چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰
۴
آیت الله مصباح یزدی در هشدار به جریان ضدروحانیت:

برخی افراد منافقانه می‌گویند ما تابع ولایت هستیم

پنجشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۲۱:۲۲
کد مطلب: 163569
برخی افراد منافقانه می‌گویند ما تابع ولایت هستیم
رئیس مؤسسه ‌آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) نسبت به وجود تفکرات سکولار و لیبرال و ضد روحانیت در بین برخی مسؤولان هشدار داد و گفت: این تفکر به جز سران فتنه، در برخی افراد دیگر نیز در جامعه مشاهده می شود.

به گزارش جهان به نقل از رسا، آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه عالمان دینی می توانند عهده دار این کار شوند، نقش حوزه های علمیه را در سیاست گذاری فرهنگی نظام بسیار برجسته و مهم دانست و تاکید کرد: دانشمندان حوزه هستند که می توانند حقیقت اسلام را بشناسند والبته در جنبه های ابزاری باید از متخصصان دیگر هم استفاده شود اما شرط نخست تعیین کنندگان روح این فعالیت ها تخصص در امور دینی است.

آیت الله مصباح یزدی عامل دیگر در عدم توفیق مطلوب حوزه در سیاستگذاری فرهنگی کشور را عدم همکاری سایر نهادها و نداشتن تفکر انقلابی برخی از افراد دانست.

وی تاکید کرد: حقیقت این است که مشکلات بیشتر از جوانب دیگر است اگر تنها مشکل این بود حل آن چندان دشوار نبود و باید توجه داشت که مشکلات دیگری باعث شده است که حوزه نتواند نقش خود را در سیاست گذاری فرهنگی کشور به درستی ایفا کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: برای اینکه یک نهاد در یک کشور بتواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد همه اقشار و نهادها باید با توجه به ارتباط ارگانی که با هم دارند هماهنگ باشند مثل اعضا و جوارح بدن انسان.

وی یاد آور شد: برای اینکه نهادهای مختلف در یک جامعه بتوانند کار خود را به درستی انجام بدهند باید نوعی هماهنگی و تاثیر و تاثر متقابل و وحدت هدف و برنامه کلی وجود داشته باشد چرا که اگر بین نهادها تعارض وجود داشته باشد پیداست که کار به جایی نخواهد رسید و متاسفانه این مسأله کم و بیش وجود داشته و هنوز هم وجود دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: وجود تفکرات سکولار، لیبرال و ضدروحانیت از ابتدای انقلاب بین برخی مسؤولان، عدم هماهنگی برخی نهادها با روحانیت و کمبودهای علمی،بینشی،سیاسی، اجتماعی و اخلاقی بین جامعه روحانیت از جمله مشکلاتی است که باعث شد حوزه های علمیه نتوانند نقش خود را در سیاستگذاری فرهنگی بخوبی ایفا کنند.

وی گفت: بیگانگان که نتوانستند شاه مخلوع را درایران نگاه دارند از همان ابتدا، سیاست خود را در جهت براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی از درون گذاشته و بر روی افرادی که با روحانیت مشکل داشتند، کار و در سال ۸۸ آنرا اجرایی کردند.

آیت الله مصباح یزدی افزود: تفکرات سکولار و ضدروحانیت فقط در سران فتنه وجود ندارد، بلکه این تفکر در برخی افراد دیگر نیز در جامعه مشاهده می شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به فرمایش ها و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی، روحانیت، بینشهای علمی، سیاسی و اخلاقی را تقویت کرده و با مرتفع کردن مشکلات،نقش حوزه های علمیه را در سیاستگذاری فرهنگی کشور بیشتر از گذشته تبیین و تعیین کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: برخی اعتقاد دارند چنانچه ولایت فقیه را حذف کنند مشکلی پیش نمی‌آید و حتی درباره روحانیت نیز می‌گویند بودجه‌ای در اختیار آنان قرار دهیم تا صدایشان در نیاید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مصداق عینی سخنان علامه مصباح، برخی خواص بی بصیرت هستند که خطر آن ها فوق العاده مهم است.
Iran, Islamic Republic of
آیت الله مصباح یزدی خداوند شما را عمری پربرکت و طولانی عنایت بفرماید و دشمنانت را خوار و ذلیل نماید.تمام بدبختی ما از دست همین کسانی است که در لباس دوست ضربه به نظام می زنند و روحانیت را خصوصا ولایت فقیه را استخوانی در گلوی رانت خواری ها و کج روی های خود می دانند
Iran, Islamic Republic of
ایشان از نوادری هستند که می توانند بین دنیای دیانت و سیاست در سخنانشان پیوندی صحیح و کامل برقرار کنند.
Iran, Islamic Republic of
بنابراين فايزه هاشمي هم مصداق همين سخنان است .