کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نفوذ سرویس های اطلاعاتی در بین بستگان درجه یک مقامات

18 دی 1389 ساعت 16:27

دشمن در دوره سازندگی و اصلاحات طرح نفوذ و رخنه در برخی خواص را به اجرا در آورد...این شخصیت‌ها تحت تاثیر القات اطرافیانشان قرار می‌گیرند و حتی شاهد رهبری این شخصیت‌های با نفوذ توسط همین اعضای خانواده هستیم


به گزارش فارس، هفته‌نامه ۹ دي مي‌نويسد: شكري در جريان فتنه ۸۸ معاون وزير اطلاعات بود و بواسطه موقعيتش از زير و بم فتنه، جلسات محرمانه سران و مديريت آن و اطلاعات محرمانه بسياري آگاه است.

او در مصاحبه‌اي كه با اين شماره هفته نامه ۹ دي انجام داده، بخشي از اين اطلاعات خبرساز را افشا و ضمن ريشه يابي جريان فتنه پس از انقلاب و نحوه و چرايي تقسيم كار سران فتنه ۸۸، هدف آقاي هاشمي رفسنجاني از نامه جنجالي‌اش به رهبر معظم انقلاب در خرداد ماه ۸۸ را هم به نقل از برادر زاده او بيان كرده است.

* ريشه تاريخي جريان فتنه

معاون سابق وزير اطلاعات در ابتدا، به تشريح "ريشه تاريخي جريان فتنه " در سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي مي پردازد و مي گويد: بعد از رياست جمهوري بني‌صدر ملعون جرياني به نام خط سه در داخل شكل گرفت و با جسارت تمام آقاي منتظري را در مقابل حضرت امام علم كرد. در آن مقطع حساس وزارت اطلاعات با شناخت دقيق و عميق ماهيت اين جريان فتنه وارد عمل شد و به شاخه نظامي و عملياتي آن را ضربه زد كه مهدي هاشمي معدوم در راس آن بود. ولي بعدها بويژه پس از ارتحال حضرت امام، متاسفانه شاخه سياسي اين جريان كه به شدت از امام كينه به دل داشت و با رهبري آيت ‌الله خامنه‌اي هم مخالف بود با جسارت تمام به دليل خوش خيالي برخي از مسئولان عالي رتبه به تدريج وارد دستگاه اجرايي كشور شد و در لايه‌هاي حساس و استراتژيك سياسي و اقتصادي كشور نفوذ كرد.

وي چند علت را مانع از برخورد با شاخه سياسي اين جريان مي داند و عنوان مي كند: نفوذ بخش موثر اين جريان در بخش‌هايي از حاكميت از يك سو و همچنين نفوذ اين جريان در راس برخي از مراكز حساس اجازه برخورد با شاخه سياسي اين جريان را نداد و متاسفانه حمايت‌هاي برخي از شخصيت‌ها كه اتفاقا در فتنه ۸۸ نيز نقش محوري و در حقيقت رهبري فتنه را داشته‌اند موجب در امان ماندن آنان شد.

* دسته بندي عوامل موثر در فتنه ۸۸

شكري با دسته بندي عوامل موثر در فتنه ۸۸، "خواص بي‌بصيرت " را يك دسته از اين عوامل مي داند و درباره آنان مي گويد: خواص بي‌بصيرت بودند كه متاسفانه سياست نفوذ و رخنه سرويس‌هاي اطلاعاتي در طول سال‌هاي گذشته در بين نزديكان و بستگان درجه يك برخي از شخصيت‌ها و رجال سياسي مذهبي كشور، عامل اصلي بازدارندگي ايشان در مقابله با جريان فتنه بود. از طرفي كينه جوييها و حسادت‌هاي سياسي باعث شد تا اين شخصيت‌ها تحت تاثير القائات اطرافيانشان قرار بگيرند و متاسفانه حتي در مواردي شاهد همراهي و حتي رهبري اين شخصيت‌هاي با نفوذ توسط همين اعضاي خانواده بوديم. شايد بسياري از آنها ندانسته در اين حلقه قرار گرفته‌اند ولي الان در حال بازي در زمين آنها هستند.

به گفته معاون سابق وزير اطلاعات "دشمن از بستري كه در زمان سازندگي و اصلاحات برايش در كشور فراهم شد طرح نفوذ و رخنه را در برخي خواص به اجرا درآورده و متاسفانه بيشترين بهره را نيز در جنگ هوشمند از اين گروه برد. هدف مشترك اين جريان داخلي و خارجي هم اين بودكه بگويند احمدي‌نژاد نه. "

* نحوه و چرايي تقسيم كار در جريان فتنه

به اعتقاد وي در جريان فتنه "يك تقسيم كار " صورت گرفته است. شكري در اين باره استناداتي را ارائه و عنوان مي كند: براي نمونه شما به اين كد اطلاعاتي كه مربوط است به يكي از جلسات محفلي موسوي با عناصرش در تيرماه امسال توجه كنيد كه چطور جريان فتنه در درون خودشان تقسيم كار كرده اند، موسوي خطاب به اين حلقه مي گويد: "فرض كنيد آقاي كروبي ، آقاي خاتمي، آقاي هاشمي و ديگران عين هم فكر كنند، عين هم عمل كنند و عين هم بيايند در صحنه اين چيز خوبي نيست. اين به نفع ماست كه آقاي هاشمي در همين موقعيت خودش باشد البته دوست دارم هاشمي بيايد كارهاي ديگري هم بكند اما اگر نكرد همين هم خوب است. ببنيد ما به نماز آقاي هاشمي هم نياز داريم. "

* پشت‌پرده نامه جنجالي هاشمي به رهبر انقلاب از زبان علي هاشمي

زماني كه آقاي هاشمي دست به قلم شد و نامه تامل برانگيزش به رهبر معظم انقلاب را همزمان با ارسال رسانه اي كرد، شكري هم معاون وزير اطلاعات بود و از اخبار پشت پرده زيادي از جمله درباره اقدامات آقاي هاشمي خبر داشت.

آقاي شكري در اين باره مي گويد: برداشت بنده به عنوان يك عنصر امنيتي اين است كه نامه جسارت آميز هاشمي به مقام معظم رهبري نيز درست به مانند موسوي به تصور وجود " موقعيت انقلابي " به نگارش درآمد و با اتكاي به اين موقعيت انقلابي بود كه مقام معظم رهبري را تهديد به اقدامات براندازي در جريان انتخابات و پس از آن كرد! نامه قبل از رسيدن به حضرت آقا در سايتها منتشر شد. علي هاشمي در ستاد قيطريه و در جمع شش نفر از اعضاي اصلي ستاد موسوي با هيجان وصف ناپذيري مطرح مي كند: " اين نامه حاج آقا خيلي تند است و ما داريم آن را چاپ مي كنيم، شما هم بگويد چاپ كنند. بايد دست به دست هم بدهيم تا موج ايجاد كند. حاج آقا گفته يا اينجا كار خراب مي شود يا فضا برميگردد. "

او در ادامه به بخشي از نامه آقاي هاشمي اشاره و آن را تحليل مي‌كند: آقاي هاشمي در نامه مورخ ۸۸.۳.۱۹ يعني سه روز قبل از انتخابات مي‌نويسد: " بر فرض اينكه اينجانب صبورانه به مشي گذشته ادامه دهم، بي شك بخشي از مردم، احزاب و جريانها، اين وضع را بيش از اين بر نمي‌تابند و آتش فشانهايي كه از درون سينه هاي سوزان تغذيه مي شوند، در جامعه شكل خواهد گرفت كه نمونه هاي آن را در اجتماعات انتخاباتي در ميدانها، خيابان ها و دانشگاه ها ، مشاهده مي كنيم ... از جنابعالي انتظار است براي حل اين مشكل و براي رفع فتنه هاي خطرناك و خاموش كردن آتشي كه هم اكنون دودش در فضا قابل مشاهده است، هر گونه كه صلاح مي دانيد، اقدام موثري بنماييد و مانع شعله ور تر شدن اين آتش در جريان انتخابات و پس از آن شويد، سر چشمه شايد گرفتن به بيل / چو پر شد نشايد گرفتن به پيل "

ملاحظه كنيد كه هاشمي در پايان از اين فراز از نامه‌اش خبر از اغتشاشات پس از انتخابات مي‌دهد. بنابراين معلوم مي‌شود كه پشتوانه آقاي هاشمي نيز براي ارسال نامه تند و بدون سلام و حتي تهديد آميز به مقام معظم رهبري، تصور او مبني بر وجود "موقعيت انقلابي " در جامعه است. اين ادعاي آقاي هاشمي مبني بر وجود آتش فشانهايي كه نمونه آنها را در اجتماعات انتخاباتي در خيابانها مشاهده مي كنيم مويد اين امر است.

به گفته معاون سابق وزير اطلاعات "حتي تهديد ناشيانه مقام معظم رهبري به شعله ورتر شدن آتش در جريان انتخابات" و پس از آن هم به دليل اميدواري آقاي هاشمي به استمرار موقعيت انقلابي است كه آن را به شكل آتشي كه دودش در فضا قابل مشاهده است، بيان مي‌كند.

شكري تصريح مي‌كند كه "نتيجه اينكه از مصاحبه موسوي در قبل از ۲۲ خرداد كاملا برمي‌آيد كه آنها به دليل تصور وجود "موقعيت انقلابي " در جامعه، تصميم قطعي خود را براي اجراي عمليات نهايي براندازي چه در صورت پيروزي، به صورت اجراي جشن‌هاي ساختار شكنانه و چه در صورت شكست، به صورت اغتشاشات براندازانه، اتخاذ كرده بودند و صريحاً نيز آن را بيان مي‌كردند."


کد مطلب: 152274

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/152274/نفوذ-سرویس-های-اطلاعاتی-بین-بستگان-درجه-یک-مقامات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com