كاهش مواجه بوده و هرچند این جرایم صورت محدود و انگشت شمار در جامعه اتفاق می افتد اما باعث ایجاد ناامنی در جامعه می‌ شود.

رئیس كل دادگستری گلستان نیز با اشاره به حوادثی كه در خمینی شهر اصفهان رخ داد گفت: در بعضی جنایات عامل اصلی خود قربانی است.

احمد فاضلیان افزود: برای جنایات برای دو دختر در استان دادگاه ویژه تشكیل و رسیدگی فوق العاده انجام شده است.

وی ادامه داد: جامعه به این دلیل به این شكل افتاده كه بعضی دستگاههای اجرایی وظایف خود را به خوبی انجام نمی دهند.

وی تاكید كرد: ما مجری قانون هستیم اما افراط و تفریط های ماموران قانون را نیز قبول نداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با اعدام کردن این افراد کار درست نمی شود و شما می بینید که هر روز که می گذرد اوضاع بدتر هم می شود انسان موجودی است که دارای غرایزی است که اگر در مسیر مثبت قرار نگیرد فوران می کند و اگر فوران کند و شرایط مناسب برایش فراهم نشود منجر به جنایت می شود و در آن صورت است که بسیار خطرناک تر است امروز دیگر نمی شود شعار داد که ما مسلمانیم و نباید دسترسی به غرایز به سادگی وجود داشته باشد این یکدندگی ما یعنی مرگ یا آزار یک عده بیگناه
Iran, Islamic Republic of
آقا چرا جو جامعه رو نگران و ملتهب میکنید. شنیدن این دست اخبار ذهن مردم رو و قلبشون رو تحت تاثیر قرار میده و باعث نگرانی میشه.
اگه اين رئيس دادگستري استان گلستان يه كم سواد حقوقي داشته باشند بهتر ميتونن عامل اصلي جرم رو تشخيص بدن.
واقعا كه
از يه همچين آدمي و در همچين سمتي اينجور تحليل كردن بعيده .
من در ایران به دنیا آمدم و در شهر تهران و مدت هاست که در ایران نیستم یک چیزی را تجربه کرده ام در ایران کسی پاسخگو نیست مسئولین پاسخگو نیستند اغلب کسانی که اداره امور را دارند سواد مدیریت جامعه را ندارند . برای خودم و مردم خودم متاسف هستم . متشکرم
Iran, Islamic Republic of
سن ازدواج بالا ، گرانی و تورم بیداد می کنه ، مسکن گران ، امار طلاق بالا فقط خانه عفاف همین و بس
Iran, Islamic Republic of
اخلاق، بهداشت، امنيت،رفاه، ابعاد اصلي يك جامعه سالم هستند. متاسفانه در جامعه ما روز به روز اين ابعاد ضعيف تر و كم رنگ تر مي شوند.
Iran, Islamic Republic of
نیروی انتظامی قوه قضاییه از تمامی پرسنل خدوم شما سپاس!!!
,واقعاَ متاسفم از این نگاه به اطلاع رسانی...
دوستی که نگران التهاب اجتماع هستی...چرا به خودت نمی گی در صورت عدم اطلاع رسانی و اگاه کردن مردم این اتفاق شوم در انتظار همه خانمهای جامعه به ظاهر آرام مون هست؟؟؟
Latvia
عاقبت ماهواره و تبليغ زندگي غربي جز اين نتيجه نميده !
Iran, Islamic Republic of
اسلام می فرماید که اجرای حدود و احکام الهی مایه حیات و بقای سالم جامعه است. وقتی اجرای حدود در جامعه ما سالهاست عملا تعطیل شده، نباید از بروز چنین جنایتهایی تعجب کرد.
قضیه وقتی جالبتر میشه که بسیجی ضابط در کاشمر میگه طی هماهنگی با مقام قضایی در مورد پیگیری و آزادکردن زنی که مورد تجاوز قرار گرفته، ایشون اعلام میکنند که شما پیگیری نکنید اگر بعدا اومد شکایت کرد رسیدگی میکنیم!!! این میشه غیرت علوی در یک مسؤول قضایی مملکت اسلامی!!
United Kingdom
بستن راه هاي شرعي اطفاء غرايز جنسي بر اساس يک سري خرافات عرفي (برگرفته از نوع نگاه غربي به انسان) از يک سو و کوبيدن بر طبل تحريک قواي جنسي بر اساس همان عرف غربي حاکم بر جامعه ما نتيجه اي جز چنين فجايعي در پي ندارد.