کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شیعیان بحرین به خون کشیده شدند

موضع گیری آموختنی از اردوغان:نمی خواهیم حادثه کربلا تکرار شود

25 اسفند 1389 ساعت 7:32


مردم بحرین با دخالت نظامیان آل سعود و مزدوران عربستان به خاک و خون کشیده شدند.آخرین گزارش ها از زخمی شدن ۵۰۰ تن و شهادت ۶ شیعه بحرینی حکایت دارد. 

به گزارش جهان شبكه خبري پرس‌تي‌وي گزارش داد كه شمار شهداي حملات به مردم بي‌‍دفاع بحرين به ۶ شهيد و بيش از ۵۰۰ مجروح رسيده است. اين شبكه خبر داد كه نيروهاي امنيتي رژيم آل خليفه به بيمارستان سلمانيه حمله ور شده‌اند.

پرس‌تي‌وي گزارش داد كه نيروهاي رژيم آل خليفه به ۵ روستاي شيعه نشين اين كشور نيز حمله كرده‌اند. از سوي ديگر، اين شبكه انگليسي زبان اعلام كرد كه مردم بحرين ۶ نظامي عربستاني را در شهر ستره به اسارت در آوردند.

رژيم آل سعود براي سركوب تظاهرات مردم بحرين بيش از ۱۰۰۰ نفر را به بحرين اعزام كرده است. امارات متحده عربي نيز بيش از ۵۰۰ نظامي را براي سركوب تظاهرات مردم بحرين به اين كشور اعزام كرده است.

خبرها حاكي از حملات وسيع نيروهاي رژيم آل خليفه و عربستان سعودي به مردم بي دفاع بحرين است.
در همین رابطه به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، رجب طیب اردوغان در موضع گیری انقلابی و اسلامی و شیعی گفت: ما خواهان کربلای دیگر در منطقه نیستیم و حوادث اخیر در بحرین احتمالا شبیه عواقب کربلا خواهد بود.

اردوغان افزود:ما دخالت خارجی در بحرین را محکوم می کنیم و درباره پیامدهای خطرناک این مسئله هشدار می دهیم.

در همین حال جوانان عربستاني در اعتراض به اقدامات سركوبگرانه رژيم حاكم و درخواست براي اصلاحات سياسي چهارشنبه سوار بر موتورسيكلت ها اقدام به برگزاري تظاهرات مي كنند. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه هزاران معترض بحريني كفن‌پوش در اعتراض به اعزام نيروهاي نظامي از كشورهاي عربي حوزه خليج فارس بويژه عربستان به بحرين براي سركوب قيام مردم اين كشور در برابر سفارت عربستان در منامه تظاهرات كردند.

تظاهر كنندگان بحريني با حمل پرچم بحرين و پوشيدن كفن از ميدان منامه كه در آن معترضين بحريني اعتصاب نموده و خواستار سرنگوني رژيم بحرين هستند، به سوي سفارت عربستان در اين شهر تظاهرات كردند.
از سوئی پرس تی وی نوشت: در حالي كه نيروهاي عربستاني در حال كشتار مردم بحرين هستند، انقلابيون ۶ نظامي عربستاني را به اسارت در آوردند

اما دبيركل جنبش حق، با اشاره به سفر اخير وزير دفاع آمريكا به منطقه، تاكيد كرد جنايت هاي نيروهاي بحريني و سعودي ضد ملت بحرين با چراغ سبز آمريكا صورت گرفته است.

"حسن مشيمع " عصر سه شنبه در گفت و گو با شبكه العالم اظهار داشت: دولت بحرين در انتظار چراغ سبز آمريكا براي سركوب معترضان بود كه سرانجام اين موافقت را كسب كرد.


گزارش دیگر حاکی است پس از احضار سفرای بحرین ، عربستان و سوئیس به وزارت امورخارجه جهت ابلاغ اعتراض جمهوری اسلامی ایران به اشغال بحرین توسط عربستان سعودی ، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان شامگاه سه ‌شنبه با ' بان کی مون' دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص وضعیت حساس بحرین مذاکره کرد. 

علی‌اکبر صالحی در این گفتگوی تلفنی از اعمال خشونت در برخورد با حرکت مسالمت آمیز مردم بحرین و دخالت نیروهای خارجی در این سرکوب ابراز نگرانی کرد.


کد مطلب: 160240

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/160240/موضع-گیری-آموختنی-اردوغان-نمی-خواهیم-حادثه-کربلا-تکرار-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com