پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۰
۶۸
آیت الله مصباح:

بیش از 90 درصد معتقدم احمدی نژاد سحر شده است

شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب: 166546
بیش از 90 درصد معتقدم احمدی نژاد سحر شده است
به گزارش جهان بخش های مهم سخنان آیت الله مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی امام خمینی خطاب به اعضای حزب موتلفه اسلامی که در هفته نامه شما منتشر شده در ادامه آمده است:

* بسیاری از محاسبات و معادلات هم اقتضائات خاصی داشتند که عملی نشدند، ولی به هر حال تقدیر الهی و برخی اقتضائات ظاهری به‌گونه‌ای شد که کسی روی کار آمد که کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد بیاید. یادم هست یکی از سیاستمداران کهنه‌کاری که سابقه بسیار طولانی در انقلاب دارد، در همین مؤسسه به من گفت: «این شخص اگر رأی بیاورد، بیش از ۵۰۰ هزار تا نخواهد بود. فکر بیشتر از ۵۰۰ هزار تا را نکن.» این حرف متعلق به کسی است که اگر بخواهیم در این کشور از۵ نفر متخصص مسائل سیاسی نام ببریم، حتماً یکی ایشان است، ولی قضیه جور دیگری شد.

* برتری ایشان نسبت به بقیه رقبا نسبی بود؛ آن هم در بعضی از مسائل که البته مسائل حساسی بودند. بعد هم در عمل ثابت شد که این برتری خیلی چشمگیر است. تأییدات مقام معظم رهبری و تعبیراتی که ایشان در باره این دولت به کار بردند، در تاریخ می‌ماند. ایشان فرمودند از اول مشروطیت تا به حال چنین دولتی سر کار نیامده است و تعبیر بسیار بلندی است. بالاخره کارهای عظیمی انجام شدند که دوست و دشمن به آنها اعتراف دارند، ولی فراموش نکنیم که اینها هیچ‌کدام دلیل مطلق بودن یک فرد نمی‌شوند و ممکن است او هم اشتباه کند.

*بعد که نقطه ضعف‌هایی در بعد فکری و ارزشی ظاهر شدند، قضاوت‌های مختلفی اظهار گردیدند. بعضی‌ها گفتند این فرد اصلاً از اول منحرف بود و اینها همه کلک و این شعارها را برای فریب مردم بود. کسان دیگری در نقطه مقابل گفتند همین الان هم دارد راست می‌گوید و اشتباه نمی‌کند. قضاوت‌های دیگری هم بینابین بود، ولی کم‌کم چیزهایی ظاهر شدند که اصلاً قابل توجیه نیستند و هیچ منطقی آنها را تأیید نمی‌کند. نه برهان عقلی تأیید می‌کند، نه دلیل شرعی و نه اقتصادی و نه کار سیاسی است.

* اینکه آدم جوری رفتار کند که نزدیک‌ترین دوستان و صمیمی‌ترین همکارانش هم آزرده و با او مخالف شوند و توی روی او بایستند، این رفتار برای یک سیاستمدار در هیچ منطقی پذیرفته نیست. سیاستمداران، دشمنان صریحشان را هم یک‌جوری نگه می‌دارند که روزگاری از آنها استفاده کنند. آن وقت انسان با صمیمی‌ترین دوستانش طوری برخورد کند که انگار دارد با دشمنانش برخورد می‌کند، آن هم با رفتارهای سبکی که در عزل بعضی از وزرا شد. آن وقت این سئوال مطرح شد که این رفتارها اصولاً چگونه با منش این شخص سازگارند؟ بهره هوشی این شخص به تصدیق دوست و دشمن از حد متعارف بالاتر است، پس چگونه شیفته یک شخص عادی می‌شود؟ آن هم شیفتگی‌ای که چنین حرکات نامعقولی از او سر بزند! یک وقتی به برخی از دوستان نزدیکم گفتم که بیش از ۹۰ درصد معتقدم که او سحر شده است! این وضعیت ابداً طبیعی نیست. 

*هیچ آدم عاقلی چنین کارهائی نمی‌کند، مگر آنکه اختیار از او سلب شده باشد. این کارها هیچ توجیهی ندارند. یک وقت کسی اشتباهی می‌کند، آن وقت هرچه او اشتباه می‌کند، این فرد می‌آید و توجیه می‌کند! کسی که ده تا دوست دارد، ۹ تا دوستش را می‌گذارد کنار و کارهای دهمی را توجیه می‌کند! آیا این یک کار عاقلانه است که انسان دائماً به آن ۹ نفر اعتراض کند و حتی یک بار هم به آن دهمی اعتراض نکند؟ چطور همه اشتباه می‌کنند و کنار زده می‌شوند، اما این یکی می‌شود مطلق و هرچه می‌گوید درست است؟ این قضیه اصلاً توجیه ندارد، اما گفتن این حرف‌ها عوامانه است و کاری است که پیرزن‌ها می‌کنند. زن و شوهرها سر هر قضیه‌ای که دعوا می‌کنند، می‌گویند جادو شده[خنده حضار]. حرف عامیانه‌ای بود که بگوییم لابد او را جادو کرده‌اند. حرفی نبود که بشود همه جا زد، مضافاً بر اینکه ما خودمان هم اهل این کارها نبودیم. نه پدرمان جادوگر بود، نه خودمان این کاره بودیم.

*بعد روی کارها و حرف‌های شخص جنجال‌آفرین حساس شدیم، دیدیم خیلی حرف‌های بوداری است و اصلاً حرف‌های ساده‌ای نیست. بنده روز به‌ روز احساس کردم که خطر بسیار عظیمی در این جریان، نهفته است و تلاش زیادی در این راه شده. عقلم نمی‌رسید که آیا هیپنوتیزم است، سحر است، ارتباط با مرتاضین است؟ بنده این جور چیزها را بلد نیستم، ولی می‌دانستم که در این قضیه، چیزی غیرطبیعی وجود دارد. دیدیم که این شخص مسئله‌دار، این آقا را مسخّر کرده و او توی مشتش هست. البته قرائن فراوانند و خود شما بیشتر از ما اطلاع دارید که حتی تأثیر نگاه و برخورد و آثار طلسمات و چیزهایی از این قبیل در کار است. البته اینها همه مسموعات هستند و بنده به چشم خودم ندیده‌ام.

*گاهی حرف‌هایی از این قبیل شنیدم که الان آقا امام‌ زمان(عج) خودشان دارند جامعه را اداره می‌کنند! این حرف ممکن است برای متدینین و علاقمندان به آقا امام زمان(عج) خوشایند باشد که یعنی آقا خیلی به جامعه ما عنایت دارند و برکاتشان، بیشتر شامل جامعه ما می‌شود، اما وقتی انسان به این سخن فکر می‌کند و به نتایج احتمالی که از این حرف گرفته می‌شود، قضیه به این شکل در می‌آید که وقتی خود آقا دارند کشور را اداره می‌کنند، نیازی به واسطه نداریم. حرف خیلی زیبا و کشش‌داری است و معنایش این می‌شود که الحمدلله جامعه ما به جایی رسیده است که خود آقا امام زمان(عج) دارند آن را اداره می‌کنند و لذا احتیاج به واسطه نداریم و نایب نمی‌خواهیم!

*حالا شما ببینید با چه منطق و کتاب و بحث و استدلالی، سخنی بیان می شود که اگر در ذهن مردم جا بیفتد، پیامدهای عظیمی دارد. اصلاً چه کسی جرئت داشت و می‌توانست چنین حرفی را در جامعه مطرح کند و جا بیندازد که شما احتیاج به ولی فقیه ندارید. وقتی خود امام زمان(عج) دارند مدیریت می‌کنند، نایب به چه کار می‌آید؟

*اگر قضیه به همین شکل پیش برود و قدرت و ریاست هم دست چنین فردی بیفتد، بودجه مملکت هم در اختیارش قرار بگیرد و به احتمال ۹۹% کمک‌های خارجی هم به آن ضمیمه شود، ببینید چه بساطی در کشور راه می‌افتد و چگونه در میان جوانان جا می‌افتد که کسی در مملکت سر کار است، بالاتر از ولی‌فقیه است و اصلاً خودش با امام زمان(عج) ارتباط دارد. البته این احتمال، یک در میلیون است، ولی وقتی محتمل قوی است، باید به احتمال ضعیف هم بها داد که یک روز صبح بلند نشویم و ببینیم که سید علی‌محمد باب دیگری به دست خود ما و به بهای خون شهدای ما سر کار آمده است!

* یک روزی بود که مردم، آدم کله‌خشکی را که چرس می‌کشید و کتاب نازل می‌کرد، گرفتند و کلکش را کندند، اما حالا ببینید چه آثاری در تمام دنیا دارد.

*حالا اگر یک کسی ریاست داشته باشد، پول هم در اختیارش باشد و سوابقی را هم که ایشان دارد، داشته باشد، هیچ بعید نیست که روزی بیاید و بگوید من هرچه دارم از این آدم دارم و همه خدمات من به حساب اوست که از پشت پرده، مملکت را اداره می‌کرد و با امام زمان(عج) هم ارتباط داشت! این همه خون‌های شهدا، صدها هزار شهید، این همه مقاومت در برابر دشمنان اسلام، آخرش میوه‌اش این شود که سید علی‌محمد باب جدیدی در کشور پیدا شود! البته عرض کردم فرض کنید این احتمال یک در میلیون باشد، اما محتمل آن سنگین است.

*به خودمان گفتیم ما اشتباه می‌کنیم و یک آدم عاقل هیچ وقت چنین حرف‌هائی نمی‌زند. از این گذشته چنین آدم باهوشی[آقای احمدی نژاد] که نمی‌رود تابع چنین کسی[مشایی] بشود.

* حالا مقام رسمی کشور، به عنوان بزرگ‌ترین استراتژیست عالم ـ‌گاهی اوقات با این اوصاف از ایشان تعریف می‌کنند که او بزرگ‌ترین استراتژیست دنیاست‌ـ مطرح می‌کند که دیگر دوران تعریف از اسلام و شعارهای اسلامی گذشته است! و همه ادیان عالم یکسانند، یعنی پلورالیسمی که ما می‌خواهیم سایه‌اش را با تیر بزنیم، ایشان دارد عینیت آن را با تمام قدرتش ترویج می‌کند! بعد کم‌کم شعارهای اسلامی کمرنگ می‌شوند و به‌جای امام، انسان کامل مطرح می‌شود، ارزش‌های اسلامی جای خود را به ارزش‌های انسانی می‌دهند و اسلامی می‌شود ایرانی. این جریان ساده‌ای نیست. یک بار بود، یک کلمه بود، یک جا گفته شده بود، می‌گفتیم یک چیزی از دهانش پریده، اما وقتی اصرار و بعد هم دفاع می‌کند که ایشان فرد شفافی است و آن هم نه یک بار، بلکه چندین و چند بار، دیگر نمی‌شود گفت تصادفی است.

*باب دیگر ارتباط با برخی از مقامات خارجی است که برای مقامات رسمی کشور هم به‌آسانی فراهم نمی‌شود. البته بنده در هیچ‌یک از جلسات آنها حضور نداشته‌ام، ولی قرائن زیادی وجود دارند که ایشان سفرهای متعددی به کشورهای خارجی، اعم از شرق و غرب داشته و با بالاترین شخصیت‌های آن کشورها ملاقات کرده و اخبارش هم در هیچ‌ جا منعکس نشده است .

*بعضی از شخصیت‌هایی که مسئولین سطح بالای کشور هم هستند، می‌گفتند ملاقات با آن افراد برای ما میسر نیست، ولی او به‌راحتی از تهران پرواز می‌کند و به لندن می‌رود و با فلان شخص ملاقات می‌کند. یا فرض کنید، از نخست‌وزیر هندوستان، وقت می‌گیرد و به ملاقات او می‌رود.

*کار به جائی می‌رسد که رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه را کنار می‌گذارد و رسماً می‌گوید که سیاست امور خارجه مرا باید ایشان اداره کند و ایشان نماینده مخصوص من است. چنین چیزی در دنیا سابقه ندارد، آن هم در دولت ولایتمدار و تابع ولی‌فقیه و با تأکید مقام معظم رهبری که در امور خارجی، موازی کاری نکنید، ولی می‌‌بینیم که امثال این مسائل همچنان ادامه دارد.

*بعد هم مسائل اقتصادی و بذل و بخشش‌های بی‌حساب و کتاب و چیزهایی که دولت نهم اساساً برای مبارزه با آنها سر کار آمد. مردم به خاطر این شعارها بود که به دولت نهم رأی دادند و حالا اینها دارند همان فسادها را به دست دیگری و با یک چک سفید که هرچه ایشان بفرمایند، اجرا می‌شود، انجام می‌دهند.

*حساسیت بنده فقط روی بعد فکری قضیه است، اما اینها هم موضوعات مهمی هستند. وقتی همه اینها را کنار هم قرار می‌دهیم، دورنمای تاریکی ترسیم می‌شود. البته احتمال اینکه چنین چیزی واقع شود، بسیار ضعیف است. مردم ما الحمدلله هوشیارند، تدبیر مقام معظم رهبری، الحمدلله همیشه کارساز بوده است، ولی اینها مانع نمی‌شود که ما وظیفه‌مان را انجام ندهیم.

*باید در درجه اول طرفی را که شیفته شده به اشتباهات خودش واقف کرد و نجاتش داد - البته اگر عامل طبیعی در میان باشد - و در درجه دوم باید خواصی را که فریب خورده‌اند، نجات داد.

* از بنده نقل شده و برخی هم کتباً یا شفاهاً به بنده مراجعه می‌کنند و می‌پرسند که شما به چه دلیل نسبت‌هائی از قبیل فراماسونری را به طرف می‌دهید؟ می‌گوییم ما علم غیبی نداریم. قرائنی هستند که ایجاب می‌کنند احتیاط کنیم. نسبت قطعی هم به کسی نمی‌دهیم، اما چون این احتمال وجود دارد، باید حواسمان را جمع کنیم.

*هر خطری که در تاریخ اتفاق افتاده، اول از همین چیزها شروع شده است. ما ده بار به وسیله این فتنه‌ها گزیده شده‌ایم. سعی کنیم برای بار یازدهم گول نخوریم. ان‌شاءالله که ما بد می‌فهمیم؛ اما در احتیاط ضرر نمی‌کنیم. در کشور، قحطی آدم که نشده است. چرا باید همه چیز در اختیار یک نفر قرار بگیرد؟

*کدام منطق سیاسی ایجاب می‌کند که ایشان در برابر حکم رهبری‌ که این‌قدر از او حمایت کردند، بایستد و ایشان، همه علما و مراجع و همه متدینینی را که تابع مراجع، مخصوصاً تابع مقام معظم رهبری و عاشق ایشان هستند، از خود ناراضی کند؟ تمام همکاران نزدیک خود، حتی برادر خود را ناراضی کند، آن هم به خیال اینکه فردی در کنارش هست که فوق‌العاده است؟ کدام منطق عقلی این را قبول می‌کند؟ اینها شاهد بر این است که این جریان، عادی نیست. اینها بیماری است. اگر کسی راهش را بلد است، باید بیماری را علاج کرد و بیمار را نجات داد، والا باید تلاش کرد که خطر این جریان گسترش پیدا نکند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
کار خوبی نکرديد از شخصيت استاد هزينه کرديد. بهتر است بخش هايی که استاد به انتقاد صريح و بی پرده از مشی جريان انحرافی و تأثير پذيری احمدی نژاد می پردازند مطرح می شد. چون ايشان تصريح می فرمايد: اينها حرف های عوامانه است و می فرمايد: اينها مسموعات است. لازم نبود اين جزئيات را بنويسيد تا مشايی و دار و دسته اش نسبت به ايشان جسارت کنند و احيانا بگويند ايشان چرا به شنيده ها اعتنا می کند؟! چرا حرف های عوامانه می زنید ؟ و...
اگر گزينش می کرديد بهتر بود تا ايشان کمتر آسيب ببينند. البته شجاعت و اخلاص ايشان طومار همه شبهه های احتمالی جريان انحرافی را در هم می پيچد.
Iran, Islamic Republic of
شماکه میدونیدسعی کنیدرئیس جمهورنجات بدین نه اینکه به شخص رئیس جمهوربتازیدو..و....!!
خیلی خنده دار و بی سابقه هست این که اشتباهات کسی رو بذاریم به حساب جبر و بگیم جادو شده وای ما داریم به کجا میریم
Iran, Islamic Republic of
نجات از دست کی؟ اتفاقا احمدی نژاد خودش راه نجات کشوره.
United Kingdom
بنده به اقای مصباح خیلی ارادت دارم ولی ایا در این اوضاع گفتن این مسائل به نفع رهبر و ملت است؟ اصلا چرا این بزرگان بطور غیر علنی به احمدی‌نژاد کمک نکردن تا کار به اینجاها برسد چرا طوری صحبت کنیم که اصلا کار مثبتی در این مملکت انجام نشده چه کسانی غیر از دشمن از این برنامه ها بهره برداری میکنند اگر واقعا اقای احمدی‌نژاد هم مثل شما ها تندروی بکند و منسجم شود برای استعفا کدام یک از بزگانی که الان میدان‌دارند میتوانند مسائل را جمع و جور کنند اقایان خواهشمندم بجای بیان مسموعاتتان غیر علنی بنشینید و به کمک رهبر به رئیس جمهور هم دلداری بدهید و هم ایشان را کمک کنید ایا اقای مصباح چنانچه فرزندان و نزدیکان خودش هم دچار طلسمات و یا جن بشوند میایند و همه چیز را افشا میکنند و یا دنبال ابروداری و راه حل میگردند خدا عاقبتمان را بخیر کند یادشان رفته اگر احمدی‌نژاد نبود و یا در اثنای انتخابات استعفا میداد گروه رقیب کشور را حقیقتا بدست میگرفت و چهار اسبه میتاخت چرا شما در این چند سال کارهای احمدی را افشا نکردید و گلوی خودتان را صدمه نزدید خواهشمندم نشان بدهید .
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوشحالم که آیت الله مصباح با کسی تعارف ندارد .
Iran, Islamic Republic of
سلامتي علماي راستين اسلام صلوات
Iran, Islamic Republic of
رفتارهاي آقاي دكتراحمدي نژاد خيلي روشن و گويا است.

1- در برابر حكم حكومتي رهبر معظم انقلاب ايستادگي مي كند و بعد از ده روز قهر ، آنرا با اكراه مي پذيرد.

2- تفسير مجلس و شوراي نگهبان را در خصوص غيرقانوني بودن ادغام وزارتخانه ها نمي پذيرد.

3- در رابطه با وزارتخانه هاي راه و ترابري و كار برخلاف نظر مجلس عمل كرده و وزير مربوطه را پس از انقضاي 3 ماه مهلت قانوني معرفي نمي كند.

4- زير با مصوبه نمايندگان مردم در خصوص وزارت ورزش نمي رود.
Iran, Islamic Republic of
با وجود این از جریان فتنه نیز غافل نباشید....
Iran, Islamic Republic of
"اگر کسی راهش را بلد است، باید بیماری را علاج کرد و بیمار را نجات داد،"

حاج آقا حسن زاده آملي !
Iran, Islamic Republic of
پس حالا به بصيرت آقاي موسوي آگاه مي شويد و مي فهميد كه او در خشت خام چه مي ديد كه امثال شما نمي ديدید و كشور را به خاطر کسی چون او گرفتار اين بلاها كرديد درود بر او كه كلامش از درون فطرت پاكش بود
Iran, Islamic Republic of
حضرت ایت الله مصباح با تمام ارادتی که به شمادارم اما باید عرض کنم شما در این مورد اشتباه میکنید.احمدی نژاد سحر نشده است بلکه از ابتدا همینگونه بوده است ولی رو نکرده بود
به تحلیل ایشان دقت کنید
Iran, Islamic Republic of
"پس حالا به بصيرت آقاي موسوي آگاه مي شويد و مي فهميد كه او در خشت خام چه مي ديد كه امثال شما نمي ديدید و كشور را به خاطر کسی چون او گرفتار اين بلاها كرديد درود بر او كه كلامش از درون فطرت پاكش بود"




سال 88 ملت کشته مرده این بصیرت و فطرت پاکش شدن!!! از بس که فتنه درست کرد و با حماقت های خودش مملکتو به گند کشید
درسته برخی کارهای دولت غلطه اما مقایسه کردنش با یکی بدتر از خودش خیلی دور از عقله
موسوی برای مرغ های پخته هم دیگه بی ارزش و شناخته شده است و فقط متوهمین هستند که ایشونو بهتر از احمدی نژاد میدونن
از احمدی نژاد اگر خوشتون نمی یاد لااقل سراغ کسی برید که بهتون نخندن
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر آیت الله مصباح
شما باید کاری کنید تا این فرقه ضاله ریشه کن شود. مردم ناراحتند و هرچه زودتر باید این موضوع حل شود. انشاالله
Iran, Islamic Republic of
با کمال احترام یعنی آقای مصباح شما هم به سحر وجادو اعتقاد دارید؟؟؟؟ خب پس اگه اینجوریه یک جن گیر هم ما استخدام کنیم تا احمدی نژاد رو از سحر دربیاره!!!!
درباره اون آقا که گفت موسوی.... باید بگم همون حرفایی که موسوی در انتخابات درباره احمدی نژاد می گفت الان طرفداران نظام می گویند.اگر موسوی رییس جمهور می شد نظام این همه ضربه نمی خورد
Iran, Islamic Republic of
یک موی گندیده احمدی نژاد رو با هزاران هزار مثل موسوی کروبی و خاتمی عوض نمی کنیم
Iran, Islamic Republic of
خواهشا دوستان سبز موسویچی بُل نگیرند و چرت و پرت بگویند . آقای احمدی نژاد در بدترین حالت مخالف ولایت فقیه می گردد که تازه می شود مثل میر حسین موسوی و هنوز در حال حاضر فرسنگ ها با میر حسن فاصله دارد !
بنام خدا
در تاييد فرمايشات استاد علامه حضرت ايت الله مصباح يزدي در مورد سحر شدن احمدي‌نژاد بايد عرض شود كه اين درتاريخ باستان ايران نيز نظير دارد و آن كافر شدن جمشيد جم و منيت كردن او بعد از خدماتي به مردم بود كه با فتنه شيطان اغاز شد. استاد طوس حكيم ابوالقاسم فردوسي در اينباره ميفرمايد:
مني كرد آن شاه يزدانشناس
زيزدان بپيچيد و شد نا سپاس
چنين گفت با سالخورده مهان
كه جز خويشتن را ندانم جهان
هنر در جهان از من امد پديد
چو من نامور تخت شاهي نديد
جهان را بخوبي من اراستم
چنانست گيتي كجا خواستم
خور و خواب و ارامتان از منست
همان كوشش و كامتان از منست
چو اين گفته شد فر يزدان از اوي
بگشت و جهان شد پر از گفت و گوي
Iran, Islamic Republic of
من طرفدار موسوی نیستم من اون چیزی روکه به نظرمن!! درست بود را گفتم . شماهم که زود از کوره در میرید و ادبتان را نشان می دهید (چرت و پرت) بجای بحث و گفتگو
Iran, Islamic Republic of
با نظر اون دوستي كه تلويحاً گفته احمدي نژادرو نزد حضرت علامه حسن زاده ببريد كاملاً موافقم
Iran, Islamic Republic of
ازنویسندگان کامنت اول ودوم خوهشمندم ازکاندیداهای فتنه ی سبزدیگر سخنی به میان نیاورید تکلیف شیخ ساده لوح ومهندس جاه طلب دیکتاتورکه زیربار جمهوریت هم نرفت تا چه رسد به اسلامیت نزدهمه ی مردم معلوم است لطفا ازآب گل آلود ماهی نگیرید ضمن این که خدمات بی نظیر دولت نهم ودهم مثل سهمیه بندی بنزین، هدفمندی یارانه ها، پیشبرد انرژی هسته ای وخیلی چیزهای دیگر را نمی توان نادیده گرفت ولی این انحراف بزرگ را هم باید عقلای قوم بااستمداد ازعنایات خداوند متعال وحضرت ولیعصر (عج) انشاءالله به نحو مطلوب حل کنند و ما مردم نیز باید دعا کنیم که این مشکل باکمترین هزینه انشاءالله ختم به خیر شود
Iran, Islamic Republic of
1. بازگرداندن انقلاب از انحراف به مسير اصلي و احياي گفتمان امام توسط دولت نهم طبق فرموده رهبري
2. احیا و تقویت نام امام زمان(عج) در جهان و معرفي فرهنگ مهدويت به جهانيان
3. کسب خودکفايي و اقتدار هسته اي با وجود هجمه هاي بي سابقه و انفعال دشمنان
4. اجراي عظيمترين طرح اقتصادي در نيم قرن اخير که طبق فرموده رهبري حتي جرات اجراي آن هم بسيار ارزشمند است.
5. به گردش درآمدن چرخ علم و سرعتگيري آن تا 11برابر متوسط جهاني
6. کسب محبوبيت و عزت در چشم ساير ملتها
و ...
آيا همه اقدامات بالا هم اثر جادوي مشايي است!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
در بعضی از نظرات بگونه ایی وانمود شده که گویا سحر و جادو وجود ندارد،
قرآن میفرماید: ومن شر النفاثات فی العقد
اگر سحر و جادو وجود نداشت که اسلام آن را حرام نمی کرد؟
Iran, Islamic Republic of
اگر احمدي نژاد اشتباه كرده يا سحر شده لطفا فتنه گران سوء استفاده نكنند چرا كه موسوي شاگرد مستقيم شيطان شده بود. اگر به بهانه اين كه احمدي نژاد الان ولايت پذير نيست (که هنوز هست به کوری چشم دشمنان) حرف از موسوي مي‌زديد مثل استدلال شيطان عملكرد كرديد كه به خاطر اين كه به آدم سجده نكند فرمان الهي را زمين گذاشت!
درود بر مصباح راه هدایت
Canada
علما دست بکار شن که این سحر رو باطل کنن
Iran, Islamic Republic of
آقا بخدا من حتی خاک پای آيت الله مصباح نيستم ولي چند هفته پيش اين حدس رو زده بودم.
آيت الله حسن زاده گزينه كم نظيري است كه بايد از ايشان كمك خواست
در ضمن خود آيت الله مصباح كم مقام و شخصيتي نيستند كه دعاي اين بزرگان و شخصيت‌های نوراني و تاج سرما (رهبر بزرگوار) باطل خواهد كرد هر سحري را.
كجايند آن مردان خدايي، كه عبدخدا حضرت بهجت(ره) یکی‌شان بود.
Iran, Islamic Republic of
وظيفه دستگاه قضا اين است كه از طرف مردم اين عامل انحراف را به زندان بياندازد تا يك ملت نفس راحتي بكشد ..
Iran, Islamic Republic of
به نظر من مسئله «سحر» پوششي است براي توجيه خطاها و اشتباهات حاميان گذشته آقاي رييس جمهور!
در اين مورد، نه رملي هست، نه سحري و نه جادويي، واقعيت اين است که ايشان شخص کم ظرفيتي بود و به فرموده قرآن کريم :
(( كَلاَّ إِنَّ الْإِنْسانَ لَيَطْغى‏، أَنْ رَآهُ اسْتَغْنى‏)) ؛ «چنين نيست (كه شما مي پنداريد) به يقين انسان طغيان مى‏ كند، از اينكه خود را بي نياز ببيند!»
آري آقاي احمدي نژاد تصور مي کند 35 ميليون رأي دارد! و مانند گذشته مي تواند حرف خود را به کرسي بنشاند!!!
Iran, Islamic Republic of
از جناب اقای مصباح بعید است که فقط بر شنیده ها تکیه کنند!!!!
Iran, Islamic Republic of
آخه بی انصاف ها در متن صراحتا تاکید شده این مساله سحر عین قصه پیرزن هاست و قابلیت دفاع د ر مجامع را نداره و همه هم خندیدند. اصلا جدی نبوده
Iran, Islamic Republic of
خداوند نگهدارتون باشد استاد بزرگوار و گرانقدر.خدا به ما معرفت بده که قدردان وجود بزرگانی مثل شما در دوران حیاتتون باشیم .انشاءالله
Iran, Islamic Republic of
نغوذ بالله
Iran, Islamic Republic of
باسمه تعالي کم مونده که احمدي نژاد بيچاره رو کافر حساب کنيد اي دوستان بي وفا کسي که کلامش رفتارش حرکاتش براي خداست مطمئن باشيد اين مملکت با رفتاري که شما داريد چنين رئيس جمهوري شجاع ومکتبي به روي خودنخواهد ديد چراينقدر دنبال ايشان اتهام وحرفهاي ناصحيح مي زنيد بدانيد اکيپ قاليباف واکيپ لاريجاني واکيپ هاشمي واکيپ هاي جديدي که خودرا آماده کرده اند ازفرصت استفاده کنند چيزي دستگيرشان نخواهد شد
Iran, Islamic Republic of
اين حرفهامسخره كردن و توهين به مردم ايران است .رييس جمهور نمانيده مردم ايران است وحق داردازاختياراتش استفاده بكندوهيچ كسي حق نداردبه رييس جمهورامرونهي بكند.
Iran, Islamic Republic of
مردم ولايت مدارند و اين راه را ادامه مي دهند و كساني كه از اين مسائل خوشحالند كور خواندند . ما اهل كوفه نيستيم علي تنها بماند
شما كه هفتاد سال است با قران همدميد چرا اين سحر را باطل نميكنيد اگه نميتوانيد پس بي خيال شويد واز اين همه قيل وقال دست برداريد ...
باید قبول کنیم بسیاری از کارهای اخیر احمدی نژاد معقول نیست. مخصوصا اقداماتی که به نحوی با مشایی ارتباط داره. مثلا برکناری افرادی که با مشایی مشکل داشتند.
چه دلیلی داره یه دفعه احمدی نژاد سه تا وزیرشو برکنار کنه؟
محصولی که دوست صمیمی و قدیمی احمدی نژاد بود چرا اینجوری برکنار کرد؟
سحر و جادو تو قران هم اومده، دروغ نیست. آقای مصباح هم از علمای عقلگرایی هستند که همیشه مخالف خرافات بودند. ببینید چی شده که ایشون دم از سحر و جادو میزنه
Iran, Islamic Republic of
هر چه آقا بفرمایند ، ملت بزرگ ایران هم گوش به فرمان و به موقع همان کار را خواهند کرد . دیگر طرف مقابل ملت فرقی نمیکند که کی باشد .
France
با سلام بنظر من آقای مصباح یکی از گردانندگان پشت پرده جریانهای مهم سیاسی می باشند .ایشان از همان اولین روزها آقای احمدی نژاد و اطرافیانش را بخوبی می شناختند ولی احمدی نژاد با کمک های مالی توانستند مدتی سکوت و طرفداری ایشان را بخرند و در این کار هم موفق بودند تا جائی که اگر اشتباه نکرده باشم آقای مصباح در سخنانی اطاعت از آقای احمدی نژاد را اطاعت از ذات اقدس الهی و مخالفت با وی را مخالفت با خدا دانستند .شما که آرشیو اخبار را دارید حتما این متن را در اختیار دارید .اینکه امروز آقای مصباح متوجه شده اند با وجود جریان انحرافی نه تنها کل نظام بلکه اعتقادات مردم در خطر جدی قرار گرفته جای امیدواری است .اظهارات آقای مصباح نوعی اعتراف به برداشت گذشته و گول خوردن بخش وسیعی از متدین می باشد برغم اینکه این اعتراف بروشنی اعلام نمی شود ولی همین اندازه هم برای جامعه ما لازم و ضروری بود .
Iran, Islamic Republic of
وقتی با شاگردان بزرگ آیت الله مصباح ( حفظه الله ) صحبت میکنم و میگویند که آقای احمدی نژاد در گذشته همواره با آیت الله مصباح مشورت می کردند ولی چند سالی است و بعد از قضایای مشایی دیگر حتی وقتی به دیدار مراجع و علما در قم می روند ولی به دیدار این شخصیت بزرگ نمی روند ، افسوس می خورم
آخه واقعا مگر مشایی معصوم است تا کسی نسبت به وی حرفی می زنند ، آقای احمدی نژاد زود وی را برکنار می کند !
آخه به نظر شما این مشکوک نیست که چه شما این آقا اینقدر مهمند برای آقای احمدی نژاد در حالیکه همه بزرگان ایشان را نهی می کنند از این رابطه ؟!
سحر و جادو یک عملی است که در قران هم به آن اشاره شده
آیا واقعا امکان ندارد این اتفاق برای آقای احمدی نژاد اتفاق افتاده باشد ؟!
دید خود را باز تر کنیم
اما تا زمانی که شخصیت هایی هم چون آیت الله مصباح ، آیا الله جنتی ، ... و مهم تر از همه حضرت آقا امام خامنه ای هستند ، ما از چیزی نمی ترسیم و به مقابله و آگاه سازی فضا می پردازیم
اما همه یادشان باشد که همیشه باید به فکر کشور بود و همواره مصالحی وجود دارد که باعث می شود برخی مسائل فرعی شوند و به مسائی اصلی ضربه بزنند
پس همیشه مطیع امر رهبریم و قبل یا بعد از آن حرکت نمی کنیم تا ظهور حضرت حجت ( عج )
درود خدا بر آیت اله مصباح
Iran, Islamic Republic of
چرا سعی در کتمان حقیقت داریم مگر نه اینکه رهبر فرزانه انقلاب مشایی را برای پست معاون اولی صالح ندانستند و در عوض وزیر محترم اطلاعات را ابقا فرمودند حال واکنش ریاست جمهور در این دو مورد را بررسی کنید
Iran, Islamic Republic of
سوء استفاده جريان لجن سبز ممنوع! آن زمان آقاي احمدي نژاد بسيار رفتار معقولي داشت، پس همه كسانيكه به احمدي نژاد رأي داده اند بايد به رأي خود افتخار كنند. اگر موسوي و كروبي مي آمدند، مملكت نابود مي شد.(يك شمه از آن را در فتنه ديديم.)
مرگ بر منافق سبز همچنان پابرجاست.
Iran, Islamic Republic of
آقای مصباح نظرتون متین اما کاشکی این رو هم میگفتی که سحر شدن خرافه نیست چون ظاهرا بعضی ها اونقدر پرستیژ و پز ورداشتدشون که باور نمیکنن سحری وجود داشته باشه چه برسه به اینکه نسبت به شما ذهنیت داشته باشن وبخان نظر شما رو بپذیرن؟

اما تنها راه چاره دعا برای احمدی نژاد و این ملت مظلومه/
Iran, Islamic Republic of
لطفا با آبروی جناب مصباح بازی نکنید و تیتر را درست انتخاب کنید. ایشون مساله سحر رو به شوخی مطرح کردن به استناد قرائن کلام
United Arab Emirates
من جواني 24 ساله هستم. من شيفته افكار و عقايد و تحليل هاي علامه مصباح هستم. من شيفته ولايتمداري ايشان هستم. واقعا عمار زمان لقب بسيار وزين و شايسته اي براي ايشون هست. خدا حفظشون كنه. امثال ما جوونا چشممون به امثال مصباح هاست تا راه رو گم نكنيم و بهتر تحليل كنيم.
Latvia
اقاي مصباح آقاي علامه آقاي مطهري زمان ،آقاي روحاني ،برادر مومن به خدا اين حرف ها فقط پايگاه روحانيت را ضعيف مي كند.نكنيد والله نكنيد. سحر چيه جادو چيه جمبل چيه؟
"اين حرفهامسخره كردن و توهين به مردم ايران است .رييس جمهور نمانيده مردم ايران است وحق داردازاختياراتش استفاده بكندوهيچ كسي حق نداردبه رييس جمهورامرونهي بكند."
آخه برادر من ریس جمهور نعوذ بالله خدا که نیست که هیچ کی نباید بهش امر و نهی کنه
Iran, Islamic Republic of
جناب آيت ا... مصباح فردي دانشمند و آگاه به مسائل روز هستند و قطعا نصايح ايشان از سر دلسوزي است. آقاي احمدي نژاد هم فردي دلسوز و محروم نواز است.
Iran, Islamic Republic of
درود بر مطهری زمان خدا حفطش کنه
Iran, Islamic Republic of
نظر ایت الله مصباح نزدیکترین تحلیل می باشد بنده هم در ذهنم همین موضوع را مرور می کردم که دیدم نظر اقای مصباح هم همین است یکی از دلایل انهم تغییر رفتار اقای احمدی نژاد می باشد
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه طرفداران فتنه سبز:
اون موقع كه موسوي اين مسائل رو ميگفت مثل ... دروغ ميگفت امروزم كسي نمي گه احمدي نژاد دنبال جنگير و رماله همه ميدونيم كه اطرافيانش اينطوري هستن و اين خيلي واضحه
ولي چه كنم كه شما هيچ وقت نميتونيد بفهميد وگرنه چنين چيزي نمي گفتيد
دمت گرم خیلی باحالی حاجی, جانا سخن از زبان ما می گویی.
بله. نظر آیت ا... مصباح واقعا درست است.
چراکه احتمال سحرو جادو شدن رئیس جمهور هست. خدا لعنت کنه کسانی که این کار رو دارن با محبوب ملت می کنند.
Iran, Islamic Republic of
با سلام آقای مصباح می دانید اگر به احتمال 1 درصد مطلب شما صحیح نباشد شما گناه کبیره کرده اید
Iran, Islamic Republic of
"با سلام آقای مصباح می دانید اگر به احتمال 1 درصد مطلب شما صحیح نباشد شما گناه کبیره کرده اید"

دوست عزی مطمئن باشید شخصی مثل آقای مصباح نیازی به تذکر من و شما برای فهمیدن گناه کبیره ندارن . البته جز معصومین(ع) هیچ شخصی معصوم نیست و بی نیاز از نصیحت نیست ولی شخصیت ایشان خیلی بزرگتر از اونیه که چنین نصیحت هایی بخواید به ایشون بکنید
Iran, Islamic Republic of
نظريه اولي مسخره است. سلام بر حضرت ايت الله مصباح
Mozambique
بنام خدا .از نظر پیروان استکبار ظاهرا تنها راه برای حذف رئیس جمهور ، از داخل خودمان و بدست خودمان است . البته آقای خاص هیچ سنخیتی با ما ندارد و از یک جنس نیستیم ،لکن آنها اینطور فکر می کنند . مسئله مهم نجات رئیس جمهور است ، چرا که امسال نیز ایشان بایستی در صحن سازمان ملل حضور یابد و بر خلاف سالهای گذشته موضوعات و مسائل کلان بین المللی در رابطه با جهان اسلام مطرح است . توطعه ای در کار و در شرف تحقق است که این منادی اسلام و عدالت را از حیظ انتفاع خارج کنند . بدیهی است هر چه زودتر ایشان را بایستی از این گروه جدا و فرصتی را برای بازسازی خودشان از نظر روحی و روانی ایجاد کرد . یحتمل جدائی ایشان از این شخص تبعاتی سختتر از درد زایمان و دوره نقاهتی بیشتر از آن خواهد داشت .لذا جدی گرفتن موضوع شرط عقل است .بنده در یکی از کشور های افریقائی فعالیت دارم .اینکه در سخنرانی ها و در اظهار نظر ها از ایران بعنوان ام القرای اسلام یاد می کنند گزافه گوئی نیست .اخبار ایران را مسلمانان اینجا زودتر از ما بدست می آورند . خدا خود شاهد است که در بیشتر موارد از پاسخگوئی و توجیه بعضی از عملکردها عاجز می شویم .شما نمیدانید که مسلمانان اقصی نقاط این کره خاکی چه امیدی به این انقلاب دارند .کوچکترین تنش در مملکت ما ،اینها را آزار می دهد . به هیچوجه اختلاف در ایران را با وجود مبارک آقا برنمی تابند .راننده تاکسی مسیحی طوری از آقای احمدی نژاد و حضرت آقا صحبت می کنند ، که ما بعنوان ایرانی و مأمومین آقا ضمن تفاخر و مسرت ، در دل حسرت یک چنین ایمانی را داریم . جمله ای که حضرت آقا در مورد امام راحل فرمودند که :در هیچ کجای دنیا نام ایران بدون خمینی شناخته نمی شود ، حقیقتی است پر افتخار . عرائض صدریه این حقیر را جدی بگیرید ؟؟!! التماس دعای خیر برای همه و منجمله رئیس جمهور محبوب و ساعی .
Iran, Islamic Republic of
باهمه احترامی که برای آقای مصباح قائلم باید بگم متاسفانه این روش مقابله رسانه ها و شخصیتهای مختلف اصولگرا وغیره...(منظور دلسوزان نظام است نه غریبه ها) با احمدی نژاد که تقریبا هر روزه هم ادامه دارد ،جز یک روش عامیانه وضربه زدن به نظام وچوب لای چرخ دولت گذاشتن نیست ومطمئنا اگر ادامه پیدا کند ، با این هجمه وسیع، احمدی نژاد از دست رفتنی است چرا که هر روز ما ایشان را با زهر نیش وزبان مجروح میکنیم و اطرافیانش او را در آغوش میکشند باید برای خودمان خصوصا علما وبزرگانمان متاسف باشیم که به اندازه چندتا جوجه کارشناس منحرف دورو بر رییس جمهور جاذبه نداریم که نگذاریم این نیروی بسیار با ارزش انقلاب به راحتی از دستمان بروند وتنها هنرمان یک کلاغ چهل کلاغ کردن در رسانه ها وبطور هر روزه باشد ، متاسفم.
با سلام بنده با نظر ایت الله مصباح کاملا موافقم.اگر چه ایشان شخصیتی بسیار بزرگ و اصلا من کسی نیستم موافق یا مخالف باشم.ولی برای اقای احمدی نژاد متاسفم که فقط به اقای مشائی چسبید و بیشترین دوستان خود را از دست داد.من از خارج کشور مسائل را می بینم و در خارج زندگی می کنم همانگونه که ایت الله مصباح فرمودند کدام سیاستمداری را دیدید که به خاطر یک نفر همه را از دست بدهد.
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
وقتی نظرات ذیل سخنان حکیمانه آقای مصباح رو خوندم فهمیدم که سحر مشایی به نوچه های اینترنتی اش هم سرایت کرده
اخه بنده خدا این آقای مصباح که شما میخوای درس حساسیت شرایط جهانی رو براشون بذاری فکر کردی بچه است؟! اگه به حافظه تاریخی ات مراجعه کنی خواهی فهمید که ایشان به شخص کار نداره بلکه چیزی رو می بینه که فقط امثال مطهری ها میتونند بفهمند
Iran, Islamic Republic of
باسلام
خداسایه عالم بزرگواری مثل آیت اله مصباح را از سر ما کم نکند.
Iran, Islamic Republic of
آقای مصباح می ترسم از اون روزی که علما فکر کنن همه چیو می دونن.
سحر و جادو دیگه چه صیغه ایه؟
Iran, Islamic Republic of
سحر و جادو چیزیه که واقعی و حقیقی است وامثال جنابعالی هیچ اطلاعی راجع بهش نداری و بیخود نظر میدی.
باسلام
تلاش دولت چشمگير است اما من به خاطر ولايت مداري آقاي احمدي نژاد را انتخاب كرده و به او راي دادم. اگر از مسير ولايت خارج شود امثال شما آقاي مصباح بايد در مقابل او بایستيد. من با سحر و جادو موافقم چون در قرآن آمده است.
با تشكر از دانشمند و فيلسوف بزرگ آقاي مصباح
محسن
Iran, Islamic Republic of
این صحبت های عوامانه و اساسا بر پایه حدس و گمان از جناب آیت الله واقعا بعید بود