کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پشت پرده شبیه سازی مسائل روز با حوادث اخرالزمان

نام او محمود است نه شعیب

17 اسفند 1389 ساعت 9:02


  
 ماجرای سوء استفاده کنندگان از مسئله ظهور و تلاش عمدی برای ارتباط دادن برخی مسائل کشور با جریانات افراطی مهدویت، به مدت ها قبل باز می گردد. 

به گزارش جهان، از ابتدای روی کار آمدن رئیس جمهور احمدی نژاد و یارانش بر مسند دولت، جریانی افراطی که به نظر می رسد در برخی نزدیکان رئیس جمهور نیز نفوذ کرده اند، اقدام به سوء استفاده از مواضع مکتبی و اسلامی دولت کرده و فضایی غبارآلود اما محدود را ایجاد کردند.فضایی که البته در سایه بی تفاوتی رسانه ها و چهره های سیاسی و فرهنگی کشور نیز مغفول ماند و نضج گرفت.

این اقدامات بزن و در رو و طرح مسائلی افراطی با استفاده سوء از مواضع مکتبی دولت در ابتدا به صورت چراغ خاموش صورت می گرفت اما از حدود یک سال قبل، با تولد چند سایت خبری شکل رسمی تری به خود گرفت.می توان گفت اولین باری که بحث انطباق شعیب بن صالح با احمدی نژاد به رسانه ها کشیده شد، یک سایت خبری نزدیک به یکی از چهره های دولتی بود که در حدود یک سال قبل آن را مطرح کرد.

این سایت خبری با بیان برخی از روایات پیرامون آخرالزمان و نام بردن از شخصی به نام شعیب بن صالح که در این روایات نه چندان متقن نام او آمده بود، سعی کردند به صورتی کاملا تلویحی اما آشکار، این مطلب را بیان کنند که "احمدی نژاد همان شعیب بن صالح است".ماجرا گذشت اما همچنان بحث ارتباط دادن سایر مقولات رخ داده در جهان با احادیث آخرالزمانی ادامه یافت. نکته ای که البته بسیاری از فعالان مذهبی و سیاسی کشور، از حرکت زیر پوستی آن غافل بودند.

این جریان وقتی مشکوک تر می شود که نام شخصی به نام "کاظم کیاپاشا" به میان می آید. او که همواره به عنوان یکی از چهره های نزدیک به چهره جنجالی دولت از وی یاد می شود طی تمام سالهایی که مشایی در کنار احمدی نژاد بوده، در نزدیکی مشایی حضور داشته است.کیاپاشا همچنین به طور رسمی از اسفندیار رحیم مشایی برای سرپرستی هسته گزینش نهاد ریاست جمهوری نیز حکم گرفته است.او همان فردی است که در جنجال اخیر انطباق دادن احمدی نژاد با شعیب بن صالح، نام او بیشتر به میان آمد زیرا هم او بود که در جلسه تشکل غیر قانونی جامعه وعاظ ولایی که به نوعی تشکل رادیکال مجموعه اصولگرای جامعه وعاظ تهران محسوب می شود، طی سخنانی احمدی نژاد را با شعیب بن صالح مقایسه کرد.و این در حالی بود که روز پس از انتشار فیلم صحبت های مشکوک کیاپاشا، یک سایت اصولگرا به نقل از منابعی نوشت که نزدیکان رئیس جمهور می گویند که احمدی نژاد از این مقایسه ها ناراحت است.

در اینجا باید گفت که رسانه های مشکوکی که پیش از این از آنها نام بردیم، گویا در این کار تعمداتی هم دارند، به طوریکه دو روز قبل نیز یکی از این رسانه ها در گزارشی به تطبیق وقایع مصر با برخی روایات آخرالزمانی پرداخت در حالیکه نوشته بود این مطالب را از سایت ظهور نزدیک است، منتشر می کند.

در مورد سایت ظهور نزدیک است نیز گفته می شود این سایت احتمالا متعلق به گروهی با عنوان "مبشران ظهور" است که در این زمینه فعالیت هایی را انجام می دهند و از سوی برخی محافل نیز حمایت می شوند.آنچه که از برآیند تمام این مسائل به ذهن خطور می کند این است که این جریانات به صورت هدفدار عمل می کنند و راهبرد اصلی آنان نیز سوء استفاده است.


کد مطلب: 159214

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/159214/نام-او-محمود-نه-شعیب

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com