جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱۳

علامه مصباح، از حملات اصلاح طلبان تا هجمه منحرفین

شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: 167382
سرویس سیاسی جهان-محمد حسین زاده: چندین بار استاد را از نزدیک زیارت کرده ام، و بیشتر از هر چیز برایم تواضع استاد ستودنی بوده است. در روز تشییع حضرت آیت الله بهجت در میان انبوه جمعیت عزادار که برای وداع با آن مرد بزرگ آمده بودند ناگاه در میان جمعیت نظرم به استاد افتاد که با متانت و آرامش و البته حزنی که نمی شد پنهانش کرد بدون تشریفات در میان مردم گام بر می داشت. اما این روزها بار دیگر استاد مورد هجمه جریان انحرافی دیگری قرار گرفته است.

و البته این به دور از انتظار نبود، چرا که استاد در طول این سالیان هرگاه نشانه های انحراف را در جریان های سیاسی دیده است مانند بعضی خواص که چشم و گوش را به هر بهانه و دلیلی می بندند، سکوت نکرده و زبان به هشدار و پند و اندرز گشوده است.

سالیانی است که استاد مورد هجمه جریانی است که انحرافشان برای خیلی ها در فتنه ۸۸ آشکار شد ولی حضرت استاد در اوج کباده کشی های جریان دوم خرداد زبان به نقد آنها گشود و تئورسین فراری امروز آنها را بارها دعوت به مناظره کرد. حضرت استاد آن روزها در خشت خام دوم خرداد، انحرافی می دید که خیلی ها که داعیه انقلابی گری هم داشتند در آینه فتنه سبز ۸۸ هم ندیدند و یا نخواستند که ببینند.

امروز استاد هشدار به انحرافی دیگر می دهد. انحرافی مانند انحراف بابیت، که با تمسک به مهدویت از یک سو و تبلیغ ناسیونالیست ایرانی از سوی دیگر با تابلویی تحت عنوان مکتب ایرانی در صدد ایجاد فرقه سازی و انحراف در خط روشن انقلاب اسلامی است.

جریان انحرافی که امروز با محوریت نزدیکان رییس جمهور اداره و رهبری می شود در جواب روشنگری استاد رو به توهین و هتاکی آورده است. برای استاد این بار اول نیست که اتفاق می افتد که مورد هجمه ی هتاکی گروهی قرار می گیرد که آقایان اصلاح طلب تجدیدنظر طلب در سالیان گذشته تا به امروز به اشکال مختلف در صدد تخریب ایشان برآمده اند. آنها گاه با توهین، گاه با تهمت و حتی جسارت در کشیدن کاریکاتوری موهن از حضرت استاد که نشان از اوج عصبانیت جریانات انحرافی دولت اصلاحات از روشنگری استاد داشته است بغضو کینه ی خود را از عمار انقلاب اسلامی نشان داده اند و امروز تاریخ در حال تکرار است و عده ای همان رویه اصلاح طلبان را در پیش گرفته اند در حالی که داعیه اصولگرایی دارند.

البته باید این نکته را مد نظر داشت که جریان انحرافی دولت فعلی هیچ گاه با اصلاح طلبان مشکل خاصی نداشته است. نه از زبان شخص اول این جریان حرف و نقدی نسبت به فتنه گران سبز اصلاحاتی بیرون آمده است و نه از زبان فتنه گران سبز حرف و نقد تندی نسبت به صاحب نظریه مکتب ایرانی!

دلیلش هم مشخص است چرا که همان اهدافی را جریان انحرافی در دولت دهم دنبال می کند که مسئولان دولت اصلاحات دنبال می کردند که امروز اثرش را در فضای فرهنگی کشور به وضوح می توان مشاهده کرد. پس نباید تعجب کرد که حضرت علامه مصباح یزدی از سوی هر دوی آنها مورد تخریب قرار می گیرد.

علامه مصباح امروز همان طور که رهبر انقلاب فرمودند خلا شخصیت های برجسته ای مانند شهید مطهری و علامه طباطبایی را پر کرده اند و در راه دفاع از نظام و انقلاب از جان و دل مایه گذاشتند و توهین ها و تهمت ها را به جان خریده اند. امروز علامه هشدار به انحرافی خطرناک را داده اند و باید خواص و شخص رییس جمهور به گوش گیرند که اگر بی توجهی بکنند خودشان هم با جریان انحراف هم راستا می شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ما از مولا علی علیه السلام آموخته ایم که مومن باید جاذبه و دافعه داشته باشد.
Iran, Islamic Republic of
استاد بزرگوار آيت الله مصباح خيرخواه و دلسوز و مدافع ارزشهاي انقلاب اسلامي اند. درود بر ايشان.
Iran, Islamic Republic of
والله آنچه ما می بینیم تهمت ها و توهین های استاد و هواداران وی به دولت است ایشان دارد مرتب تحلیل پشت تحلیل علیه دولت می دهد و مشکلش با دولت است نه با بقول شما فرقه انحرافی. راستی اگر این فرقه انحرفی است چرا رهبری در این خصوص نظر صریحی ندادند ؟؟ در خصوص فتنه دوم خرداد و فتنه سبز بیش و پیش از هر کس رهبری موضع گیری کرد اما در این خصوص >>>>>>
Iran, Islamic Republic of
اون کسیکه نظر داده و انتقادهای آقای مصباحو ناشی از مشکلش با دولت دونسته یا آقای مصباحو نمیشناسه یا مغرضه
علامه مصباح اگر با دولت مشکل داشت هرگز از دولت حمایت قاطع نمی کرد در ثانی کی گفته هر کی انتقاد کنه دشمنه و با طرف مشکل داره؟
وقتی دولت به حرف علما در خفا گوش نده علما هم برای روشن شدن مردم علنی حرف می زنن چون فردا همین مردم در صورت انحراف دولت، به علما گلایه می کنن که چرا شما حرف نزدید و روشنگری نکردید
از اینها گذشته رهبر اصلا این جریانو آدم حساب نمی کنه که بخواد وقتشو حروم اینها بکنه از این گذشته وظیفه رهبر رو با اقای مصباح و امثال ایشون یکی ندونین
وظیفه اقای مصباح و اشخاصی شبیه ایشون دیده بانی جامعه برای حفظ از انحرافه که این خودش شبیه بازوی رهبری بودنه و وظیفه رهبر هم حفظ نظام از انحرافه و هرکسی الان داره وظیفشو خوب انجام میده
نمیشه که همه چیزو از رهبر مطالبه کنید بعدشم اگر رهبری از این منحرفین حرف بزنه برخی فکر می کنن که حالا چه خبره که رهبری اعلام موضع کرده!
همون بهتر که این فتنه ها رو علمایی غیر از رهبر دفع و دفن کنن
لطفا شما هم از هول طرفداری دولت سطحی نگر و قشری اندیش نباشید
Iran, Islamic Republic of
خداوند به ایشان طول عمر عطا فرماید تا در دفاع از ولایت و انقلاب همیشه در صحنه باشند
Iran, Islamic Republic of
واقعا این دوستی که می گویند چرا رهبری موضع نگرفت حرف بی ربطی زده اند. رهبر دقیقا شخص مشایی را از معاون اولی رییس جمهور عزل کرد این یعنی چی؟ یعنی آقایون این آقای مشایی مورد تایید نیست! ثانیا اگر قرار باشه رهبر در همه ی مسائل پیش رو باشه که قضیه امام حسین(ع) و امام علی(ع) پیش میاد که همه ساکت موندن تا ولی زمانه شون مجبور شد قربانی بشه تا دیگران از خواب بیدار شن!
امام خامنه ای در مقابل این جریان بسیار واکنش تند تری نشان دادند و
آن اینکه هیچ گاه برای دوم خرداد یا فرقه سبز صحبتی از مرگ خود نکرده و همه را به آرامش دعوت کردند.
ولی
در این جریان انحرافی حضرتش فرمودند: تا وقتی من زنده ام اجازه نخواهم داد مصلحتی فوت شود و انقلاب از مسیر صحیح آن منحرف شود.
این یعنی تهدید به اینکه نیاز به بصیرت بالایی است برای تفکیک حق و باطل.
حقا که استاد مصباح علامه بصیرت ده و باصر واقعی اند.
خدا حفظشان کند.
Iran, Islamic Republic of
البته آقا در نماز جمعه سال 79 بخاطر برخی مشکلات بوحود اومده در دولت خاتمی فرمودند اگر فشارها به نظام زیاد بشه که به خیالشون صلح حسنی تکرار بشه اشتباه می کنن بلکه ما کربلای دیگری درست خواهیم کرد (نقل به مضمون)
تو را به خدا این هشدارها را جدی بگیرید و چشمهای خواب آلوده مان را باز کنیم تا جریان انحراف را به وضوح ببینیم این انحرافات از فرط روشنایی چشمهای بعضی ها را کور کرده است. سخنی که از دهان عالمی جلیل القدر برمی‌آید سخنی بیهوده و بی اساس نیست پس آسان از کنار آن نگذریم تا پشیمانی عاقبتمان نشود.
Iran, Islamic Republic of
باسلام
آن فرمايشات مقام معظم رهبري در نماز جمعه نبود بلكه در ديدار با جوانان در ارديهبشت سال 79 بود.
لطفا اصلاح شود...
به اميد به زباله تاريخ پيوستن جريان فتنه و انحرافي....
United States
خداوند متعال را به مبارکی این ایام و به عزت و عصمت زهرای اطهر (س) قسم می‌دهم که این رهرو راه انبیا و اولیاء (ع) را محافظت نموده و عمرش را به بلندای آفتاب قرار دهد همراه با صحت و سلامت و عافیت
آمین یا رب العالمین
علامه مصباح از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نشان داده اند که در شناسایی جریانهای انحرافی بسیار دقیق و خبره هستند. چه آن زمان که انحراف مجاهدین خلق را تشخیص دادند. چه آن زمان که به مناظره با ملی مذهبی ها پرداختند، چه آن زمان که به عنوان اولین فرد عبدالکریم سروش را منحرف معرفی کردند، چه در زمان انحراف اصلاح طلبان و چه امروز. تقوا، فروتنی و سابقه ایشان گواه حقانیتشان است.
خدا حفظشان کند
Iran, Islamic Republic of
البته این تهمت است که می گویید فتنه گران هیچ انتقادی به جریان انحرافی نداشته اند. مثلا آقای موسوی در مناظره ها از مشایی انتقاد کرد.