جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۱

بزرگان جمهوری اسلامی و برخي فرزندان ناخلف

پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۳۴
کد مطلب: 144822
شاید برای جوانان نسل سومی باورش سخت باشد که مردانی در جمهوری اسلامی بوده و هستند که در راه اعتلای انقلاب و آرمان هایش پای حکم اعدام «فرزندان ناخلف» خود را هم امضاء می کنند.

 به گزارش مشرق، نویسنده وبلاگ "زن امروز" در جدیدترین مطلب وبلاگ خود نوشت: این تصاویر سه مرد بزرگ دلی است که حتی به خاطر انقلاب، محبت به فرزند چشمانشان را کور نکرد و از قلبشان گذشتند تا نهال انقلاب استوار و پایدار باقی بماند ، امروز اما کسانی هستند که خاری به پای فرزند متخلفشان را نمی خواهند ببیند، فریاد از این همه بی انصافی و دریغ از مردانگی.
 
شاید برای جوانان نسل سومی باورش سخت باشد که مردانی در جمهوری اسلامی بوده و هستند که در راه اعتلای انقلاب و آرمان هایش پای حکم اعدام «فرزندان ناخلف» خود را هم امضاء می کنند ...
در طول تاریخ همواره یکی از سنت های الهی آزمودن بندگان توسط اموال و فرزندان و خانواده آنها بوده است؛ به نحوی که در آیاتی از قرآن نیز با صراحت به این موضوع اشاره شده است.

وَ اعْلَمُوا أَنَّما أَمْوالُکُمْ وَ أَوْلادُکُمْ فِتْنَةٌ (انفال/2)؛ و بدانید که اموال و اولاد شما وسیله آزمایشند.
إِنَّما أَمْوالُکُمْ وَ أَوْلادُکُمْ فِتْنَةٌ (تغابن / 15)؛ جز این نیست که اموال و اولاد شما وسیله آزمایشند.

در این راستا می توان بارز ترین نمونه های تاریخی در این خصوص را در زندگی برخی انبیاء الهی نظیر نوح و لوط و... جستجو کرد. نکته ای که در طول زندگی این بزرگواران به خوبی قابل مشاهده است جدا کردن حساب خود از اطرافیان ناصالح در خانواده می باشد که نهایتا منجر به عاقبت به خیری آنها می شود.
 
اما با نگاهی اجمالی به تاریخ انقلاب نیز وجود نمونه های متعدد از این دست به کرات به چشم می خورد.

آیت الله محمدی گیلانی
یکی از بارز ترین نمونه ها در این خصوص نحوه برخورد آیت الله محمدی گیلانی در قبال دو فرزند ناخلف خود می باشد که در جریان بلوای منافقین در خرداد سال 60 ، به همراه عده زیادی از منافقین دستگیر شدند. در آن زمان، برخلاف امروز، که فرزندان خواص! حاشیه امنی جهت انجام اقدامات خود احساس می کنند، فرزندان ایشان گرفتار تیغ عدالت پدر شده و نهایتا حضرت آیت الله خود شخصا آنها را محاکمه و حکم اعدام را صادر نمود.
 
شاید به پاس همین عدالت‌طلبی و بی‌توجهی به ملاحظات خانوادگی در راستای حفظ نظام بود که 28 سال بعد رئیس جمهور در دیدار با ایشان وی را مدال افتخاری بر سینه ملت ایران دانسته و افزود: «آیت الله محمدی گیلانی عدالت را از خودشان آغاز کردند.»

آیت الله حسنی امام جمعه ارومیه
رشید حسنی (پسر بزرگ آیت‌الله حسنی) پس از پیروزى انقلاب ناگهان به گروه سیاسى سازمان فدائیان خلق پیوست و از سران آنها شد، به طورى که مسئولیت شاخه آذربایجان غربى بر عهده او بود. در پی شناسایی محل حضور رشید در تهران آیت ا... حسنی حکم دستگیری وی را صادر کرد. وی در بخشی از خاطرات خود می نویسد : " جایش را شناسایى کردیم. در کمیته انقلاب تهران با آیت‌الله مهدوى‌کنى تماس گرفتم و گفتم: یک موردى هست، چند نفر مسلح بفرستد. نگفتم پسرم است..... گفتم اگر مقاومت یا فرار کند، بزنید، نگذارید فرار کند و اگر هم تسلیم شد، دستگیر کنید و به کمیته تحویل بدهید. آنها رفتند و او را دستگیر کردند."
 
امام جمعه شهرستان ارومیه در ادامه می افزاید : "رشید را بعد براى بازجویى و محاکمه به تبریز انتقال دادند. او چون محل فعالیت‌هایش آذربایجان بود در این شهر محاکمه و به اعدام محکوم شد و بلافاصله حکم اجرا گردید…»
 
در این رابطه وی بعدها نیز کمترین تردیدی از خود نشان نداده و می‌نویسد: "وقتى خبر اعدام رشید را شنیدم، چون به وظیفه خود عمل کرده بودم هیچ ناراحت نشدم. من در مورد انقلاب با هیچ شخصى ولو پسرم باشد، شوخى ندارم و با هیچ احدى در این مورد عقد اخوتى هم نبسته‌ام. هنوز هم اگر یکى از فرزندانم بر ضدانقلاب و رهبرى خداى ناکرده فعالیت کند، همان کارى را خواهم کرد که با رشید کردم."
امام خمینی(ره)
در سال 59 وقتی سیدحسین خمینی در مشهد در دفاع از بنی‌صدر سخنرانی کرده بود مردم در اعتراض به او حمله‌ور شدند که وی دست به اسلحه برد و نیروهای کمیته او را از بین مردم بیرون آوردند.
 
حضرت امام پس از اطلاع از این موضوع بدون کوچکترین ملاحظه‌ای بر ضرورت برخورد قاطع با تحرکات وی تأکید و بخصوص بر این نکته که انتساب وی به بیت امام نباید سبب ملاحظه و تبعیض در برخورد با وی از سوی نیروهای انتظامی گردد، تصریح نمودند. ایشان دستور دادند سید حسین خمینی تحت‌الحفظ به تهران بازگردانده شود و اگر دست به اسلحه خود زد او را با تیر بزنند.

آیت الله خزعلی:
اما بعنوان آخرین نمونه می توان به مهدی خزعلی فرزند آیت ا... خزعلی اشاره کرد که با حضور محوری خود در فتنه 88 و افتادن به زندان در پی آن، آخرین برگ از داستان بیراهه رفتن فرزندان بزرگان را رقم زد. لذا این بار نیز شاهد مفارقت و اعلام برائت بزرگی از فرزند خود بودیم. آیت ا... خزعلی ضمن تأکید بر انحراف فرزندش بیانیه ای در برائت از وی صادر کرد که به شرح زیر است:
"خداوند متعال می‌فرماید: «یا ایها الذین آمنوا ان من ازواجکم و اولادکم عدوا لکم فاحذروهم» و نیز تذکر می‌دهد «لا تجد قوما یومنون بالله و الیوم الاخر یوادون من حاد الله و رسوله و لو کانوا آباءهم او ابناءهم.
در این دو آیه ارجمند خداوند سبحان به ما تنبه می‌دهد اگر اولادتان با خدا و رسول کنار نیامدند از آنها احتراز کنید و آنها را دوست نداشته باشید.
 
مدت مدیدی است پسرم مهدی خزعلی از راه مستقیم منحرف شده درست در خط مقابل قرار گرفته هر چه نصحیت می‌کنم و برای هدایتش متوسل به اولیای خدا می‌شوم اثر نمی‌کند.... دیگر کاسه صبرم لبریز شده، دیگر با او صحبت نمی‌کنم و حرف‌های نامناسب او را بر نمی‌تابم. 

ملت انقلابی عزیز همیشه در صحنه ما بدانند او از ما جدا هست و هر چه از من نقل کند، نپذیرند. با من ارتباطی ندارد ولی الان هم دعا می‌کنم خداوند به او توفیق دهد که از راه انحرافی که پیش گرفته است برگردد و گرنه خداوند مقتدر، اسلام و انقلاب و امام و رهبر و رئیس جمهور و مسلمین عزیز را از شر او مصون و محفوظ بفرماید."

و در پایان می نویسد :
اقدام تحسین برانگیز علمای مذکور امروز باید الگویی باشد برای همه کسانی که سالها در رکاب انقلاب بوده اند و اما این روزهای فتنه آلود، آنان را در مخمصه انتخاب «مصلحت اولاد» و «منفعت انقلاب و نظام» قرار داده است. 

ملت ایران مشتاق است نخبگان و خواص خود را همانند سلف شجاع خویش آنگونه ببیند که در معرکه جدال حق و باطل حتی ملاحظه خویش و اولاد را هم نکنند. انشاءالله
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
واقعا آدم وقتی رفتار آدمایی مثل این سه بزرگئارو می شنوه هم به بلندی روح کسانی مثل ایشان پی می بره هم امیدوار میشه که هنوز هستند کسانی که انقلاب و اسلامو به محبت زن و فرزند نفروشن
کاش همه بزرگانی که فرزندانی ناخلف و غیرقابل اعتماد دارن از اونها تبری می جستند
Iran, Islamic Republic of
الله اکبر از این همه خدا شناسی.
این بزرگوارها فقط برای این مثل ستاره تو دل ملت می درخشن که به تکلیف خودشون عمل کردن، هر چند به ضرر شون بوده.
خدا ذره ای از دیانت این مردان الهی رو به ما عطا کنه انشا الله
کاش یک نفر پیدا می شد به آقای هاشمی هم اینارو می گفت
Iran, Islamic Republic of
آنچه باعث آبروی جمهوری اسلامی و اعتماد مردم می شود، رفتار عالتخواهانه همین بزرگواران است؛ وگرنه رفتار ...
Iran, Islamic Republic of
ما هم صمیمانه دعا می کنیم دکتر خزعلی به آغوش اسلام و اسلامیان باز گردد. تا چشم این پیر مومن به اسلام دوباره به فرزندش روشن گردد و نیاز به اقدام دیگری نباشد. والعاقبه للمتقین.
Iran, Islamic Republic of
خدا حافظ آیت الله هاشمی است و از او ولایت پذیر تر در این نظام وجود ندارد
Iran, Islamic Republic of
خوب ، اینایی که اسم بردید که از فرزندانشان گذشتند چون ... قلب و زبانشان یکی بود ریا کار نبودند ... در برابر خطای فرزندانشان سکوت نمی کردند به خاطر قدرت و ثروت دست به کاری نمی زدند... مردم را تحریک به فتنه نمی کردند نامه های بدون بسم ا... و تهدید کننده نمی نوشتند ... به امید اینکه همه خواص یه روزی به خودشان بیایند. هر چند چشممان در خصوص بعضی از خواص آب نمی خورد ولی این را هم میدانیم که خداوند متعال توبه پذیر و ارحم الراحمین است.
Iran, Islamic Republic of
جالب است که حتی از قیاس مع الفارق هم برای تخریب شخصیت دیگران ابایی ندارید . آقای دکتر خزعلی رزمنده و جانباز این مملکت است برای انقلاب اسلامی جنگیده و از بذل جان هم دریغی نکرده است ، حال چگونه شما ایشان را که تنها سلاحش قلمش است را با کسانی که برعلیه انقلاب دست به اسلحه و کشت و کشتار زده اند یکی می دانید ؟ فاین تذهبون؟
Netherlands
كاشكي آيت الله هاشمي شما براي اثبات ولايت پذيري خود پسرش مهدي هاشمي را براي محاكمه به ايران فرامي خواند.
به عمل كار برآيد به سخنراني نيست
Iran, Islamic Republic of
اين بنده خدايي كه نوشته قياس مع الفارق كرديد و از مهدي خزعلي تعريف كرده بايد بدونه كه پدر او كه آيت الله است و عالم و آگاه است و او رابزرگ كرده اين چنين نسبت به فرزند خود شناخت دارد، آنوقت اين بنده خدا ادعا داره كه از پدر نسبت به فرزندش بيشتر شناخت داره؟!!
Iran, Islamic Republic of
اون دوستمون بهتر بود اول آیت الله خزعلی رو میشناخت بعد سراغ پسرش می رفت تا تفاوت جایگاه معنوی هر دو رو درک کنه بعد بگه "دکتر ، جانباز، نویسنده، ... خزعلی"
ضمنا اینهمه توی این دو سال و نیم از طلحه (طلحه الخیر)و زبیر(سیف الاسلام) گفته شد ، مثل اینکه شما خواب بودید؟