جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۵
۱۶
چرا دشمن براي قشر كم‌درآمد دلسوزي مي‌كند؟

تلاش براي مطرح كردن يقه آبي‌ها در ساختار اعتراضي فتنه

سه شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 164178
تلاش براي مطرح كردن يقه آبي‌ها در ساختار اعتراضي فتنه
 سرویس اقتصادی جهان-مسعود يارضوي: دشمن در ايجاد فتنه به صورت نرم، نخستين گام را از طريق رسانه‌هايش برمي‌دارد.

 طرح انقلاب يقه‌آبي‌ها در رسانه‌هاي غربي و انتشار اخبار اعتراضات كارگري در ايران آغاز حركت دشمن به سوي فتنه اقتصادي است. پس از پايان فتنه اخير كه در واقع با تجمعات كوچك اصحاب فتنه و اغتشاشگران در ۲۵ بهمن ۸۹ به پايان تاريخ خود رسيد، همانگونه كه بسياري از چهره هاي نظام پيش بيني كرده بودند دشمن وارد فاز جديدي از طراحي هاي خود در زمينه فتنه و اخلال در جمهوري اسلامي ايران شده است.

البته شايد در نظر عده اي اين پيش بيني دلسوزان و چهره هاي آگاه در حد يك گمانه زني مي نمود و از ديگر سو عده اي هستند كه همواره بر طبل توهم بودن توطئه و يا سياه نمايي هاي ما عليه غرب و آمريكا مي كوبند.ماجرا اما ادامه پيدا كرد تا اينكه پيش بيني ها در رصد فعاليت هاي دشمن به حقيقت پيوست و نخستين تحركات مخفي دشمن در عرصه ايجاد فتنه اقتصادي در كشور آشكار شد.

رسانه هاي غربي اخيراً با وقاحت تمام از عبارتي به نام "انقلاب يقه آبي ها" استفاده كرده اند. عبارتي كه كليد آن را نشريه آمريكايي فارين پاليسي طي چند هفته گذشته زد و به دنبال آن رسانه هاي فارسي زبان ضد انقلاب نيز كه سرسپردگان اربابان صهيونيستي خود به شمار مي روند، در تبعيت از مفهوم همين عبارت به انتشار اخباري پيرامون نارضايتي كارگران و قشر كم درآمد جامعه ايران پرداختند.

فارين پاليسي كه در گزارشي به نام " انقلاب يقه آبي ها" از نيت شوم غرب براي ايجاد فتنه در ايران به نوعي رونمايي كرده بود، رسما اعلام كرد كه يقه آبي ها در واقع همان فرقه سبز هستند و راهبرد آنها نيز ايجاد آشوب و اعتراضات خياباني است.

درست ۲ روز پس از انتشار مطلب انقلاب يقه آبي‌ها در نشريه فارين پاليسي اين رسانه هاي فارسي زبان ضد انقلاب بودند كه انتشار گسترده اخباري پيرامون نارضايتي هاي كارگري را در ايران در دستور كار قرار دادند.اخباري كه در ادامه تيتر برخي از آنها را مشاهده مي كنيد: "دو سال تاخیر در پرداخت حقوق ۱۱۵ کارگر شهرستان!" "تحصن ده‌ها نفر از کارگران نساجی ... در مقابل نهاد ریاست جمهوری" "تجمع کارگران کشت و صنعت ... جلوی مجلس" "کارگران در صف اول مخالفان دولت" "هشدار نماینده ...: ۴۸۰ هزار نفر بیکار می‌شوند" "جمعی از کارگران اخراجی پالایشگاه ... دست به تجمع زدند" و... نكته جالب توجه در اين خبرهاي دروغ و يا درشت نمايي شده اين است كه رسانه‌هاي فارسي زبان ضد انقلاب كه در واقع نماينده نوشتاري شبكه‌هاي ماهواره‌اي ضد ايراني هستند، تا قبل از طرح موضوعي "فتنه اقتصادي"، غير از انتشار تصاوير مستهجن، انعكاس وضعيت به اصطلاح زندانيان سياسي و در واقع همان عوامل اغتشاشات و تعيين وقت براي پايان عمر نظام اسلامي كار ديگري نداشتند اما بلافاصله پس از آغاز طرح انقلاب يقه آبي ها به يكباره شروع به انتشار اخبار و تحليل هاي اقتصادي با صبغه اعتراضات كارگري كردند.

همچنين رصد مداوم فعاليت هاي آنان اين نكته را تأييد مي كرد كه آنها حتي ذره اي هم از دستور اربابان خود سرپيچي نكرده و طوري اخبار مربوط به اعتراضات دروغين كارگري در ايران را منتشر كرده و مي‌كنند كه گويي جامعه ايران يك جامعه كمونيستي است كه جمعيت آن نيز جملگي كارگرند و ديگران در ايران غير از كارگري هيچ شغل ديگري ندارند!!!در واقع آنها بايد پول اخباري را مي گرفتند كه دقيقا در راستاي تئوريزه كردن اعتراضات كارگري يا "اعتراضات يقه آبي‌ها" در ايران مي بود.

همچنين رسانه هاي ضد انقلاب كه تا قبل از اين فقط به انتشار اخبار دروغيني مثل اغتشاش اوباش سبز در ايران، وضعيت خوانندگان فراري، صحبت‌هاي معاندان نظام و ... بسنده مي كردند به ناگاه دلسوز مردم محروم از كار درآمدند و شروع به انتشار هر روزه ميزان ارقام درج شده در قبض‌هاي گاز و برق كردند و وقاحت را به آنجا رساندند كه حتي خبرنگار لس‌آنجلس تايمز نيز در مصاحبه تلويزيوني رئيس جمهور كشورمان اين مسئله را مطرح مي كند و فارغ از پاسخي كه مي‌شنود موفق به طرح علني اين موضوع در يك كنفرانس خبري رسمي مي شود.

بايد دانست كه دشمن پس از ناكامي بزرگ در فتنه ۸۸ و شكستي كه حتي رسانه‌هاي آمريكايي نيز اذعان كردند كه بازنده بزرگ آن كسي نبود غير از رئيس جمهور ايالات متحده، تلاش در جهت ايجاد فتنه اقتصادي را به صورت جدي در دستور كار خود قرار داده است.تلاشي كه البته به زعم خود آنها، هدفمند شدن يارانه‌ها توانسته است اين فرصت را در اختيار آنها قرار دهد. آنها كه قبل از طرح هدفمندي يارانه‌ها در ايران از آن به عنوان طرح "قطع يارانه‌ها" در ايران ياد مي‌كردند اما سرگرم ادامه اغتشاش برخي اوباش در ايران بودند، هم اكنون بر سر نقشه‌اي جديد گرد آمده‌اند تا مگر بتوانند طرفي براي اهداف شوم خود ببندند. 

طرحي كه صد البته با هوشياري مردم و مسئولان، همچون تمام سال‌هاي رفته از تاريخ پرشكوه انقلاب اسلامي كه در كنار يكديگر سخت‌ترين لحظه‌هاي ترورها، جنگ، تحريم و غيره را تحمل كرديم، شكست خورده و دشمن را بيش از پيش رو به اضمحلال خواهد برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
جواب منطقی دلسوزی دشمن برای قشر ضعیف جامعه یک علت اساسی دارد . ما فرض کنیم که دشمن وجود ندارد و وظیفه دولت نسبت به قشر ضعیف جامعه چیست ؟ وقتی که یک سرمایه دارمیلیاردها دلار در آمد دارد و قشر ضعیف جامعه هم در ساختمانهای فرسوده ای که از گل و سنگ ساخته شده است مقایسه شود یعنی دور از انصاف و عدالت است . دولت خودش نباید به دشمن نقطه ضعف بدهد . شهرستانیها به دلیل حق کشی از طرف ثروتمتمندان برای پیدا کردن کار به تهران می آیند ولی باز هم مشاهده می کنند که مردم افغانستان آمده ایران دارند کار می کنند و مردم ضعیف کشورمان نمی توانند نان و پنیر بخورند . باید توجه بکنند به این قشر ضعیف . میدانهای کارگر هر روز پر است از این مردم ضعیف .
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
دولت باید به وصیعت حضرت علی (ع) به مالک اشتر در مورد فقرا عمل نماید . برای قشر ضعیف از بهترین وزیران استفاده شود . این قشر به عدالت نیاز دارند .
Iran, Islamic Republic of
البته نا گفته نماند که فشار شدیدی بر قشر کارگر وارد شده است از افزایش قیمتها گرفته تا اجاره بها و افزایش کرایه ها و همه وهمه و در این میان فقط 300 هزار تومان حقوق
من از 8 صبح تا 4 بعد از ظهر کار می کنم و در نهایت 300 حقوق می گیرم و هر روز فشار بیشتر و بیشتر می شود
اگر این سایتهای خارجی دروغ می گویند پس چرا گرانی بیداد می کند و دولت در خواب است
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانشان نسبت به اسلام . مسئولین کشور از رئیس جمهور اسلامی گرفته تا سایر مسئولینش باید اگاه باشند و فتنه های به روز دشمن را خوب توجیه وتحلیل بکنند . مسئولین خوب به فرمایش مقام معظم رهبری گوش دل بدهند . اگر اطرافیان رئیس جمهور یک کشور اسلامی صدها حرف درست به رئیس جمهوری اسلامی بزنند که در جهت اهداف اسلامی باشد و فقط یک حرف علیه ولایت فقیه بزنند باید مقابلش ایستاد . با قدرت نمایی نمی شود مقابل ملتها ایستاد . ملتها امروز بیدار و اگاه هستند . دولت باید به جای تحمیل بر اینکه کارمندان باید به شهرستان منتقل شوند باید یک کار اساسی در خود شهرستانها انجام دهند . وقتی که به عنوان مثال در شهر زنوز از توابع تبریز کوههای کائولن کشف شده است و خاک این منطقه را به اصفهان منتقل می کنند ؛ می توانستند برای مردم این منطقه در شهر خودشان کارخانه کائولن احداث بکنند تا مردم در فکر مهاجرت به تهران نباشند . مگر مردم شهرستانها عاشق هوای آلوده تهران هستند ؟! مردم شهرستانها بیکارند و درآمد ندارند و به خاطر این مسائل به شهرهای بزرگ از جمله تهران می آیند . در کتاب اسلام ناب از دیدگاه امام خمینی (ره) امام فرمودند که این قشر ضعیف بود که انقلاب کردند ، شهید دادند ، خون دادند و سرمایه داران یا به خارج گریخته بودند یا در خانه خودشان بودند . روز عید امسال میلیونها افغانی در میدان آزادی تهران و پارکهای تهران متمرکز بودند . نان کشور مان را می خورند ، فرصتهای شغلی ملت ایران را حتی در دانشگاها تصرف می کنند ، امنیت کشور را به خطر می اندازند ، آیا حضور میلیونها افاغنه در تهران باعث شلوغی تهران نیست؟! دولت نباید بهانه به دست دشمن بدهد . میدان های کارگر تهران از میدان امام حسین (ع) ، رباط کریم ، میدان انقلاب ، اسلام شهر ، چهار دانگه ، دروازه غار تهران و سایر میدانهای کارگر ؛ هر روز از کارگران پر هستند و یک روز در میان برای اینها کار ساختمانی پیدا می شود . اگر به نیازهای درونی و روزمره مردم توجه نشود احتمال دارد مردم منفجر بشوند و آن موقع دیگر کار از کار گذشته است . میدان آزادی تهران و پارکهای اطراف تهران هر روز مواد مخدر می فروشند و فساد ایجاد می کنند . دولت باید در این زمینه هم کار اساسی انجام بدهد . میدان راه آهن تهران جوانهای شهرستانی را می شود ملاحظه کرد که برای یافتن کار آمدند اما بی هدف و توسط بعضی افراد مواد فروش ، معتاد وتزریقی شده اند . اگر نقطه ضعفها را درمان کنیم آن موقع است که دیگر دشمن شکست می خورد .
به اين بحث انقلاب يقه آبي ها بيشتر بپردازيد. جاي كار بيشتري دارد. برخي در داخل هم دارند همنوايي مي كنند.
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
اکثر دانشگاههای آزاد تهران و اطراف تهران حتی برای فضای سبز هم از کارگران افغانی استفاده می کنند و ماهی هشتصد هزار تومان حقوق می گیرند و شبها در دانشگاه می خوابند و غذای دانشگاه را می خورند و از امکانات دانشگاه استفاده می کنند و جوانان تحصیل کرده‌مان بیکار هستند ، خود شما قضاوت نمایید که کارگران ایرانی کجا بروند کار بکنند ؟! بروند به افغانستان کار بکنند !!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
سلام : البته در زمان هاشمی رفسنجانی وقتی که جوانان کار می خواستند به جای حل مشکل می گفتند که شما تخصص دارید به شما کار بدهیم و این در حالی است که اکثر مدیران هاشمی مدرک دیپلم داشتند .
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
ملت ایران خیانت خاتمی را هر گز فراموش نخواهد کرد . ایشان با اسم آزادی آمدند و به جنگ آزادی رفتند . آزادی که خاتمی از آن یاد کرده است آزادی جنسی و شهوات است . آزادی که اسلام از آن یاد می کند آزادی حقیقت انسانها است . خاتمی در هشت سال آنچنان بذر نفاق در کشور کاشت که حالا زمان می برد تا این ظلم از بین برود .
در آزادی از نوع خاتمی ثروتمندان آزادند که هر کسی را خواستند شهواتشان را بر وی تحمیل بکنند .
جوانان دنبال اغفال خاتمی بودند و خاتمی طبق برنامه لیبرالها عمل می کرد . بی حجابیهای حاصل از آزادی خاتمی امروز اسلامیت کشور را مورد هدف قرار داده است . بی حیایی دانشگاهها را فرا گرفته است .
قرارداد رسمی را هم از بین بردند و راه را برای کارفما جهت ظلم به کارگر فرهم کردند و دیگر حتی احمدی نژاد هم نتوانست آن را به حالت قبل برگرداند
Iran, Islamic Republic of
ما چی رو می خواید نادیده بگیرید؟ این که مردم تحت فشار شدید اقتصادی هستند؟ آیا بیکاری هنوز به بالا نیست ؟ آیا قبض گاز وبرق نجومی نشده ؟ آیا...
همش که نمیشه بخاطر اینکه دشمنان فلان گفتند حقایق رو نادیده گرفت. مردم که کور نیستند دارند میبینند
كساني كه بعد از پرداخت يارانه ها فرياد مي زنند حتما مي دانند كه دولتهاي قبلي با 30 در صد تورم گراني را به ارمغان مي آوردند در حالي كه الان تورم به مراتب كمتر است .
Iran, Islamic Republic of
چرا دشمن براي قشر كم‌درآمد دلسوزي مي‌كند؟

جواب : به دلیل این که غالبا دولت و کارفرما برای این قشر تره هم خرد نمی‌کنند
کاش یک راهکار هم برای مطالبات حقوق کارگران ارائه نمائید
Germany
چرا ایران باداشتن درآمد نفت نمیتواند مانند کره بسرعت خودرا صنعتی و صادرکننده اقلام مصرفی باشد ؟ علتش نه در اسلامی بودن ویا سکولار بودن است بلکه بایدآنرا در سرشت انسان ایرانی جستجوکرد: انسان ایرانی از طرز تفکر بازاری و دلالی معاش میگذراند و نه ساختن ابزار آلات ماشینی بلکه معامله با آن را و ساخته شده بدست متخصص وگارگر خارجی ترجیح میدهد، در یک کلام او بازاری! ایست وتنهابا یک برنامه ملی و همه گیر و گام بگام باید اورا ازاین زندان مهلک بازاری بودن بطرف خلاقیت و آفریدن ماشین وساختن آن راه نمود کرد تنها بوسیله یک برنامه مطالعه شده ملی با اهداف تعیین شده وبا زمان بندی واقعی میتوان از بازار بسوی کارخانه گری و در نتیجه اشغال فراگیر نائل آمد...
United States
ماهیچوقت حاضرنیستیم که دشمن ازما سوءاستفاده بکند امادولت هم باید به این فکر بکند که وقتی قیمتها بالا میرود کارگر مظلوم چطور باید این هزینه های سرسام آور را جبران کنند انصافا کارگرها قشر کاملا فراموش شده ای هستند به خصوص کارگران کارگاههای خصوصی که کارفرماها اصلا به قانون کار کمترین اهمیت راهم قائل نیستند وتا میتوانند حق کارگر را ضایع میکنند ودولت هم که در این مورد واقعا به خواب زمستانی رفته دشمن ظاهرا بهتر از دوستان (دولتیها) این مطلب را فهمیده و روی آن سرمایه گذاری کرده چرا اجازه میدهید کار به اینجا برسد.
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
بنده یک سوال دارم و آن این است که وقتی که در میدان کاج در روز روشن با قمه دارند یک نفر بی گناه را می کشند چرا نیروی انتظامی به جای حل مشکل خودش را توجیه می کند؟! وقتی که در ترمینالها و پارکهای تهران زورگیری و دزدی می شود بعد از نیم ساعت که کار تمام شده است نیروی انتظامی حاضر می شود و کاری هم انجام نمی دهد . یک جا دعوایی پیش آمده بود و برادر این فرد رفته کلانتری شکایت بکند که موضوع اینجوری است متاسفانه این مامور نیروی انتظامی بعد از اینکه آمد خیابان و بعد گفت که فعلا گرسنه هستیم بیا برویم یک ناهار بخوریم بعدا موضوع را هم پی گیری می کنیم .
سلام.به قول شهید آوینی قلمرو دشمن نقاط ضعف ماست.انصافا باید از ادامه این روند ترسید.بیکاری در همدان بیداد میکنه. مسئولین استان اصلا درک درستی از شرایط ندارند. تولید کار پیشکش، کم کم شاغلین در کارخانه ها هم با ورشکستگی کارخانجات بیکار میشوند. انقدر آدم بیکار سراغ دارم که حدوحساب نداره.اونوقت کلی همایش و کنگره و جشنواره های پوچ و توخالی برگزار می کنن اونم در شرایطی که ماه گذشته کارخانه ... هم که از معدود کارخانه های فعال بود کارگراشو اخراج کردو بیش از صد نفر به خیل عظیم بیکاران افزوده شدند و کسی از مسئولین به این واقعه وقعی ننهاد. به نظرم همه این کارهای باصطلاح فرهنگی پرهزینه بدون در نظر گرفتن شرایط بحرانی جامعه نهایتا باعث مهجوریت قرآن و شهدا و انقلاب خواهد شد. اونقدر بیچارگی و بدبختی به مردم فشار آورده که وضعیت رو در حد انفجار بحرانی کرده و هر چیزی قابل پیش بینی است.