کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حاج حسین الله کرم :در بحرین عملیات استشهادی می‌کنیم‬

28 فروردين 1390 ساعت 17:05


یک فعال سیاسی در تجمع دانشجویان دانشگاه تهران گفت: ۵راهکار برای خروج نیروهای سعودی از بحرین وجود دارد که عملیات استشهادی برای خروج آل سعود از جمله این راهکارهاست.

به گزارش جهان به نقل از مهر، تجمع دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی تهران در اعتراض به کشتار بیرحمانه مردم بحرین و یمن و سکوت مجامع بین المللی در قبال این کشتار ظهر امروز در دانشگاه تهران برگزار شد.

حسین الله کرم استاد دانشگاه و فعال سیاسی در جمع دانشجویان با اشاره به ریشه های قیام های مردمی در منطقه گفت: مردم خاورمیانه و شمال آفریقا خواستار حکومتی هستند که بر اساس خواسته ها و اهداف آن باشد و ریشه مردمی داشته باشد.

وی در ادامه به جنایات آل سعود در بحرین اشاره کرد و افزود: سعودی های متجاوز با ربودن بیش از ۵۰ تن بحرینی آنها را به مکان های نامعلومی انتقال دادند و اکنون باید این سخن را به زبان بیاوریم که دیگر وقت سکوت نیست و باید نسبت به تجاوزهای حکومت های آل سعود و آل خلیفه واکنش نشان دهیم.

وی با اشاره به دیدگاههای مختلف نسبت به تحولات منطقه گفت: در خصوص ریشه های قیام های اخیر در خاورمیانه تحلیل های مختلفی وجود دارد . اولین تحلیل این است که تحولات اجتماعی در منطقه را ناشی از انقلاب اسلامی و استقامت نظام جمهوری اسلامی در طول ۳۰ سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: دیدگاهی نیز توسط جریان انحرافی در دولت وجود دارد که معتقد است تحولات منطقه توسط غرب و امریکا هدایت می شود.

این فعال سیاسی با بیان این که فتنه سبز نیز معتقد است این تحولات متاثر گرفته شده از انتخابات ۸۸ است و آنها می گویند که شعار الله اکبر که در کشورهای منطقه سر داده می شود مصداق بارز مشابهت تحولات منطقه با انتخابات ۸۸ است در صورتی که در پاسخ به این طیف باید گفت اگر تحولات منطقه از جنبش به اصطلاح سبز گرفته شده بود چرا مردم نماز جمعه به حرکت در مسیر اسلام را ادامه دادند و همین حرکت در مسیر اسلام نشان می دهد که دیدگاه فتنه سبز کاملا غلط است.

الله کرم تاکید کرد: دیدگاه جریان انحرافی دردولت نیز در خصوص تحولات منطقه غلط است.

وی تصریح کرد: معتقدم دیدگاه درست این است که کشورهای منطقه از طریق مقاومت در حال سازماندهی فعالیت های خود هستند.

وی با اشاره به وظایف کشورمان در قبال مردم بحرین گفت: وظیفه ما در مقابل کشورهای منطقه بویژه بحرین و یمن این است که به آنها کمک کنیم و لذا معتقدم که علاوه بر تجمع و راهپیمایی در مقابل سفارت خانه های بحرین و عربستان باید اقدامات دیگری نیز انجام دهیم.

وی در ادامه با بیان این که ۵ مرحله برای خروج عربستان از بحرین جود دارد افزود: اولین مرحله تجمعات فراوان درمقابل سفارت عربستان و فشار به دولت این کشور برای خروج از بحرین است. و همچنین در مرحله بعد باید سپرهای انسانی را با حرکت به سمت بحرین تشکیل دهیم.

الله کرم تاکید کرد: در ادامه اگر این راهها چاره ساز نبود باید به سمت خطوط مرزی دریای بحرین حرکت کنیم و در انتها اگر تمام این اقدامات موثر نبود عملیات استشهادی را برای خروج متجاوزین از بحرین آغاز کنیم.

این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: آمادگی کامل داریم تا با یک حرکت قاطعانه نیروهای عربستان را از بحرین خارج کنیم.


کد مطلب: 163022

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/163022/حاج-حسین-الله-کرم-بحرین-عملیات-استشهادی-می-کنیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com