جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۹
همزمان با ژست اعتدال‌گرایی خاتمی افشا شد؛

آخرين توافقات خاتمي و عبدالله نوري براي زنده كردن فتنه

سه شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب: 168045
در شرایطی که سید محمد خاتمی با تاکید بر پایبند بودن به جمهوری اسلامی و قانون اساسی درصدد هموار کردن زمینه بازگشت خود به عرصه سیاسی کشور است، جزئیات دیدار اخیر او با عبدالله نوری فاش شد تا تردیدها به خاتمی بیشتر شود.
به گزارش جهان، بر اساس آنچه که سایت ضد انقلاب گویانیوز به عنوان "خبر ویژه" منتشر کرده، رئیس بنیاد باران پیش از سخنرانی هفته گذشته خود با عبدالله نوری دیدار و درباره پیگیری چند محور سیاسی هماهنگی کرده است که بر پایه محتوای دیدار به نظر می رسد توافقی برای احیای فتنه ۸۸ باشد.
 
ارگان رسمی سازمان اطلاعات آمریکا، توافقات نوری و خاتمی را این چنین بیان کرده است: تاکيد فراوان و جدی بر لزوم آزادی زندانيان سياسی و عقيدتی خصوصا فعالان سياسی و دانشگاهی و حتی جوانان بی نام و نشانی که فقط به خاطر ابراز عقيده ای متفاوت در زندان ها در شرايطی سخت بسر مي برند، لزوم آزادی سريع رهبران سرافراز جنبش سبز آقايان مير حسين موسوی و مهدی کروبی و همسران محترمشان از بازداشت غير قانونی و نيز اعلام مجدد حمايت از مواضع آنها؛ احترام و پاسداشت تمام شهدا و آسيب ديدگان حوادث پس از انتخابات رياست جمهوری سال ۸۸.

این سایت گرچه درباره نحوه دستیابی به جزئیات این دیدار توضیحی نداده اما در ادامه به نقل از نوری و خاتمی ادعای "بحران مشروعيت" را درباره جمهوری اسلامی مطرح کرده و نوشته است که این دو فعال سیاسی راهکارهایی مشترک را برای حل این بحران مطرح کرده اند.

"شرکت دادن تمام فعالان و جريانات سياسی در آن انتخابات ها، حرکت بخش های عاقل و ريشه دار نظام و حاکميت در مسير جبران اشتباهات و کج روی هائی که خصوصا درچندسال اخيرصورت گرفته، توصيه به تصميم گيرندگان نظام جهت کوتاه شدن ديوار بی اعتمادی ميان اکثريت مردم با حکومت" از جمله راهکارهایی است که خاتمی و نوری بر پیگیری آن ها توافق کرده اند.

محمد خاتمی پس از این توافقات جنجالی، در دیداری عده ای که رزمندگان دفاع مقدس نامیده شدند، به جمهوری اسلامی و قانون اساسی اعلام وفاداری کرد و حتی از ظلم جریان فتنه به "نظام و رهبری" سخن گفت. محتوای کلام رئیس بنیاد باران این بود که گذشته را فراموش کنیم و با پذیرفتن خاتمی و همفکرانش در انتخابات به حل مشکلات کمک کنیم.

هرچند برخی افراد ترجیح دادند با نگاهی مثبت با اسن اظهارات خاتمی برخورد کنند اما کارنامه پر اشتباه رئیس بنیاد باران و نقش آفرینی او در فتنه ۸۸ که همچنان با اعلام برائت همراه نشده، اجازه اعتماد عموم ناظران سیاسی به سخنان او را نداد. 

افشای جزئیات دیدار او با نوری و توافقش برای احیای جریان فتنه و حمایت مجدد از مواضع ساختارشکن سران آن، روشن ساخت که تردید ناظران سیاسی به مواضع آقای خاتمی بی راه نبوده است و او همچنان درصدد پیگیری اهداف ساختارشکن فتنه گران است.

مسئولان ارشد نظام شرط بازگشت خاتمی و دیگر فعالان آشوب های سال ۸۸ به عرصه سیاسی کشور را اعلام برائت رسمی از جریان آشوب و جبران گذشته اعلام کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
این اقا هنوز نفهمید مردم از او متنفرند و علت تنفر بخاطر اینکه ایشان به مردم و اسلام پشت کرده
آخه مردم چطوری به این خاتمی منافق ضدانقلاب بفهمانند که بابا فرقه سبز مرده
بابا مردم وقتی دیدند خاتمی به امام وارمانهایش و به ولایت فقیه پشت کرده هسته ای را تعطیل کرده بی دینی را رواج داده از او متنفر شده اند
Iran, Islamic Republic of
من نمی دونم این اقایان چپ چرا مدام احساس اکثریت بشون دست میده ؟
Iran, Islamic Republic of
اخه کسی نیست به این اقا بگه چی میخوای از جون این مملکت مادیگه خسته شدیم ازدست شماهای منافق خائن
Iran, Islamic Republic of
عمامه سید را به سر گذاشته است و به جنگ سید می رود ! سید بزند به کمرت ای منافق !
Iran, Islamic Republic of
خاتمي نه اعتقادي به جمهوري اسلامي دارد و نه قانون اساسي.
حتي اگر بيشتر دقت شود او حتي به خدا و اسلام و غيرت و ناموس هم اعتقادي شاید ندارد. هنوز كارهاي او و همفكرانش در دوران قدرت از يادها نرفته. جوك گفتن او وتوهینش به آذريها هم دليل ضديت او با دين مقدس اسلام و معصومين (ع) و ايران اسلامي بزرگ و متحد است.
Iran, Islamic Republic of
آزموده را آزمودن خطاست ! ای لعنت خدا بر هر چی فتنه گره
لعنت خدا به اونهایی که نمیذارن یه آب خوش از گلوی مردم پایین بره بابا اینا چی میخوان از جون این ملت ظاهرا تا همه مردم رو به کشتن ندن راضی نیمشن
United States
آخر تا کی مماشات
چرا اینا محاکمه نمیشن؟
اقلا خاتمی را هم مثل کروبی وموسوی درحصر خانگی قرار بدید تا مردم از شرشان در امان باشند
Iran, Islamic Republic of
چطور ممكن است فرد فتنه گري چون خاتمي به صحنه سياسي باز گردد از كجا معلوم كه اعلام برائتش راست باشد از كجا معلوم وقتي خرش از پل گذشت دوباره معركه گيري نكند؟! آقا جون خاتمي بدون هيچ پيش شرطي بايد قيد بازگشت به صحنه سياسي را بزند چون ديگر اعتمادي به ايشان نيست.