جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱
از زبان کارگردان و تهیه‌کننده برنامه مطرح شد:

رمز ماندگاری «مسابقه محله» در چیست؟

سه شنبه ۷ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 150656
تهیه کننده و کارگردان «مسابقه محله» رمز ماندگاري این برنامه را بعد از حدود 20 سال در تنوع و تعدد فرهنگ كودكان و نوجوانان دانست و عنوان کرد: برنامه‌هايي كه از خود بچه‌ها براي خودشان توليد شود، محبوب مي‌شود و مي‌ماند.
 
به گزارش سرویس زنان جهان؛ مسعود روشن پژوه تهیه‌کننده و کارگردان «مسابقه محله» که حدود 20 سال سابقه دارد، یکی از مهمترین نگرانی‌هایش را نابودشدن هیجان‌های کودکان به وسیله رایانه عنوان کرد، و با بیان اینکه هيجان كودكان پشت رايانه نابود مي‌شود گفت: اصولاً دنياي امروز ما دنياي تنبلي است. تلفن همراه و خودرو و رايانه مردم را تنبل كرده‌اند.

وی افزود: بچه‌ها وقتي جلوي كامپيوتر مي‌نشينند قوز مي‌كنند و چشم‌هايشان سرخ مي‌شود. هيجان‌هاي دورني‌شان در انگشت‌هايشان خلاصه مي‌شود. انگشت‌هايشان واقعا درد مي‌گيرد. اين دردها منجر به آرتروز مي‌شود. اينها بعد‌ها مشخص مي‌شود.

روشن پژوه تاکید کرد: من نه دكترم نه روانپزشك. اما احساس مي‌كنم بچه‌هاي امروزي اين مشكلات را دارند با همين انگيزه هم برنامه‌ام را تهيه مي‌كنم.

وی که خود و گروهش را ركورددار برنامه‌سازي در حوزه كودك و نوجوان می داند و به گفته خودش بیشتر از 2000 بازي در برنامه مسابقه محله طراحي كرده‌ است، ادعا می کند که آموزش و پرورش بارها از وی و گروهش خواسته كتابي را با ‌عنوان بازي‌هاي بومي محلي بنویسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چقدر سرگرممون می کرد یادش به خیر