جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۴۳

ماجرای قطع رابطه آیت الله خوشوقت با آیت الله امجد

يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب: 172050
چندی پیش حاج آقای صدیقی، امام جمعه موقت تهران حکایتی از یکی از دیدارهای جمعی از بزرگان و خواص با رهبرمعظم انقلاب تعریف کرد.
به گزارش جهان، حجت الاسلام صدیقی، چهارشنبه، شب ولادت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام، در مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله خوشوقت در تالار شیخ صدوق در جوار حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام در میان سخنان خود به این حکایت اشاره کرد و گفت: حضرت آقا در دیداری که جمعی از بزرگان و خواص خدمتشان رسیده بودند، فرمودند: طوفان های بزرگی در راه است، خودتان را متصل کنید.

وی گفت: در آن جلسه یکی از افراد از حضرت آقا می پرسند، به چه کسی خود را باید متصل کنیم؟ و حضرت آقا، آیت الله خوشوقت را از بزرگانی معرفی می کنند که اتصال به ایشان مایه نجات در گردبادها و طوفان های تند اعتقادی و سیاسی آینده خواهد شد.

و اما ذکر اینکه نکته، من را یاد برخی ها می اندازد که متاسفانه باد ها و گردبادها بردشان و نیز برخی که هنوز هم در مقابل بادها مقاومت می کنند و همچنین عده ای که کالجبل الراسخ، استوار و محکم دربرابر بادها ایستادگی کرده اند.

در این میان اما، افراد وجود دارند که خودشان محل رجوع جوانان و مردم از اقشار مختلف اند که انحراف ایشان و اسیر گردباد شدن شان، خرابی های بزرگ تری را به بار می آورد.

از جناب حاج آقای امجد که من از دوران نوجوانی ارادت خاصی به محضرشان داشته ام این روزها خبرهایی در برخی سایت ها و وبلاگ ها منتشر می شود که برای امثال من ناراحت کننده است برای مایی که نمازهایی پشت سر ایشان، اقامه کرده ایم و اوقات جوانی خود را با منبرهای اخلاقی ایشان گذرانده ایم سخت است که اکنون مواضع عجیب و غریب ایشان را نظاره گر باشیم.

روی سخن من البته اینجا با جناب آقای امجد نیست که نصیحت بزرگان کار بزرگان است و اما آنچه برای من در مطالعه احوال کنونی ایشان جالب می نمود این است که در آن، به برهه ای برخورد کردم که رابطه ایشان با حضرت آیت الله خوشوقت به دلیل عمل نکردن به راهنمایی های ایشان قطع شده است.

یکی از نزدیکان حضرت آیت الله خوشوقت می گوید: حاج آقای امجد مرتب به مسجد و مجالس آیت‌الله خوشوقت می‌رفت و در اکثر مجالس خود، می‌گفت: من خودم، دائم از حاج آقای خوشوقت استفاده می‌کنم شما هم این فرصت را از دست ندهید، تا می‌توانید از ایشان استفاده کنید.

آیت‌الله خوشوقت هم در مجالس روضه آقای امجد حاضر می‌شد، تا اینکه بعضی از چهره‌های سیاسی در این مجلس روضه ورود پیدا کردند.

از همین رو حاج آقای خوشوقت به آقای امجد تذکر دادند که حضور این چهره‌ها در مجلس شما، در ذهن مردم به ویژه جوانان جنبه تایید از طرف شما را دارد، آنها را راه ندهید. اما آقای امجد گفت: نمی‌توانم که آنها راه ندهم، مجلس روضه امام حسین(ع) است. آیت‌الله خوشوقت گفت: اگر نمی‌توانی مانع آنها شوید پس مجلس خودتان را تعطیل کنید و الا تایید باطل به هر نحوی حرام است. اما آقای امجد قانع نشد و حضرت آیت الله خوشوقت ارتباط خود را با آقای امجد بطور کلی قطع کردند. الهي لا تكلني علي نفسي طرفة عين، ابدا.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آيت الله امجدمومني صادق وحق طلب وراست كردار هستند
Iran, Islamic Republic of
آیت الله امجد از نوادر روزگارند. یادم نمی رود زمانی که در کوی دانشگاه تهران ساکن بودم در محضر استاد چقدر حظ معنوی می بردیم وقتی به نماز جماعت به امامت ایشان می رفتیم انبوهی از جوانان را می دیدیم که در هیچ نماز جماعتی این گونه نبود. سخنرانی او به جای ارشاد و دستور به جوانان که الان نقل مجالس وعظ است بیشتر اخلاقی و انسانی بود. من هرگز شخصیت مثبت و اخلاقی او را فراموش نمی کنم و به او ارادت خاص دارم. به نظر استدلالی که ایشان داشته است اسلامی و کاملا اخلاقی است نمی توان دیگران و لو مخالفان را از مجلس سید الشهداء (ع) اخراج کرد. در مجلس آقا امام حسین (ع) همه باید باشند این رسم زندگی مولایمان است.
البته یکبار هم در محضر استاد خوشوقت بودم استخاره ای برایم گرفت که محشر بود. به این حال این دو بزرگ هر یک هر یک قاموس خود را دارند و نباید به ساحت هیچ یک از این بزرگان اهانت کرد و یا برای آنان نسخه پیچید که چگونه رفتار کرد.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه برخی افرادی که در بین مردم به عرفان و زهد شناخته شدن گاهی در مسائل رز و مبتلا به جامعه کم میارن و اشتباه میکنن
آدم وقتی فرمایشات افراد صاحب نفس و اهل کرامت مثل مرحوم بهاءالدینی و خوانساری و گلپایگانی و فاضل لنکرانی و از زندگانشون آیت الله حسن زاده آملی و جوادی آملی و فاطمی نیا و ... رو کنار تحرکات برخی مثل آقای امجد میذاره بیشتر به فاصله نوع عرفان و میزان تعمق سیر و سلوک این عزیزان با هم پی می بره
Iran, Islamic Republic of
سلام و باتشكر
جاي اين مطلب اينجا نيست.اين بحث خصوصي بماند بهتر است.
Iran, Islamic Republic of
کم نبودن بزرگانی که در تاریخ با تشخیص اشتباه و نابجا باعث زیان دیدن جبهه حق شدن و عده ای بخاطر وجهه اونا همراهشونشدن که بعدها معلوم شد به خطا رفتن
خداآیت الله امجدو نجات بده
کاش ایشون کمی هم نصایح حضرتآیت الله حسن زاده آملی رو به یاد بیارن
آیت الله امجد انسانی وارسته همچون آیت الله بهجت (رحمه الله علیه) هستند .همین نکته ای که شما فرموده اید نشان از ایمان و حق طلبی ایشان دارد. مطلب شما نه تنها نشان از ضعف او نیست که بر مرتبت او می افزاید. او با این کار عاقبت به خیر شدند.
Iran, Islamic Republic of
حضرت آقای امجد کافی است که نگاه کند و ببیند چه کسانی او را تایید می کنند و چه کسانی از کنارش رفته اند!
Iran, Islamic Republic of
واقعاً متاسفم كه مسائل مابين بزرگان كه براي خودشان نيز روشن نيست حق با كي مي باشد را رسانه‌اي مي كنيد تا سوء استفاده كنيد؟
قرار نيست اگه آدم خيلي خوبي مشاوره اي داد و ما مشاوره اش را بجا ندانستيم حتماً بايد عمل كنيم وگرنه گناهكار باشيم. خدا فرموده "يستمعون القول و يتبعون ما احسنه"
اما اگر اصل خبر شما صحيح باشد ، جناب صديقي اخيراً صحبت هاي سطحي افاضه مي فرمايند مثل ماجراي زلزله تهران و اين مورد اخير كه بنظر مي رسد بايد جايگاه خودشان را با مراقبه و محاسبه بيشتر حفظ كنند.
United States
كاري با طرز تفكر اقای امجد ندارم ولي در اين مورد حق با امجد بود .. اومديم اونا بخوان تو تمام مراسم روضه شركت كنند بايد روضه تعطيل شود تو اين مملكت.. از آقاي صديقي بعيد است...
Iran, Islamic Republic of
ما از بچگی پای منبر ایت ا.. امجد بزرگ شدیم. بزرگواریست ایشان. خدایا بر توفیقاتشان بیفزا.
Iran, Islamic Republic of
مجلس روضه رو هم اگر تعطیل نمی کردن خوب و شایسته بود که موضعشونو در قبال این افراد مشخص می کردن نه اینکه در لفافه مجلس امام حسین (ع) سکوت کنن و باعث وهن و تشتت ذهن مردم بشن
Iran, Islamic Republic of
اقای خوشوقت انسان وارسته وبزرگواری هستند خداوند بر عمر مبارکشان بیفزاید
Iran, Islamic Republic of
توصيه هاي حقير:
1- تقوا پيشه كنيد (اتقوالله)
2-من آقاي امجد را كه انساني وارسته و متقي است از 18سال پيش در هنگامه حضور در مسجد كوي دانشگاه تهران مي شناسم.
3- حق ممكن است به مذاق برخي خوش نيايد. پس مباحثه راه علاج است
4-او شاگرد عرفان و اخلاق و منش علامه طباطبايي (ره) است
5-مطالب زيادي هست كه من فرصت انعكاس آن ها را در اين جا ندارم
United States
در مقابل توصیه آیت الله خوشوقت باید کمی با دقت قضاوت کرد که این توصیه یک عالم است و با بررسی تمام جوانب چنین توصیه‌ای نموده‌اند چرا که تعطیلی جلسه‌ی روضه امری مباح و تایید باطل فعل حرام است علاوه بر این کسانی که هر دو بزرگوار را میشناسند میدانند خود آقای امجد خودش را روزی مرید خوشوقت می‌دانست و به آن افتخار میکردند.
United States
تو رو به خدا مقدسات رو به بازی نگیرید ، من داره پشتم میلرزه ، بالاخره کی داره درست میگه ؟ معیار حق چیه ؟ من چه جوری تشخیص بدم ؟ زیر بیرق کی سینه بزنم ؟ نکنه فردا روز بگن : فلانی و فلانی و فلانی هم از مسیر خارج شدند...
Iran, Islamic Republic of
سلام ودرود برمردخدا حضرت آیت اله امجد که دراین طوفان بی بصیرتی ایشان راه حق راانتخاب نمودند.خداامثال شماعلمای دین رابرای مانگه دارد.که منافع ناچیز دنیا رابه خاطر مجیزگویی این آقایان ترجیح ندادید
Iran, Islamic Republic of
مقايسه اقاي امجد با حضرت ايت ا.. بهجت مقايسه بسيار نابجا ايست . كساني كه اين مقايسه را میكنند كمي بيشتر در تفكرات و اخلاقيات و زندگي و اطرافيان و سواد اقايان مطالعه كنند.
واقعا جای تاسف داره که مسائل این دو مرد خدا رو به سایت ها و به سطح عامه مردم کشوندید. کار زشتی کردید.
Iran, Islamic Republic of
جهت اطلاع
اول بار تنها نشريه اي كه بعد از رحلت آيت الله بهجت (ره) آقاي امجد را همطراز آيت الله بهجت (ره) و ديگران خواست به وي مراجعه كنند نشريه ای متعلق به شهرداري تهران بود.
Iran, Islamic Republic of
مشکلی که در این خبر و بسیاری از کامنتهای ذیل آن قابل مشاهده است این است که می‌خواهند حق را با اشخاص بشناسند و متأسفانه در این چند مدت اخیر این گرایش بسیار بیشتر شده و خود این امر از شاخص‌های فتنه و حالت ابهام در مسائل اجتماعی و سیاسی است. در حالی که امیر المومنین علی (ع) توصیه می‌کنند که «اشخاص» را باید با حق شناخت و محک زد. برای این کار هم باید دید جناب آیت الله امجد چه می‌گویند و اخیرا چه گفته‌اند تا بر اساس آن بتوان به قضاوت نشست که از مسیر حق و انصاف خارج شده‌اند یا نه.
درود بر آیت الله امجد، استاد بی‌بدیل اخلاق و عرفان.
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای سایت شما و همچنین آقای صدیقی متاسفم
کسی که نداند هر حرفی را کجا باید بزند چگونه توصیه اخلاقی به دیگران میکند
یاد کلام دیگر آقای صدیقی افتادم قبل انتخابات که افاضه فرموده بودند رای به احمدی نژاد مانند جهاد در راه خداست
واقعا جهاد در راه خدا بود؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
امام علي عليه السلام فرمودند: اعرف الحق تعرف اهلها. بطور كلي مي گويم : كشف و كرامت و خواب وحتي چشم برزخي و نمازشب و امثالهم ملاك عاقبت بخيري و هدايت نيست. آنچه اهميت دارداولا تطابق با معيار ولايت و ولايت پذيري است. چه اينكه در غير اينصورت سنگ روسنگ بند نمي شود و بجاي ايران اسلامي بايد بگوييم ايرانستان . ضمن اينكه عقلانيت در كنار منابع ديگر خود منبعي مستقل جهت كشف حقيقت و ميزاني براي پيمودن مسير است . آقاي امجد در هر حال موجب خشنودي و شادماني دشمنان دين و فقاهت گرديده است. اين دشمن شادكني خلاف عقل و وجدان است. چه كسي مي تواند قسم حضرت عباس (ع) بخورد كه آقاي امجد داراي عصمت از خطاي در نظر است. در واقع اين امكان وجود دارد كه ايشان دچار خطاي در تشخيص شده باشند واين وظيفه بزرگان ديگر است كه با تنبيه و ارشادهاي مستمر از خطاهاي بزرگتر جلوگيري كنند.
خداوند استاد بزرگوار و فقیه وارسته جناب آقای امجد را برای جهان شیعه حفظ کند.
Iran, Islamic Republic of
میزان ولایت است
Iran, Islamic Republic of
به نظر من احساس میشه اقای امجد ديگر التزام عملي به ولايت فقيه ندارند.
تخریب یک عالم تشیع به خاطر مواضع سیاسی یکی از آفاتی است که از اوائل انقلاب ، نظام را تهدید می کرد و امام خمینی با کارهایی مثل پیام مفصل به خاطر درگذشت آیه الله خویی-که عده ای می خواستند ایشان را جلوی امام قرار دهند- و آیه الله خامنه ای با تاکید بر حفظ احترام علما در سخنرانی های متعددشان تا کنون مانع این انحراف عظیم شده اند.
Iran, Islamic Republic of
امام زودتر از آقای خوئی فوت کردند. چطور برای فوت ایشان پیام دادند؟!
Iran, Islamic Republic of
سکوت آقای امجد در فتنه خیلی مسائل رو روشن کرد . این بیانیه ها و این مسائل فقط جهت اتمام حجت و روشن شدن مسائل برای افراد دیرفهم است .
Iran, Islamic Republic of
با سلام من از دانشجويان كوي دانشگاه بودم و از نزديك اين تذكر ايت الله خوشوقت را به اقاي امجد مشاهده مينمودم كه افراد سياسي اطراف ايشان را گرفته بودند.
Iran, Islamic Republic of
متاسفم براي آقاي امجد

خدا انشاالله ايشون رو از فتنه هاي زمانه نجات بده!
Iran, Islamic Republic of
آقاي امجد با سكوتشان در برابر فتنه گران ودر بسياري موارد تأييد اين فرقه ضاله خط قرمز هاي اخلاق و عرفان را درنورديدند...
Iran, Islamic Republic of
من از پا منبری های پر و پا قرص آقای امجد بودم. حال و هوای مجالس سخنرانی در مدرسه عالی شهید مطهری در شبهای ماه مبارک را از یاد نمی برم. شعر خواندن های آقای امجد در میان سخنرانی اش و گوشه ای در کنار شبستان مسجد نشستن بعد از سخنرانی و به قول آقای امجد جلسه سکوت.
با دیدن حال و روز افکار سیاسی ایشان و کسانی که از ایشان تعریف می کنند و هورا می کشند با همه وجود دعا می کنم که خداوندا عاقبت همه ما را ختم به خیر بفرما .
با سلام به عموم مومنين
بنده تمام مواضع اقاي امجد رو از خود ايشان شنيده ام و ايشان معمولا از روي هوا و هوس حرفي رو نميزنند البته معصوم نيستند ولي اين رو قبول كنيم كه ديگران هم معصوم نيستند.من اقاي امجد رو انسان ولايي ميدانم و ايشان معتقد هستند كه اگر رهبر هم نياز به نصيحت داشته باشند بايد كساني باشند البته در سطوح عالي كه به ايشان تذكراتي جهت نفع اسلام بدهند. بايد نقد بزرگان را به بزرگان سپرد نه در رسانه ها.
Iran, Islamic Republic of
نقد بزرگان کار بزرگانه ولی نه در علن که دشمن شاد بشن
یادتوننره آیت الله گلپایگانی (ره) بعد از انتخاب امام خامنه ای عبایی را برای ایشان هدیه فرستادن و ضمن بیعت پیغام دادن اگر به شما انتقادی وارد بدونم تذکر میدم اگر گوش کردید که چه بهتر اگرگوش نکردید سکوت میکنم تا جایگاه ولایت فقیه آسیب نبیند (نقل به مضمون)
Iran, Islamic Republic of
ایشان حدود یکسال است به منزلی در کنار خانه ما در خیابان دربند نقل مکان کرده اند. ولی اثری از رفت و امد مومنین نیست و بیت ایشان تقریبا در بایکوت مردم بصیر است.
Iran, Islamic Republic of
هميشه در پاي منبرها به ما آموخته اند كه شراب خوار و بي دين هم مي توانند پاي مجالس روضه بيايند و در اين خانه بر روي همه باز است
به نظر من استدلال آقاي بهجت در مقابل آيت الله خوشوقت منطقي به نظر مي رسد
حرف آیت الله خوشوقت منطقی به نظر نمیرسد. زیرا که همه می توانند در مجلس اسلام شرکت کنند آن هم از نوع روضه.
ضمنا مگر آن چهره های سیاسی را می شود به دین و بی دینی ربط داد؟ یک نفر سلیقه اش متفاوت است آیا باید او را دور انداخت؟ اگر آن نوع فکر غالب باشد آیا نباید بقیه را راه داد؟ چرا خودی و غیر خودی بیجا میسازید؟
چرا به فکر آینده این نظام و کشور نیستید؟
Iran, Islamic Republic of
بله که جهاد درراه خدا بود ....الان هم با وجود خطاهای احمدی نژاد ،اگر بخواهیم بین ان چهار نفر به یکی رای دهیم رای به احمدی نژاد وشاید هم رضایی خواهد بود نه موسوی وکروبی ضد ولایت فقیه که راه نفاق را در پیش گرفته اند.!
Iran, Islamic Republic of
آقای امجد کسی است که امثال شهید دکتر شهریاری با عشق و علاقه پای منبرهای ایشان می نشست و بعد از قضایای انتخابات نیز از جفایی که به این عالم وارسته شده بود خیلی دلخور و ناراحت بود.
آقایان تخریبچی !! که فقط خودشان را قبول دارند، بخود بیایند . توبه کنند.
Iran, Islamic Republic of
به نظر من حتي تحليل واظهار نظر در اين موارد نبايد عمومي شود چرا كه نبايد به جايگاه بزرگان دين حتي در گفتارها صدمه اي وارد شود . به ياد دارم در اوائل انقلاب كه حضرت امام (ره) فرماندهي انقلاب را بر عهده داشتند ما بچه هاي تازه به تكليف رسيده مدام پشت سر حضرت آيه ا... خويي حرف ميزديم كه چرا ايشان صراحتا از امام (ره) دفاع نميكند در صورتيكه مقام مرجعيت بالا تر از اين حرفهاست و تشخيص هايي آنها داشتند و دارند كه ما نمي فهميم.
منتظر
Iran, Islamic Republic of
یا الله یارحمن یارحیم یامقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک 🤲