چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۹

آقاياني كه به بركت رفاقت با رئيس جمهور به هيات مديره پرسپوليس رفتید؛ غیرت داشته باشید

چهارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب: 165299
اين سياستمداران و فوتباليست‌هاي تازه به دوران رسيده كه پول، هويتشان را ضايع كرده، مالك پرسپوليس نيستند. مالك پرسپوليس همين مردمي هستند كه سالي يكبار هم پايشان به هتل و رستوران باز نمي‌شود. با كم و نداري خود مي‌سازند اما مهربان و بسيار عاطفي هستند.
به گزارش جهان لیلی محسنی در الف نوشت:

ديروز در ميان ده هزارنفري كه به آزادي رفته بودند، دو اقليت، با حداكثر تفاوت در ظاهر و انگيزه و دغدغه، قابل تمييز بود.

اقليتي دانشجو و اقليتي ليدر.

اقليت دانشجو به انگيزه حمايت از مردم مظلوم بحرين به آزادي رفته بودند تا صداي حمايت از اين شيعيان مظلوم را به گوش جهان برسانند شيعياني كه دو ماه است به شديدترين وجه سركوب مي‌شوند و اخبار وحشي‌گري‌هاي نظاميان سعودي و آل خليفه عليه آنها در هيچ رسانه بين المللي منتشر نمي‌شود.

اقليت دوم، افرادي بودند كه از باشگاه پرسپوليس پول و خط مي‌گيرند تا تماشاگران (اكثريت حاضر) چه شعاري بدهند، عليه چه كسي و چه چيزي شعار بدهند يا ندهند.

اقليت دانشجو قصد داشت ضمن حمايت از پرسپوليس و نماينده ايران، صداي مظلوميت مردم بحرين را از طريق تلويزيون به گوش و چشم مردم عربستان و ديگر مسلمانان منطقه برساند.

اقليت ليدر تحت امر مديران پرسپوليس، با شعار «فوتبال را سياسي نكنيد»، عليه اقليت دانشجو موضع گرفتند و نيروي انتظامي هم دانشجويان را محاصره و سركوب و مضروب و خفه كرد.

جداً خواست مديران و ليدرهاي پرسپوليس اين است كه فوتبال سياسي نشود؟

اگر فوتبال سياسي نبود، آيا بازهم حبيب كاشاني مدير عامل پرسپوليس بود و باشگاه چنين تركيبي از هيات مديره را داشت؟

مهمترين مشخصه و امتياز پرسپوليس، مردمي بودنش است.

مردم ايران، يعني اكثريت قشر متوسط و پايين شهر و شهرستاني ها و روستايي ها كه نوع دوست، مسلمان، مهربان، با عاطفه و احساسي هستند نه آن كساني كه بنز ۲۰۰ميليوني سوار مي شوند و در رستورانهاي ۵ ستاره غذا مي‌خورند.

اين سياستمداران و فوتباليست‌هاي تازه به دوران رسيده كه پول، هويتشان را ضايع كرده، مالك پرسپوليس نيستند. مالك پرسپوليس همين مردمي هستند كه سالي يكبار هم پايشان به هتل و رستوران باز نمي‌شود. با كم و نداري خود مي‌سازند اما مهربان و بسيار عاطفي هستند.

چه فاصله عميقي است ميان زندگي و دغدغه‌هاي مردم عادي و مالكان واقعي پرسپوليس با روحيات و دغدغه‌هاي مديران و مسوولان فعلي پرسپوليس.

چه فاصله عميقي است ميان دغدغه ها و انگيزه‌هاي دانشجويان با غيرت و مظلومي كه ديروز در آزادي كتك خوردند با ليدرهاي گردن كلفت و مواجب بگيري كه منويات مديران پرسپوليس را اجرا كردند.

آقاياني كه از بركت رفاقت با رئيس جمهور به هيات مديره پرسپوليس منصوب شده ايد و حالا مي گوييد فوتبال سياسي نيست! فراموش نكنيد كه دل مردم متدين ايران از سركوب مظلومانه بحريني ها بدست سعودي ها مجروح است. براي مردم ايران، فوتبال و سياست و دين و اجتماع و اقتصاد همه در هم آميخته است. اين شما هستيد كه فوتبال را سياسي كرده ايد. از نظر مردم ايران، حمايت از مظلومان بحرين، با فوتبال و ديانت و زندگي اجتماعي، پيوندي عميق خورده است.

مديران تازه به دوران رسيده پرسپوليس! اگر براي شما فوتبال يعني سفر خارجي و ماشين گران قيمت و هتل و رستوران وي آي پي و پاداش چند ده ميليوني آخر سال؛ از نظر مردم ايران، فوتبال يعني غيرت، صميميت، صفا، احساسات، اشك، شادي، همدردي، همبستگي ملي، نوع دوستي، زمين خاكي و فوتبال. اين شماييد كه فوتبال را سياسي مي كنيد نه مالكان اصلي پرسپوليس.

اگر غيرت شما آنقدر نم كشيده كه سعودي ها شما را در فرودگاه هايشان چند ساعت معطل مي كنند اما شما جرات نداريد در تهران حركتي كنيد كه به قباي عربهاي شكم گنده بر بخورد، پرسپوليسي نيستيد. اولين مشخصه پرسپوليسي بودن مردمي و با غيرت بودن است. پرسپوليس مال مردم ايرن است و در فرهنگ مردم ايران، غيرت، مردانگي، صميميت، نوع دوستي و پهلوان منشي، حرف اول را مي زند.

آقايان هيات مديره و مسوولان پرسپوليس! اين باشگاه مال مردم ايران است. مردم سرمايه اصلي پرسپوليس هستند. پول و شهرت و هتل و رستوران ۵ ستاره و سفرهاي پي در پي خارجي و وي آي پي، مال خودتان ولي هويت مردمي پرسپوليس را از اين باشگاه نگيريد.

پرسپوليس باشگاه مرفهين بي‌درد نيست، باشگاه مردم ايران است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آفرین بر این نویسنده غیرتمند.
واقعاً در پیشگاه خدا چه جوابی دارند کسانی که بهنگام کشتار برادران و خواهران بیگناه خود فقط به فکر "بازی" هستند؟
Iran, Islamic Republic of
حقوق ميليوني همين آقايان از بيت المال مسلمين تأمين مي شود مسلميني كه صدا و قلبشان ظالم ستیزي و حمايت از مظلومين است شايد براي آنها توهين عربهاي شكم گنده مسئله اي نباشد ولي ما غيرت ايراني اسلامي داريم و هرگز به خاطر پول سكوت نخواهيم كرد.
همین فردوسی پور یک دقیقه سکوت برای ژاپن را تو بوق و کرنا کرد حالا انگار نه انگار که مسلمانان را دارند می کشند.
یک دقیقه سکوت را هم نخواستیم
Iran, Islamic Republic of
راستی اگر در بازی های تیم های ایرانی این باب باز شود که عده ای بیایند و به جمهوری اسلامی ایران اهانت کنند آیا از نظر شما درست است؟؟ کار رژیم سعودی بد است و ناپسند اما جای شعار دادن علیه آنها در حین یک بازی بین المللی نیست چون در این صورت فرصت مقابله به مثل برای کشور مقابل هم وجود دارد و این مسئله می تواند در ورزشگاه کشورهای عربی برای ما اتفاق بیفتد لذا بهتر است این باب را خودمان رسمیت نبخشیم و کار پلیس عاقلانه بوده است و در موارد مشابه ما نیز همین انتظار را از کشورهای دیگر داریم. این اتفاق دقیقا مثل این است که بگوییم مردم بریزید و سفارت عربستان را با خاک یکسان کنید آیا شما می پسندید که در حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران مردم نسبت به تعهدات نظام بی اعتناء باشند؟؟ این چه منطقی است که برای دفاع از مردم بحرین بیاییم و برخلاف قوانین بین المللی عمل کنیم؟؟ این دقیقا برخلاف خواست ما موجب وهن مردم بحرین و نظام ما خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
کاشانی وامثالهم بایدفردای قیامت جوابگوباشند
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا در كشور خود هم حق اعلام انزجار و همدردي با مردم بحرين را نداريم شايد مي بايست اين جوانان ارزشي همانند عده اي اراذل و اوباش كه در جريان فتنه برپا شده نيروي انتظامي را هم مورد حمله قرار می‌دادند و نيروي انتظامي توان برخورد نداشت عمل مي كردند به نظرم نيروي انتظامي نبايد اين برخورد را به منزله موفقيت خود در آرام كردن فضاي ورزشگاه قلمداد كند.
نيروي انتظامي نبايد با چنين رفتارهايي عملكردهاي خوب خود در بيشتر موارد را از بين ببرد؟!!
خدمت اون آقایی که گفته این کار سبب وهن مردم بحرین و نظام می شه عرض کنم داداش قضیه این که نوشتی نیست.
شما فکر می کنی نتیجه این خوش خدمتی به بازیکنان عربستان توی فرودگاه و سکوهای ورزشگاه آزادی توسط لیدرهای خودفروخته پرسپولیس و نیروی انتظامی چیه.بازم وضعیت حجاج ایرانی بدتر از سابق میشه و فوتبالیست هارو هم که اصلا آدم حساب نمی کنن.
مسئله اینه که چرا سرو پای بچه های شیعه باید توی ام القراااااا ی جهان تشیع (همون تهرون خودمون) بشکنه
والله صد رحمت به آل سعود وهابی .
فکر کنم قضیه بحرین و کنتراتی بدن به ناجا یه شبه حلش کنه.
Iran, Islamic Republic of
واقعا این اظهار همدردی و قدرت نیست که سیاست و با ورزش قاطی کنید . همین تشخیص های غلط مکانی و زمانی ما هست که این مشکلات و ایجاد میکنه قدرت باید در نظام وزارتی باشد نه وسط ورزشگاه. به قول اون دوست عزیز ما هم علاقه نداشتیم در دورانی که برای ما فتنه بود، در محیط های ورزسی بر ضد ما تبلیغ شود.
کمی عاقلانه فکر کنیم برادران نه احساسی.
Iran, Islamic Republic of
به عرض همه دوستان برسونم كه سياست فقط سياست خارجي امام خميني و بس!
اگه هرچي به اين وهابيون رذل امتياز بدين بيشتر ميخوان سواري بگيرن و شيعه رو اذيت كنند
بايد مثل مرحوم امام جلوشون وايساد
اينا هم مثل اربابان آمريكائي شون هيچ غلطي نمي‌تونن بكنند.
امام در سياست خارجي خودش از فرمول حمله استفاده مي‌كرد و البته موفق هم بود