پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۴۴

سخنان مهم سید حسن نصرالله درباره مکتب ایرانی و جریان فتنه

دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 143196
سخنان مهم سید حسن نصرالله درباره مکتب ایرانی و جریان فتنه

'در ایران امروز چیزی به نام پارسی سازی یا تمدن پارسی پیدا نمی شود'
به گزارش جهان در دو سه روز اخیر ویدئویی از یکی از سخنرانیهای تلویزیونی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سایت یوتیوب منتشر شده است.

ویدئو شامل بخشهایی از دو سخنرانی جداگانه سید حسن نصرالله است که سال گذشته در زمانهای متفاوتی ایراد شده است. همچنین متن این اظهارات در سایت اینترنتی المنار، متعلق به حزب الله لبنان وجود دارد و قابل دسترسی است.

ترجمه سخنان بخش نخست ویدئو این است: " ... شاید منظور، ایران باشد اما در ایران امروز چیزی به نام پارسی سازی یا تمدن پارسی پیدا نمی شود. آنچه در ایران هست تمدن اسلامی است. آنچه در ایران هست دین محمد عرب هاشمی مکی قریشی تهامی مضری [اشاره به نسب عربی و اجداد پیامبر اسلام] است و بنیانگذار جمهوری اسلامی پدر در پدر عرب بوده و فرزند پیامبر خدا محمد است که درود خداوند بر او و خاندانش باد. امروز رهبر در جمهوری اسلامی، امام سید خامنه ای قریشی هاشمی، فرزند پیامبر خدا و فرزند علی بن ابی طالب و فاطمه زهراست که عرب بودند. شاید منظور ایران باشد ...".

در بخش دوم ویدئو  سید حسن نصرالله سخنانی در مورد حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ایران بیان می کند: "... در چند هفته اخیر، بعضیها رؤیای پایان انقلاب اسلامی و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی را در ایران در سر پروراندند اما این رؤیاها سراب است. این ایرانی که خیلیها در دنیا رخدادهای اخیرش را بزرگنمایی کردند، من امروز به شما تأکید می کنم که این ایران، نظام و حکومت و مردم و نخبگانش به برکت وجود رهبری حکیم، شجاع، رحیم، مدیر و مدبر، رهبری تاریخی که جناب امام سید خامنه ای – سایه اش پاینده باد – است، و به برکت حضور تاریخی سی ساله مردم، امروز نیرومندتر از پیش از بحران خارج شده و همین گونه که هست خواهد ماند ...".

آنچه در ایران هست تمدن اسلامی است. آنچه در ایران هست دین محمد عرب هاشمی مکی قریشی تهامی مضری [اشاره به نسب عربی و اجداد پیامبر اسلام] است و بنیانگذار جمهوری اسلامی پدر در پدر عرب بوده و فرزند پیامبر خدا محمد است
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
درسته...
من هم فیلم این سخنان رو دیدم.
سلام و درود خداوند بر سید مجاهد عربی...
سلام بر نواده و شاگرد حقیقی مکتب روح الله...
.........................
برخی از داخلی ها یاد بگیرند!
Iran, Islamic Republic of
سید حسن نصرالله سید عزیز ما خدا حافظ و نگهدارت
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود و رحمت خاصه خدا و پیغمبرش بر سید حسن نصرالله (حفظهم الله تعالی)
Iran, Islamic Republic of
سید حسن نصرالله زنده باد -- دشمناش مرده باد
قابل توجه احمدي نژاد و مشايي !
واقعا خيلي بده كه ديگران (حتی بزرگواری مثل سید حسن نصرالله) بايد اركان و مكتب هاي اصليه ما را به ما گوشزد بكنند در حالي كه ما خود بايد اين موارد را رواج بدهيم !
زنده باد تمدن اسلامي
Iran, Islamic Republic of
حالا كه چي اين مطلب رو منتشر كرده‌ايد و از سخنان سيدحسن عزيز ما در سال گذشته مي‌خواهيد چيزي در مخالفت با احمدي‌نژاد و دولت بيرون بكشيد.
اولا؛ آيا سخنان رهبري عزيزمان در جمع جامعه مدرسين را نشنيديد كه فرمودند دولت نهم و دهم در امتداد ولايت‌فقيه حركت مي‌كند و حرف ولي‌فقيه را گوش مي‌دهند و اگر رئيس‌جمهور متوجه شوند كه من مخالف يكي از كارها و اقداماتشان هستم، آن را اصلاح مي‌كنند. مگر ايشان نفرمودند مطرح كنندگان مكتب ايراني هدفشان تقابل اسلام و ايرانيت نيست؟ آيا اين ولايت‌مداري است كه باز هم در اين شیپور بدميد؟
ثانيا؛ مگر سخنان سيدحسن عزيز ما را در مراسم استقبال از احمدي‌نژاد را نشنيديد كه گفت امروز ما عطر نفس‌هاي امام خامنه‌اي را در سخنان احمدي‌نژاد استشمام مي‌كنيم؟
Iran, Islamic Republic of
سید جان نمیدونم چه جوری بگم که دوست دارم
همیشه دعات میکنم
سید، ما باید ذوب شدن در ولایت را از تو بیاموزیم که چگونه عاشقانه از امام خوبیها , امام خامنه ای یاد میکنی

خدایا شفاعت این 3 سید , سید روح الله خمینی و سید علی خامنه ای و سید حسن نصرالله را نصیب ما بگردان
Iran, Islamic Republic of
جهان جون مرسی خیلی مطلب خوبی بود
Iran, Islamic Republic of
به نظر هیچ مخالفتی بین سخنان سید و حاج محمود مشاهده نمیشود که دوستمون گفتن!
ولی مکتب ایرانی اقای م جای حرف داره نمیشه و نباید براحتی از کنارش گذشت.
Iran, Islamic Republic of
درود و سلام خدا بر پاسدار حقیقی اسلام جناب آقای سید حسن نصرالله. ان شاءالله آرزوی تمامی مسلمین جهان که همان آزادی قدس شریف است ، محقق یابد.
خدا این سید بزرگوار رو حفظ کنه که خار چشم مستکبران و جنایتکاران عالم شده
Iran, Islamic Republic of
تا ايراني زنده است ايران زنده است چو ايران نباشد تن من مباد
Iran, Islamic Republic of
درود بر سيد حسن - درود بر احمدي نژاد
Iran, Islamic Republic of
ما ایرانی هستیم و به ایرانی بودن خود هم میبالیم و دین اسلام را نه به خاطر عربی بودن آن که بخاطر راستین بودن آن پذیرفته ایم ... ما خدا را پذیرفته ایم و به پیامبر بزرگوار اسلام هم عشق می ورزیم ، ما پارسی هستیم ، تمدنمان پارسی پیشرف کرده با دین اسلام است و به آن هم پایبندیم ، ... ما باز هم میگویم ایرانی هستیم و مسلمان.
Iran, Islamic Republic of
ايراني و عربي و آمريكايي و روسي و ايتاليايي و ژاپني و انواع و اقسام رنگ و نژاد و زبان و غيره به اندازه پشيزي در بارگاه ذات اقدس الهي ارزش نداره جز "تقوا"، "إن اكرمكم عندالله اتقيكم"، هر كسي تقواي بيشتري داشته باشه، مسلمان باشه و ولايت داشته باشه امتياز داره وگرنه عرب و عجم و ... هيچ مزيتي براي كسي ايجاد نمي كنه.
ياعلي
Iran, Islamic Republic of
سید حسن نصرالله عـــــــــــــــــــــــزیز دل ماست
Iran, Islamic Republic of
مکتب فقط مکتب اسلام ناب محمدی

اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم
Iran, Islamic Republic of
سلامتی امام خامنه ای و احمدی‌نژاد و سید حسن نصرالله که بواقع امید و یاور مظلومان عالم هستند

صلوات بفرستین
Iran, Islamic Republic of
مکتب ایران = حقیقت ایران + حقیقت اسلام
Iran, Islamic Republic of
مکتب ایران حقیقت توحید حقیقت ایران وحقیقت اسلام است فکر می کنم نه حقیقت ایران+حقیقت اسلام
Malaysia
ایران
Iran, Islamic Republic of
من پارسم، جد در جد زرتشتی بودیم و ایرانی هستیم. به پارس بودن خودمون هم افتخار میکنیم. این عرب که .......... فقط 5تا دانشمند قبل از اسلام برای ما نام ببره، یا 5 نماد از تمدن عرب، قبل از اسلام.هرچی دارن و داشتن، ایرانی ها و مخصوصا قوم پارس بهشون داد.
Iran, Islamic Republic of
اسلام در درون ایران روح تازه ای یافت و به مسیر اصلی خود بازگشت. اسلام ایران به سوی تمدن پیش بردو ایران موجب توسعه و گسترش اسلام شد.
Iran, Islamic Republic of
در جهان امروز از نژاد حرف زدن سطحی نگری است. همه فرزند یک جهانیم. باید به بشریت فکر کنیم چه فرقی می کنه ایرانی یا عربی یا افریقایی ؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اگر اعراب به ایران حمله نمی کردند و اسلام به ایران نمی امد معلوم نبود چه سرنوشتی پیدا می کرد ...
عرب و غیر عرب نداره همه مسلمانیم
آنکه با تقواتر است در نزد خدا گرامی تر است دوست عزیز که به زرتشتی و ایرانی بودن خودت افتخار کردی همه به وطنشان افتخار می کنند سید حسن هم در برابر سخن مشایی از اسلام دفاع کرده از عربی دفاع کرده که در سخنرانی مکتب ایرانی کوچک شمرده شد
Iran, Islamic Republic of
البته سید حسن عزیز دل ماست و همه حرفاش رو هم قبول داریم ولی فراموش نشه که حضرت سجاد (ع) 50 درصد ایرانی بودند ها......
Iran, Islamic Republic of
بی توجهی خودمون در معرفی تمدن پر افتخار ایرانی-اسلامی به این اقا اجازه داده این حرفهارو بزنه!!!!!!!
از ماست که بر ماست
Iran, Islamic Republic of
آقای نصرالله تمدن اسلامی رو با تمدن نداشته عربی اشتباه گرفتند.
ايران + پارسي (ايران)
Iran, Islamic Republic of
عصبانیت نداره دوست عزیز واقعاً درست عرض کردن ایشون.
Iran, Islamic Republic of
ما ايراني مسلمان هستيم ايراني بودن اصل و ريشه ماست تمدن ايراني به هيچ وجه با تمدن اعراب قابل مقايسه نيست
ان اکرمکم عندلله اتقاکم
اگر منظور از مکتب ایرانی مکتب پادشاهان هخامنشی و ساسانی و... باشد که با ورود اسلام به ایران اکثر مردم ایران از آن رویگردان شده و به دین مبین اسلام پناه آوردند که حق با سید است.
اما اگه منظور مکتبی با نام شیعه اثنی عشری باشد که در بحث خدمات متقابل اسلام و ایران شهید مطهری(ره) به آن پرداخته شده است این جزء افتخارات ما است.
اسلام محدوده ندارد و جهانی است ولی ما ایرانیان افتخار اینرا داریم که بهترین امت اسلامی هستیم برای همین هم بسیاری از کوته بینان ویا دشمنان از این رنج میبرند!!!
بنابر این سید حسن نصرالله (حفظه الله) نیز سرباز اسلام است.
Iran, Islamic Republic of
این بحث چرند عرب و فارس گرفتاری شده برای ما.
خلیج فارس رو کردن یک بهانه تا هر وقت خواستند بین ما و عربها تشنج ایجاد کنن
چرا باید حرفایی بزنیم که سیدحسن مجبور شه برای آروم کردن ملت عرب از این حرفا بزند
آلمان برای اتحاد اروپا کمر اقتصاد خودش رو شکست اونوقت ما ...
Iran, Islamic Republic of
روشن بود که سخنان و اصرار دولتمردان بر مکتب ایرانی در میان دیگر مسلمانان بازتاب خوبی نخواهد داشت و دستمایه تحقیر انقلابیون هوادار انقلاب اسلامی قرار خواهد گرفت و روشن تر بود که آنان برای اثبات هویت اسلامی خویش مجبور شوند که جنبه های منفی ایرانیت را نفی کنند تا در درون کشورهای خویش دچار مشکل نشوند و روشن تر است که بعدها ترکها و تاجیکها و افغانها و بقیه نیز به این مسیر خواهند پیوست همه این تبعات ناشی از اصرار بی جهت و بی منطق برخی بر مکتب ایرانی به جای مکتب اهل بیت(ع) بوده و هست این از نتایج سحر است باش تا صبح دولتش بدمد. سیدحسن نصراله که در ایران این همه مورد تمجید بود به واسطه اجبار در موضعگیری در لبنان باید دست مایه برخی در سایتها بشود تا به او حمله کنند!!! آقاان احمدی نژاد و مشائی بیاید و موضوع را جمع کنید
Iran, Islamic Republic of
صحبت سر ایرانی یا عرب بودن نیست . مساله ی اصلی حفظ اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) است و بس . چه ایرانی حافظ این دین ناب باشد و یا عرب و یا هویت دیگر . افتخار ما اینست که یک مسلمان ایرانی هستیم . افتخار مسلمانی داریم چون کاملترین دین خداست . افتخار ایرانی بودن داریم چون بسیاری از ائمه ی اطهار و اولیاء خدا (ع) از ایران به نیکی یاد فرموده اند و از حامیان اصلی حضرت امام زمان (ارواحنا فداه) ایرانیان هستیم .
Iran, Islamic Republic of
ما ایرانی ها افتخارمان مسلمان بودن مان است و الا ایرانی بدون اسلام به درد لای جرز دیوار می خوره
Iran, Islamic Republic of
این که ما ایرانی هستیم و به آن افتخار هم می کنیم به جهت نشان دادن اصالت و ریشه دار بودن تمدن ایرانی که خیلی پیش تر از تمدن های کنونی جهان است قابل توجه و مهم است. و اینکه دین ما اسلام است که کامل ترین دینهای آسمانی است و به آن نیز افتخار می کنیم و به ویژه اینکه از مذاهب مختلف اسلام به کامل ترین مذهب یعنی مذهب حقه جعفری(ع) معتقدیم این هم مهم و حائز اهمیت است.
تنها چیزی که در این بین موجبات سوء برداشت های دوستان و سوءاستفاده های دشمنان ما را به وجود آورده، تعصب های بیش از اندازه ای است که سرچشمه آن هم باید در خارج از مرزها جستجو کرد. همان هایی که زمانی برای تکه تکه کردن این مملکت، دعوای فارس و عرب و ترک و کرد و لر را به راه انداختند، امروز برای پاره پاره کردن ممالک اسلامی، دعوای فارس و عرب را راه انداخته اند. پس باید همه مسلمانان اعم از فارس و عرب حواسشان را جمع کنند و گول این دعواهای خودساخته را نخورند.
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید حسن نصراله
من هم به عنوان یک ایرانی از پارسی سازی متنفرم پارسی سازی کار غلطی است که دشمنان ایران برای ایجاد فتنه بین اقوام مختلف ایرانی طراحی کرده اند نوشتن آن حدیث در پشت اسکناس های پنج هزار تومانی هم در راستای این طرح بوده . در شهر ما تبریز هنوز مردم از این کارها ناراحتند .
ما همه ایرانی مسلمان هستیم نه پارسی نه عرب ، نه ترک،نه......
مابه ایرانی بودن افتخار میکنیم ...
Iran, Islamic Republic of
تمدنی که در ایران وجود دارد تمدنی ایرانی (پارسی)اسلامی است. فرهنگ ایران، تلفیقی از تمدن باستان ایران و اسلام است. و همین عامل باعث شده که چنین مردمی سر بلند و غیور در این سرزمین وجود داشته باشند. وگرنه در دنیا کشور اسلامی کم نیست ولی به خاطر نداشتن فرهنگی غنی (همانند فرهنگ پارسی) تن به زور گویی هر قدرتی می دهند.
آقای سید حسن نصر الله مطمئنا درک درستی از فرهنگ عمیق ایرانی ندارند که اینگونه، فرهنگ ایرانی اسلامی را فرهنگی عربی اسلامی می دانند.
Iran, Islamic Republic of
سید به خداوندی خدا چنان مهرت به دلم هست فقط خدا خودش میدونه همیشه هم برات دعا میکنم موفق باشی درود بر تو سرباز رشید اسلام درود
سید عباس
Iran, Islamic Republic of
...