جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تلاش برای ایجاد اغتشاش در سوریه

پنجشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب: 160657
پس از حمله يك گروه مسلح ناشناس در شهر درعا سوريه به مردم و كشتار يك كادر پزشكي، رسانه‎هاي غربي هر روز آمار جديدي از كشته‎ها اعلام و تلاش مي‎كنند مردم اين كشور را به اغتشاش تحريك كنند.
به گزارش فارس، بامداد روز چهارشنبه يك گروه مسلح ناشناس در نزديكي مسجد جامع العمري در شهر درعاي سوريه به سرنشينان يك آمبولانس حمله كرد و سه نفر از سرنشينان آن را كشت.

يك مقام رسمي سوريه با تاييد اين تعداد از كشته‎ها اعلام كرد كه مردم در حال همكاري با مقامات امنيتي هستند تا اين گروه مسلح كه انبار سلاح آنان در مسجد العمري كشف شده است، شناسايي شود.

روز گذشته خبرگزاري فرانسه تعداد كشته شدگان اين حادثه را حدود ۱۵ نفر و سپس بيش از ۲۲ سوري اعلام كرد و رسانه‎هاي ديگر نيز اين خبر را نقل كردند.

يك مقام سوري در اين خصوص اعلام كرد كه برخي بيگانگان تلاش مي‎كنند با تحريك مردم سوريه، در اين كشور اغتشاش ايجاد كنند.

امروز خبرگزاري آلمان در فضاسازي جديدي مدعي شد كه هر چند تعداد كشته شدگان ۲۲ نفر اعلام شده است، ولي يك شاهد عيني اعلام كرده است كه تعداد قربانيان اين حادثه بيش از ۲۰۰ نفر است.

خبرگزاري آلمان در حالي اين فضاسازي ناشيانه را با افزايش ده برابري قربانيان انجام داد كه به نوع حادثه و زمان وقوع آنان كه نيمه‎هاي شب بوده است، توجهي نكرد و توضيح نداد كه چگونه چند فرد مسلح در نيمه‎ شب در محل درگيري كه در آن ساعت از شب از جمعيت خالي بوده است موفق شده‎اند بيش از ۲۰۰ نفر انسان را بكشند.

خبرگزاري آلمان كه منبع خبر خود را يك فرد ناشناس به نام شاهد عيني معرفي كرد، به نقل از او مدعي شد: شهر درعا به شهر ارواح تبديل شده است.

در حالي كه دمشق اعلام كرد كه يك گروه مسلح نيمه‎شب اقدام به تيراندازي كرده‎اند و برخي از آنان نيز بازداشت شده‎اند، مدعي شد كه اين تعداد از افراد به دست نيروهاي امنيتي سوريه كشته شده‎اند در حالي كه در اتفاقات مشابه در بحرين يا يمن كه نيروهاي امنيتي به سوي تظاهرات‎كنندگان شليك كرده‎اند، تاكنون حتي يك گزارش هم مخابره نشده است كه در يك درگيري ميان نيروهاي امنيتي و مردم، اين تعداد انسان يكجا كشته شده باشند حال چطور ممكن است در كشوري كه تظاهرات گسترده‌اي هم در آن برگزار نشده است، اين تعداد انسان در آن زمان از شب كشته شده باشند.

خبرگزاري آلمان به اين حد از فضاسازي بسنده نكرد و به نقل از اين منبع ادعا كرد: نيروهاي امنيتي سوريه حتي به مجروحان نيز تير خلاص شليك كرده‎اند.

اين فضاسازي‎ها در حالي است كه آمريكا و رژيم صهيونيستي به همراه كشورهاي غربي با مشاهده سقوط دولت‎هاي هم‎پيمان خود در منطقه در صدد هستند انقلاب مردمي را در كشورهاي مخالف خود كه اين روزها كاملا در آرامش هستند، شبيه‎سازي و از آن بهره‎برداري‎هاي سياسي و رسانه‎اي كنند.

همچنين، روز گذشته يك مقام رسمي سوريه فاش كرد تاكنون بيش از يك ميليون پيام كوتاه از خارج سوريه كه منبع آن اسرائيل شناسايي شده است، به مردم سوريه ارسال شده و آنان را به اغتشاش فراخوانده و از آنان خواسته است تا اين كار را از مساجد آغاز كنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *