کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعتراف روزنامه‌صهیونیستی به نابودی اسرائیل

6 ارديبهشت 1390 ساعت 17:28

يك روزنامه صهيونيستي با اشاره به ظاهر خوب و باطن ناكارآمد و از هم پاشيده رژيم صهيونيستي نوشت: همه آنچه مي‌بينيد ظواهر است. ما مانند نهنگي به گل‌نشسته در حال متعفن شدنيم. ما (اسرائيلي‌ها) از درون در حال فروپاشي هستيم.


به گزارش فارس، روزنامه صهيونيستي معاريو در خصوص وضعيت كنوني رژيم صهيونيستي بشدت انتقاد كرد و نخست وزير اين رژيم را هر چند مسئول وضعيت نابسامان اين رژيم نداست ولي تاكيد كرد كه وي تنها به فكر ابقاي خود در قدرت است.

معاريو نوشت: دولت اسرائيل ماموريت‌هاي خارجي خود را انجام مي‌دهد. اقتصاد در وضع خوبي است. رشد اقتصادي داريم. انتخابات هم هر چند مدت يك بار (به طور كلي نه در موقع تعيين شده خود) انجام مي‌شود. دولتي داريم و مخالفان هم هستند. نخست وزير داريم. نهادهاي امنيتي هم به بزرگ‌تر شدن ادامه مي‌دهند. ولي همه اينها ظواهر امر است. در زير، ما داريم از هم مي‌پاشيم.

معاريو در حالي اين جملات را اذعان مي‌كند كه رسانه‌هاي اسرائيلي در چند روز اخير از نفوذ وحشت به پيكره داخلي رژيم صهيونيستي از اتفاقات و تحولات منطقه خبر مي‌دهند.

معاريو افزود: هر كس از بالا به وضعيت اسرائيل نگاه كند، اين وضعيت را مشاهده مي‌كند. حكومت مركزي فلج است. دستگاه دولتي معلق مانده است. تصميم‌گيري‌ها درست نيست و حتي پس از تصميم‌گيري، هيچ كس اين تصميم را اجرا نمي‌كند. در اين روزها هيچ انديشه راهبردي وجود ندارد. هيچ برنامه مشخصي نيست. نه ديدگاه روشني نه قدرتي براي اجرا. نخست وزير كنوني [بنيامين نتانياهو] وجودي فرضي است كه تنها هدفش فقط بقاي در قدرت است. حالا كه نخست وزير نه اراده دارد نه قدرت نه تواني براي هدايت مردان خود يا اينكه نمي‌تواند تصميمي با محتوا بگيرد پس چرا اينهمه انرژي‌هاي هنگفت را خرج مي‌كند تا صندلي قدرت خود را حفظ كند؟

اين روزنامه افزود: هنوز البته نبايد فراموش كرد كه نتانياهو مسئول وضعيت امروز اسرائيل نيست. صحبت از تعفني تاريخي است. يك زنگ‌زدگي سياسي طولاني در طول ده‌ها سال ولي نتانياهو كسي است كه فرصت را براي تغيير وضعيت از دست داد. براي نجات كشور از تباهي. اين فرصت براي يك بار بود و شايد ديگر تكرار نشود اما او همچنان به حفظ صندلي قدرت خود با قوت ادامه مي‌دهد تا وقت بيشتري به دست بياورد و سرانجام خود را به انتخابات بعدي برساند تا دوباره همه‌ي هيچ خود را دوباره از نو شروع كند. مهم فقط اين است كه اتحاد و ائتلاف خود را با حزب شاس حفظ كند.

اين روزنامه در ادامه انتقاد خود از نخست وزير نوشت: نخست وزير در اسرائيل شخصي است فلج. زمانيكه پس از جنگ دوم لبنان براي نخستين بار از لزوم تغيير مملكت‌داري سخن گفتيم، برخي همكاران ادعا كردند كه هيچ چيزي نمي‌تواند مانع ادامه يافتن شيوه اسرائيلي [در مملكت‌داري] بشود و دليل آن هم اين است كه نخست وزير در اسرائيل، قدرت مطلق است و شايد هم بيشتر.

* اسرائيل بسرعت به سوي آشوب پيش مي‌رود

اين روزنامه افزود: براي نمونه مسئله جنگ؛ نخست وزير در اسرائيل بسرعت و به آساني هر چه تمام‌تر مي‌تواند به سراغش برود. اولمرت [نخست وزير سابق] اين را دو بار ثابت كرد. درباره سياست‌خارجي و اداره امور محرمانه نيز مسئولان اسرائيلي مستقل و داراي اختياراتي بسيار حتي بيشتر از همتايان غربي خود هستند. مشكل در اداره امور جاري و روزمره كشور است. ما معلق مانده‌ايم چون اسرائيل اكنون اين راه را در پيش گرفته است كه قابل اداره كردن نيست. اسرائيل بسرعت به سوي آشوب پيش مي‌رود. دموكراسي اسرائيل شبيه نهنگي بزرگ‌ مي‌ماند كه به سوي ساحل مي‌رود. ما از الان در آب‌هاي كم عمق در حال متعفن شدن هستيم؛ وضعيتي كه بازگشت‌پذير نيست براي ما.

معاريو ادامه داد: اصل و اساس، دموكراسي پارلماني است. همان پارلماني كه براي ما راه رسيدن به قدرت است. راهي خوب و مفيد ولي نوع اسرائيلي آن مصيبتي رو به نابودي است. كنست [پارلمان] ما به عناصر تشكيل دهنده اوليه خود تجزيه شده است. همه يكديگر را تحريك و تهديد مي‌كنند. نخست وزير هم در ميان اين همه مانور مي‌دهد و قادر نيست يك برنامه مرتب ارائه بدهد يا تصميمي ساده اتخاذ كند (ماليات افزايش بهاي ميوه و سبزي‌ها را به ياد مي‌آوريد؟).

* وجهه دستگاه قضا در اسرائيل در پايين‌ترين حد ممكن است

معاريو با بيان اينكه از زمان موجوديت اسرائيل، نهادهاي مختلفي در آن به وجود آمده است تاكيد كرد كه تنها دستگاهي كه به طور مداوم بزرگ‌تر شده است، دستگاه قضاست. ولي در قدرتش مبالغه كره‌اند. اين قدرت مست است حتي دروغين است. وجهه دستگاه قضا امروز در پايين‌ترين حد ممكن و سطحي بي‌سابقه است. مردم به آن روز به روز بي‌اعتمادتر مي‌شوند. به نظر مي‌رسد بيش از آنچه بتواند هضم كند، بلعيده است.

* جايگاه نماينده در اسرائيل در پايين‌ترين درجه است

نهاد قانون‌گذاري هم تقريبا جايگاه خود را حفظ كرده است. كنست هنوز داراي حاكميت است ولي جايگاه نماينده پارلماني در اسرائيل در پايين‌ترين درجه ممكن است.

* اسرائيل قوه‌ مجريه‌اي ندارد؛ اين همان داستان غم‌انگيز اسرائيل است

قدرت اجرايي هم همان داستان غم‌انگيز واقعي در اسرائيل است. اسرائيل سال ۲۰۱۱ قوه مجريه ندارد. قدرت مجريان نزديك به صفر است. دولت بزرگ شده است. چاق شده است. وزراي دولت دور ميز دولتي بزرگ جمع مي‌شوند با خودروهاي فاخر مي‌روند و در دفترهاي كاري فاخر مي‌نشينند در حالي كه ارتشي از محافظان گرداگرد آنان ايستاده‌اند؛ محافظاني كه به وجود آنان نيازي نيست. حال آنكه در نهايت كوچك‌ترين قدرت در وزارت دارايي، قدرتي بيش از بزرگ‌ترين وزير در اسرائيل است.

معاريو نوشت: حال چاره چيست؟ تغيير كنيم. شيوه حكومت‌داري در اسرائيل بايد تغيير كند. راه ديگري نيست. اين نياز، نيازي حياتي است. اين كار، وظيفه نتانياهوست. برنامه او مي‌تواند باشد. مي‌تواند بيشتر قدرت‌هاي همسوي صهيونيست را در كنست و در مردم يكپارچه كند و با تمام قدرت در اين مسير حركت كند. اين اقدام، سبب خواهد شد كه يك دوره ديگر در قدرت باشد و حتي به پيروزي و سرافرازي برسد. ولي اين بچه (نتانياهو) ترسوست. كوته‌نظر است و سست. ترجيح داده است كه مشغول مانورهاي سياسي بيهوده باشد. برنامه‌هاي امنيتي بيهوده خود را بر اساس انبوهي از سخنراني‌ها گذاشته است. واقعا به نظر مي‌رسد كه آينده دولت اسرائيل، قدرت اسرائيل در حكومت، در اداره كردن خودش و برداشتن گام‌هاي آينده‌اش، براي او مهم نيست. اين واقعا بدبختي و خسارت است.


کد مطلب: 164289

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/164289/اعتراف-روزنامه-صهیونیستی-نابودی-اسرائیل

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com