کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

علامه مصباح، از حملات اصلاح طلبان تا هجمه منحرفین

31 ارديبهشت 1390 ساعت 9:56


سرویس سیاسی جهان-محمد حسین زاده: چندین بار استاد را از نزدیک زیارت کرده ام، و بیشتر از هر چیز برایم تواضع استاد ستودنی بوده است. در روز تشییع حضرت آیت الله بهجت در میان انبوه جمعیت عزادار که برای وداع با آن مرد بزرگ آمده بودند ناگاه در میان جمعیت نظرم به استاد افتاد که با متانت و آرامش و البته حزنی که نمی شد پنهانش کرد بدون تشریفات در میان مردم گام بر می داشت. اما این روزها بار دیگر استاد مورد هجمه جریان انحرافی دیگری قرار گرفته است.

و البته این به دور از انتظار نبود، چرا که استاد در طول این سالیان هرگاه نشانه های انحراف را در جریان های سیاسی دیده است مانند بعضی خواص که چشم و گوش را به هر بهانه و دلیلی می بندند، سکوت نکرده و زبان به هشدار و پند و اندرز گشوده است.

سالیانی است که استاد مورد هجمه جریانی است که انحرافشان برای خیلی ها در فتنه ۸۸ آشکار شد ولی حضرت استاد در اوج کباده کشی های جریان دوم خرداد زبان به نقد آنها گشود و تئورسین فراری امروز آنها را بارها دعوت به مناظره کرد. حضرت استاد آن روزها در خشت خام دوم خرداد، انحرافی می دید که خیلی ها که داعیه انقلابی گری هم داشتند در آینه فتنه سبز ۸۸ هم ندیدند و یا نخواستند که ببینند.

امروز استاد هشدار به انحرافی دیگر می دهد. انحرافی مانند انحراف بابیت، که با تمسک به مهدویت از یک سو و تبلیغ ناسیونالیست ایرانی از سوی دیگر با تابلویی تحت عنوان مکتب ایرانی در صدد ایجاد فرقه سازی و انحراف در خط روشن انقلاب اسلامی است.

جریان انحرافی که امروز با محوریت نزدیکان رییس جمهور اداره و رهبری می شود در جواب روشنگری استاد رو به توهین و هتاکی آورده است. برای استاد این بار اول نیست که اتفاق می افتد که مورد هجمه ی هتاکی گروهی قرار می گیرد که آقایان اصلاح طلب تجدیدنظر طلب در سالیان گذشته تا به امروز به اشکال مختلف در صدد تخریب ایشان برآمده اند. آنها گاه با توهین، گاه با تهمت و حتی جسارت در کشیدن کاریکاتوری موهن از حضرت استاد که نشان از اوج عصبانیت جریانات انحرافی دولت اصلاحات از روشنگری استاد داشته است بغضو کینه ی خود را از عمار انقلاب اسلامی نشان داده اند و امروز تاریخ در حال تکرار است و عده ای همان رویه اصلاح طلبان را در پیش گرفته اند در حالی که داعیه اصولگرایی دارند.

البته باید این نکته را مد نظر داشت که جریان انحرافی دولت فعلی هیچ گاه با اصلاح طلبان مشکل خاصی نداشته است. نه از زبان شخص اول این جریان حرف و نقدی نسبت به فتنه گران سبز اصلاحاتی بیرون آمده است و نه از زبان فتنه گران سبز حرف و نقد تندی نسبت به صاحب نظریه مکتب ایرانی!

دلیلش هم مشخص است چرا که همان اهدافی را جریان انحرافی در دولت دهم دنبال می کند که مسئولان دولت اصلاحات دنبال می کردند که امروز اثرش را در فضای فرهنگی کشور به وضوح می توان مشاهده کرد. پس نباید تعجب کرد که حضرت علامه مصباح یزدی از سوی هر دوی آنها مورد تخریب قرار می گیرد.

علامه مصباح امروز همان طور که رهبر انقلاب فرمودند خلا شخصیت های برجسته ای مانند شهید مطهری و علامه طباطبایی را پر کرده اند و در راه دفاع از نظام و انقلاب از جان و دل مایه گذاشتند و توهین ها و تهمت ها را به جان خریده اند. امروز علامه هشدار به انحرافی خطرناک را داده اند و باید خواص و شخص رییس جمهور به گوش گیرند که اگر بی توجهی بکنند خودشان هم با جریان انحراف هم راستا می شوند.


کد مطلب: 167382

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/167382/علامه-مصباح-حملات-اصلاح-طلبان-هجمه-منحرفین

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com