کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات تحقیرآمیز حجت الاسلام مهدی طائب در مورد مشایی

3 فروردين 1390 ساعت 17:10

شخص معروف جریان انحرافی جاده صاف‌کن جریان اصلاح‌طلبی است و راه را هم برای خود و جریان متبوعش هموار می‌کند و هم برای اصلاح‌طلبان.


حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب در گفت وگو با سایت روزنامه جوان در باره جریان انحرافی اصولگرایان و اسفندیار رحیم مشایی مطالبی مطرح کرده که اهم آن به شرح زیر است:

*شخصی در این بین هست که حرف‌هایش و اظهاراتش جای سؤال فراوان دارد و ربطی به جریان اصولگرایی ندارد به این معنا که در مورد موسیقی اظهارنظر می‌کند یا در مورد مدیریت انبیاء موضعگیری می‌کند و پشت این اظهارات اهداف خاصی را دنبال می‌کند.

* سؤالم این است که چطور یک فرد در مورد موسیقی اظهارنظر می‌کند و در مورد مدیریت انبیاء هم اظهارنظر می‌کند و در جای دیگری در مورد صنعت گردشگری هم اظهارنظر می‌کند. بالاخره تخصص این فرد چیست؟ این سؤال منطقی است.

*آیا در باب احکام موسیقی ایشان متخصص است، شما در عین حال متخصص امور مذهبی و فقه هستید، یا متخصص امور تاریخی، گردشگری، سینما، هنر و... هستید که در هر تریبونی به شکل گسترده و بسیط اظهارنظر می‌کنی. اگر در مورد مسئله حرف تخصصی دارد جای ابراز آن جلسات عمومی نیست و باید آن را در محفلی که صاحبنظران آن عرصه هستند اظهارنظر کند.

*یا اینکه متوجه نمی‌شود چه می‌گوید، یا اینکه این فرد متوجه می شود چه می‌گوید و این کار را با اهدافی خاص انجام می‌دهد که در ادامه و در صحبت‌هایم به آن اشاره خواهم کرد.

*(درپاسخ به این سوال که آیا این جریان توانایی و پتانسیل آن را دارد که علیه نظام و انقلاب اسلامی فتنه‌ای جدید شکل بدهد؟)کسی که متصدی این جریان هست تا به حال ضعیف‌ترین کسی است که مورد اتهام فتنه قرار گرفته است. قله فتنه باید خیلی قوی باشد به این معنا که اولین چیزی که فتنه نیاز دارد محبوبیت در بین مردم است، قله فتنه باید کسی باشد که مردم به او دید خوب و درست دارند در حالی که این جریان از درون خراب است.

*بنده تا به حال فرد غیرمقبول به مانند این فرد ندیده‌ام، یعنی فردی که الان این نوع از انحراف را در جریان اصولگرایی رهبری می‌کند.

*این ‌ جریان ‌ نه‌تنها بی‌خطر است بلکه چند صدمتر هم آن طرف‌تر. سؤال این است کسانی که سواره بودند چکار کردند که این پیاده‌ها انجام دهند. به طور کلی اگر جریان انحرافی تیم قوی‌ای داشته باشد خطرش هم بیشتر می‌تواند به حساب بیاید. همچنین اگر این جریان زیرمجموعه‌هایی داشت که بین مردم مقبول بودند و توانمند هم بودند، این مجموعه خطرناک‌تر به حساب می‌آید. ویژگی‌ دومی که دارد این است که این جریان زیر مجموعه ندارد.

*تفکرات این جریان تفکرات خطرناکی است، خیلی ‌ رؤیای بزرگی دارد. اما «شتر در خواب بیند پنبه‌دانه ...». خدا رحمت کند حضرت امام (ره) را، به ایشان فرمودند حزب توده می‌خواهد کودتا کند، لبخندی زدند و فرمودند شعری است که باید تا آخرش خوانده شود، به این معنا که در مملکت شیعه و ‌ مسلمانن با این بصیرت و دلدادگی به ائمه این افراد نمی‌توانند حرکتی انجام بدهند. این افراد که در روزهای کنونی در حال فعالیت هستند آب در هاون می‌کوبند و تلاش‌هایشان یقیناً ره به جایی نمی‌برد. 
 
متن کامل این گفتگو را در اینجا بخوانید.


کد مطلب: 160633

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/160633/اظهارات-تحقیرآمیز-حجت-الاسلام-مهدی-طائب-مورد-مشایی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com