کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تنها اصلي كه با هيچ رفراندومي تغيير نخواهد كرد اسلامي بودن نظام است

20 آبان 1389 ساعت 7:46

رئيس قوه قضاييه با اشاره به عنوان شدن موضوعاتي مانند مكتب ايراني گفت: بيان اين ادعاها به ضرر كشورمان است. البته رئيس جمهور ايران بر پايه اسلام صحبت مي کند، نه بر پايه مکتب ايراني و اسلامي.



به گزارش خبرگزاري فارس، آيت‌الله صادق آملي لاريجاني در آخرين ديدار خود در اولين روز از سفر استاني‌اش به استان كهگيلويه و بويراحمد در جلسه شوراي اداري اين استان با اعلام اين مطلب افزود: انقلاب اسلامي 30 سال پيش به عنوان يك پديده رخ داد و آن زمان نه در چارچوب‌هاي سرمايه‌داري و نه در چارچوب‌ كمونيسم و ماركسيسم نمي‌گنجيد؛ بلكه يك حرف نو بود.
 
وي ادامه داد: حكومت‌هاي فراواني آمدند و رفتند اما هيچ كدام انقلاب اسلامي نبودند. ارزش انقلاب اسلامي به ماهيت و محتواي آن است و آنچه درباره شكل حكومت ظاهر شده ناشي از آن است که عالمان بزرگ نشستند و اقتضائات فهم را به منصه ظهور گذاشتند، كه نتيجه آن شد قانون اساسي.

رئيس قوه قضاييه افزود: مرحوم امام راحل (ره) معمار اين بناي جديد بود و در موقع رأي گرفتن براي جمهوري اسلامي اصرار داشت كه هيچ اسمي جز اسم جمهوري اسلامي نباشد. امام انسان دقيقي بود و به اين نكته رسيده بود كه اين الفاظ بار معنايی بزرگي دارد. 

وي با اشاره به اين مطلب كه امام با تيزبيني خود پيش‌بيني مي‌كردند كه در طول اين سال‌ها بسياري از افراد در كم‌رنگ كردن رنگ‌وبوي اين جمهوري اسلامي تلاش خواهند كرد، و به همين دليل بر اين الفاظ اصرار داشت.

آملي لاريجاني با اشاره به اين مطلب كه كساني كه به ادعاي اصلاحات به اين سمت رفته بودند تا اسلاميت را كمرنگ كنند، گفت: سكولارها به سمت حذف اسلام از حيات مردم پيش رفتند. به گونه‌اي كه يكي از همين نويسندگان ادعا كرده بود اينكه مقام معظم رهبري خواسته‌اند علوم انساني تغيير كند براي اين است كه سكولارها با حكومت ايشان مخالف هستند! بايد به اين نكته توجه كنيم كه سكولارها به كجا رسيده‌اند كه مي‌خواهند با حكومت ديني بجنگند و قصدشان كمرنگ كردن اين موضوع است.

وي تصريح كرد: دين اسلام دين بازاري نيست و همه اينها تلاش دارند تا وجهه ارزشي جمهوري اسلامي را كمرنگ كنند.
 
رئيس قوه قضاييه به خبر يكي از خبرگزاري‌‌هاي معتبر اشاره كرد و گفت: اين خبرگزاري در خبر خود آورده بود كه ريچارد فراي كه موضوع مكتب ايراني را مطرح كرده بود و جزو مدعوين به يكي از همايش‌هاي برگزار شده در چند ماه اخير بوده است با خبرگزاري CNN مصاحبه كرده و گفته است حكومت مذهبي در ايران از بين خواهد رفت.
 
وي ادامه داد: متأسفانه برخي از ما تخلف كرده‌ايم و بايد پرسيد به چه مناسبتي چنين آدم‌هايي به يك همايش بزرگ دعوت مي‌شوند؛ و حتي شنيده‌ام براي اين فرد بسياري تسهيلات نيز فراهم كرده‌اند.

لاريجاني افزود: نمي‌خواهيم فقط شعار بدهيم اما آنچه امام به دنبال آن بود و مقام معظم رهبري نيز بر آن تأكيد داشت، محتواي ارزشي اسلام بوده است. آنچه كه اين نظام را از نظامات ديگر جدا مي‌كند همين است. ما مدعي هستيم با استناد به اوامر الهي و تبعيت از اهل بيت (ع) راه جديدي در دنيا پديد آورده‌ايم.
 
وي افزود: اين نظام اسلامي از هرگونه خدشه عاري است و در طول اين 30 سال نيز متأسفانه افرادي تلاش كرده‌اند آن را از محتواي خودش خالي كنند. اينها همان كساني بودند كه نظريات نسبي‌گرايانه در راه دين را باز كردند.

رئيس قوه قضاييه همچنين به خريدن و توزيع يك سري كتاب با محتواي گذر از دين در دوره اصلاحات اشاره كرد و گفت: كتاب‌هايي كه در اين دوره توسط برخي مسئولان خريداري مي‌شد و به ديگران هديه داده مي‌شد به دنبال اين هدف بودند كه نظام ديني را از داخل خالي كنند.
 
لاريجاني خاطرنشان كرد: يكي از اين نويسندگان به جايي رسيده بود كه در طرفداري از سكولاريسم كتاب نوشت و مدعي شده بود كه ما حكومت اسلامي نداريم بلكه حكومت مسلمانان داريم. حكومت ديني نداريم، حكومت دين‌داران داريم. در حالي كه پس از اين ادعاها مدعي شده بود ما حتي فقه اسلامي نيز نداريم، بلكه فقه مسلمانان را داريم و متأسفانه سكولاريسم را در تمام ريشه‌هاي حكومت ديني كشانده بود.

اين مقام عالي قضايي كشور با اشاره به اينكه اخيراً موضوع مكتب ايراني و اسلام ايراني توسط برخي از افراد باب و مطرح شده است گفت: بايد پرسيد چرا اينگونه افراد بر خلاف نظر امام (ره) كه مي‌فرمودند اسلام ناب محمدي اين تعبير اشتباه را به زبان آورده‌اند؟ مگر نه اين است كه امام مدعي بود بايد به اسلام كمك كنيم و همه سخنان‌شان اسلام بود.

وي افزود: ما افتخار مي‌كنيم كه ايراني هستيم و براي پاسداشت از وجب به وجب اين خاك تلاش مي‌كنيم. اما ما عزت خودمان را از اسلام گرفته‌ايم و هرچه داريم از اسلام است.
 
لاريجاني افزود: امام راحل اينقدر بر اين موضوع اسلام تأكيد داشت كه حتي با بسياري از نزديكان خود قطع رابطه كرده بود. زيرا آنها سخني غير از اسلام مي‌گفتند و امام در جايي عنوان كرده بود كه اگر حرف اين افراد در مورد عدم اجراي حدود الهي صحيح باشد و به عمد زده باشند حرف آنها كفر است.

وي خطاب به مسئولان نظام تصريح كرد: ما مسئولان نظام كه در چارچوب جمهوري اسلامي قسم ياد كرده‌ايم بايد قانون اساسي را پاس بداريم. زيرا در قانون اساسي تصريح شده كه ترويج دين، ايمان و اخلاق اسلامي بر تمام قوانين اولويت دارد.
 
رئيس قوه قضاييه افزود: در اصل 4 قانون اساسي تصريح شده كه اين نظام، اسلامي است و اسلامي بودن بر تمام اصول حاكم است حتي بر اصول قانون اساسي. به گونه‌اي كه عنوان شده اگر قرار است در مورد اصولي تغيير ايجاد شود مي‌توان آن تغيير را با رفراندوم انجام داد اما تنها اصلي كه با هيچ رفراندومي تغيير نخواهد كرد اسلامي بودن نظام است.

لاريجاني با اشاره به استقبال پرشور مردم لبنان از رئيس جمهور كشورمان ادامه داد: علاقه لبناني‌ها به دليل آن است كه دريافتند احمدي نژاد به دنبال ترويج دين اسلام است. ما هم اگر از وي دفاع مي‌كنيم دليل‌مان اين است كه احمدي نژاد گفتمان دوره اصلاحات را تغيير داد و شعار عدالت را مطرح كرد.
 
وي با بيان اينكه مخاطب سخنانش شخص خاصي نيست، گفت: حالا چگونه است كه فردي پيدا مي‌شود و موضوع مكتب ايراني را مطرح مي‌كند. اين ادعاها به ضرر كشور ما است زيرا آنها اين موضوع را بزرگ كرده و مي‌گويند ما از همان اول مي‌دانستيم كه ايرانيان ديني جديد دارند. البته رئيس جمهور ايران بر پايه اسلام صحبت مي کند نه بر پايه مکتب ايراني و اسلامي.

آملي لاريجاني تاكيد كرد: چرا بايد شعارهايي را زنده کنيم که خلاف واقع است و عنوان کنيم که مکتبي به نام مکتب ايراني اسلامي داريم درحالي که تمام ارزش هاي انقلاب اسلامي بر پايه اسلام بوده و ما با همه مسلمانان برادريم.

رئيس قوه قضائيه در پايان افزود: بايد با سايتهاي اينترنتي و شبکه هايي که به اسم دين، سکولار و ليبرال قصد دارند دين را از سياست ايران جدا کنند مقابله شود.


کد مطلب: 143759

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/143759/تنها-اصلي-هيچ-رفراندومي-تغيير-نخواهد-كرد-اسلامي-بودن-نظام

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com