جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۲

رمزگشایی از روابط ویژه پسر قذافی با مهدی هاشمی+اسناد

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب: 158593
سیف‌الاسلام قذافی فرزند دیکتاتور لیبی که در روزهای اخیر نقش ویژه‌ای در سرکوب و كشتار مردم انقلابي این کشور دارد، از گذشته روابط ویژه‌ای با مهدی هاشمی رفسنجانی داشته است.
به گزارش جهان به نقل از رجا، روابط ویژه مهدی و سیف به سال‌های قبل باز می‌گردد، به‌طوری که این دو نفر در تعدادی از پروژه‌های تجاری و اقتصادی نیز با یکدیگر شراکت و رفت‌وآمدهای متقابلی به ایران و لیبی داشته‌اند.

بر اساس اسناد موجود، یکی از سفرهای مهدی هاشمی به لیبی که به دعوت سیف‌الاسلام بوده به مهر ماه سال 86 باز می‌گردد. در یکی از این اسناد، علي سرلك مسئول دفتر مهدی هاشمی در هیأت امنای دانشگاه آزاد در نامه‌ای به تاریخ 86/06/29 به سفیر لیبی در تهران، می‌نویسد:

«نظر به سفر جناب آقای مهندس مهدی هاشمی بهرمانی برابر دعوت سيف قذافي خواهشمند است دستور فرماييد نسبت به صدور ويزا اقدام مقتضي مبذول فرماييد.»





وي در نامه ديگري به تاريخ 86/07/03 نيز زمان پرواز و ورود مهدي هاشمي به شهر تربپولي ليبي را اعلام مي‌كند.






سيف قذافي چند روز قبل در واكنش به انقلاب مردم ليبي، خبرنگاران رسانه‌هاي خارجي را به كاخ خود دعوت كرد و اعلام كرد كه همه جا آرام است.

دستور كشتار معترضان در جريان ناآرامي‌هاي ليبي از سوي سيف قذافي صادر شده است. پسر معمر قذافي رهبر ليبي در فيلمي كه در اينترنت منتشر شد از نيروهاي نظامي و هواداران نظام حاكم مي‌خواست كه تظاهركنندگان را به قتل برسانند. سيف الاسلام در اين فيلم مسلح در ميان پليس و هواداران نظام حاكم ايستاده و خواهان كشتار مخالفان پدرش است. وي در اين جمع گفت: امروز بايد به كساني كه مي‌گويند پليس به آشوب گران پيوسته است، پاسخ دهيم. اين كشور كشور شما است.

سيف قذافي در لندن ويلاي مجللي دارد. او قیمت فروش این ویلا -واقع در منطقه "هامستد گاردن" لندن- را 10 میلیون و 950 هزار پوند (حدود 18 میلیون دلار) اعلام کرد اما پس از ناآرامي‌هاي ليبي از فروش آن منصرف شد و گفت قصد اجاره دادن آن را دارد. با اين حال، وي اگرچه مبلغ كمتري از ميزان واقعي براي اجاره دادن اين مكان اعلام كرده اما بنگاه‌داران اين منطقه مي‌گويند كسي مايل به اجاره ويلاي او نيست.

این ویلای سه طبقه دارای هفت اتاق خواب و یک اتاق پذیرایی بزرگ است همچنین یک باغ، استخر شنا، سینما، اتاق سونا و دو اتاق غذاخوری ونیز بالابر و سیستم الکترونیکی امنیتی است.

مهدي هاشمي نيز كه شهريور ماه سال گذشته از كشور به مقصد لندن خارج شد، علي‌رغم احضاريه‌هاي قضايي هنوز به ايران بازنگشته و عمدتا در پايتخت انگليس به‌سر مي‌برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عجب خطی!!
Iran, Islamic Republic of
آن آقازاده و این آقازاده. شباهتهای زیادی در منش و خلق و خو به همدیگر دارند.
Iran, Islamic Republic of
اگر این دو نفر باهم رابطه نداشتند عجیب بود!
Iran, Islamic Republic of
خب پس با این اوصاف مهدی هاشمی بیشتر مراقب خودش و کارهاش باشه .........
خب معلومه دیگه هر روز داره ماهیت این به اصطلاح اصلاح طلب و روشن فکرا مشخص میشه
اين آٔقاي مسؤول دفتر هيأت امنا در اکابر تلمذ فرموده‌اند؟!
این هیات امنا چه جوری عضو می گیره که یک همچین کسی با این دستخط اکابری درش مسئوله!

Iran, Islamic Republic of
تعجبی نداره وقتی خط و خطوط انسانهای هواپرست یکی باشه رفتارها و مراوده هاشونم یه جورایی شبیه هم میشه دیگه
از همه اینها بدتر حمایت برخی افراد مثلا معتمد نظام در داخل از این آقاست
Iran, Islamic Republic of
از خطش معلومه چقدر لیاقت اون پستی رو داشته که در اون منصب نشسته
Iran, Islamic Republic of
با ديدن اين دست نوشته ها مي شود پي به ميزان سواد بعضي ها برد كه چگونه با نداشتن هيچ فاميلي در مسئوليتهاي مهم مشغول به كار مي شوند
Latvia
رمز گشايي نمي خواهد چرا كه :
كبوتر با كبوتر باز با باز
كند همجنس با همجنس پرواز
Iran, Islamic Republic of
ایا صرف دعوت وسفر جرم است ؟ اخیرا مشایی به اردن رفت شاه اردن هم دست کمی از قذافی نداره ایا این سفر نشانه مجرم بودن مشایی است ؟