جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۹۳
دانشجویان و مسئولین دانشکده این خبر را تکمیل کنند

3 خودکشی در یک دانشکده؛ اینجا چه خبر است؟

يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۵۱
کد مطلب: 158894

روز گذشته خبری مبنی بر خودکشی یک دانشجوی دانشکده فیریک در دانشگاه شریف منتشر شد.

به گزارش جهان این درحالی است که از سال گذشته تا کنون، این سومین خودکشی است که در دانشگاه شریف رخ داده که در دو مورد به کشته شدن دو دانشجو  و در یک مورد منجر به آسیب جدی به یکی از دانشجویان این دانشگاه شده است. 

نکته قابل توجه این است که تمامی کسانی که خودکشی کرده‌اند، دانشجوی فیزیک بوده‌اند.این موضوع حتما باید از سوی مسئولین دانشکده با پاسخ قانع کننده ای همراه باشد.

گزارش خبرنگار ما حاکی از آن است که در دو سال اخیر محیط دانشکده‌ی فیزیک بسیار سیاسی و ملتهب شده و گاهی از یک محیط آکادمیک به محل جدالهای سیاسی مبدل شده است و در این رابطه مسئولین دانشکده بیشترین سهم را داشته اند.

سردبیر جهان از دانشجویان و مسئولین دانشکده درخواست می کند نظرات و مشاهدات خود درباره وضعیت دانشکده و خودکشی تامل برانگیز این 3 دانشجو را در این بخش بنویسند.

https://jahannews.com/vdcco4qs02bqp48.ala2.html
jahannews.com/vdcco4qs02bqp48.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حتما مثل آن فیزیکدان فرانسوی قرن هجدهم میلادی برای اثبات وجود روح خودکشی کرده اند! این مساله شوخی نیست.از دوستان نزدیک انتحار کنندگان پرس وجو کنید شاید حرفهایی برای گفتن داشته باشند.
Iran, Islamic Republic of
با سلام
بنده با نظر شما در مورد سیاسی بودن دانشکده مخالفم علت اصلی این اتفاقات فضای بسیار سنگین و بدور از انعطاف در مسائل علمی می باشد به گونه ای که برخی از مغزها در هضم اینگونه مسائل علمی دچار مشکل می شوند
مگه فقط اونجا بحثای سیاسی وجودداره؟... فکرنکنم قضیه ربطی به این چیزا داشته باشه.
United States
وضعیت دانشکده فیزیک شدیدا سیاسی و پر استرس است.مهمترین دلیل آن هم رئیس این دانشکده استومن نمی دانم چه وقت قرار است با وی برخورد شود.این بنده خدا مشکلات جدی سیاسی دارد.می دانم که منتشر نمی کنید اما باور کنید جون رفقایمان مهمتر از بحث های سیاسی است.اینها همه ضدانقلاب هستند.
Iran, Islamic Republic of
چيزي نيست از زور درس قات زدن بهترين تفريح هم كه خودكشي ..
Latvia
نبايد از سخت گيريهاي علمي برخي اساتيد در دانشگاههاي معتبري مثل شريف و صنعتي اصفهان نيز بي تفاوت گذشت. شايد اين سختگيريها براي افزايش سطح سواد دانشجويان مفيد باشد اما آقايان اساتيد توجه داشته باشند وقتي در دانشگاه آزاد با پايين ترين سطح علمي مدرك دانشگاهي با ارزش استخدامي داده مي شود و مدرك بدست دانشگاه آزاد در كنار فارغ التحصيل شريف و صنعتي اصفهان با يك شرايط(وشايد پارتي دار بي سوارد بالاتر ) ديده مي شوند چه لزومي به اين همه سخت گيري است؟!
بله متاسفانه نا امیدی در بین برخی دانشجو ها است و از آینده خودشون کاملا نا امیدن در ضمن محیط و جو کاملا به یک محیط اصلاح طلبی تبدیل شده اینم یکی از دلایله.
Iran, Islamic Republic of
تقصیر فتنه است !!!شما ها که مشکلی ندارید ؟من موندم واقعا جواب خدا را چی می خواهید بدید.کدام فتنه کدام کشک هر چه هست به خاطر همین شما ها جهان نیوزی ها است
Iran, Islamic Republic of
یکی از رفقای من دیروز می گفت که یکی از کسانی که خودکشی کرده از فضای مساله دار در این دانشکده شدیدا اعتراض داشته و به مسئولین هم معترض بوده است.البته در حد شنیده است شما می توانید تحقیق کنید
Iran, Islamic Republic of
من کاملا از فضای آنجا با خبرم.متاسفانه فضای حاکم بر دانشکده فیزیک کاملا سبز است.من نمی دانم این چه سیستمی است که برخی مسئولین دانشکده با نظام مشکل دارند ولی همچنان مسوول هستند.معلوم است که بجای رسیدگی به دانشجویان به فکر سبزه و جلبک خیابانی باشند
Iran, Islamic Republic of
مهدي آقايي دانشجوي ورودي 87 مقطع ارشد دانشكده فيزيك دانشگاه صنعتي شريف كه صبح روز پنج شنبه 12 اسفند اقدام به خودكشي كرده بود بامداد پنج شنبه در بيمارستان در گذشت.

يكي از دانشجويان اين دانشگاه در اين باره گفت: مهدي صبح روز پنج شنبه با خوردن قرص برنج اقدام به خودكشي كرد و پس از انتقال به بيمارستان، نيمه شب پنج شنبه تمام كرد.

وي افزود: مشابه اين اتفاق اوايل امسال نيز در خوابگاه دانشكده فيزيك اين دانشگاه رخ داد و يكي ديگر از دانشجويان خودكشي كرد.

اين دانشجوي مطلع ادامه داد: اساتيد اين دانشكده و مسئولان آن به شدت گرايش هاي سياسي ضد انقلابي و ضد اسلامي دارند و تلاش مي كنند كه فضاي كلاس ها را به سمت ياس و نااميدي سوق دهند حتي هيئت علمي كه جذب اين دانشكده مي شوند براساس معيارهاي علمي به كار گرفته نشده و بر اساس گرايش سياسي جذب دانشگاه مي شوند.

وي همچنين گفت: برخي مسئولان دانشگاه در اغتشاشات 25 بهمن و اول اسفند با پيام گذاشتن در فيس بوك از دانشجوياني كه در اين تجمعات حضور داشتند تقدير كردند تا از اين طريق همراهي خود را با تجمعات غير قانوني نشان دهند.

وي ادامه داد: پروژه پايان نامه مهدي و فشاري كه در اين رابطه از سوي استاد راهنماي به او وارد شده بود در اقدام به خودكشي اين دانشجو بي تاثير نبود.
Iran, Islamic Republic of
در اين دانشكده تصاويري كه از شهدا بر روي ديوارها نصب شده را با تصاويري از دانشمندان غربي و تصاويري با رويكرد صادق هدايت جابه جا كردند.
Iran, Islamic Republic of
مهدي سومين دانشجويي بود كه در دانشكده فيزيك خودكشي كرد و اين نتيجه پوچ گرايي اساتيد سكولار است مسئولان بايد پاسخ دهند كه چرا اين اتفاقات در دانشكده فيزيك دانشگاه تهران و علم وصنعت رخ نمي دهد.
Iran, Islamic Republic of
مهدی بعد از اينكه اقدام به خودكشي كرد به بيمارستان منتقل شد و پس از آنكه مراحل درماني برروي او انجام شد وي در مقطعي به هوش آمد و اعتراف كرد كه قرص برنج خورده است اما در تمام اين مدت كه مهدي در بيمارستان بستري بود هيچ كدام از اساتيد و مسئولان دانشكده سراغي از او نگرفتند.

اين استادان حتي تلفن همراه خود را نيز پاسخ ندادند. اما اين در حالي است كه روابط عمومي دانشگاه صنعتي شريف در پيام تسليتي كه به منظور درگذشت اين دانشجويان صادر كرده مرگ وي را خلا عاطفي عنوان كرده و افزوده: ضمن اظهار تاسف از اين ضايعه و عرض تسليت به بازماندگان اين دانشجو براي ايشان طلب مغفرت مي‌نمايد.
Iran, Islamic Republic of
مسئول این دانشکده ر صفحه فیس بوک خود دانشجویان را دعوت به حضور در اغتشاش 25 بهمن کرده است.مسئولین وزارت علوم چرا خوابند
Iran, Islamic Republic of
بنده دانشجوی فیزیک دانشگاه علم و صنعت هستم
آذر ماه امسال دکتر فرهاد اردلان، استاد معروف دانشکده فیزیک شریف، با دعوت انجمن علمی یک سخنرانی پیرامون "نیروی هسته ای قو ی" در این دانشگاه داشتند که هدف از برگزاری آن تماماً عقده گشایی سیاسی از نظام و دولت بود.
جالب تر این که حرفهایی علیه اسلام نیز زده شد.
پوستر این سخنرانی در اینترنت موجود است اما با کمال تعجب هیچ صحبتی از اتفاقات این جلسه در اینترنت یافت نمی شود.
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه شريف محيطي دگم و بي روح دارد، در تمام مدت تحصيلم در آنجا هيچ طراوت و شادابي نديدم، سخت گيري هاي اساتيد هم مزيد بر علت است، بناي آنجا را با افسردگي چيده اند.
Iran, Islamic Republic of
بنا به گفته ی یکی از دوستان نزدیک ایشون
این دانشجو فردی با خدا و اهل نماز (حتی به قولی نماز شب!) و در این حد که همان صبح هم اتاقی هایش را برای نماز صبح بیدار می کند.
شکست عشقی و از سوی دیگر فشار درسی (به جواب نرسیدن تز) در به بن بست رسیدن ایشون بی تاثیر نبود
خدایش بیامرزد
Iran, Islamic Republic of
همانطور که در متن خبر هست طرف مشکل عاطفی داشته. من دانشجوی شریف بوده ام و میدانم که دانشکده فیزیک به طور خاص دانشکده ای بود که روابط دختر و پسر اونجا بیشتر بود. یک بوفه ای توی زیرزمینش بود که پاتوقشون بود. قدیم اگر آدم به کسی علاقمند میشد ممکن بود نتونه باهاش ازدواج کنه ولی لااقل دایم نمیدید طرف با یک نفر دیگه هستش. این وضعیت تنها نتیجه اش همین شکستهای عاطفی هستش که میبینید.
United States
چه جوابی بهتر از اینکه.اینها نشون دهنده دوری از ولایت و ایمان هست .
Iran, Islamic Republic of
اصلا ربطی به مسائل مطرح شده و سیاسی ندارد این مسائل در دانشگاههای دیگری هم وجود دارد این خودکشی ها به دلیل بی هویتی و بی انگیزگی و عدم وجود آینده روشن چه از لحاظ کاری و چه از لحاظ زندگی و تا حدی هم فشارهای درسی رخ می دهد
Iran, Islamic Republic of
من فکر می کنم دوری از معنویت در این گونه امور موثر است. وضع دانشکده طوری شده که امسال حتی با زدن پارچه سیاه در دهه اول محرم (طبق معمول هر سال) مخالفت می شود و این علی رغم زدن عکس های فراوان پست مدرن و برداشتن عکس شهدا از همکف دانشکده است.
به نظر من عوامل متعددی در این خودکشی موثر بودند، ولی نباید بی مسئولیتی مسئولین دانشکده را در قبال دانشجویان فراموش کرد.
من فکر می کنم به مناظرات انتخاباتی مربوط میشه
اگه دو طرف با هم محاکمه می شدند این اتفاق نمی افتاد
Iran, Islamic Republic of
وقتی یک استاد مثل اردلان همه ی وقت خود را به جنجالهای سیاسی مختلف اختصاص میدهد، آیا وقتی برای رسیدگی به وضعیت این دانشجوی مظلوم و امثال او نیز پیدا میکند؟!
آنهایی که میگویند موضوع عشقی بوده، فقط میخواهند با کوچک کردن این دوست تازه در گذشته و تحقیر او اردلان را تطهیر کنند.
Iran, Islamic Republic of
بی ربط هم نیست، بالاخره دو خودکشی در دو ترم متوالی، آن هم تنها در یک دانشکده!!!
باید آسیب شناسی کرد. چقدر فشار باید به یک دانشجوی مذهبی وارد شده باشد که دست به چنین کاری بزند؟!
واقعا تاسف بار است.
Iran, Islamic Republic of
انتحار میکنند پس هستند بی بی سی گوش می کنند پس روشنفکرند
Iran, Islamic Republic of
اینکه دلیل خودکشی دانشجویان را گرایشات سیاسی اساتیدشان بدانیم حقیقتاً مسخره و یک جور ماهی گرفتن از آب گل آلود است. خودکشی از طرف هر کسی که انجام شود عملی قبیح است و البته انگیزه های خیلی قوی می خواهد.
Iran, Islamic Republic of
خبرنگارتان را یک روز یکشنبه بفرستید به دانشکده ی فیزیک سمینار عمومی ببینید آیا مسائل مطرح شده واقعاً علمی هستند!؟
دانشگاه شریف با تفکر رقابتی و غیر انسانی امریکائی اداره می شود۰تعدادی از اساتیدش بشدت غرب گرا و مادی گرا هستند۰این ... باقیمانده دوره پهلوی باید تعطیل یا ۸۰ درصد متحول بنیادین شود۰
Austria
مشکل اصلی سطح سواد اساتید است، مشکلی که دانشجو باید جورش را بکشد. گرایشهای سیاسی اساتید مزید بر علت میشود چون همیشه بخشی از وقت دانشجو را میگیرد و ارتباط استاد با دانشجو را از حالت علمی خارج میکند.
چرا چیزی میشه زود سیاسی میکنید به سبزها نسبت میدیدن این جوون بدبخت وقتی نتونه آینده تو این کشور برای خودش تصور کنه خودکشی میکنه .آره جوونای ما اکثر شون افسردگی دارن دانشگاها شده بادگان نظامی و خیابان ها
به نظر من اکثر قریب به اتفاق دانشجویان کشور از وضع خودشون ناراضین و این دلایل زیادی داره که مهمترین بی توجهی به اون هاست و نبود آینده روشن.واقعا برای شما که ... متاسفم امیدوارم وضع کشور ودانشگاها بهبود پیدا کنه اگر دقت کنید هیچ کدوم از مباحث داتشگاه کاربردی نیست.
Austria
خوب پس عکسهای پست مدرنی که به در و دیوار دانشکده چسبوندن هم نتونست جلوی این اتفاقات رو بگیره.
Iran, Islamic Republic of
جای تاسف است که مسئولین وزارت علوم همچنان نسبت به این دانشکده بی توجه بوده اند.این دانکشده مامنی برای فتنه گران شده است.البته این برای برخی از مسئولین است که قلیلی هم هستند اما فضا در دست آنها است
Iran, Islamic Republic of
نظرات را که جمع بندی کنی به مقصود خود میرسی. تمام این خودکشی ها و خودکشی های آینده در این دانشکده و بقیه دانشگاهها تقصیر سبزها و فتنه گران است.
Iran, Islamic Republic of
من یک دانشجوی کارشناسی ارشد فیزیک دانشگاه شیراز هستم،که کارشناسی خود را در یکی از رشته های مهندسی گذرانده ام. در جریان دقیق داستان نبوده ام ، اما بنیاد های رشته ی فیزیک - با این نحو تولید علم و جهت گیری - با بنیاد های جامعه ی ایران نا همگون می بینم . فیزیک تدریس شده در دانشگاه های کشور ، متناسب با فضای معرفتی بومی ایران نیست. به ویژه این که ما مولد علم نیستیم ، و صرفا ترجمه ای برخورد می کنیم. حتی تولید علم اسمی ما نیز تقلیدی است ، یعنی به تولیدات دیگران نمک وفلفلی می زنیم و امر برای خودمان نیز مشتبه می شود که ما هم مولد علمیم. بر خلاف آن چه غالبا تصور می شود ، بسیاری از دانشجویان فیزیک که از علاقه و عشق وافر خود به فیزیک سخن می گویند ، تفاوت چندانی با آنان که از مشتی اوهام ناقص خود را تسکین می دهند ، ندارند.بیشتر این افراد به شدت یک بعدی پرورش می یابند ، دارای تخیلات غیر جهت دهی شده هستند ، در سن ازدواج اند - ایم !- ، و چون متناسب با سن خود حرفه ی مفیدی نیز یاد نگرفته اند ، به شدت دچار پیچیدگی های روحی می شوند که گاهی آن را پنهان می کنند ،و در نهایت ، یا کشور را ترک می کنند ، یا به شغلی پایین تر از میزان انتظارشان از مقام ظاهری علمی شان تن می دهند ، و یا اعضای هیات علمی می شوند که افرادی همانند خود را تربیت می کنند! افرادی که به هیچ وجه ، مولد نیستند و اگر هم مقاله ای چاپ می کنند ، فاقد خلاقیت قابل ملاحظه است. این وضعیت در مورد رشته ی شیمی ، رشته های مهندسی و یا حتی فیزیک کاربردی که با عمل و دیدن - و کم تر ذهنی و محض شدن - سر و کار دارد ، کم تر مشاهده می شود. دانش جویان فیزیک که وارد کارشناسی می شود ، در زمره ی دانش آموزان دارای رتبه های سه رقمی و چهاررقمی کنکور سراسری اند ، یعنی دانشجویان برتر دبیرستان در رشته ی ریاضی ، وارد رشته های مهندسی می شوند ، نه فیزیک ، در حالی که فیزیک دانان محض برتر جهان ، دارای درک قوی ریاضی اند ، و این پیچیدگی قضیه را بیشتر می کند. احتمالا باید وضعی مشابه در برخی رشته های علوم انسانی حاکم باشد.
به نظر می رسد ، جایگاه دین و فلسفه ی کلی زندگی در تار و پود زندگی ما خالی است ، و حتی اندکی شجاعت برای نگریستنی متفاوت را نیز خرج نمی کنیم ، و این ،در نگاه ما به جهان ، عدم اعتماد به نفسمان در تولید واقعی علم و نرفتن راه های نارفته تاثیر گذاشته است و دانشکده ها ی فیزیک ما را به یک کتابخانه ی بزرگ ، به جای یک محل تولید ، تبدیل کرده است.
Italy
سلام علیکم
خودکشی انسان چیز کمی نیست و البته نمیتوان به راحتی علت این خود کشی را به گردن شخص خاصی انداخت. ولی هر چه هست شکست عشقی یا نگرانی شغلی در آینده نمیتواند در یک جامعه اسلامی منجر به این اتفاق شود.
بنده دانشجوی دانشکده فیزیک دانشگاه شریف هستم و حدود شش سال است که در این دانشکده درس میخوانم. فضای این دانشکده به شدت به سمت دین زدایی پیش میرود. برخی دوستان در کامنتهایشان از لفظ سکولار استفاده کرده اند که اصلا در مورد دانشکده فیزیک درست نیست. غالب اساتید این دانشکده اساسا به دین پایبندی ندارند و تنها برخی سکولار هستند.
رئیس کنونی دانشکده به شدت فرد دین گریز و سیاست زده ای است که واقعا سمت او جای بسی تعجب دارد. او بود که تنها اثر باقی مانده از معنویت در دانشکده را برداشت تا ننگ دین گریزی خود را فریاد بزند.
به خاطر خدا کسی به داد دانشکده فیزیک برسد!
او و اساتید امثال او فقط کسانی را در دانشکده جذب میکنند که به عقاید پوچ گرایانه شان نزدیک باشند. همین امسال خانمی به عنوان هیئت علمی در این دانشکده جذب شده است که هنگام تحصیل در خارج از کشور حجاب نداشته و با تمام وجود از مسلمان بودن خود ابراز برائت میکرده است.
این دین گریزی ها و پوچی گری هاست که منجر به خود کشی میشود.
نکته آخری که باید عرض شود این است که استاد راهنمای این دانشجو پدر تمام این پوچی ها و دین زدایی هاست.
دليل خودكشي هاي واضح است:
" نخبگان بي معنويت "
وقتي سالهاي سال است بجاي آنكه به دين جوانان ايران اهميت بديم ، به دانشگاه رفتن و مدركشان اهميت ميدهيم عاقبتش مي شود همين .
اينهايي كه خود كشي كردن بسيار عاقل بودن ، چراكه به پوچي زندگي بي معنويت خود پي بردن
بايد منتظر بدتر از اينها هم باشيم
آيا
تابحال شنيده‌ايد كه از جواني براي اهميت دادن به مثلا نماز تقدير شود؟
واي بحالمان كشوري كه ادعاي خدا دارد ، نخبگاني بي خدا تربيت مي كند
Ozone
Romania
.....
Iran, Islamic Republic of
دانشجویان این دانشکده کاملا فضای متناقض می بینند.درحالیکه در مجلس و دولت و دستگاه قضائی ما جریان اصولگرا حاکم است و مسئولین ما ادم ها متدینی هستند و زارت علوم علی القاعده بایستی در اختیار مکتبی ها قرار می گرفت،اما مسئولین دانشکده فیزک کاملا سبز و ضدانقلاب هستند و همین باعث شده است دانشجویان این دانشکده شدیدا در حالت دوگانه و استیصال قرار بگیرند.واقعا جای تاسف است که وزارت علوم ما در خواب است.شورای عالی انقلب فرهنگی درخواب است.
Iran, Islamic Republic of
صد در صد بحران معنويت
زندگي بدون خدا واقعا وحشتناك است
خود كشي دو علت عمده دارد دور بودن از معنويت و فشرده بودن و سختي دروس فيزيك وفشار استادان دانشگاه
United States
اصولاً در دو سال اخیر محیط دانشکده‌ی فیزیک بسیار سیاسی و ملتهب شده و گاهی از یک محیط آکادمیک به محل جدالهای سیاسی مبدل شده است. مثلاًٌ استاد راهنمای دانشجویی که پنج‌شنبه‌ی گذشته کشته شد، در بیشتر جلسات سمینار عمومی2 بحث را به گونه‌ای سیاسی می‌کند یا به مسئولان مملکت توهین می‌کند و یا اسلامی کردن دانشگاه‌ها را زیر سؤال می‌برد و ... معمولاً به خاطر نفوذ بی حد و حصر او کسی نیز اعتراضی نمی‌کند. جالب اینجاست که در انتخابات دهم این شخص مدعی مخالفت با سیاست‌بازی، با دستبند سبز در کنفرانس ملی علمی داخلی شرکت می‌کرد! قدیمی‌ترهای دانشکده به خوبی به یاد می‌آورند که وقتی یکی از اساتید ارزشی دانشکده می‌خواست عکس امام (ره) و مقام معظم رهبری را در دانشکده نصب کند، این فرد با جریان‌سازی و توجیه واهی سیاسی نکردن محیط دانشکده جلوی! این اقدام را گرفت.
با بررسی سوابق اساتیدی که اخیراً در دانشکده جذب شده‌اند براحتی مشاهده می‌شود که وجهه‌ی سیاسی آنها کاملاً بر وجهه‌ی علمی ایشان غلبه دارد و گاهی کلاسهای درس را با میتینگ‌های سیاسی اشتباه می‌گیرند و در مقابل استادانی که همسو با خواسته های آنها نبوده‌اند به بهانه های مختلف حذف شده‌‌اند. ریاست دانشکده نیز تقریباً در تمامی مسایل سیاسی نامه‌پراکنی کرده و نظرات سیاسی خاص خود را ابراز می‌کند که آخرین مورد فراخوان برای اجتماع غیرقانونی در 25 بهمن در فیس‌بوک شخصی او و سپس حمایت از فتنه‌گران 25 بهمن در دانشگاه شریف است.
جالب است که در ابتدای ورود به دانشکده فیزیک شما با تصاویری مواجه خواهید شد که سرتاسر دانشکده را پر کرده‌اند. اینها تصاویر کسانی است که در پیشبرد علم فیزیک کمکهایی کرده‌اند ولی برای قرار دادن آنها عکسهای رزمندگان و شهدا را از سطح دانشکده جمع کرده‌اند! باید از رییس فعلی دانشکده پرسید چگونه از سویی پس از رنگ آمیزی دیوارها دستور نصب صدها تابلو را بر روی دیوارهای دانشکده می‌دهد ولی بعد از نصب چند پارچه‌ی سیاه و پرچم عزا در ایام محرم دستور جمع آوری این نمادها را به بهانه آسیب دیدن رنگ‌آمیزی صادر می‌کند و مجریان امر را ملزم به پرداخت غرامت می‌کند و حتی حاضر نمی‌شود تا پایان دهه‌ی اول این عمل انجام شده را تحمل کند.
به راستی آیا تقاضا برای عدم اصرار بر جو سکولاریستی و پرهیز از مناقشات بی‌فرجام سیاسی و ایجاد فضایی علمی در دانشکده‌ی فیزیک دانشگاه صنعتی شریف تقاضای نابجاییست؟
با توجه به تجربه‌پذیر بودن خودکشی‌های دانشجویان در دانشکده‌ی فیزیک، احتمال رخداد مجدد آن هر کسی را به چاره‌اندیشی در مورد جلوگیری از زمینه‌های ظهور و بروز آن به فکر می‌اندازد. مطالبی که در بالا آمد، دانشکده‌ی فیزیک را تبدیل به محیطی نامناسب برای تحصیل دانشجویان کرده است و بنابراین حداقل خواست دانشجویان از مسؤولان دانشگاه و وزارت علوم، اصلاح این وضعیت و برخورد با عاملان به وجود آمدن آن است تا دیگر شاهد چنین وقایع دلخراشی در بین اعضای دانشکده‌ی فیزیک دانشگاه صنعتی شریف نباشیم.
پانوشت:
1- یکی از خودکشی‌های منجر به مرگ در دوران مسؤولان قبلی دانشگاه و دیگری در دوران مسؤولان فعلی دانشگاه است.
2- ایشان حتی پس از بازنشسته شدن تا این اواخر هنوز برگزاری مهمترین و شلوغ‌ترین سمینار هفتگی دانشکده، یعنی سمینار عمومی را بر عهده داشت.
Iran, Islamic Republic of
دانشکده فیزیک تحت کنترل کامل استاد این شخص دکتر ف.ا قرار دارد. او بعد از انقلاب فرهنگی در دانشکده به جز یک رقیب جدی نداشت. رقیب وی یعنی دکتر گلشنی فارغ التحصیل برکلی و اولین کسی بود که قبل از انقلاب در این دانشکده به رتبه استادی رسید. طرفداری دکتر گلشنی از انقلاب مسئله ای نبود که توسط ف.ا تحمل شود تا نهایتا با همپیمانی همفکرانش امثال دکتر ر.م و ح.ا، و با توجه به جو سکولار نسبی حاکم بر این دانشکده هجمه ای را در آن زمان علیه گلشنی به دلیل آنچه سیاسی کاری می خواند براه انداخت و رییس وقت دانشگاه را مجبور کرد تا مانع از حضوردکتر گلشنی در شورای دانشکده شود. جالب است مسئله ای که به اوجگیری هجمه منجر شد درخواست دکتر گلشنی برای نصب تصاویر امام و رهبری فعلی نظام در راهرو بود! از آن پس بدون رقیب جدی و غیرهمسو، با لابیهای سنگین، تسلطش بر شورای دانشکده کامل شد بطوریکه طی این مدت تصمیم گیریهای اساسی دانشکده مانند انتخاب رییس و جذب هیات علمی تنها با نظر مستقیم و یا با جلب حمایت وی صورت گرفته است. در نتیجه فعالیتهای این شخص تمام افراد مستقل یا طرفدار انقلاب به بهانه های مختلف حذف شده اند. دکتر ابوالحسنی، خرمی، سعادت، خاکیان، و قربانزاده از جمله قربانیان انحصارطلبی این جریان بوده اند.
از سویی برخورد وی با صنف دانشجو بسیار تحقیر آمیز بوده و دانشجویان وی بیشترین آمار ضربات جبران ناپذیر تحصیلی را داشته اند. علیرغم بالا بودن توانمندی علمی بالای دانشجویانی که به دلیل رشته تخصصی وی با او کار میکنند آمار مردودی در امتحان جامع در آنها بسیار بالا بوده (مانند سالومه خویینیها، امین اخوان،و محمود صفری) و در برخی موارد مانند شخصی که خودکشی کرد یا مهدی حکمی (دانشجوی دکتر صدوقی شخص تازه کار کاملا وابسته به ف.ا) تز آنها مورد پذیرش قرار نگرفته است. بعنوان مثال محمود صفری دانشجویی ممتاز بود که بدلیل اختلاف ناگهانی ف.ا با استاد راهنمای دوم او مستحق رد شدن در امتحان جامع شد! و نهایتا به انصراف وی از تحصیل و مهاجرت وی به خارج از کشور منجر شد.
بنابراین با توجه به سیطره کامل ف.ا بر فضای حاکم بر دانشکده فیزیک مسببیت وی در کلیه مشکلات این دانشکده از جمله آموزش ضعیف، عدم اعتنا به حقوق دانشجویان و نیز بقیه خودکشیها در دانشکده غیر قابل انکار است. جالب است که این شخص مدعی مخالفت با سیاستبازی در کنفرانس علمی ملی کشور در سال 88 با مچ بند سبز شرکت میکرد و همچنین به دانشجویانی که فضای دانشگاه را در 25 نا آرام کردند تبریک میگفت!
Iran, Islamic Republic of
وقتی جهان بینی غلطی پشت علوم طبیعی باشد همین میشود...
فیزیکی که بدون اطلاع از متافیزیک آن را انکار کند همین میشود...
فیزیکی که نفر اولش هاوکینگ باشد همین میشود...
ما امروز در دانشگاههای خود به جای اینکه جهان بینی و جهان شناسی صحیحی به دانشجویان خود بدهیم و سعی کنیم خروجی دانشگاه ها انسان هاییبا تفکر اسلامی باشند صرفا به آموزش دانش غیر بومی و با جهان بینی سکولار تکیه کرده ایم.
Iran, Islamic Republic of
وقتی کسی خودکشی میکند ، قطعا" خلاء اعتقادی و دینی دارد و توان مقابله با وقایع و حقایق را ندارد و در این مورد قبل از هر کسی خودش مقصر است . لطفا" گناه ناتوانی او را به گردن دیگران نیانداخته و فرافکنی و عقده گشایی نکنید.
Iran, Islamic Republic of
اینها اصولاً با دانشجویان مذهبی مشکل دارند. مثلاً سید مهدی فاضلی کسی بود که نقره ی المپیاد فیزیک جهانی داشت. سه ساله لیسانس گرفت و به خاطر ممتاز بودن دوره ی کارشناسی ارشد او حذف شد. ولی به خاطر فشارهای سنگینی که بر او وارد کردند (در دوره ی دکتری بر خلاف دوره های دیگر راحتتر میتوان بر دانشجو فشار وارد کرد چون تا حدود زیادی ربطی به نمره و معیارهای مشخص ندارد)، دوره ی دکتری او قریب 7 سال طول کشید و با سختی بسیار دوره ی دکتری را تمام کرد. فقط به خاطر اینکه رک و راست عیوب باند حاکم بر دانشکده را صراحتاً در ملاء عام به آنها گوشزد میکرد. حالا او استاد دانشگاه قم شده است.
United States
می خوام درباره ارتباط خودکشی با محیط علمی افراد بگم.برای اونائی که فکر می کنند خیلی حرف عجیبی است که برخی اساتید ضدانقلاب دانشکده فیزیک باعث خودشکی این بچه ها شدن:

رابطه‌ی فیزیک و خودکشی
دانشمندان گاهی اصول و روابطی که در علوم تجربی به کار می‌رود، را برای توجیه پدیده‌های انسانی و روابط و برهمکنش‌های حاکم بر آنها به کار می‌برند. گاهی کاربرد این روابط برای فهم پدیده‌های اجتماعی کاملاً موفقیت‌آمیز بوده و نتایج جالب توجهی از آنها گرفته شده است. در اینجا می‌خواهیم رابطه‌ی بین فیزیک و خودکشی در دانشگاه صنعتی شریف را بر مبنای اصول تجربی قابل استناد برای دانشمندان علوم تجربی و بخصوص فیزیک تحلیل کنیم.
اصولاً در علوم تجربی یک نظریه‌ی مفید دو خصوصیت اصلی دارد. اول اینکه تجربه‌پذیر است و دوم اینکه قابلیت پیش‌بینی دارد. یکی از اصول نانوشته‌ی دیگر که در فیزیک هم کاربرد زیادی دارد، این است که تا بتوانیم باید پدیده‌های مختلف را بصورت موضعی بررسی کنیم. مثل اگر یک ذره‌ی باردار متحرک جایی روی زمین از حرکت مستقیم خود منحرف می‌شود، آن را به یک پدیده‌ی زمینی و تا حد امکان نزدیک به این ذره مرتبط می‌کنیم و نه به پدیده‌ و واقعه‌ای بسیار دور از آن کیلومترها دورتر روی زمین یا به واقعه‌ای روی ماه یا خورشید! دیگر اینکه تا حد امکان مشترکات پدیده‌های مختلف را انتزاع کرده و عناصر متغیر را حذف می‌کنیم.
از سال گذشته تا کنون سه خودکشی مختلف در دانشگاه شریف رخ داده که در دو مورد به کشته شدن دو دانشجو از خانواده‌ی دانشگاه شریف و در یک مورد منجر به آسیب جدی به یکی از دانشجویان این دانشگاه شده است. در کمال تعجب تمامی کسانی که خودکشی کرده‌اند، دانشجوی فیزیک بوده‌اند! مطابق مطالب بالا پارامترهای تاثیرگذار نظریه را باید در شرایط کنونی حاکم بر دانشکده فیزیک جستجو کرد و فرض تأثیر گرفتن دانشجویانی که مرتکب خودکشی شده‌اند از عملکرد مسؤولان دانشگاه دور از ذهن خواهد بود. چرا که این پدیده با این ابعاد تکان دهنده تنها در دانشکده‌ی فیزیک دانشگاه صنعتی شریف روی داده است. از سوی دیگر با توجه به تغییر مسؤولان دانشگاه در خلال این مدت1، نسبت دادن عوامل به عملکرد کلان مسؤلان دانشگاه مردود خواهد بود.
همچنین تحلیل موضعی این واقعه نشان می‌دهد که وقتی به دانشکده‌های فیزیک دیگر دانشگاه‌ها نظری بیندازیم، خواهیم دید که چنین امری در مورد آنها سابقه ندارد. هر شخص عاقلی بر این مطلب صحه خواهد گذاشت که اگر اساتید دانشکده یا استاد راهنمای این دانشجویان با وقت گذاشتن مناسب برای امور علمی جو شاداب و گیرایی در دانشکده فراهم می کردند، امید به زندگی در میان دانشجویان به این اندازه کاهش نمی‌یافت.
Iran, Islamic Republic of
در این دانشکده رئیس و بیشتر مجریان واساتیدش ضد نظامند و سالهاست که این موضوع را فریاد می زنند بعد ادعای نبود آزادیشون گوش فلک را کر کرده چقدر بی انصافند. وزارت علوم لااقل باهاشون برخورد بکنه عادت کردیم یا افراط بکنیم یا تفریط بابا تو هیچ مملکتی اینطور نیست حتی ناف اروپا مبدع دموکراسی.
Iran, Islamic Republic of
برادران! عزيزان! و خواهران من! استاد فيزيك بايد به واسطه همان علم فيزيك خداشناس و هستي شناس شده باشد واز همين طريق شوق زندگي و زيستن براي كسب معرفت بيشتر را در دل دانشجويان خود بدمد . هر كس راهي به سوي خدا دارد يكي با فيزيك و ديگري با شيمي و آن يكي با تحير در آناتومي بدن و كس ديگر با علم حديث و بيشتر ما با قران. اگر استاد فيزيك معنوي و عارف نباشد چه چيز آموخته است؟! استاد فيزيك بايد مثل ابن سينا باشد وگرنه دانشجوي خود را به ورطه هلاكت مي كشاند.
Austria
حکایت این دانشجو و بیشتر دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده فیزیک شریف حکایت بیسوادی اساتیدی است که با فرار به جلو وارد بازیهای سیاسی میشوند تا خود را شبه روشنفکر نشان دهند و از قضاوت علمی جامعه دانشگاهی- با انگ برخورد سیاسی- خود را مبرا کنند، و جور این بیسوادی را باید دانشجوی بدبخت با تلاش مضاعف بدهد. این دانشجو نتوانست این تزویر را تاب بیاورد.
Canada
ربطی به علم و فیزیک و فشار واین حرفها نداره
این نشات گرفته از روح غرور و نخوتی است که در این دانشگاه برقراره
تمام دانشجویان این دانشگاه فکر میکنند عقل کل هستند و چون در این دانشگاه درس می خوانند همه چیز هم میدانند . حتی اساتید آنجا هم این وضعیت روحی را دارند و حرف هیچ بنی البشری را قبول ندارند. متاسفانه در این 2سال هم به خاطر این روحیه بی محابا همه چیز (خدا ،پیغمبر، انقلاب،ارزشها،خون جوانان،...) را به سخره گرفته اند .چرا؟چون نامزد انتخابی که آنها دوست داشتند رای نیاورده و از قضا کمونیست و ضد انقلاب هم بوده .این مساله محملی برای عقده گشایی ناشی از شکست در راهشان باعث شده بعنوان دانشگاهی که خیلی از جوانان میل به قبولی در آن را دارند،از موقعیت سوء استفاده کرده و اینگونه فضای علمی را آشفته کنند. این مساله حتی در فارغ التحصیل های این دانشکده و دانشگاه وجود دارد .دوستی که فارغ التحصیل این دانشگاه است و از کلاس اول با ایشان دوست خانوادگی بوده ام ،بعد از سی و چند سال دوستی و فقط به جرم سکوت در قبال فحاشی به دین و انقلاب و جواب زشت ندادن به سبک جلبک های سبز در آستانه چهل سالی از بعد از انتخاب سال 88 با بنده قهر کرده و رابطه دوستی را قطع نموده
متاسفانه غرور و نخوت آفت علم و دین است و علم اگر با تربیت و خود سازی همراه نباشد جز ضرر و خسران هدیه ای برای انسان به ارمغان نمی آورد نونه اش همین به اصطلاح روحانی نماها و دانجویان بسیار محترم!!!!؟؟؟!!!
آباد باشی میهن من
Iran, Islamic Republic of
درب این دانشکده را تخته کنید و استادان .. بی لیاقتش را بیرون کنید کم کم درست می شود.
Iran, Islamic Republic of
سلام. من یک بسیجی هستم. 19 سال دارم. ....اگر رئیس این دانشکده اینجوری است که در کامنتهای دانشجویان آنجا آمده است و آشکارا حمایت از همان ضد انقلابهایی که ما 25 بهمن رفتیم تا بزنیمشان می کند (البته توفیق حاصل نشد)، چرا برکنار نمی شود؟؟!! آیا این فرق دارد و یا آنها فرق داشتند؟! این دوگانگی را یک نفر به من پشت کنکوری پاسخ دهد...
Austria
متاسفانه در دانشکده فیزیک شریف تبعیض زیادی بین دانشجویان وجود دارد، مستقل از اینکه از لحاظه علمی‌ در چه وضعیتی هستند، مثلا اگر کسی‌ از لحاظه عقیدتی‌ و سیاسی به اساتید که قدرت بیشتری (چه بسا از لحاظ علمی‌ در سطح بسیار پایینی هم قرار دارند) دارند نزدیک باشد و در باند این اساتید قرار بگیرد، مشکلات کمتری دارد و گرنه این اساتید با وی تحقیر آمیز رفتار میکنند. تاسف بیشتر اینکه مرکز تحقیقاتی‌ فیزیک نظری IPM از هم از این اساتید و هم در جهت فرستادن یک سری دانشجوی خاص به این مرکز حمایت مالی می‌کند، و همیشه این سوال برای دانشجویانی که امکان رفتن به این مرکز را ندارند وجود دارد که چه تفاوتی‌ بین ما و این دانشجویان خاص وجود دارد.
Austria
جو ضد دینی عجیبی بر دانشکده حاکم است، شاید جالب باشه که همه بدونن لفظ "ان شاءلله" را برخی از این اساتید با کنایه خاصی و حالت تمسخر آمیزی بیان میکنند. یا در مراسم یادبودی که برای شهید علی محمدی برگذار کردند به جای نثار فاتحه، دعوت به 2 دقیقه سکوت کردند، تا اینکه تذکر داده شد. در همچین جو ضد دینی خیلی همچین حوادثی دور از انتظار نیست
Iran, Islamic Republic of
خوب من دانشگاه شریف نیستم ولی اینکه آدمی بخواهد به دلیل فشارهای استادانش خود را بکشد قابل تامل است چون آن جوان خود نیز توانایی فکر کردن داشته مگر اینکه بگوییم او آدم کم عقلی بوده که مسخره است آن هم در دانشگاه صنعتی شریف!ولی دانشجویان حرف استادانی را که دوست دارند دانسته وندانسته می پإیرند..
به نظر من باید استادان را عوض کرد.
فکر نکنم کمبود استاد در سطح شریف داشته باشیم..
Iran, Islamic Republic of
يه سري هم به دانشگاه صنعتي اصفهان بزنيد و ببينيد چه خبره
Austria
با سلام به دوست بسیجی 19 ساله، من دانشجوی دکتری این دانشکده هستم. در جواب شما باید عرض کنم که اصولا ریشه این اتفاقات در همین دوگانگی خلاصه میشود. تصور آنچه در شریف میگذرد خیلی با واقعیت آن متفاوت است. این تناقض در دانشکده فیزیک خیلی پررنگ تر است، به لحاظ علمی هم همینطور است، مثلا این تصور که اینجا دارای اساتید درجه یک می باشد یک تصور غلط است و بیشتر توان علمی دانشگاه شریف بر دوش همین دانشجویان تحصیلات تکمیلی است. چه بسا اگر کسی این تناقض را برای این دوست عزیز از دست رفته توضیح می داد کار به اینجا نمی کشید.
Iran, Islamic Republic of
واقعا از جهان ممنونم که به جای از کاه کوه ساختنهای همیشگی اینبار به یک مساله ی مهم پرداخته
خواهش میکنم موضوع را تا انتها پی گیری کنید در نشریات هم به ان بپردازید با فضایی که در دانشکده هست نتیجه ی خوبی به دست خواهد امد
این قبیل اساتید وادمهای منفعل در برابر غربکه اکنون حمال فتنه شده اند از جنس همان " اهون من بیت العنکبوت "هستند با کوچکترین حرکت الهی جوانان اگر درست و حساب شده باشد فرو خواهند ریخت
هم دانشکده ایهای عزیز نباید منتظر دلسوزی وزارت علوم بود مگر فتنه ی سبز را مسوولان جمع کردند باید توده ی مسلمان خود به میدان بیاید
در این کشور فقط ماییم و رهبمان که دل در گرو هم داریم وهر انچه سد باشد را خواهیم شکست مسوولان از صدای شکستن سدها بیدار خواهند شد
مولایمان امام زمان منتظر ازمونهای ماست
یا حق
Iran, Islamic Republic of
جهان لطفا با توجه به کثرت کامنت ها وضع این دانشگاه را بررسی کن
اینا همه دروغه دانشجوها و جوانان همه نا امیدند دلیل اینه آقای زاکانی دلیل اینه تو رو خدا به فکر ما جوونا باشید.مرسی.
Russian Federation
آقا مگه دانشجوی فیزیک انقدر بی منطق که به خاطر اساتید خود کشی کنه من خودم فیزیک میخونم فکر میکنم باعث وبانیش فلسفه ی فیزیک و یه مقدار از خود بی خود شدن دانشجوهاست مخصوصا اینکه بنده خودم رو عرض میکنمم که زیاد راجب آفرینش فکر میکنیم و چون قطعیت علمی پیدا نمیکنیم وچندان به فلسفه و حتی منطق اعتماد نداریم به تناقض و پوچی میرسیم که فقط برخی اوقات من با خوندن آیات قرآن آروم میشم و باز روز از نو روزی از نو البته کتاب های استاد مطهری از لحاظ فلسفی من رو ارضاء میکنه ولی از لحاظ علمی به هیچ وجه
Iran, Islamic Republic of
واقعا به عنوان یه هم رشته ای کپ کردم چندسال پیش هم تودانشکه علوم اجتماعی تهران مشابه این اتفاق افتاد بچه هاچه تون شده؟
Kuwait
ضمن تایید بیشتر مطالبی که دوستان فرمودند در مورد ریاست محترم این دانشکده باید عرض کنم ایشان صرف نظر از گرایش سیاسیشون فردی آزاد اندیش و دارای عرق ملی بالایی هستند. جو نا امیدی حاکم بر این دانشکده بیشتر از سمت اساتید سکولار است که اکثریت مطلق هستند و ریاست دانشکده کمترین نقشی در آن ندارد.
وقتی صحبت از دموکراسی می شود همه را به نقد می کشند و خومدشان که تنها قدرتشان قلم و نمره است از همه دیکتاتور تر و زورگو ترند . خدا نکند اینها به پست و مقامی برسند .
Iran, Islamic Republic of
من 7 سال فیزیک خوانده ام. در دانشگاه علم و صنعت. تجربه ام به من می گوید دلیل شیوع قابل توجه خودکشی در دانشکده های فیزیک و البته ریاضی بیشتر به این خاطر است 1- که در مملکت ما به این رشته ها بها داده نمی شود، در دانشگاه حتی مسخره می کنند، کار هم ندارد 2- رشته های فیزیک و ریاضی سخت هستند. با وجود این دو عامل یک فیزیک خوانده احساس نا امیدی، تحقیر، پوچی و فشار روحی شدیدی می شود. شما فقط خودکشی ها را نبینید خیلی موارد مشابه وجود دارد که فرد خودکشی نمی کند اما در حد خودکشی است.
Iran, Islamic Republic of
همه ی دانشکده های فیزیک این گونه اند. هر جا بروید فیزیکی ها ناراضی هستند. اساتید خشک و سخت گیرند. به فیزیک بها داده نمی داشته . رشته سخت، کار کم. آیا حتما باید یک نفر خودکشی بکند تا بفهمیم در دانشگاه های ما چه می گذرد. چشممان را باز کنیم. دانش آموزان تیزهوش وارد این رشته می شوند اما به ناگهان متوجه می شوند ماجرا چیز دیگریست.
Iran, Islamic Republic of
اساتید فیزیک بی سوادند و به اندازه بی سوادی سیاسی هستند و سخت گیر. پدر دانشجو را در می آورند که برای او مقاله بدهند. دانشجویان را نا امید می کنند. فیزیک کار ندارد کسی به فیزیک اهمیت نمی دهد درس ها سخت و بی هدف هستند احساس می کنی تمام زحمات شبانه روزیت هیچ ثمری ندارد.
Iran, Islamic Republic of
شما را به خدا قسم می دهم این ماجرا را رها نکنید. خودکشی فییک ها و ریاضی ها مسئله فراگیری شده. ببینید دلیلش چیست. مشکلان روحی در میان علوم پایه فراوان است. طرف درس خوان بوده که فیزیک قبول شده، مشکل ترین درس ها را می خواند اما کار ندارد. اساتید بدترین برخورد را می کنند. یک فیزیکی به چه امید زندگی بکند؟
Austria
دانشگاه شریف بر خلاف تصور غالب که اساتید آن را دانشمندان در سطح جهانی میپندارند، دارای اساتید قوی نیست و این امر را از هر دانشجوی دکتری دیگر هم بپرسید خواهید فهمید، این در حالی است که برخی از این اساتید من جمله استاد همین متوفی مدعی کار در سطح بین المللی هستند، همه اش ژست است همه اش! این جریان در دانشکده ما- فیزیک- بیشتر نمود دارد. این دانشجوی بدبخت است که باید جور این ژستهای به ظاهر علمی اساتید را بپردازد.
در دانشکده فیزیک شریف تبعیض زیادی بین دانشجویان وجود دارد، در دو سال اخیر محیط دانشکده‌ فیزیک بسیار سیاسی و ملتهب شده است.
Iran, Islamic Republic of
یکی از دلایل مشکلات روحی در دانشکده های فیزیک جدای از بی کاری، سختی رشته و بی سوادی اساتید این است برخی اساتید سکولار و حتی بی دین بوده و دانش جویان را منحرف می کنند، نا امید می کنند، به جای خدا فرمول می نشانند در مغزشان. من به عنوان یک کارشناس ارشد فیزیک این را می گویم. زیرا در دانشگاه این مسئله را دیدم.
"آن موقع هرگز فکر نمی‌کردیم که سال‌ها بعد در یک صبح سرد زمستان، وقتی که مسعود تمامی این سختی‌ها و دشواری‌ها را پشت سر گذاشته است؛ وقتی که سال‌های سال درس خوانده و درس داده و دیگر نوشتن مقاله در کیهان بچه‌ها که هیچ ؛ نوشتن مقاله در فیزیکال ریویو هم برایش خوشحالی به بار نمی‌آورد؛ و تازه می‌رود که در سالیان دراز پیش رو؛ ماحصل تجربیاتی را که با گذر از سال‌های سخت از انقلاب و تعطیلی دانشگاه گرفته تا جنگ و ویرانی و بازسازی و بحران‌های پی درپی اندوخته است به دانشجویانش یاد بدهد؛ یک مامور بی‌رحم و خون‌سرد که در انتهای کوچه ایستاده است و او را نظاره می‌کند؛ می‌تواند تنها با فشار یک دکمه همه این سال‌های گذشته و آینده را در یک لحظه برق آسا فشرده کند و آن را به بارانی از ساچمه‌های مرگبار ؛ به یک مغز متلاشی شده روی کف حیاط ؛ و به جیغ بهت‌آلود همسر و فرزند تبدیل کند.

دلم می‌خواهد که بر ترس غلبه کنم؛ دلم می‌خواهد که فکر کنم زندگی خودم ؛ همسرم و فرزندانم لااقل پایان منصفانه‌ای خواهند داشت . دلم می‌خواهد که لااقل این حق را داشته باشم که پیکر بی‌جانم بر روی دوش دانشجویانم ؛ دوستان نزدیکم و خانواده‌ام و کسانی که لااقل نام مرا یک بار شنیده‌اند؛ آن‌هم بدون شعار و هیاهو و با سکوت حمل شود. من در کلام درمانده‌ام و تنها با کورسوی یک شعله نحیف در اعماق قلبم زندگی می‌کنم. این شعله‌ای است که دوندگانی از دانشجویان قدیم آن را از پیشینیان خود گرفته‌اند؛ وافتان و خیزان و مجروح و خسته به آیندگان می‌سپارند."
این بخش پایانی متنی است که آقای رئیس دانشکده که هم دوره ای شهید دکتر علیمحمدی بوده در مورد ایشان نوشته است. متن کامل این نوشته را در اینجا بخوانید:
http://khabaronline.ir/news-37464.aspx
دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف یک از بهترین دانشکده های ایران هستش و علم ایران رو با این دانشکده در جهان بیرون از این چهار دیواری شما می شناسند. موارد اقدام به خودکشی در دانشکده های دیگر شریف هم گزارش شده ولی اینکه صحبت های بی ربط در این سایت رد و بدل میشود به دلیل ناتوانی نویسندگان در تحلیل مسایل هستش. به قول دکتر احمدی نژآد: مشکلات اجتماعی در زمان دیگر مسولین هم بود پس چرا فقط به این دولت خرده میگیرید؟ پس زیاد تند نروید.
شورای ملی سزامی در ایران:
شورای ملی سزامی ایران که هم اکنون به کمیته سزامی تغییر نام پیدا کرده است، از زمان آغاز عضویت ایران در پروژه بین المللی سزامی تشکیل گردید. این شورا که زیر مجموعه وزارت علوم تحقیقات و فناوری بوده و دبیرخانه آن نیز مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین المللی بوده است، تمامی امور مربوط به پروژه سزامی را بعهده داشت. اعضای این شورا عبارت بودند از:

1. آقای دکتر رضا منصوری
2. آقای دکتر فرهاد اردلان
3. آقای دکتر حسام الدین ارفعی

http://www.iransesame.ir/default.aspx?name=commitee
سوال این است که چگونه افرادی که جهت گیری علنی در برابر دولت دارند چگونه در این دولت اینگونه در مهم ترین دانشگاه صنعتی کشور نفوذ دارند؟
در نامه ای که 125تن از اساتید شریف در خرداد 88 به مخالفت از دولت نوشتند نام 11تن از اساتید دانشکده فیزیک به چشم می خورد
http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=49456
Iran, Islamic Republic of
"ربطی به علم و فیزیک و فشار واین حرفها نداره
این نشات گرفته از روح غرور و نخوتی است که در این دانشگاه برقراره
تمام دانشجویان این دانشگاه فکر میکنند عقل کل هستند و چون در این دانشگاه درس می خوانند همه چیز هم میدانند . حتی اساتید آنجا هم این وضعیت روحی را دارند و حرف هیچ بنی البشری را قبول ندارند. متاسفانه در این 2سال هم به خاطر این روحیه بی محابا همه چیز (خدا ،پیغمبر، انقلاب،ارزشها،خون جوانان،...) را به سخره گرفته اند .چرا؟چون نامزد انتخابی که آنها دوست داشتند رای نیاورده و از قضا کمونیست و ضد انقلاب هم بوده .این مساله محملی برای عقده گشایی ناشی از شکست در راهشان باعث شده بعنوان دانشگاهی که خیلی از جوانان میل به قبولی در آن را دارند،از موقعیت سوء استفاده کرده و اینگونه فضای علمی را آشفته کنند. این مساله حتی در فارغ التحصیل های این دانشکده و دانشگاه وجود دارد .دوستی که فارغ التحصیل این دانشگاه است و از کلاس اول با ایشان دوست خانوادگی بوده ام ،بعد از سی و چند سال دوستی و فقط به جرم سکوت در قبال فحاشی به دین و انقلاب و جواب زشت ندادن به سبک جلبک های سبز در آستانه چهل سالی از بعد از انتخاب سال 88 با بنده قهر کرده و رابطه دوستی را قطع نموده
متاسفانه غرور و نخوت آفت علم و دین است و علم اگر با تربیت و خود سازی همراه نباشد جز ضرر و خسران هدیه ای برای انسان به ارمغان نمی آورد نونه اش همین به اصطلاح روحانی نماها و دانجویان بسیار محترم!!!!؟؟؟!!!
آباد باشی میهن من"
دوست عزیز این حرفی که شما زدید اصلا درست نیست!!
من دانشجوی شریفم ,کاری به مغرور بودن و اینها ندارم (شاید واقعا شریفیا مغرورن!)اما نظر شما در مورد سبز بودن اساتید و دانشجویان شریف کاملا نادرسته نشون به اون نشون که علیرغم سرمایه گذاری بسیار زیاد پشتیبانان فتنه از قبیل وعده تحصیل در خارج از کشور با پول های بسیار (نمونش دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه) و تحریک عوامل فتنه در دانشگاه ,شریف تنها دانشگاهی بود که دانشجویان و اساتیدش به این مزدورای کثیف غرب اجازه ندادن که نام شریف رو مصادره کنن
اگر دقت کنی در چند ماه اخیر در هر دانشگاهی که اتفاقی افتاده و تجمعی شکل گرفته فورا همه دنیا فیلمشو پخش کردن و علیرغم اینکه فیلم اغتشاش در دانشگاه نام اشنایی مثل شریف میتونه خیلی به سبزا کمک کنه اساتید و دانشجوهای شریف به اونا اجازه شیطنت ندادن
اگر اکثریت مطلق شریفی ها طرفدار نظام و دوستدار ولایت نبودن هرگز نمیشد با این سرمایه گذاری ها جلوی عوامل استکبار رو گرفت,
قضیه خودکشی ها هم فقط دردانشکده فیزیکه جایی که در کامنتها وصفش اومده و اساتیدش کاملا افرادی معلوم الحالند
United States
...
این کامنت این من بسیجی هستم 19 سال دارم چیه؟ چرا با یه همچین دیدی میخواین بفرستینش دانشگاه؟
Canada
وقتی کسی خودکشی میکند ، قطعا" خلاء اعتقادی و دینی دارد
Iran, Islamic Republic of
خواهش میکنم این مساله رو تا اخر پیگیری کنین
این وظیفه شماست و در قبال این وظیفه باید به خدا و به مردم جواب بدین
Iran, Islamic Republic of
جهان تو رو به خدا اين موضوع رو سرسري رد نكن اكثر كسانيكه دانشجوي شريف بودند و كامنت گذاشتن اذعان كردند كه مسئولين دانشكده و استادانش مشكل ديني دارند پس اگر قرار است كشور اصلاح بشه بهتر دانشجوهاي ما راه درست رو تشخيص بدهند و در مسير درست قدم بردارند . واقعا ادم دلش براي اين جوونها مي سوزه كه در سيطره اين افراد اسير شدند
Iran, Islamic Republic of
آقا همش مربوط میشه به آینده نامعلوم دانشجویان وفقر اقتصادی . گاهی اعتیاد هم در این مسایل نقش داره.
Iran, Islamic Republic of
فشار الکی رو دانشجو زیاده و استادان طاغوتی - عقده ای .
Iran, Islamic Republic of
اساتید محترم ابتدا باید شرایط محیط علمی با آرامش معنوی را پدید آورند سپس دانشجو را به چالش های سخت علمی همچون مقاله نویسی بکشند و گرنه با مشکلات شخصی دانشجو عجین شده و کاری اتفاق می افتد که وجدان آدمی شرمسار از آن می شود.
ح.م استاد دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
"این کامنت این من بسیجی هستم 19 سال دارم چیه؟ چرا با یه همچین دیدی میخواین بفرستینش دانشگاه؟"
سلام. من همان بسیجی 19 ساله هستم. متوجه منظور این بیننده عزیز نشدم. چه دیدی؟؟ کاش بیشتر توضیح می دادید. البته بنده کامل نوشته بودم، جهان جان حذف فرمودند!
Iran, Islamic Republic of
دلیل این خودکشی ها بینش مادی گرایی صرف و برخی نظریه های فیزیکی اثبات نشده است که به وجود آمده است.
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیزی که اینجا نظر میدهید و خیلی راحت اساتید و دانشجویان فیزیک را قضاوت میکنید.
به نظرم هر فرد باید جانب احتیاط را در نظر دادن رعایت کنه. اگر کسی اطلاع درستی از دانشکده فیزیک شریف نداره خب بهتره که خیلی راحت در مورد آدمهای اونجا حکم نده.
برا من خیلی جالبه که متن نامه انجمن اسلامی مستقل شریف را که کاملا تحلیل بی‌پایه و اساسی هست در اینجا به عنوان نظر خوانندگان میبینم.
به نظرم اصلا کار درستی نیست که صرفا به خاطر اهداف سیاسی، تهمتهایی به آدمهایی که باهاشون مخالفیم بزنیم.
به عنوان یک دانشجوی فیزیک شریف میگم که صحبتهای گفته شده کاملا مغرضانه است و صرفا در جهت سیاسی ارائه شده.
در شریف قبلا هم نمونه‌هایی از خودکشی مثلا در دانشکده برق داشت‍یم‎، چرا اون موقع کسی اون خودکشی‌ها را به ریاست دانشگاه یا دانشکده مربوط نمیدونست و این حرفها را نمیزد؟
در ضمن یکی از کسانی که اینجا گفته شده دانشجوی فیزیک بوده و خودکشی کرده، دانشجوی ترم اول فیزیک بوده که تازه به فیزیک از ریاضی تغییر رشته داده بوده.

بیایید همه چیز را به وسیله‌ای برای بازی‌های سیاسی تبدیل نکنیم.
ان شاء الله امت حزب الله با دانش آموزی عالی و ورود قدرتمندانه به دایره ی اساتید خلاء های موجود را پر کنند...
واقعا ناراحت کننده است وقتی می بینیم بعضی از اساتید هم و غمشان دشمنی با دولت و گاهی هم دشمنی علنی با انقلاب و اسلام است...
United Kingdom
من از انگلیس مینویسم شاید کار این ها یک رمز جدید باشه برای طوطی های سبز که فکر میکنند برای نجات دوستانشان از قفس این طوری کنند ...مثل خود کشی جوانان مصر.اما لطفا شما پیگیری کنید تا سر نخ خط دهنده هاپیدا شود.
Iran, Islamic Republic of
احتمالا این موضوع هم طبق منوال گذشته یه کمی سر و صدا می کنه و بعدش هم خبری نمیشه. بگذریم از همه ی این حرف ها! من به عنوان دانشجوی دانشگاه شریف که بیشترین وقت و انرژیم رو روی این درسای بی کاربرد و قدیمی میگذارم به امید اینکه حداقل بتونم باهاش کاری پیدا کنم، اما انگار مدرک دانشگاه آزاد و پارتی تاثیرش از این همه انرژی گذاشتن من بیشره! حالا من نمیرم خودکشی کنم اما دائم از خودم میپرسم پس من چرا اومدم این دانشگاه؟! دانشجوی یک دانشکده دیگه!
Iran, Islamic Republic of
يه دانشجوي شريف
واقعا از برخی اساتيد بي دين و سكولار و سياست پيشه اين دانشكده چه انتظاري دارين؟
مگه همين دكتر ... نبود كه وقت شهادت دكتر عليمحمدي گفت كه ترورش كار خود نظامه!!!!
فكر كردين با يه دونه دكتر ... كار دانشكده درست ميشه؟؟؟
اين خانه از پاي بست سخت ویران است ...
HF.
شما خجالت نمی کشید که به اساتید بزرگواری همچون رضا منصوری و فرهاد اردلان توهین می کنید ؟!! دانشجوی بی عرضه توانایی درس خواندن تو دانشکده فیزیک دانشگاه شریف رو نداره می ره خودکشی می کنه اون وقت شما می ایید مشکل روانی دانشجویی که گناه بسیار بسیار بزرگی کرده رو ناشی از اساتید بزرگوار دانشکده می دونید؟!!! واقعا مسخره است که یه مشت آدم عقده ای که نتونستند به شریف برسند حالا برای رفع عقده هاشون شروع کردند به بد گویی راجع به دانشکده فیزیک دانشگاه شریف .!! مسخره تر این که استاد دانشکده رو به بی دینی متهم می کنه و دانشجوی گناه کار رو فردی نابغه و با ایمان فرض می کنه!!! متاسفم!!