جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲۵

وزیر اطلاعات چوب برکناری چه کسی را خورد؟

دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۰۰:۱۲
کد مطلب: 163060
شنیده ها ازمنابع داخل ایران حاکی ازآن است که این استعفا برخلاف میل وزیر اطلاعات وبا فشار رئیس دفترمحموداحمدی نژاد صورت گرفته است.
آزادنگار - ساعتی قبل خبر استعفای ناگهانی وزیر اطلاعات دولت ایران ازسوی خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد.این خبر به سرعت درمیان دیگررسانه های داخلی ایران پیچید.اما درحالیکه کمتر از ۲ساعت از انتشار این خبر نمیگذشت،یکی دیگر از خبرگزاریهای رسمی ایران از ابقای حیدرمصلحی درسمت وزارت اطلاعات به علت مخالفت رهبر ایران بااین جابجایی،خبرداد.

اما ماجرا ازچه قرار است.شنیده ها از منابع داخل ایران حاکی از آن است که این استعفای ناگهانی نه تنها به خواست وزیر نبوده بلکه فشاری بوده ازسوی رئیس دفتر محموداحمدی نژاد.

طبق گفته منابع آگاه، دیروز با حکم حیدر مصلحی معاونت برنامه وبودجه وزارت اطلاعات برکنار شد وشخص دیگری جای اورا گرفت.«حسین عبداللهی» که با نظرمستقیم اسفندیار رحیم مشایی درسمت معاونت برنامه وبودجه وزیراطلاعات قرارگرقته بود صبح دیروز درمراسمی وبا دستور وزیر فعلی اطلاعات تودیع شد.

اما به نظرمیرسد که این جابجایی به مذاق چهره جنجالی دولت دهم خوش نیامد و تصمیم به برکناری مصلحی گرفت.مصلحی نیز که ازقرار معلوم چندروزی است اختلافاتش با احمدی نژاد ومشایی بالا گرفته است،برای اینکه به سرنوشت مصطفی پورمحمدی –وزیرکشوربرکنارشده دولت ایران- دچار نشود ،استعفا میدهد.

اما ازآنجا که درایران تعیین وزیر اطلاعات دولت با نظرمستقیم رهبر این کشور انجام میشود وبرکناری آن نیزبه همین صورت،رهبر ایران با مخالفت با برکناری حیدرمصلحی به طور تلویحی مخالفت خود رابا جریان مشایی دردولت اعلام میکند.

این درحالیست که چندی پیش نیز یکی ازمعاونت های این وزارتخانه طی یک سخنرانی وانتقاد از مشایی برکنار شد وهنوز شخصی جایگزین آن نشده است.

گفتنی است درسال ۸۸ نیز وزارت اطلاعات دولت ایران شاهد تغییرات گسترده درمعاونت های خود بود.برکناری معاونت اطلاعات داخلی ومعاونت فناوری اطلاعات که با دستور مستقیم معاون سابق رئیس جمهور انجام شد.درآن هنگام نیز مخالفت هایی ازسوی وزیر وقت-محسنی اژه ای- صورت گرفت که درنهایت به برکناری او منجر شد.

گویا رفته رفته اسفندیار رحیم مشایی درحال تصاحب همه کرسی های قدرت درایران است.همانگونه که تغییراتی ازاین دست دردیگروزارتخانه ها نیز به دستور «آقای خاص» دولت ایران انجام گرفته است.وزرای کنونی کابینه دولت ایران ازخود قدرتی ندارند .همه تصمیمات کلیدی آنان زیرنظر مشایی صورت می پزیرد.

درروزهای آینده باید منتظر اظهار نظرهای جنجالی جالب توجه ازسوی مشایی ومصلحی بود.

رفته رفته نزاع میان طرفداران این چهره خبرساز ومخالفانش پررنگتر خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
زنده باد مصلحي بازوي اصلي رهبر
Canada
منشور اميرألمومنين علي (ع) كه نامه مولي به مالك اشتر هست را در سازمان ملل قبول كرده و ثبت مي كنند ولي اينها متأسفانه به منشور كوروش روي آوردند و از آن دم زدند و بعد هم بحث مكتب ايراني و ...
آن شخص منشور كوروش را روي دستش گرفته (مثل يك بچه) و انگار دارد برايش گريه مي كند كه دارند تو را از من جدا مي كنند!!!
همه علما و بزرگان هشدار مي دهند كه اين فرد خط فكري‌اش فراماسونري است و مشكل درست مي كند براي كشور ولي آقايان نمي فهمند.
Iran, Islamic Republic of
آخر یک روز مردم به امر و گوشه چشم رهبری باید چشم فتنه (اسفندیار) رو از حدقه دربیارن تا ایشون هم بره ور دل موسوی و کروبی و خاتمی
Iran, Islamic Republic of
مگه اين مشایی طرفدار هم داره!!!!!
Iran, Islamic Republic of
تو رو خدا این مشائی رو اینقدر گنده اش نکنید.
مشائی منتخب رئیس جمهور 24 میلیونی است، پس به انتخاب رئیس جمهوری که قبولش دارین احترام بگذاریم، این که نشد که مشائی هر چیزی بگوید چه خوب و چه بد پیراهن عثمان بکنیم و بر ایشان و رئیس جمهور بتازیم
Iran, Islamic Republic of
وزارت اطلاعات بايد زيرنظر مقام رهبري باشد
Iran, Islamic Republic of
خدایا آبرومون رفت این مشایی چرا اینکار رو میکنه آبروی هرچی رامسری رو برد
آقا شمارو به خدا یه کاری بکنید...
اگه اینجوری پیش بریم برای آقای احمدی نژاد یه نفر طرفدارم نمیمونه....
United States
24میلیون رای ؟؟؟؟؟؟
آری مدم به احمدی نژاد رای دادند
آری مردم به بنب صدر هم رای دادند
24میلیون رای دلیل هر کاری نمی شود
همان عزیزی که حکم ریاست جهوری را تنفیذ کرده می تواند آن را پس بگیرد و مطمئن باشد مردم حامی وی هستند
Iran, Islamic Republic of
ما فقط به احترام دکتر احمدی نژادداریم مشایی رو تحمل میکنیم ولا غیر.....اگه آقا اذن بده کار اون یکسره است
Iran, Islamic Republic of
پیشنهادم اینه که همه وزارتخانه ها در هم ادغام بشه و مشایی بشه سرپرست اون وزارت خانه چون که مجلس بهش رای نمیده نمیتونه وزیر بشه
Iran, Islamic Republic of
لطفا بركناري برخی در وزارت اطلاعات در سال 88 از سوي رئيس‌جمهور را به اين مسئله ارتباط ندهيد.
كساني آن موقع بركنار شدند كه عملكردشان را در فتنه 88 ديديم و رفتن آنها از وزارت هم موجب موفقيت‌هاي پي در پي بين‌المللي وزارت اطلاعات شد.
Iran, Islamic Republic of
آقای مصلحی اجازه ندین سرنوشت وزارت اطلاعات به عنوان مردمی ترین وزارتخانه نظام به زمان خاتمی تبدیل بشه . دست آقا درد نکنه که این استعفا را رد کردند.
در دوران مصلحی ما به توفیقات زیادی رسیدیم در نتیجه دلیلی به نام کم کاری معنا نمیده فقط یک دلیل میمونه اون هم پاکسازی دولت عدالت که تازگی ها شده دولت انتظار از عناصر انقلابی
Iran, Islamic Republic of
اقای مصلحی الحق کار کرد خدا قوت بهش باید گفت
وقتی دولت دکتر اینطوری با فرامین رهبری اینطوری برخورد می کنه دفعه بعد به چه کسی رای بدهیم که تا آخر در جهت حفظ نظام جمهوری اسلامی باشد ؟
خداوند به رهبر فرزانه و خانواده محترم شهیدان گلگون کفن و مردم مومن و ولایت مدار صبر عنایت فرماید.
آمین یا رب العالمین
Iran, Islamic Republic of
ای کاش من هم از نزدیکان آقای مشائی بود که به خاطر معلولیت و با داشتن لیسانس حقوق از شهریور 1385 تا کنون بیکار نمی ماندم.
به نظر من وزارت خونه ای با این حساسیت باید سازمانی مستقل و زیر نظر آقا باشد
Iran, Islamic Republic of
ما آقای مصلحی را با دستگیری ریگی ، آزاد کردن دیپلماتمان در پاکستان و ... و کارهای اطلاعاتی اینچنینی فراموش نمی کنیم . خدا قوت به ایشان میگوییم .
بعضی ها اینطور القا می کنند که بدون پشتیبانی نیروهای ولایی جامعه می توانند آرا اکثریت مردم ایران را به نام مکتب ایرانی در دور بعدی انتخابات کسب کنند !!
زهی خیال باطل
این کشور با عنایات حق تعالی و نظر حضرت حجت و رهبری های داهیانه رهبر معظم انقلاب مسیر رشد و بالندگی خود را یافته و به سمبل ملتهای مسلمان تبدیل شده است
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran, Islamic Republic of
خدا آخر عاقبت رئيس جمهور را بخير بكنه با اين مسئول دفترش.
Iran, Islamic Republic of
می گویند مصلحی خوب کار کرده است ولی مگر احمدی نژاد بد کار کرده است چطور است موفقیت ها برای وزراء است اما اگر ناکامی باشد این رئیس جمهور است که باید فحاشی جمعی مغرض را از سایت ها بشنوند؟؟
تا زمانی که مشایی توی دولت باشه از این جور خبرها زیاد خواهد بود.
و./.
Iran, Islamic Republic of
...