کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله خاتمی در گفت وگو با جهان:

تفکر لیبرالی و تسامح و تساهل دوم خردادی همچنان باقی است

4 ارديبهشت 1390 ساعت 10:15

آیت الله سید احمد خاتمی گفت:من همچنان بر خطبه های گذشته تاکید می کنم که تفکر لیبرالی و تسامح و تساهل دوم خردادی همچنان باقی است.


عضو مجلس خبرگان در گفت وگو با خبرنگار جهان، مسئله حجاب را از ضروریات بی تردید اسلام دانست و اظهار داشت:بحث حجاب در بیش از 10 آیه قرآن به صراحت اشاره شده و بر آن دلالت دارد و از مسلمات تشیع بلکه فقه مسلمین است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه حدود حجاب کاملا روشن است و مثل مسئله موسیقی نیست که بعضی ها بگویند مفهوم آن ابهام دارد خاطر نشان کرد: اگرچه آن حرف نیز درباره موسیقی اشتباه است و مفهوم موسیقی لهوی هیچ ابهامی ندارد اما در ماجرای حجاب بحث کاملا روشن و گویا است.

آیت الله سید احمد خاتمی تاکید کرد :در نظام اسلامی باید جلوه های دین بروز روشن داشته باشد که از جمله این جلوه ها حجاب است و متاسفانه شاهدیم که بدحجابی روز به روز گسترش می یابد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه اینجانب 6 خطبه از خطبه های آغاز سال 88 را به حجاب اختصاص داده ام و الحمد الله تاثیر نسبی خود را هم داشته است،تصریح کرد:متاسفانه برخی در مواجه با سخنان و انتقادات من ، با بی انصافی گفتند که حساسیت روی حجاب برای مقابله با دولت است که من این بی انصافی را شکوه به خدا می برم که موجی را که مراجع جلودار آن بودند و ائمه جماعت و از جمله اینجانب به تقویت آن پرداختیم بی انصافانه قضاوت کردند.

وی در ادامه گفت:همچنان معتقدم که گسترش حجاب در کشور همچون عملیات است و باید کارهای فرهنگی و اجرائی با هم صورت گیرد.اجرائی کردن طرحی را که شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرد خواسته ما است.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به این قانون افزود:در آن طرح هم کار فرهنگی پیشنهاد شده و به نهادهای فرهنگی توصیه و تکلیف شده است و هم به نهاد های اجرائی .پس ما همچنان به کارهای فرهنگی همراه با کارهای اجرائی معتقد هستیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهداف شوم دشمن در گسترش بدحجابی تاکید کرد: اینجانب در ورای گسترش بدحجابی که یک پدیده اجتماعی است یک پدیده سیاسی را می بینیم و آن پدیده سیاسی همان جنگ نرم است که دشمنان به دنبال آن هستند و نباید در این عرصه با ساده اندیشی از آن گذشت.

آیت الله سید احمد خاتمی در انتها با بیان اینکه انشا الله این موضوع را در مصاحبه مفصل تری باز می کنم گفت:من همچنان بر خطبه های گذشته تاکید می کنم که تفکر لیبرالی و تسامح و تساهل دوم خردادی همچنان باقی است.

توضیح:آیت الله خاتمی در گفت وگو با خبرنگار جهان خبری که به نقل از ایشان در جمع طلاب نقل شده بود را گزینشی و ناقص خواند که همین جا از ایشان به دلیل نقل خبر ناقص عذرخواهی می کنیم.


کد مطلب: 163828

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/163828/تفکر-لیبرالی-تسامح-تساهل-دوم-خردادی-همچنان-باقی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com