سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۱۳
زیباکلام:

مشائی مغزمتفکر و پدرخوانده جریان ضداصولگرائی است

پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 157875
صادق زیباکلام گفت:ایشان قطعا در میان اصولگرایان ستتی جایگاهی و پایگاهی ندارد. می ماند در میان طیف رادیکال. ایشان قطعا مغز متفکر و پدر خوانده مخالفین سنت گرایان است.
به گزارش جهان وی اخیرا در گفت وگوئی با باین اینکه وی با اصولگرایان سنتی اختلاف اساسی دارد تاکید کرده است:من در حقیت با هر توصیفی از آقای رحیم مشایی که در بر گیرنده بکار گیری صفت رادیکال باشد مشکل پیدا می کنم چون اساسا ایشان را در کمتر حوزه ای میتوان رادیکال توصیف نمود. من بیشتر ایشان را مخالف اصولگرایان سنتی توصیف می کنم تا اینکه یک اصولگرای رادیکال باشد.

زیباکلام با بیان اینکه مشائی طی چند ماه گذشته حتی یکبار هم لفظ فتنه را به کار نبرده است تصریح کرد:ببینید من این را قبلا هم گفته ام، ایشان ظرف ۱۹ ماه گذشته که از انتخابات ۲۲خرداد ۸۸ می گذرد حتی یکبار هم لفظ فتنه و فتنه گران را در مورد مخالفین و معترضین به نتایج انتخابات را بکار نبرده است. یکبار به مخالفین توهین و بی احترامی نکرده، یکبار نگفته اینها وابسته به بیگانگان هستند و قس علیهذا.

از این تفاوتها که بگذریم اختلاف اساسی دیگر ایشان با سنتی ها در ارزیابی شان از میزان محبوییت جریان اصولگرایی یا جریان راست است. اصولگرایانی که ذیل آقای رحیم مشایی هستند معتقدند که پایگاه مردمی اصولگرایان سنتی گسترده نیست و در انتخابات بعدی همان رایی را به دست می آورند که آقای ناطق نوری در دوم خرداد ۷۶ به دست آورد. یعنی رای روحانیت مبارز، جامعه مدرسین و مجموعه جناح راست بین ۵ تا ۷ میلیون بیشتر نیست و ما بقی آرایی که آقای احمدی نژاد در انتخابات سال ۸۴ یا ۸۸ بدست آورد مال خود آقای احمدی نژاد است و ارتباطی به حمایت اصولگرایان از وی ندارد.

اینکه حالا این نظر درست است یا نه را نمی شود حدس زد، اما حرف آقای مشایی این است که اگر نامزد اصولگرایان سنتی در سال ۱۳۹۲ کاندیدای ریاست جمهوری بشوند بین ۵ تا ۷ میلیون بیشتر رای نمی آورند، اما جناح احمدی نژاد می تواند جریان خرداد ۱۳۸۴ و ۱۳۸۸ را دوباره رقم بزند. بنابراین اصولگرایان رادیکال حاضر نیستند رای خود را صرف سنتی ها بکنند.

زیباکلام در گفت وگو با دی نا ادامه داده است:من فکر می کنم که شاید از ابتدا هم تقسیم بندی احمدی نژاد به عنوان یک اصولگرا تقسیمی بندی درستی نبود. شاید درست تر این است که بگوییم احمدی نژاد مسافر اتومبیل اصولگرایی بود. در یک مقطعی سوار آن شد بدون اینکه وابستگی عمیق و ریشه داری به اصولگرایی داشته باشد. اصولگرا به نظر من یعنی احمد توکلی، عماد افروغ، ایت الله مهدوی کنی، ایت الله جوادی املی، حسین الله کرم، حبیب الله عسکر اولادی، عباس شیبانی، سردار رحیم صفوی، آیت الله امینی در قم ، علی مطهری
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Netherlands
بهتر است وی در مورد همان اصلاح طلبان نظر بدهد.
Iran, Islamic Republic of
به کسانی که مشایی را موضوع اول کشور کرده اند، تبریک می گویم!
حالا زیباکلام طرفدار رضا شاه و آمریکا از این خبرسازی شماها استفاده می کند و تفرقه افکنی می کند.
خوش به حال مشايي كه زيبا كلام ازش تعريف كرده! زيبا كلام از رضا خان هم كلي تعريف و تمجيد كرده...
یکی از معدود نظرات درست و به حق زیبا کلام همین بود. موافقم
Iran, Islamic Republic of
عجب
Latvia
بانظر استاد زيباكلام كاملا موافقم. آقايان احمدي نژاد و مشايي هيچگاه به طرفداران آقاي موسوي توهين نكردند و با درك ابزار دمكراسي و انتخابات آزاد رسميت وجود رقيب و مخالف را به زيبايي معني كردند. برخلاف برخي طرفداران آقاي موسوي كه عليرغم ادعاي روشنفكري به راحتي آب خوردن به رييس جمهور منتخب 25 ميليون ايراني كه نماينده 63% راي دهندگان 22 خرداد88 است توهين مي كنند.
Iran, Islamic Republic of
اقای مشایی دولتی در سایه اصول گرایان است. حسادت تا این حددددد اقای خوشگل کلام
United States
استثنائا در این مساله با ایشون موافقم
Iran, Islamic Republic of
اینکه آقای زیبا کلام صحبت کند
و اینکه این مطالب را بگوید
و اینکه باز خورد مطالب فوق را از جامعه و فضای سایبری بگیرند همه حساب شده است
این مطلب را در ارتباط با فتنه آینده تاکید می کنم فتنه آینده که فضا غبار آلود خواهد بود پیگیری نمایید
Latvia
آقاي زيبا كلام واقعا براي آقاي مشايي سنگ تمام مي گذارند!
Iran, Islamic Republic of
آیا باید از کسی تبعیت کرد که رهبر معظم انقلاب از ایشان دلی خوشی ندارند و طی نامه ی مستندی به رئیس جمهور خواستار عزل ایشان از معاونت ریاست جمهوری و جدا شدن ایشان از نهاد ریاست جمهوری بودند ؟ ؟ ؟
اگر از گفته اقای مشائی استفاده کنیم که بعد از انتخابات گفته بودند که از بیست و چهار میلیون رای اقای ریس جمهور فقط چهار میلیون ان متعلق به ایشان است و بیست میلیون دیگر برای رای نیاوردن رقیب ایشان بوده است با این مطلب بسیاری اعتقاد دارند این بیست میلیون در انتخابات بعدی تعیین کننده میباشند همان گونه که در زمان رقابت انتخاباتی اقای خاتمی و ناطق نوری هم پیش بینی های خواص در مورد برنده را تغییر دادند .با این وضعیت بسیاری معتقد هستند که جریان حاکم در دولت در بین مردم برای برد و انتخاب شدن شانس چندانی ندارد و از قرائن پیش بینی شکست این جریان را حتمی میدانند به دلایل متعدد و مستند
Iran, Islamic Republic of
از فتنه جدید یکی اینست که بین اصولگرایان تفرقه بیانداز و اصلاح طلبان را وارد حکومت کن.آقای زیبا کلام آنقدر ساده و غیر حرفه ای هستند که سیاستهای اصلاح طلبان غرب زده را خیلی روشن بر ملا می کنند. واقعیت اینست که تبدیل موضوع مشایی به موضوع اصلی جامعه ،شگرد جدید فتنه گران است، وگرنه آقای مشایی از لحاظ سیاسی و تاثیر گذاری وزنی ندارد.