کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فيفا: ايران جايي در فهرست مدعيان قهرماني جام ملت‌ها ندارد

10 دی 1389 ساعت 19:43

از ديد سايت فيفا فوتبال ايران يك مدعي جدي در جام ملت‌هاي آسيا نيست.


 فارس، سايت فيفا در آستانه بازي‌هاي جام ملت‌هاي آسيا تيم‌هاي حاضر و راه‌يافته به اين تورنمنت بزرگ را زير ذره‌بين خود گرفته است.
در اين گزارش فوتبال ايران از ديد نويسنده يك مدعي جدي براي قهرماني محسوب نشده و به برخي ناكامي‌ها در فوتبال كشورمان اشاره شده است.
از ديد فيفا، سه تيم فوتبال كره جنوبي، ژاپن و استراليا شانس‌هاي قهرماني جام ملت‌ها هستند و بايد اين سه تيم را به عنوان مدعيان جدي قهرماني در جام ملت‌هاي آسيا دانست.

در حالي كه تنها ۷ روز به آغاز جام ملت‌هاي آسيا باقي مانده تيم‌ها يكي پس از ديگري با اسامي اعلام شده ضمن دريافت امكانات كمپ خود در قطر وارد اين كشور شده و خود را براي درخشش در اين رقابت‌ها آماده مي كنند.
اين تورنمت سه هفته‌اي تحت آرم جام ملت‌هاي آسيا با حضور ۱۶ تيم برتر قاره كهن از هفتم ژانويه آغاز مي‌شود.
عراق يكي ديگر از كشورهاي زير ذره‌بين فيفا است كه به عنوان مدافع عنوان قهرماني تيمي آماده و بسيار پرانگيزه توصيف شده است.
كويت كه از قهرماني در رقابت‌هاي جام خليج فارس روحيه بالايي گرفته مي‌تواند در جام ملت هاي آسيا خودنمايي كند.

از ديد نويسنده فوتبال دو كشور ايران و عربستان در قاره كهن تعيين كننده است اما نمي‌توان آنها را در فهرست مدعيان جدي قهرماني قرار داد.
نويسنده با اشاره به شرجي و گرماي قطر اين مشكل را متوجه كشورهاي جنوب شرقي آسيا كرده اما معتقد است كه زمستان دوحه چندان هم غير قابل تحمل نيست.
از ستارگان استراليا مي توان به تيم كاهيل هافبك اورتون، برت امرتون بازيكن بلكبرن، مارك شوارتزر دروازه بان فولام و هري كيول و لوكاس نيل بازيكنان گالاتاسراي اشاره كرد.
استراليا در اين رقابت ها با كره جنوبي هم گروه است.
چو كوانگ رائه سرمربي تيم كره جنوبي هم گفته است: به بازيكنانم اعتماد دارم. فوتبال يك بازي فردي نيست و با وجود اين كه پارك چويونگ يكي از ستارگان ما مصدوم شده با كار گروهي به راحتي مشكل را حل مي‌كنيم.


کد مطلب: 150996

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/150996/فيفا-ايران-جايي-فهرست-مدعيان-قهرماني-جام-ملت-ها-ندارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com