کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دادگاه مدعی انرژی درمانی برگزار می‌شود

18 ارديبهشت 1390 ساعت 13:27



دادگاه رسیدگی به پرونده یکی از مدعیان انرژی درمانی به زودی برگزار می‌شود.

 یک مقام آگاه در گفت‌وگو با فارس در خصوص آخرین وضعیت پرونده اتهامی «ع.الف» فردی که مدعی انرژی‌درمانی بود، اظهار داشت: کیفرخواست اتهامات این فرد صادر شده و جلسه محاکمه به زودی برگزار خواهد شد.

وی درباره اتهامات وارده به متهم گفت: مسائل مربوط به انرژی درمانی، کلاهبرداری و جعل مدارک و عناوین پزشکی از اتهامات این فرد است.

این مقام آگاه با اشاره به اینکه متهم مذکور سالها تحت عنوان متخصص انرژی درمانی فعالیت می‌کرد و با ادعای دروغین از مردم کلاهبرداری می‌کرده است، گفت: این فرد بیش از ۳۰۰ شاکی خصوصی داشته اما در این پرونده تعداد شاکیان وی ۱۵ نفر است.

وی افزود: علت اینکه قرار است این موضوع اطلاع‌رسانی شود این است که مردم در خصوص فعالیت‌های وی اطلاعی ندارند و چنانچه مردم مطلع شوند تعداد شاکیان پرونده هزاران هزار نفر خواهند شد.

این مقام آگاه قضایی اظهار داشت: پرونده این متهم را ۳ بار به هیئت کارشناسی پزشکی ارسال کردیم که در تمام موارد هر ۳ هیئت ادعای متهم را دروغ عنوان کردند و گفتند این شخص صرفاً با یکسری تلقین، از مردم کلاهبرداری کرده است.

وی با بیان اینکه اتهام دیگر «ع.الف» جعل مدرک پزشکی است، افزود: اتهام دیگر وی جعل مدرک پزشکی بوده است که مشخص شده این ادعای وی کاملاً دروغ است و مدرکی که ارائه کرده کاملاً جعلی است. استعلامات انجام شده از مراجع قانونی تقلبی بودن مدرک وی را ثابت کرده است.

این منبع آگاه با تأکید بر اینکه متهم پرونده اتهاماتی در خصوص مسائل اخلاقی و منافی عفت هم دارد، گفت: در خصوص کلاهبرداری، توهین به مقدسات و انتشار لوح‌های فشرده فعالیت خود بدون کسب مجوز قانونی، پرونده‌ای هم برای وی در دادسرای فرهنگ و رسانه مفتوح است.

وی با بیان اینکه این متهم از برخی مسئولان کشور هم کلاهبرداری کرده است، افزود: هنوز هم موارد مشابهی در این خصوص در جامعه داریم که وزارت بهداشت باید ورود پیدا کند و جلوی فعالیت این افراد را بگیرد. مردم هم باید هوشیار باشند و بدانند که این فرد که سال‌ها فعالیت می‌کرده، یک کلاهبردار بوده است.


کد مطلب: 165629

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/165629/دادگاه-مدعی-انرژی-درمانی-برگزار-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com