جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲۷

حاشیه ای برحمایت اخیررهبرانقلاب ازدولت و انتقادازمکتب ایرانی

چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب: 143539
حاشیه ای برحمایت اخیررهبرانقلاب ازدولت و انتقادازمکتب ایرانی
سرویس سیاسی جهان -مالک شریعتی- چند روز قبل، خبرگزاری فارس محتوای بیانات مقام معظم رهبری را در جمع اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به نقل از یکی از اعضای آن منتشر و پس از چند ساعت از خروجی خود حذف نمود. 

انتشار محتوای این جلسه غیر علنی، منجر به سوء استفاده جریان ضد انقلاب و تحریف سخنان گهربار رهبر حکیم انقلاب در رسانه های جریان فتنه گردید تا جایی که یکی از این رسانه های دروغ پرداز نوشت که رهبری دلیل حمایت خود از دولت را اطاعت دولت از خودش دانسته است! لذا توجه به چند نکته درباره بیانات حکیمانه ایشان ضروری است: 

1- اداره یک کشور و نظام آن هم در حد و اندازه جمهوری اسلامی ایران و با وجود دشمنان قسم خورده و کینه توز، نیازمند تدابیری هوشمندانه است که دوست و دشمن معترفند که حضرت آیت الله خامنه ای این تدابیر را به بهترین نحو ممکن صورت داده اند و البته این موفقیت نیز حاصل نشده است مگر با عنایات خداوند متعال و توجهات خاصه حضرت ولی عصر (عج). نمونه اخیر اعتراف به این تدبیرهای هوشمندانه، سخن صریح سید محمد خاتمی پس از دیدار اخیرش با میرحسین موسوی است که گفته: "من به اینها گفتم شما چطور مدیریت نظام را (در مدیریت حوادث سال 88) نمی بینید؟". بدیهی است که یکی از لوازم این تدبیر هوشمندانه، طبقه بندی مطالب، علنی و غیرعلنی و اصلی و فرعی نمودن مسائل کشور و نظام است. مقام معظم رهبری در آخرین دیدار دانشجویی ماه مبارک رمضان ضمن اینکه از دانشجویان خواستند مسائل فرعی را در اولویت قرار ندهند، به این نکته مهم هم اشاره کردند که مواضع علنی رهبری با مواضع غیر علنی او در تضاد نیست. البته این مساله نافی تدابیر غیرعلنی ایشان نیست و به قول معروف "إثبات شیء نفی ماعداه نمی کند"؛ به عبارت دیگر، رهبر معظم انقلاب همچنانکه مواضعی علنی دارند که مصلحت میدانند که با مردم در میان گذاشته و خلاف آن را نیز درگوشی به کسی نمی گویند، تدابیر محرمانه ای هم دارند که لازمه اداره انقلاب و کشور است و اساسا این برداشت که ایشان تمام تدابیر خود را بدون لایه بندی و طبقه بندی علنا بیان می فرماید عقلا باطل است. بیانات معظم له در جلسه فوق الذکر از مصادیق همین تدبیر است. ضمن اینکه ایشان در پایان فرمایشات خود با اشاره به اعتقاد شخصی خود به لزوم نصیحت، از جامعه مدرسین می خواهند که این نصیحت را تا آنجا که ممکن است علنی نکرده، تنها در موارد اضطراری به نصیحت علنی دولت دست بزنند و مواظبت نمایند که نصایح علنی آنها هم موجب سوء استفاده دشمنان نشود. 

2- مقام معظم رهبری در تبیین علت و نوع حمایت خود از دولت دکتر احمدی نژاد، اشاره کردند که در گذشته برخی افراد در دولت و مجلس بودند که همنوا با آمریکایی ها و اروپایی ها، هم شعار دادند و هم به دنبال ایجاد و القای حاکمیت دوگانه بودند، در حالیکه اکنون حاکمیت یگانه است و رهبری و دولت در امتداد یک خط و در طول هم قرار دارند و این مساله را جزمی و قطعی دانستند. ایشان اضافه نمودند که از دولتهای قبلی هم - با وجود اینکه در برخی موارد خلاف جهت گیری انقلاب و نظام حرکت می کردند - حمایت می کردند، در حالیکه این دولت با وجود خطاهای گوناگون و متعدد در جاهای محتلف، دارای جهت گیری کلی و اساسی درست و منطبق با جهت گیری نظام و انقلاب است. ایشان در سیاست خارجی هم اطمینان خود را به دولت بیان فرمودند که نگران بیان مطالب خلاف جهت انقلاب و سیاست کلی نظام از طرف دولت نیستند، اگرچه ممکن است در تعارف حرفهایی زده شود که عملی هم نمی شود. 

3- در این دیدار مقام معظم رهبری در بیان خطاهای دولت فعلی اشاره نمودند که مطالبی هست که مورد اختلاف ایشان و دولت و حتی شخص رئیس جمهور است؛ همیشه بوده و باز هم هست و یکی دو تا هم نیست. ایشان این موارد اختلافی را در دو دسته تقسیم بندی کردند: دسته اول مواردی است که مطلب برای ایشان قطعی و جزمی می شود که جلویش گرفته می شود و دولت هم گوش می کند. دسته دوم هم مواردی است که برای ایشان آنچنان روشن نیست که قطعا بگویند نشود ولی قبول هم ندارند. در همین زمینه به مساله ایرانی گری و مکتب ایرانی اشاره نمودند که از طرح این مباحث ناخرسند هستند و به فردی که مسوول این چیزهاست (مشایی) تشر هم زده اند؛ ولی بعد اضافه فرمودند که با وجود اشتباه بودن طرح این مساله، به طور قطع و یقین به این نتیجه نرسیده اند که دولت به دنبال علم کردن مکتب ایرانی در مقابل مکتب اسلام است. این بیان رهبر انقلاب با سیره عملی ایشان هم کاملا مطابقت دارد و مشخص می شود که چرا دولت در چهار مورد تذکر علنی از مقام معظم رهبری دریافت کرده است. در این موارد ایشان پس از به قطعیت رسیدن، تصمیم و نظر خود را علنی بیان نمودند: مخالفت با مساله دوستی با مردم اسرائیل، مخالفت با ادغام سازمان حج در سازمان گردشگری، لزوم عزل مشایی از معاون اولی و نهایتا لزوم تمرکز سیاست خارجی در وزارت امور خارجه. نکته عبرت آمیز برای آقای دکتر احمدی نژاد این است که در تمام این موارد علنی – از موارد غیرعلنی آگاه نیستیم – آقای اسفندیار رحیم مشایی یا موضوع تذکر بوده است یا نقش آفرین اصلی در ایجاد آن خطا و اشکال. 

4- نکته پایانی اینکه اصولگرایان یادشان نرفته و نباید فراموش کنند که مناسبات سیاست خارجی در زمان دولت خاتمی تا چه حد از موضع ذلت بود تا بلکه مثلا دولت آلمان به ما لبخند زده، واسطه ارتباط ما با سایر دول اروپایی شود. اصولگرایان یادشان نرفته و نباید فراموش کنند که دولت خاتمی با توجیهات ناشیانه به دنبال مقروض کردن ملت ایران به شبکه اقتصادی صهیونیستی تحت لوای بانک جهانی یا صندوق بین المللی پول بود. اصولگرایان یادشان نرفته و نباید فراموش کنند که عناصری نه چندان کم نفوذ در دولت به اصطلاح اصلاحات، به دنبال به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از طریق طرح نظریه دو دولت در فلسطین بودند تا آرمان اسلامی و انقلابی امام راحل (ره) را ذبح کنند. اینها نمونه هایی اندک از خطاهای اصولی و اساسی در دوره های گذشته بود که نباید فراموش شوند؛ خطاهای امروز برخی عناصر ناسالم در دولت احمدی نژاد - اگرچه طبق فرمایش رهبر حکیم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان مساله ای فرعی است که به جای خود باید با جزئیات هم به آنها پرداخته شود - با سیاهه انحرافات استراتژیک دولتهای قبلی قابل مقایسه نیست و بسان لکه های سیاهی است که در یک لباس سفید به خوبی دیده و نمایان می شود. لذا صحیح نیست که کسی ولایت پذیری احمدی نژاد را - حتی اگر صد در صد هم نداند - با خاتمی و امثال او مقایسه نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
رهبری چند بار در این دیدار تاکید کردند که اگر حرفی به رئیس جمهور بگویم گوش می کند، به این می گویند ولایت پذیری کامل و به همین دلیل است که ما رئیس جمهور عزیز را دوست داریم.
حالا که رهبری هم تاکید کرده اند که مکتب ایرانی روبروی اسلام نیست؛ شما دست از این موضوع ... بردارید.
Iran, Islamic Republic of
مطلب بسیار خوبی بود ولی متاسفانه احمدی نژاد با این نکات علنی پند نمی گیرد
Iran, Islamic Republic of
رییس جمهور در مورد مشایی به حرف هیچ کس گوش نمی دهد حتی رهبری
Iran, Islamic Republic of
با اینکه رییس جمهور نسبت به خاتمی ولایت پذیرتر است اما باز هم ولایت پذیر محض نیست به خصوص در مورد مشایی
Iran, Islamic Republic of
اگر محرمانه بوده چرا باید خبرگزاری فارس آن را درج کند .حتما چیزی بوده که آقا نمی خواسته عامه مردم متوجه شوند.
Iran, Islamic Republic of
مشکل اینجاست که حداقل خاتمی در ظاهر ولایت پذیر بود اما رییس جمهور در مورد مشایی علنا ولایت پذیری را کنار می گذارد.
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشید آقا غیر علنی خیلی بیشتر به مسئولین تذکر می دهد.
Iran, Islamic Republic of
واقعا اگر مشایی را هم جزو دولت بدانیم انتقاد نکردن از کارها و سخنان مشایی دشوار است.
Iran, Islamic Republic of
یک ذره مردانگی وانصاف وجرات داشته باشید اگر هاشمی یا خاتمی به علما میگفتند که دولت ما را انتقاد که هیچ نصیحت هم نکنید تا الان ... چند بار انها را به سکولار وطرفدار جدایی دین از سیاست متهم میکردید
Iran, Islamic Republic of
... شرط ما رضایت آقا است؛ نه سایت شما یا هر کس دیگری. خدا را شکر آقا هم از رئیس جمهور ابراز خشنودی کرده اند و می گویند که اگر حرفی بهشان بگویم گوش می کند...
Iran, Islamic Republic of
جالب است این همه تمجیدهای صریح رهبری معظم انقلاب را به گونه ای تحلیل و تفسیر کرده اید که نظریات منتشر شده همه بر انتقاد از احمدی نژاد دلالت دارد در حالی که رهبری معظم انقلاب حتی از جامعه مدرسین نیز خواسته که انتقادات را علنی بازگو نکنند شما تفسیری ارائه دادید که نافی غرض اصلی رهبری معظم است و باز هم اشاره می کنید که دولت اشتباه دارد . راستی چه کسی اشتباه ندارد ؟؟ شما مطابق النعل بالنعل پیرو ولایتید؟؟ آیا همه رفتارتان مطابق نظریات رهبریست؟؟ اگر این گونه بود که رهبری معظم نمی آمد و در جامعه مدرسین این چنین از دولت حمایت کند. حتما رفتار و سیره انتقادی و اصرار بر عدم ولایت پذیری دولت را غلط می دانسته اند که این سخن را فرموده اند پس چرا به نام ایشان داریم باز هم دولت را متهم می کنیم که ولایت پذیر نیست شما چه ولایت پذیرانی هستید که حتی نظر خود حضرت آقا را هم قبول ندارید؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
کامنتارو که خوندمدیدم بعضی از دوستان انگار اصلا خبرو درست نخوندن کی گفته این نوشته ها غرض اصلی آقارو نفی کرده بابا تورو خدا خبرو درست بخونیدو با دیدن یک جمله پیش قضاوت خودتونو تایید نکنید
اونی که من اینجا خوندم این بود که رهبری با تمام اختلافاتی که طبیعی هم هست چون این دولت رو در حرکت کلی و اصولی دقیقا مطابق مسیر نظام می دونن حمایت قاطعی دارن و اصلا دولت ایشون قابل مقایسه با قبلیا نیست
ولی خوب بعضی جاها هم به دولت انتقاد دارن که طبیعیه
نکنه توقع دارید آقا هم دست ه سینه بله قربان گوی دکتر و مشایی بشه تا قبول کنید که آقا دولت تایید می کنه

طرفداری دربست تا کی تا کجا
خستمون کردید با این دید بسته تون در طرفداری محض و چشم بسته از دولت
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به :
"پس چرا به نام ایشان داریم باز هم دولت را متهم می کنیم که ولایت پذیر نیست"
ایشان متن پاراگراف آخر یادداشت جهان را کامل نخوانده است. جهان که نوشته است نباید احمدی نژاد را ولایت ناپذیر بدانیم. با دقت بخوان عزیز من! کامل بخوانیم!
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه خیلی بد تفسیر کرده اید این تقسیم بندی اختلافات را از کجای کلام رهبری در اورده اید لاقل شما ها کمی منصفانه قضاوت کنید چرا این همه تمجید رهبری را نمی بینید
قابل توجه جهاني ها
آقا خيلي صريح فرمودند مطلب مشايي حاشيه است و به حاشيه نپردازيد...
Iran, Islamic Republic of
با سلام و خسته نباشيد.
تحليل و تفسير خوبي نوشته ايد و بسيار عالي است.
به نظر دوستان كاربر هم احترام مي گذارم
و اما يك انتقاد دارم و آن اينكه ديگر پاي خود را از رهبري جلوتر نگذارند.
اين قدر ديگر به بحث مشايي نپردازد.
چرا وي عددي نيست. اصل را بچسبيد.
وقتي حضرت آقا اين گونه تعريف مي كنند از دولت ديگر ما نبايد به بهانه نامه ايشان در خصوص مشايي شخص رئيس جمهور را زير سوال ببريم.
رهبري مي گويند رئيس جمهور ولايتمدار است آن وقت اين دوستان فقط چسبيدند به آن نامه...
تو را به خدا پايتان را از آقا جلوتر نزاريد.
البته دوستان عزيز متن كامل بيانات آقا را نزده اند كاش مي زدند.
آنجا كه فرموده بودند آقاي احمدي نژاد نام امام زمان(عج) و حضرت زهرا(س) را در مجامع بين المللي زنده كردند را...
متاسفانه برخي دوستان خيلي بي انصافي مي كنند اينجا بايد گوش به حرف آقا داد نه فلان مداح...
در ضمن اگر آقاي احمدي نژاد ولايت پذير نبود دشمنان به خصوص آمريكا و اسرائيل به به و چه چه ميكردند.
مثل زمان خاتمي.
Iran, Islamic Republic of
دولت ورئیس جمهور افتخارمیکنند که از رهبری اطاعت میکنند
Iran, Islamic Republic of
درود بر امام خامنه ای (مد ظله العالی)
سلام بر یاورش احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
خود من از كساني بودم كه بعد از نامه آقا در خصوص مشايي از دولت به خصوص شخص آقاي رئيس جمهور زده شده بودم و فكر مي كردم واقعا ايشان از خط ولايت خارج شده اند ولي با خواندن اين گفته هاي حضرت آقا ديگر خيالم راحت شد كه اينگونه نيست و احمدي نژاد واقعا ولايتي است.
حالا به نظرم رسيد كه حماسه افريني ايشان در لبنان و سازمان ملل به خاطر ولايتي بودن ايشان بود.
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه آقای محسن رفیق دوست که احمدی نژاد را در مقایسه با خاتمی کمتر ولایت پذیر می داند!
Iran, Islamic Republic of
محمود ز سوی رهبری شد تایید/ تا کور شود هر آنکه نتواند دید
مردم ایران هر چه به ولایت فقیه مخصوصا مقام معظم رهبری تعهد داشته باشند در دنیا و آخرت سربلند خواهند بود اطاعت از مقام معظم رهبری و حمایت از خدمتگزاران خود موجب شکوفائی هر بیشتر کشور در همه زمینها خواهد بود با آرزوی سلامتی رهبر بزرگ وارمان و موفقیت خادمین به اسلام ومسلمین با ذکر صلوات بر محمد وآل محمد
رهبر معظم انقلاب به یک گروه وحزب خاصی تعلق ندارد معظم له متعلق به جهان اسلام است اینقد ر باعث دلگیری ایشان نشوید والله خدا را خوش نمی آید
Iran, Islamic Republic of
جالب بود:
در همین زمینه به مساله ایرانی گری و مکتب ایرانی اشاره نمودند که از طرح این مباحث ناخرسند هستند و به فردی که مسوول این چیزهاست تشر هم زده اند؛ ولی بعد اضافه فرمودند که با وجود اشتباه بودن طرح این مساله، به طور قطع و یقین به این نتیجه نرسیده اند که دولت به دنبال علم کردن مکتب ایرانی در مقابل مکتب اسلام است.
Iran, Islamic Republic of
اگه قرار بود رهبری بصورت علنی مشکلات و معایب دولت را اعلام کنه و یا فقط صوری و اجباری اعلام حمایت کنه که فاتحه دولت و مملکت خوانده بود.
Iran, Islamic Republic of
تحلیل منصفانه ای بود این نوع تحلیل ها نشان از صداقت و انصاف و نیز پختگی ... است.
Iran, Islamic Republic of
استاندار ... امروز گفته كه با افتخار از مكتب ايراني حرف ميزند....