کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همزمان با اشاعه مکتب ایرانی

فروش گسترده اقلام باستان گرایی و پوسترهای کوروش

18 آبان 1389 ساعت 8:27

همزمان با تبلیغ مکتب ایرانی از سوی برخی مسؤولین و اشاعه باستانگرایی در کشور، برخی جریان های زرتشتی اقدام به فروش گسترده اقلام باستان گرایی بصورت عمومی و یا مخفیانه در سطح کشور نموده اند.



 به گزارش خبرنگار جهان، این اقلام شامل کتب، نقاشی های روی بوم، کارت پستال، گردنبند و اخیرا نیز DVD هایی بوده است که در آنها نشانها و علائم مقدس زرتشتیان و یا نمادهای باستانی بویژه آرامگاه کوروش و پادشاهان هخامنشی و تاریخ کشور گشایی آنها عرضه می شود.

بر اساس این گزارش، فروش پوستر فرمان کوروش به قیمت 4500 تومان . کارت پستال کوروش با بهای 700 تومان از سوی ارگان مطبوعاتی جامعه زرتشتیان ایران فروخته می شود.

این گزارش می افزاید: این مبالغ برای ترویج آئین آتش پرستی و بازگشت به باستان گرایی به بهانه تاریخ و تمدن باشکوه ایران هزینه  می شود؛ کاری که لژهای فراماسونری از اوایل دوران مشروطیت در ایران آغاز کرند. برخی از این اقلام نیز بصورت رایگان در برخی مناطق کشور توزیع می شود.

همچنین در برخی شهرهای جنوبی کشور فروش نمادهای اهورامزدا در قالب آرم فلزی افزایش یافته و بسیاری از دختران و پسران جوان با پوشش های نامناسب و زننده از این علائم و گاهی نیز علامت صلیب استفاده می کنند و در توجیه کار خود می گویند ما زرتشتی هستیم. این اقدامات که زنگ خطری جدی را بویژه برای علمای بلاد و حوزه های علمیه به صدا در می آورد، از سوی کارشناسان نوعی جنگ نرم  در چارچوب تهاجم فرهنگی دشمن به شمار می آید.

اخیرا نیز تمبر نماد زرتشتیان  با قیمت بسیار بالا وارد کشور شده و در بازار بورس تمبر به بهانه تاریخ باستان گرایی با قیمت های گزاف فروخته می شود.

این اقدامات در حالی روی می دهد که یک مقام مسوؤل در استان یزد اخیراً در خصوص تشدید فعالیت برخی جریان های زرتشتی بشدت به مقامات سیاسی و امنیتی و روحانی کشور هشدار داده بود.

 نامگذاری نوزادان تازه متولد شده زوج های جوان مسلمان ایرانی، از دیگر اقدامات برای اشاعه اسامی ایرانی عهد باستان است که با زیرکی خاصی انجام می گیرد.

در دو سال گذشته نیز برخی جریان های صهیویستی با چاپ کتاب تورات عهد عتیق اقدام به فروش آن به بهای 50 هزار تومان در مقابل دانشگاه تهران کرده اند؛ کتاب های وارداتی با صحافی ممتاز که ناشر آنها مشص نیست.


کد مطلب: 142845

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/142845/فروش-گسترده-اقلام-باستان-گرایی-پوسترهای-کوروش

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com