سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - 16 Oct 2018
 
۱
۶۷

اصغر فرهادی در پاریس:من محتاج جنبش سبز هستم !

يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۱
اصغر فرهادی کارگردان فیلم جدایی نادر از سیمین که برای پیش اکران این فیلم به پاریس سفر کرده بود صحبتهای جدیدی را برای حمایت از آنچه جنبش سبز می نامدش بر زبان جاری ساخت!
به گزارش جهان به نقل از صراط این کارگردان که ساخته اخیرش مورد توجه فتنه گران قرار گرفت در پایان جلسه پیش اکران جدایی نادر از سیمین و در جلسه پرسش و پاسخ در جواب سوال یکی از حاضرین پیرامون اتفاقات حول این فیلم گفت: اینجا پاریسه! ایران نیست، حرفت را راحت بزن، هر چی تو دلته بپرس!

و فرد سوال کننده این بار راحت پرسید: نظرتان را میخواستم بپرسم راجع به حمایتی که جنبش سبز از فیلم شما کرد و فکر میکنید جنبش سبز در این زمان نیاز داشت که از فیلم شما حمایت کند؟
اصغر فرهادی که از سوال این مخاطب خوشحال شده بود، در پاسخ گفت: من فقط خیلی خوشحالم که جنبش سبز وجود دارد، همین برای من کافیست.

وی که فرصت را برای مطرح شدن دوباره و ایجاد حاشیه ای جدید مناسب دیده بود در ادامه افزود: خواهش میکنم عظمت! جنبش سبز را در سطح فیلم هایی مثل فیلم های من پایین نیاورید. حتی اگر لطف میکنید و فکر میکنید که این فیلم عالی و فیلم خیلی خوبی است، جنبش سبز خیلی بزرگتر از آن است که درقالب چنین چیزهایی بگنجد!

فرهادی البته مشخص نکرد که جنبش سبز تا چه حد بزرگ است؟! اما وی پس از اعتراف به پائین بودن سطح فیلمش در پایان دستاویز خودش برای مطرح شدن را اینگونه بیان کرد:
"این جنبش سبز نیست که به ما نیاز دارد، این ما هستیم که به جنبش سبز محتاجیم!"
کد مطلب: 162929
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


۱۳۹۰/۰۱/۲۸ ۱۲:۰۱
خوب البته که باید برای فروش بیشتر فیلمش همچین جنگولک بازیایی دربیاره
۱۳۹۰/۰۱/۲۸ ۱۲:۰۳
بدبخت فرهادی و بدبخت تر کسانی که به فیلم این آدم ... میدان دادند.
۱۳۹۰/۰۱/۲۸ ۱۲:۱۱
منم خيلي خوشحالم جنبش ضد سطل اشغالو مردم فرستادن اشغالي .تورم من به شخصه حسابت نميكنم .
۱۳۹۰/۰۱/۲۸ ۱۲:۳۲
برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی متاسفم که اجازه ی اکران به فیلم های این غرب زده های تازه به دوران رسیده را می دهد
۱۳۹۰/۰۱/۲۸ ۱۲:۳۳
بله البته. دو گروه هم نظر شده ایم. ما هم میگوییم که این بسیج نیست که به ما نیاز دارد، این ما هستیم که به بسیج نیاز داریم. بگرد تا بگردیم!
۱۳۹۰/۰۱/۲۸ ۱۲:۳۳
اینا همشون اهل توهم هستند....
۱۳۹۰/۰۱/۲۸ ۱۲:۳۴
قابل توجه مسئولين فرهنگي كشور
۱۳۹۰/۰۱/۲۸ ۱۲:۳۶
من نمی دونم اسم این آدم رو هنرمند میشه گذاشت؟ کسی که درباره وطن خودش اینطور صحبت میکنه!! اگر نمیتونی حرف بزنی پس کجا فیلمت رو ساختی و اکران شد. آدم خوبه ظرفیت داشته باشه. اینها تا یکم بجایی می رسند خودشونو گم میکنند. این جنبش سبزی که رهبراش دوتا آدم احمق و ساده لوح هستند چی هست که اینا اینقدر سنگشون و به سینه می زنند.
واقعاً آدم نمی دونه درباره این فرهادی چی بگه خیلی نامرده .
تازه به دوران رسیده بیچاره.
۱۳۹۰/۰۱/۲۸ ۱۲:۳۶
قابل توجه آقایون وزارت ارشاد و آقای مشایی که با پول بیت المال تلاش کرد اینارو جذب کنه.
۱۳۹۰/۰۱/۲۸ ۱۲:۴۴
با یکی از رفقا صحبت شد
گفت: فرهادی فیلمی ضد انسانی ساخته
ضرر این فیلم برای فرهنگ و میهن ما زیاده
چون این آدم کوچیکه و ایرانی را بر اساس نگاه کوچک خوش جلوه می ده.. شاید خوب ساخته باشه اما زشتی را خوب ساختن هنر نیست
هنر ، ضعیف کردن بدی هاست نه قوی کردن اونها
اون فیلم و بر اساس فکر ضعیف خودش درباره انسان و انسانیت ساخته شده
اون خطر بزرگی برای خودش و مردم ماست.
و من حالا که به رفتار خودش و دوستان جنبش سبزش در رفتار با اخراجی ها نگاه می کنم
حرفشو تایید می کنم.
فرهادی
نه اصیله نه ایرانی و نه حتی باوری به خیر داره.
۱۳۹۰/۰۱/۲۸ ۱۲:۴۶
واسش متاسفم که هنوز در توهمه
۱۳۹۰/۰۱/۲۸ ۱۲:۴۹
ديكتاتورها و طرفداران تفكر ديكتاتوري براي القاي تفكرات آبكي جنبش چندش آور سبز (به اصطلاح خودشان روشنفكرمآبانه) چه تقلاي مضحكي ميكنند ولي غافلند كه عامه ملت از اينها و تفكراتشان بيزارند و همان احمقهائيكه در خارج به دلايل صرفا سياسي به آنها جايزه ميدهند برايشان هورا ميكشندو فقط اسباب خنده ما را فراهم ميكنند.
۱۳۹۰/۰۱/۲۸ ۱۲:۵۲
اصغر آدم زرنگی است،وی فیلمهایش بیشتر با مناطق ۱ و ۲ تهران مانوسند تا ایران۰چهارشنبه سوری،درباره الی،جدائی نادر از سیمین۰نه جالب نیستند۰
۱۳۹۰/۰۱/۲۸ ۱۳:۱۵
شما دیگه چقدر ساده اید!
حرفش خیلی ساده است
ما به جنبش سبز محتاجیم!
خب راست میگه اگر جنبش سبز نبود عمرا فیلم فرهادی انقدر می فروخت
عمرا سبزهای ایران حمله میکردند واسه رای دادن به فیلم فرهادی که رتبه بیاره بین فیلم های جهان!!!
خیلی ساده است فرهادی داره از بغل این جنبش جنبش کردنا نون میخوره و خودشو گنده میکنه
۱۳۹۰/۰۱/۲۸ ۱۳:۲۴
ای کاش می گفتند "عظمت جنبش سبز" یعنی چه؟ اصلا ً مگر جنبشی باقی مانده که بخواهد عظیم هم باشد.!
۱۳۹۰/۰۱/۲۸ ۱۳:۲۸
فرهادی حرفهاش برای خوشحال کردن اربابان غربیش است تا جوایز بیشتری کسب کند
۱۳۹۰/۰۱/۲۸ ۱۴:۰۵
فکر کردین برای چی بهش جایزه میدن؟؟
وقتی که اسدالله نیک نژاد گفت:"اونا معمولا به فیلمهایی جایزه میدن که فضای ایران رو بد نشون میده."
همه بهش اعتراض کردن حتی به نادر طالب زاده هم گفتن برای چی دعوتش کردی تو برنامه ات؟

به فرهادی هم واسه این چیزها جایزه میدن دیگه...
۱۳۹۰/۰۱/۲۸ ۱۴:۳۵
از کوزه همان برون تراود که در اوست
۱۳۹۰/۰۱/۲۸ ۱۴:۴۸
باید با فیلم فرهادی هم همون میشد که با اخراجی ها شد تا ببینیم دیگه کسی میره سینما تا تماشاش کنه
۱۳۹۰/۰۱/۲۸ ۱۵:۲۵
سلام
نمیدانم این افراد که این فیلمها را میسازند تا جایزه بیگیرند تا به حال به فکر ساختن فیلمی از رشادتهای فرزندان اسلام و یا نوابغ و صالحین و دانشمندان ایرانی و یا اسلامی افتاده اند تا آزمایش کنند که جایزه میگیرند یا نه؟ در حقیقت این مسائل اگر چه واقعیت جامعه ما هستند اما ارزش مطرح کردن در سطوح بین المللی را ندارند که دیگران به ما بدبین شوند.
تا به حال به آمار ایالات متحده در خصوص تعداد بیکارن و زندانیان و منحرفین و حتی معترضین دسترسی داشته اند؟ که مطمئناً داشته اند چرا که این گروه لااقل اگر خودشان را روشنفکر میدانند باید مطالعات مقایسه ای داشته باشند تا چنین ایده آل هائی را مطرح کنند، اما از اعتیاد و اختلافات عقیده و خانوادگی و هزار مشکل دیگر ایرانی میگویند تا جایزه بگیرند ولی جسارت انتقاد از غرب را ندارند، اصلاً نمیخواهد از غرب انتقاد نمایند این معقوله پیشکش خودشان لااقل از محسنات و رشد علمی و پیشرفت خودمان بگویند تا ببینیم کدام جشنواره خارجی به آنها جایزه میدهد، این تقصیر ما هست که صبوری مینمائیم و آنها را تحریم و تنبیه نمی کنیم، گذشته از اینها جنبش سبز اگر عزتی داشت از ایرانی بودنش بود حالا که دستمالی دست بدست در دستان لندن و نیویورک نشینها شده پشیزی هم نمی ارزد چرا که دستمایه هجمه به ارزشهای اصیل ما قرار گرفته و فتنه وار در جامعه رسوب کرده است به اندازه ای که برای احیاء دوباره آن نیاز به طوفانی عظیم دارد که از اولش هم استعداد چنین حرکتی را نداشته، پس این جنبش ساختگی برای همان جان مک کین مورد استعمال است که اگر به عقب برگردیم حدود شش یا هفت سال پیش در کتابش از ایجاد چنین جنبش سبزی در آینده ایران یاد کرده بود و نوید چنین حرکتی را داده بود
۱۳۹۰/۰۱/۲۸ ۱۵:۲۵
فرهادي دلش ميخواد طرد بشه از طرف مردم ايران خب ما هم طردش ميكنيم ،فرهادي لياقت نداره جايگاهي كه ما مردم بهش داديم حفظ كنه پس ازش پس ميگيريم
۱۳۹۰/۰۱/۲۸ ۱۵:۲۸
آدم هاي حقير رو بزرگ نكنيد. اينها با همين حرفها ميخواهند عقده خود نخبه بيني شان را ارضاء كنند.
۱۳۹۰/۰۱/۲۸ ۱۷:۰۱
از رقیبش یاد گرفته تا با هو و جنجال فیلمش رو بفروشه
۱۳۹۰/۰۱/۲۸ ۱۸:۳۰
تو کدوم کشور عده ای از مردم علیه نخبگانشان اینگونه مینویسند؟ حتی اگر متفاوت با آنها فکر کند؟
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۳۰ ۱۲:۱۶
نخبه نما واژه بهتری برای امثال ایشونه
۱۳۹۳/۰۵/۰۶ ۲۱:۲۸
افرین
۱۳۹۰/۰۱/۲۸ ۱۹:۵۳
پس اوني كه ميگفتن اصغرشونه، اينه؟!
۱۳۹۰/۰۱/۲۸ ۲۰:۴۲
بیچاره فکر کرده خیلی تحویلش گرفتن که بهش جایزه دادن...خبر نداره سر کاره!!
۱۳۹۰/۰۱/۲۹ ۰۶:۲۹
ممكنه يكي به من بگه جنبش سبز يعني چه؟
۱۳۹۰/۰۱/۲۹ ۰۷:۱۳
نخبه
۱۳۹۰/۰۱/۲۹ ۰۸:۲۵
چرا خودتونو ناراحت می کنید؟ نظرشو گفته. قابل احترام. تحمل شنیدن صدای مخالف را داشته باشیم.
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۳۰ ۱۲:۱۵
کجا نظرشون گفته؟

علنا داره چاپلوسی دشمن می کنه!
۱۳۹۰/۰۱/۲۹ ۰۸:۵۱
چرا اینقدر با کینه با هموطنانتان که با شما هم نظر نیستند سر جنگ و دعوا دارید ؟ چرا انقدر خودخواه و دنیا را فقط برای خود میخواهید ؟ چرا؟
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۳۰ ۱۲:۱۴
این شمایی که فکر دنیایی. ما دنیا رو برای خودمون نمی خواهیم.

دنیا دوستی و دنیا پرستی بلای جونتون شده
خدا به دلهاتون قفل زده

و هیچ نجاتی براتون نیست

افسوس نخواهی فهمید
۱۳۹۰/۰۱/۲۹ ۰۹:۵۶
جنبش سبز با شورش خياباني و توهين به راي مردم هيچ همخواني ندارد كه طرفداران آقاي موسوي اينگونه كلمات زيبا را به سرقت مي برند!
۱۳۹۰/۰۱/۲۹ ۱۰:۰۹
دوستان تحلیل فیلم درباره الی را در اینترنت بخوانید تا بیشتر به پشت صحنه این آدم پی ببرید این آدم دارای یک تفکر لیبرالیستی است نه اسلامی
۱۳۹۰/۰۱/۲۹ ۱۰:۳۱
همین که حزب الله فیلم فرهادی را در جامعه پخش نکرد نشانه پاک بودن انهاست و سبز های لجن وبی دین که فیلم ده نمکی را بیرون پخش کردن نشانه خائن بودن انهاست مردم به خیانتکار بودن سبزها و سرانشان اعتقاد کامل دارند.
۱۳۹۰/۰۱/۲۹ ۱۰:۳۹
اگر اخراجي هاي 3 نبود و رقابتي رو با اين فيلم درست نمي كرد ، عمرا اگه فيلمش بيشتر از 100 ميليون فروش مي كرد.
۱۳۹۰/۰۱/۲۹ ۱۱:۱۷
این یعنی چه "فکر کردین برای چی بهش جایزه میدن؟؟
وقتی که اسدالله نیک نژاد گفت:"اونا معمولا به فیلمهایی جایزه میدن که فضای ایران رو بد نشون میده" لابد فکر می کنید در ایران باید به اثر سخیف وغیر انسانی نیک نزادجایزه بدهند
۱۳۹۰/۰۱/۲۹ ۱۱:۵۱
اینم یه فیلم بود مثل فیلمای دیگه...
چون گذاشتنش روبروی اخراجی ها، اینجوری شد...
البته خیلی هم اینجوری نشد.
وانگهی دوستان میگن کلی جایزه گرفته، مگه کم هستن فیلمایی که چند تا جایزه گرفتن.
خرس و اسب و گاو و ....
طلایی یا پلاستیکی
مهم اینه که اخراجی ها رو مردم دوست دارن...
۱۳۹۰/۰۱/۲۹ ۱۲:۰۸
فیلمش خوش ساخته ولی خودش .....
براش متاسفم
۱۳۹۰/۰۱/۲۹ ۱۳:۴۱
بلاخره اصغر فرهادى نقاب از چهره برداشت.
اصغر فرهادى به جنبش سبز نياز داره كه فيلمش بفروشه و با 3000 رأى بالاتر از پدرخوانده با 300.000 رأى قرار بگيره!
۱۳۹۰/۰۱/۲۹ ۱۵:۵۴
چه نوشابه ای برای هم باز می کنند!

اصغری و سبزارو ، می گم.
۱۳۹۰/۰۱/۳۰ ۱۵:۴۲
اصغری یواش برو.
۱۳۹۰/۰۱/۳۰ ۱۷:۴۴
اگر قابل هدايت هست ان شاءالله هدايت شود و الاْ ان شاء الله با همان هایی که مي گويد محشور شود....
۱۳۹۰/۰۱/۳۰ ۲۱:۵۹
جنبشی که رهبرش کروبیه هنرمندش ! هم باید فرهادی باشه
۱۳۹۰/۰۱/۳۰ ۲۳:۳۲
وااقعا برات متاسفام وطن فروش
۱۳۹۰/۰۱/۳۱ ۰۸:۳۵
فرهادی تهش میخواد بشه یکی مثل مخملباف دیگه اینا اگه آبرویی دارند به برکت جمهوری اسلامی هست که با رشادتهای مردم مستضعف حاصل شده حالا اینکه نمک بخورن نمکدون بشکنند این یک اخلاق غربی هست و اینا هم که تمایلات غربیشون بر همه روشن است.
۱۳۹۰/۰۲/۰۳ ۲۲:۲۳
فرهادی واست خیلی متاسفم.
۱۳۹۰/۰۲/۰۴ ۱۵:۳۱
به فرموده ي امام خميني هنر دميدن روح تعهد در انسان است . من در امثال اين فيلم ها تعهدي نمي بينم
۱۳۹۰/۰۴/۰۲ ۰۲:۲۴
با اين حرف ها ميخواست جايزه هاي غربي را درو كنه كه تونست
۱۳۹۰/۱۰/۲۶ ۰۲:۰۲
ایول فرهادی
۱۳۹۰/۱۰/۲۶ ۲۱:۰۸
واااااااقعاااا فیلم معرکه ای بود
اقای فرهادی مایه افتخار است
۱۳۹۰/۱۰/۲۶ ۲۱:۱۰
درود بر آقای فرهادی
کور شود هر آنکه نتواند دید
۱۳۹۰/۱۰/۲۸ ۰۰:۵۱
دمتون گرم....
نظراتون خیلی باحال بود
کلی خندیدیم!
۱۳۹۰/۱۰/۲۹ ۱۹:۵۰
بله .اگه اینجوری نبود که به اینجانمی رسیدوچنین جایزه ای نمی گرفت .چون ضدنظامه این جوری داوران حمایتش میکنن.
۱۳۹۰/۱۰/۳۰ ۲۲:۳۹
درود بر اصغر فرهادی
۱۳۹۰/۱۲/۰۸ ۱۱:۴۰
خوب موفق شدین فرهادی هم از ایران رفت.بعد نوبت کیه؟
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۳۰ ۱۲:۱۸
همون روز که گفت هرگز نمی رم, می دونستم میره. تنش می خارید برای رفتن
خودش یه پا فیلمه
۱۳۹۰/۱۲/۰۸ ۱۳:۱۷
دمش گرم به این میگن یه ایرانی ازاده که با هنرش و جایزه هایی که درو میکنه نشون میده که همه هنر انتقاد کردن رو دارند اما عمل...
مخالفین به جای انتقاد کردن هنرهاشون رو خرج کنند.
کار در برابر کار
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ ۱۱:۴۶
فراموش نکنید امام خمینی هم ازفرانسه به ایران امد اگرغرب بده چراایشان رفت؟
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ ۱۲:۰۵
هر چند حرفتون خیلی پرته ولی خوبه بدونید امام خمینی (ره) به فرانسه نرفت بلکه به فرانسه بردنش
۱۳۹۰/۱۲/۱۱ ۱۴:۴۶
آدمو سگ بگیره جو نگیره !وطن فروش نامرد
۱۳۹۰/۱۲/۱۶ ۱۲:۴۹
بابا ول کنید این حرف هارو نزارید دشمن از این اب گلالود ماهی بگیر
۱۳۹۰/۱۲/۱۷ ۲۰:۵۱
اصغر فرهادی هم میشه یکی مثل مخمل باف با این کاراش فقط داره به خودش ضرر می رسونه
۱۳۹۰/۱۲/۲۷ ۱۰:۰۵
من هميشه متعجبم كه چرا ما ايراني ها همه چيز رو هميشه با هم قاطي ميكنيم و البته فرهنگ اين رو هم نداريم كه اگه با كسي مخالفت داريم كلا دست به تخريب همه ي افكار و كارهاي ارزشمند اون نزنيم! اينكه فيلم اصغر فرهادي يك فيلم ارزشمنده درش شكي نيست اين چيزيه كه جامعه ي جهاني باهم روش توافق دارن! اگه غربي ها اين فيلم رو پسنديدن دليل بر بد بودن شخص يا فيلم نيست اتفاقا بايد افتخار كرد كه بعد از سالها فرهنگ واقعي ايران رو به جهان نشون داديم ولي متاسفانه مشكل ما اينه كه سياست رو با همه چيز قاطي ميكنيم... بابا سياست رو از هنر جدا كنيد! از دين جدا كنيد! از سينما خارج كنيد!!
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۳۰ ۱۲:۲۰
افکار شما سالهاست در سرازیری سقوطه