جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۷

سخنان مغرضانه پروفسوری که از رئیس جمهور خانه تاریخی گرفت

چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 143613
ریچارد فرای، یهودی آمریکایی و از بانیان مکتب جعلی ایرانی در مصاحبه ای با شبکه امریکایی CNN مي‌گويد که مردم خوب و مردم بد در همه جای جهان وجود دارند و حکومت مذهبی در ایران نیز از بین می رود و همه چیز تغییر می کند. این آمد و شد حکومت ها در گذشته نیز بارها وجود داشته است.
ریچارد فرای که یکی از خانه‌های مجلل تاریخی اصفهان را به دلیل آنچه كه زحماتش در خدمت به ایران عنوان شد، دریافت کرد، چندي پيش در مصاحبه با شبکه تلویزیونی CNN، اظهارات قابل تأملي بيان كرده است كه فايل آن بر روي اينترنت قرار دارد.

به گزارش جهان به نقل از رجانيوز، ریچارد فرای، یهودی آمریکایی و از بانیان مکتب جعلی ایرانی در مصاحبه ای با شبکه امریکایی CNN در پاسخ به سوال جهت دار مجری این شبکه (آسیه نامدار)، مبني بر اينكه "ایرانی که شما از آن صحبت می کنید زیر سلطه ملاها و آیت الله ها قرار دارد"، مي‌گويد که مردم خوب و مردم بد در همه جای جهان وجود دارند و حکومت مذهبی در ایران نیز از بین می رود و همه چیز تغییر می کند. این آمد و شد حکومت ها در گذشته نیز بارها وجود داشته است.

مجری در ادامه از وی درباره کسب مجوز دفن در ایران (اصفهان) سوال مي‌كند كه فراي مي‌گويد: پوپ هم پیش از این در اصفهان دفن شده بود. در آسیا دو فرهنگ بزرگ وجود دارد، یکی چین و دیگری ایران. من ایران را انتخاب کرده ام و پسرم چین را.

بنا بر اين گزارش،‌ آرتور پوپ از مستشرقين و مورخین جاعل یهودی است که در آغاز قرن چهاردهم شمسی به ایران آمده و از بانیان تدوین کتب درسی تاریخ مدارس شد. پوپ، بخش عمده‌اي از اطلاعات مشكوك در مورد ادوار تاريخي ايران را که حاصل فریبکاری‌های جاعلین یهودی است، به تاريخ ايران تزريق كرد.

او با جلسات فشرده ای که با مقام های آموزشی پهلوی داشت، آن‌ها را برای پذیرش جعل های یهودساخته آماده کرد. در اثر آموزش های این افراد بود که سلسله های مخدوش و مشكوك به عنوان تاریخ مسلم وارد کتاب‌های درسی شدند.

ریچارد فرای، چنانکه دکتر مینوی در کتاب خود به صراحت اشاره مي‌كند، کسی است که با جعل کتاب قابوس‌نامه و نسبت دادن آن به قابوس بن وشمگیر سعی داشت با فروختن آن مال زیادی به جیب بزند. وی در این کتاب با واژه سازی های عجیب و غریب تلاش کرده بود کتاب خود را کهنه جلوه دهد.

بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار مسؤولان و نخبگان استان همدان‏ در 19 تیرماه 1383 در واكنش به اظهارات استاندار وقت همدان در مورد پایتخت بودن شهر همدان در دوران مادها، روشنگر حقایق زیادی در اين زمينه است: «تواريخى هم كه آقاى استاندار شرح مفصلى از آنها گفتند، همه‏‌اش محل بحث است؛ چيزهاى مسلّمى نيست. معلوم نيست دولت ماد در آن وقت تنها دولت متمركز ايران بوده؛ اينها بين دانشمندان و متخصصانِ اين كار محل اختلاف است. در همان دوره‏ى ماد، به گمان زياد ما چندين حكومت مقتدر در سرتاسر ايران داشتيم. البته فرنگى‏ها اصرار داشتند هخامنشى‏ها را بالا بياورند و مطرح كنند و كوروش و داريوش را اولِ تاريخ بدانند؛ حتّى مادها را هم از خاطر برده‏اند. كار مستشرقان اروپايى در اين زمينه خيلى صادقانه نبوده، ليكن حفارى‏ها و شناخت‌ها و نشانه‏هاى گوناگون تمدنى به ما نشان مى‏دهد كه در سرتاسر ايرانِ كنونى ما تمدن‌هاى بسيار قديمى -كه بعضى شايد از تمدن مصر هم قديمى‏تر باشد- وجود دارد؛ تمدن‌هاى شش هزار ساله، هفت هزار ساله؛ از جمله در همدان است، از جمله در سيستان است، از جمله در مناطق ديگرى از اين كشور است. بنابراين نمى‏شود قاطع گفت اين‏جا تنها دولت متمركز يا اولين دولت متمركز وجود داشته؛ اينها حدسيات است. آنچه مسلّم است، اين است كه اين‏جا سه هزار سال زنده بوده است؛ سه هزار سال مشغول ساختن و توليد تمدن و علم و زندگى بوده است؛ اين خيلى مهم است.»

این مورخان یهودی برخلاف تعهدی که یک محقق دارد، در برابر یافته های باستان شناسی، روش فریبکاری در پیش گرفتند و با وجود یافت شدن نزدیک به 10 شهر ویران شده و به آتش کشیده شده در دوران موسوم به هخامنشی و وجود نشانه هایی که یک نسل کشی بزرگ در این دوران را نشان می دهد، مخفی کاری کرده و از جهش تمدنی سخن به میان می آورند. دلایلی وجود دارد که نشان می دهد یهودیان نیز در آن قتل عام موسوم به پوریم که در تورات نیز به آن اشاره شده، موثر بوده اند و به همین دلیل مورخان یهودی سعی در مخفی نگاه داشتن آن دارند.

فرای در همین مصاحبه با CNN به ایران بزرگ که مرزهایش از چین تا مجارستان گسترده بوده، اشاره مي‌كند. تاکید بر چنین موضوعاتی که حس قوم‌گرایی را در برخی افراد کم اطلاع تحریک می کند، از شگردهای این دسته از مورخان یهودی برای دامن زدن به مباحث ناسیونالیستی در بین کشورهای مسلمان منطقه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حداقل کاری که از مسئولین تقاضا داریم این است که آن خانه تاریخی را از این جاسوس ... پس بگیرند!
برادر احمدی نژاد بفرمایید!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای احمدی نژاد و مشایی باید پاسخگو باشند در مورد این بی شرمی این مزدور صهیونیست
Iran, Islamic Republic of
واقعا باید خیلی مواظب این مکاران حیله گر بود !
خوبه هنوز که اولشه خودش دستش رو رو کرد این هم از حماقت دشمنه که باعث شد ماها هوشیار تر باشیم.
Iran, Islamic Republic of
آقای احمدی نژاد و مشایی جواب این بی شرم و بی حیا و نمک خورده نمکدون شکسته رو باید بدن
مگه خوابش رو ببینی یک تیکه از خاک میهن اسلامی خودمون رو بدیم به تو صهیونیست
مرگ بر استکبار و مزدورانش
Iran, Islamic Republic of
این اتفاق و آرزوی دفن شدن در میهن اسلامی رو با خودت به گوری که باید در سرزمینهای اشغالی برات کنده بشه می بری و تو و اربابهای کثیفت رو در اون بزارن انشا الله
Germany
اين سادگي مسئولين مارو نشان ميده که هرکس زبان چاپلوسي در برابرشان به کا مي برد خام ميشود و حاتم طايي بازيشان گل مي کند بايد درس عبرتي باشد براي تمام مسئولينمان که زود جوگير نشوند
Iran, Islamic Republic of
یهودیان صد سالی هست که برنامه ریزی کردن برای تسلط بر جهان
هم از نظر اقتصادی وهم فکری که الان هم این تسلط رو دارن و به کارشون ادامه میدن
کلا قوم منحرفی هستن جز تعداد بسیار کمی از اونها
مسولین هم باید بیشتر حواسشون جمع باشه
...