جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۸
به دلیل برخی نارسائی ها

استعفای استاد رحیم پور از شورای عالی انقلاب فرهنگی

شنبه ۹ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب: 154759


استاد رحیم پور ازغدی از عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی استعفا داد.

 یک منبع آگاه در گفت وگو با خبرنگار جهان گفت:  حسن رحيم‌پور (ازغدي) در جلسه اخير شوراي عالی انقلاب فرهنگي خبر تقديم استعفاي خود را اعلام كرده‌است.

وی در این زمینه توضیح داده‌است که گرچه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در دولت جديد، نسبت به دهه گذشته بسيار موفق‌تر و موثرتر بوده‌است، ولي به اعتقاد وی بدون انسجام و كارآمدي اولا در تركيب و بافت شورا و ثانیا در فرآيند تصميم‌گيري و راي‌گيري‌ها و ثالثا در ضمانت اجراء و اختيارات واقعي شورا، امكان برآوردن مطالبات رهبري و نیز نخبگان دانشگاه و حوزه و پيگيري ضرورت‌هاي كنوني انقلاب و كشور به قدر لازم وجود ندارد و نمي‌توان پاسخگوي رهبري و امّت بود، چه رسد به پاسخگويي در محضر خداوند كه جايي براي بهانه و توجيه نخواهد گذارد.

گفتنی است طی چند ماهه اخیر اعتراضات قابل توجهی به عملکرد و کم کاری این شورا وجود داشته است.گفته می شود دیدار رهبر انقلاب با اعضای این شورا نیز چند سالی است که کاهش یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
راستی کار دانشگاه آزاد به کجا رسید؟ لطفا گزارش کنید که بالاخره دانشگاه آزاد چی میشه؟ توسط هیات امناء جدید اداره میشه یا با طرفند جدیدی دوباره وقف بعضیا میشه؟
Iran, Islamic Republic of
یکی هم که باسواده آخرش اینجوری میرود.
با وجود احترامی که برای آقای رحیم پور قائلم، اما استعفا که کار را خراب تر می کند! این نارسایی ها وجود دارد، قبول. اما رفتن از شورا مفیدتر خواهد بود یا ماندن و وقت گذاشتن برای حل کاستی های موجود؟ از ایشان بعید بود.
United Kingdom
آقای رحیم پور باید بمانند و سعی در حل مشکل نمایند. رفتن ایشان مشکلات را مضاعف می کند.
Iran, Islamic Republic of
از استاد بخاطر روراستی و دغدغه به حقشان تشکر میکنم.
Iran, Islamic Republic of
ان شاء الله زمینه برای بهره‌مندی عموم مردم از دانش و نگرش استاد به بهترین شکل فراهم شود.
Iran, Islamic Republic of
آقای رحیم پور ازغدی ، دشمنان نظام هم از شما همین "استعفا" را می خواهند.شما دیگر چرا؟
Iran, Islamic Republic of
اقای رحیم پور با رفتن شما کاری از پیش نمی رود بمانید ومثل دوران جنگ و انقلاب مبارزه کنید عرصه فرهنگی کشور این روزها به شدت معضل دارد.