جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۶

بازی تمام شد آقای کاشانی؛ هم بازی را باختی و هم اخلاق را!

چهارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب: 165273
تریبون مستضعفین:

پرسپولیس پرطرفدارترین باشگاه اسیا از جام قهرمانان آسیا حذف شد!

خبری که در ادامه سریال دراماتیک ناکامیهای سه ساله حبیب کاشانی و همراهانش در راس پرسپولیس خبر چندان تعجب آوری نیست و به خبری عادی برای هواداران پرشور این باشگاه تبدیل شده است.

اما این همه ماجرای آنچه که در روز ۱۳ اردیبهشت در استادیوم آزادی اتفاق افتاد نبود. حبیب کاشانی که روزی با پشتیبانی طبقات محروم و مستضعف جنوب شهری و بخصوص جوانان هیئتی که عمده آنها بطور سمپاتیک پشتیبان پرسپولیس هستند، به امید احیای شکوه تاریخی دهه ۵۰، ۶۰ و ۷۰ به مدیریت پرسپولیس رسید، امروز و پس از سه سال هم نتیجه را باخته است و هم اخلاق را.

حدود هزار تن از جمعیت ده هزار نفری که به استادیوم آمده بودند دانشجویانی بودند که از روزها قبل برای پشتیبانی از مردم بحرین و قصد اعتراض به جنایات ضد حقوق بشری اشغالگران سعودی را داشتنند.

از همان ابتدا ، دانشجویان و هواداران تیم فوتبال پرسپولیس که به قصد حمایت از مردم بی دفاع بحرین به استادیوم رفته بودند از بدو ورود با انواع و اقسام تحقیر از سوی نیروی انتظامی مواجه شدند. کوچکترین آن چندین بار بازرسی بدنی و بازداشت شدن به جرم حمل پرچم بحرین بود !

علی رغم تمام مشکلات دانشجویان وارد استادیوم شده و در سکوها تجمیع می شوند و شعار های خود را آغاز می کنند ، تماشاگران پرسپولیس نیز با آگاهی یافتن از قضیه همراه آنان می شوند. شعارهای “یا زهرا” استادیوم را به لرزه در می آورد که ناگهان پس از دقایقی از شروع مسابقه لیدر های تحت امر شخص مدیر باشگاه و سرمربی ناموفق که روز قبل از بازی اعلام کرده بود این بازی نباید سیاسی شود ، بطور سراسیمه در مکانی جمع شده و در طی یک هماهنگی با شعارهای تحریک کننده از قبیل فوتبال سیاسی نمیخوایم ، تو که هی شعار میدی، سه پنج دو یعنی چی ؟! خوارج ! و … سعی در رو به رو کردن دانشجویان هوادار پرسپولیس با دیگر هواداران دارند که ره به جایی نمی برند. در نهایت و با اوج گیری شعارها و بی نتیجه بودن تلاشهای لیدرها در همراه سازی تماشاگران، نیروی انتظامی وارد عمل شده و دانشجویان را به بی سابقه ترین شکل ممکن در برخورد با تماشاگران و در جلوی چشمان مسئولان سفارت سعودی مورد اهانت ، توهین و ضرب و جرح قرار می دهد و به طرز توهین آمیزی دهها تن از دانشجویان را بازداشت می کند. ۴ نفر از دانشجویان نیز مجروح شده و روانه بیمارستان می شوند.

شما باختید آقای کاشانی ! هم اخلاق را و هم نتیجه را !

پرسپولیس امروز کسی همچون علی پروین را می خواهد که پیش از انقلاب و در زمان مربیگری آلن راجرز انگلیسی بدون هرگونه ریا!! (بگذریم از صحبتهایی که پس از بازی بین دانشجویان و مدیر باشگاه رد و بدل شد و در جلوی چشم ایشان محافظان محترم پای یکی از دانشجویان را شکستند!) تمرین را ول می کرد، به گوشه ای می رفت، وضو می گرفت، سجاده اش را پهن می کرد و نمازش را به جا می آورد ، همان علی پروینی که در دوره جنگ از سال ۶۰ تا ۶۷ پرسپولیس را با یک صدم هزینه های میلیاردی امروز و تمرین در زمین خاکیهای طرشت و تپه های داوودیه، بدل به قهرمان مطلق لیگ قدس و جام باشگاهای تهران و نهایتا جام در جام باشگاههای آسیا کرد. همان علی پروینی که پس از فرمان امام خمینی(ره) برای عزیمت جوانان به جبهه های جنگ، از سر تمرین ورزشکاران را جمع کرد و با بی ام و خود را به خوزستان رساند.

ترس از جریمه چند هزار دلاری به اندازه یک صدم مبلغ قرارداد بازیکنهای لیگ دسته دوم محلات برزیل که دلالها بارها و بارها به باشگاه تحمیل کرده اند ٬ حقیقت شما را نشان داد.

بازی تمام شد آقای کاشانی !
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اي ول دمت گرم.
عالي بود.
Iran, Islamic Republic of
عالی بود.ولی حاج حبیب رو پیشونیش جای مهر هستا!!!
خدايا در مهد تشيع هم نميتوان به جنايتكاران آل سعود هم اعتراض كرد...
Iran, Islamic Republic of
جای مهر بودن که ملاک نیست ملاک از جان مایه گذاشتن برای اعتقادات است
Iran, Islamic Republic of
تا وقتی همه ما ازاین بازیکنان و مربیان که تمام هم وغمشان پول است،مرجع سازی میکنیم و به اشتباه آنها را به عنوان الگو و شهریار جوانان این مرزوبوم معرفی میکنیم نباید ازاین اتفاق پیش آمده متعجب شویم.باید بپذیریم که همه ماراه را از چاه اشتباه تشخیص دادیم. ما به جای اینکه نام‌آورانی مانند حاج عبدالحسین برونسی را به عنوان الگوی ایرانی باغیرت معرفی کنیم ،عده‌ای پول پرست وشهرت طلب راجایگزین آنها کردیم.براستی جوان ایرانی اکنون یک فوتبالیست را بیشتر میشناسد یا فاتحان کربلای 5و والفجر8را.پس نباید زیاد متعجب شویم که خود کرده راتدبیر نیست .ما آن جمله گهربار مولا را دروصف حال سرزمین منحط فراموش کردیم:سرزمینی که دانایان آن خوار شمرده میشوند ونادانان آن عزیز .