کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تصوير جسد بن‌لادن "مونتاژ " است + عكس

12 ارديبهشت 1390 ساعت 17:51

سردبير بخش عكس خبرگزاري فرانسه در اظهاراتي ضمن اشاره به دستكاري شدن عكس منتشره از جسد "اسامه‌ بن‌لادن " اعلام كرد كه عكس منتشره مونتاژ شده است.


به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرانسوي "فيگارو "، تلويزيون‌هاي پاكستان امروز عكس دستكاري شده‌اي را منتشر كردند و مدعي شدند كه اين صورت خونين و ورم كرده متعلق به جسد "اسامه بن‌لادن " است.

خبرگزاري فرانسه عكس منتشر شده را با استفاده از نرم‌افزار ويژه‌اي مورد بررسي قرار داده و در نهايت اعلام كرد كه قالب اين عكس كه متعلق به يكي از عكس‌هاي بسيار قديمي بن لادن است، با اعمال تغييراتي در ريش و بخش پائيني صورت دستكاري شده است.

"ملادن آنتونوف " سردبير بخش عكس خبرگزاري فرانسه در اظهاراتي در اين باره اعلام كرد: «در اين تصوير مونتاژ شده ريش بن‌لادن به صورت تار و غير واضح نمايش داده شده و كاملا براي ما روشن است كه اين عكس مونتاژ شده است.»



بر اساس اين گزارش، خبرگزاري فرانسه كه معتقد بود عكس منتشر شده در تلويزيون‌هاي پاكستاني دستكاري شده پس از انتشار خبر مرگ بن‌لادن هيچ عكسي را از وي منتشر نكرد و نحوه دستكاري و اعمال حقه‌هاي تصويري در مونتاژ اين عكس را اعلام كرد.

اوباما شب گذشته اعلام كرد كه بن لادن كشته شده است و جسد وي در اختيار مقامات آمريكايي قرار دارد و به ‌صورت بسيار كوتاه در كاخ سفيد اعلام كرد: "عمليات تمام شده است ".

اين در حالي است كه درست ساعاتي پس از آنكه دولت آمريكا از كشته شدن سركرده القاعده خبر داد، يك شبكه تلويزيوني پاكستان به نقل از طالبان خبر داد كه بن‌لادن زنده است.

بنا بر اعلام روزنامه فرانسوي "فيگارو "، هم‌اكنون آزمايشهاي DNA براي تشخيص هويت واقعي اين جسد در حال انجام است و نتايج آن متعاقبا اعلام خواهد شد.


کد مطلب: 165037

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/165037/تصوير-جسد-بن-لادن-مونتاژ-عكس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com