جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱
یک نمانیده به جهان خبر داد:

پیشنهاد استعفا به صالحی در کمیسیون امنیت ملی

يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب: 172052
اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به وزیر خارجه پیشنهاد کردند که در صورتی که نتواند ملک زاده را از سمت خود عزل کند، بهتر است استعفاد دهد چرا که استیضاح حتمی است و این استیضاح در مجلس رای می آورد و به ضررش تمام می شود.
به گزارش خبرنگار جهان در جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه حضور یافت که موضوع انتصاب محمد شریف ملک زاده بعنوان معاون اداری مالی وزیر خارجه مورد بحث قرار گرفت.

یکی از اعضای این کمیسیون در این رابطه به خبرنگار جهان گفت: در این جلسه نمایندگان سوالات مختلفی در خصوص این انتصاب مطرح کرده و با توجه به اتهامات مالی و غیر مالی که متوجه ملک زاده است، خواستار عزل ملک زاده شدند.

وی افزود: نمایندگان تاکید داشتند که مجلس موافق این انتصاب نیست و اگر وزیر وی را برکنار و عزل نکند، استیضاح وی بصورت حتمی در مجلس مطرح خواهد شد.


این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: نمایندگان اعلام داشتند که اگر وزیر نتواند ملک زاده را از سمتش بردارد، بهتر است استعفاء دهد چرا که اگر استیضاح شود، مجلس به وی رای اعتماد نخواهد داد و این به ضرر وی تمام می شود.

این نماینده با بیان اینکه صالحی به بسیاری از سوالات نمایندگان پاسخ نمی داد، گفت: وزیر خارجه خیلی با احتیاط صحبت می کرد و غیر مستقیم اعلام داشت که خود موافق این انتصاب نبوده و در این زمینه در فشار بوده است.

در پی انتصاب محمد شريف ملك زاده به عنوان معاون اداري مالي وزارت امور خارجه، طرح استيضاح صالحي در جلسه امروز مجلس تهيه شد كه ۲۲ امضا دارد. احمد توكلي ، كاتوزيان، علي مطهري نمايندگان تهران از جمله امضا كنندگان اين طرح هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اقای صالحی استعفا نده بگذار استیضاح شوی چرا که اگر این نمایندگان می گویند این فرد پرونده قطوری از اتهامات دارد چرا تاکنون وی را به قوه قضاییه معرفی نکردند این فرد سالهاست در دولت مشغول بوده متهم نبود یک شبه شد دزد بغداد