جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳۴

ادعای رفیقدوست درباره عدم ولایت پذیری دولت دهم!

چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۵۷
کد مطلب: 142416
محسن رفیقدوست انتقادات تندی را علیه رئیس جمهور و دولت مطرح کرده است. به گفته وی خاتمی هیچ گاه در زمان ریاست جمهوری خود در مقابل رهبری قرار نگرفت. اما مثل اینکه ظاهرا عدم اطاعت از رهبری در این دولت بیشتر است. وی البته برای این ادعای تند خود هیچ دلیل و برهانی و شاهدی نیز مطرح نکرده است. رفیقدوست همچنین اعتقاد دارد که احمدی نژاد نباید رای مردم را به خودش بگیرد:اینکه هر کس بیاید رای مردم را به خودش بگیرد، اشتباه است
به گزارش جهان او می‌گوید اهل جنجال نیست ولی سخنانش جنجالی می‌شود. محسن رفیق دوست 70 ساله که از بچه‌های جنوب شهر است خصلت‌های جنوب شهری را حفظ کرده است. رفیق دوست در این مصاحبه از انحراف فکری در جریان اصولگرای حاکم اظهار نگرانی می‌کند و می‌گوید که عدم اطاعت از ولایت را در دولت فعلی بیشتر از دولت‌های قبل می‌بیند.

بخش‌هایی از گفتگوی همشهری ماه  با محسن رفیقدوست در ادامه می‌آید:

• اخیرا زیاد سراغم می‌آیند، من هم زیاد مصاحبه می‌کنم. بعضی وقت‌ها هم مصاحبه‌ها جنجالی می‌شود، چون آدمی هستم که حرف زیاد دارم اما به دنبال این نمی‌روم که حرف بزنم. دنبال جنجال نیستم. اگر از من سوال کنند من سوال را جواب می‌دهم و بنا ندارم درباره آنچه از من می‌پرسند دروغ بگویم یا راست را نگویم، چون رسم بوده تا قبل از انقلاب، تاریخ را برای ما می‌نوشتند و ما هم بخشی از تاریخ این مملکتیم. بنا به این دلیل اگر در هر موردی از من سوال شود، نظرم را قطعا می‌گویم و فکر نمی‌کنم این نظر گفتن برای من تبعات منفی دارد. اگر مطلب تاریخی هم بگویند من عین تاریخ را بازگو می‌کنم، حالا می‌خواهد در این بازگو کردن‌ها به کسی بربخورد یا نخورد. کاری ندارم به اینکه این گفتن‌ها به نفع کسی باشد یا به ضرر دیگری شود و تا حالا دلخوری و مشکلی هم بابت این موضوع پیش نیامده.

• تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سیر سیاست جهانی به جایی رسیده بود که تقریبا با داستان کمپ دیوید که قبل از انقلاب به وجود آمد، مساله فلسطین منتفی شد. یعنی آن قدرتی که امروز در آمریکا حاکم است و بنا به لابی صهیونیسم در خیلی جاهای اروپا حاکم است، موفق شد قضیه را تمام کند، اما در این میان انقلاب اسلامی پیدا شد و سفارت مخفی فلسطین در ایران سفارت علنی شد و یک امامی پیدا شد که گفت اسرائیل باید از بین برود، آن جریانی که در جهان بود از بین نرفت تضعیف شد، دشمنی دنیا با ما به‌خاطر عدم همکاری ما با سیاست‌های قلدرمآبانه قدرت‌های بزرگ است. هسته‌ای بهانه است، لذا ممکن است ما خیلی مشکل پیدا کنیم اما نباید کوتاه بیاییم. باید فشارها را در داخل تحمل کنیم، آن چیزی که به ما ضربه می‌زند، تفرقه و خودمحوری و تک‌محوری در کشور است.

• ببینید، نظام ما یک نظام ولایی است با همه مسائلی که در سلسله مراتب قانونی داریم. اگر تابع ولایت باشیم مشکلات کمتر می‌شود. در ماه رمضان امسال مقام معظم رهبری در جمع‌هایی که داشتند یک نقطه را هدف گرفتند و آن اینکه اختلاف‌ها را کنار بگداریم، متحد شویم یک حرف را بزنیم. از نظر اجرایی من به یک خاطره از سال 61 یا 62 برمی‌گردم که خدمت امام(ره) رسیدم و راجع به اقتصاد از ایشان سوال کردم که «در دولت دعوای دولتی- ملتی زیاد است. من نظر حضرتعالی را راجع به صنعت و تجارت و کشاورزی سوال می‌کنم آیا اینها باید دست دولت باشد یا دست ملت؟» امام فرمودند «صنعت، مسکن، تجارت و کشاورزی اینها دست مردم باشد و دولت سیاستگذار، برنامه‌ریز، هدایت‌گر و اجرا کننده باشد.» در کشور ما در هر شرایطی این اصل واقعا پیاده شود نه اینکه نمایش بدهیم و این قدر شبه دولتی درست کردیم که هر چه بدهیم می‌رود زیر دست دولتی‌ها. امام(ره) در آن ملاقات به من گفت «زندگی مردم را دست کارمند ندهید» این حرف خیلی معنی دارد، یعنی چی؟، یعنی اینکه برای گرفتن تاییدیه یک کالایی که در گمرک بخواهد خارج شود نباید این همه بوروکراسی ایجاد شود. لذا حل مشکلات اقتصادی کشور در یک کلمه خلاصه می‌شود و آن تولید است و تولید دست بخش خصوصی است.

• وقتی من بنیاد را تحویل می‌دادم مقام معظم رهبری فرمودند که «بنیاد زیر صفر بود، حاج محسن آن را در سکوی پرواز آورد الان بهترین وقت پرواز است» اما وقتی بنیاد را از آقای موسوی تحویل گرفتند، بودجه جانبازان سه میلیارد و چهارصد میلیون تومان بود که 2 میلیارد و 400 میلیون تومان را دولت می‌داد یک میلیارد را قرار بود بنیاد تحت ریاست آقای موسوی بدهد. به من گفتتند یک میلیارد هم نمی‌تواند بدهد.

• در جلسه‌ای که در خدمت مقام معظم رهبری بودیم که باید من را معرفی می‌کردند، موسوی گفت من مخالفتی با آقای رفیق دوست ندارم. فقط می‌دانم ایشان هم بیاید، می‌رود جزو چند نفری که الان جناح راست هیات دولتند و اختلافات زیاد می‌شود وگرنه خیلی‌ها را پیشنهاد کرد و سپاه یک کاندیدا بیشتر نداشت و آن هم من بودم. ایشان خیلی‌ها را معرفی کرد که از من بیشتر به ایشان منتقد بودند و الان هر دو به رحمت خدا رفتند، مرحوم ایرانی که فرمانده سپاه قم بود. در دعوایی که پیش آمد و همه استعفا دادیم امام(ره) فرمودند غیر از من و آقای ولایتی بقیه می‌توانند انصراف بدهند. به دستور امام ما ماندیم و تا زمانی که مجلس به من رای نداد با ایشان همکاری کردیم. الان آقای موسوی در یک حالت عصبی است و من هم پیغام دادم اگر ایشان حرفی بزند، بقیه عدم همکاری‌های دولت با جنگ را هم خواهم گفت.

• خیلی حرف‌ها می‌شود زد. من هم به موسوی پیغام دادم اگر تو حرفی داری حرف بزن تا بعد هم ما حرف بزنیم. 

. من ورود سپاه به مسائل اقتصادی را نه تنها جایز نمی‌دانم که نیاز هم نمی‌دانم. من حتی معتقدم دولت هم نباید کار اقتصادی بکند. سپاه هم معتقدم نباید کار اقتصادی بکند. البته اینکه سپاه برود در عسلویه پروژه بگیرد و بسازد کار اقتصادی نیست. من هم که در بنیاد بودم بخش خصوصی این ایراد را به بنیاد می‌گرفت، اما من می‌گفتم در یک حدی که ما جای بخش خصوصی را نگیریم کارهایی انجام بدهیم که بخش خصوصی قادر به انجامش نیست. بنا نیست که بخش خصوصی جای دولت را بگیرد. برای این موضوع یک ملاک داشتیم لذا در مورد کارهای عمرانی و آبادانی که سپاه می‌کند مثل کاری است که می‌رود در وزارت بهداشت واکسن فلج را در ایران و افغانستان یک روزه تمام می‌کند. این کار را وزارت بهداشت شش ماهه هم نمی‌تواند انجام دهد. اخیرا که با فرمانده خاتم‌الانبیا ملاقات داشتم گفت بنا داریم اصلا به دنبال کارهای کوچک نرویم، کار کوچک یعنی زیر هزار میلیارد تومان اما اینکه سپاه خرید و فروش نفت کند من این را جایز نمی‌دانم و فکر می‌کنم بزرگان هم جایز ندانند.

• خودم را هنوز سپاهی می‌دانم، چون هنوز نه مستعفی شدم نه بازنشسته. من از اول هم از سپاه حقوق نمی‌گرفتم حالا هم نمی‌گیرم. من قبل از انقلاب امکاناتی داشتم، هنوز هم کار اقتصادی می‌کنم؛ بساز و بفروشی در حدی که خودم را اداره می‌کنم، البته یک خیریه هم دارم. بچه‌هایم الان در خانه‌هایی هستند که به نام من است. یکی‌شان اخیرا که کار و بارش بهتر شده دنبال این است که خودش برای خودش خانه تهیه کند. هیچ کار دولتی هم نمی‌کنند.

• شعار "تاجر ورشکسته برگرد به باغ پسته" را در 9 دی برخی ها دادند، اما بعدا من رفتم به دیدن آقای‌ هاشمی ایشان گفت 9 دی برای من یک ابتهاج بود. من گفتم این مهم نیست مهم این است که شعارهای اصل انقلاب بود، نه عارضه‌ای بر انقلاب. 22 بهمن هم همین طور، یک حرکتی بود که نشان داد شاکله مردم با نظام مشکل ندارند و چشمشان به ولایت است اما یک عده می‌گویند ما منتخب مردمیم منهای ولایت و از اینجا انحراف فکری آغاز می‌شود.

• در جریان حاکم، درمیان اصولگراها. آقای جوانفکر گفتند رای به آقای احمدی‌نژاد رای به اصولگرایی یا اصلاح‌طلبی نیست، رای به شخص خود آقای احمدی‌نژاد است. این اشتباه است، این غرور است و غرور پله سقوط است.

• ریش‌سفیدان اصولگرا می‌گویند باید جلوی انشعاب را گرفت. حالا جرات نمی‌کنند باز کنند، ما بازش می‌کنیم؛ یعنی بیرون از این دو اردگاه نداریم. اینکه اکثر کسانی که اهل دردند و سابقه‌ای قبل از انقلاب دارند با فرهنگ ایران مطرح شدند، ولی طرح مکتب ایران را انحراف می‌دانند. از خود امام ناسیونالیست‌تر نداشتیم، امام(ره) یک ناسیونالیست سخت بود. به ایران عشق می‌ورزید، اما می‌فرمود ملی‌گرایی کفر است؛ ایران همراه با اسلام.

• من با سواد کم خودم می‌گویم اینکه می‌گویند مجلس در راس همه امور نیست، آیا رئیس‌جمهور می‌تواند مجلس را منحل کند جواب نه است، آیا مجلس می‌تواند رئیس‌جمهور را برکنار کند جواب بله است. پس مجلس در راس امور است. نه قوه مجریه و نه رئیس‌جمهور نباید به این رای‌ها وابسته شده و مصادره کرد 40 میلیون نفر به نظام رای دادند. در این نظام چند نفر برای رقابت معرفی شدند. حالا 24 میلیون به یک آقایی رای دادند. آیا بدون تنفیذ رهبری می‌تواند رئیس‌جمهور شود؟ این قانون است، نباید فراموش کرد. مشروعیت بعد از انتخاب مردم دست رهبر است، هر کس در این نظام زندگی می‌کند، تا وقتی حکومت اسلامی است می‌‌خواهد رئیس تشخیص مصلحت باشد یا مرجع تقلید یا رئیس مجلس خبرگان رهبری، هر کس در هر کجا در مسائل حکومتی باید مطیع رهبر باشد.

• آنچه که ظاهر قضیه را می‌بینیم عدم اطاعت از ولایت را در این دولت بیشتر می‌بینم.

• خیلی وقته آقای خاتمی را ندیدم و از ایشان گله دارم. آقای خاتمی را دارای یکسری ویژگی‌ می‌بینم. ایشان در زمان قدرت و مشکلاتی که با مجلس داشت خیلی مجاهدت کرد؛ هرچند رئیس‌جمهور مورد پسند مقام معظم رهبری نبود اما ندیدم جلوی ایشان بایستند. ایشان با این درایت سیاسی که داشتند نمی‌بایست در این دام می‌افتادند که دیگران برای ما پهن کردند.

• الان به جای حساسی رسیدیم. شاید با دخالت حضرت آقا کار به جای درستی برسد و مملکت لطمه نبیند. همان طور که آقا در سخنرانی اخیرشان در جمع اعضای خبرگان فرمودند از همه دولت‌هایی که مردم انتخاب می‌کنند حمایت می‌کنم، برای اینکه کار مردم بگذرد. این یعنی هر کاری که اینها می‌کنند مورد تایید ما نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
راستی چرا خاتمی هیچ گاه ه در زمان ریاست جمهوری خود در مقابل رهبری قرار نگرفت
چون اصلا اعتقادی به ولایت فقیه و رهبری نداشت و اومده بود تا رهبری را تضعیف کنه
یادتون نره فائزه جون هم می گفت رهبری 16 ساله که رهبر نبوده و احمدی نژاد رهبرش کرد
Iran, Islamic Republic of
رهبری مرتبا دولت را مورد تائید قرار می دهد، بعد این آقای رفیق دوست می آید و آن را مقابل رهبری می گذارد!
دقت کرده اید که چند وقتی است این تز رونق گرفته است؟! البته برای آن دلیلی ندارند اما مثل ایده حجاریان که می گفت آنقدر "دروغگو" بودن احمدی نژاد را تکرار کنید تا کسی شک نکند، این ها هم دارند یک ادعای کذب را به قدری تکرار می کنند که جا بیفتد!...
Iran, Islamic Republic of
مگر نامه رهبري درباره عزل مشايي را از ياد برده ايد - دليل از اين روشن تر
Iran, Islamic Republic of
سلام
لطفا از آقای محسن رفیق دوست بپرسد چه کسی اولین بار کالاهای لوکس و لباسهای غربی را وارد کشور کرد؟ چه کسی حرمت جانبازان را اول بار در کشور شکست؟ متأسفانه مردم ما بسیار زود همه چیز را فراموش می کنند.
Iran, Islamic Republic of
باسلام
لابد تعلیق غنی سازی، تذکر به ساده زیستی مسوولان، محرومیت زدایی، بها ندادن به قشر سرمایه دار که از اهداف انقلالب،رهبری و مردم بود را که جناب رییس جمهور اسبق به آن بهایی نمی داد از نظر آقای رفیقدوست ولایتمداری است و رسیدگی به مردم، خودباوری، رفع انحصارات خاص، و... ولو با وجود اشکالات دولت نهم ودهم از نظر ایشان ضد ولایی است.
راستی معنای ولایت مداری چیست؟؟؟؟؟؟؟
دم از قانون زدن و اغتشاش ایجاد کردن؟؟؟؟؟؟؟؟
دم از ولایت زدن و قانون اساسی را قبول نداشتن؟؟؟؟؟؟؟
اگر رهبری و صبر بزرگوارانشون نبود که الن موسوی ، خاتمی و کروبی وجود نداشتند
بصیرت کجاست ؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
برادر محترم
اولا لطف کنید بزرگنمایی نفرمایید
دوما حضرت آقا فرمودند که در مورد افراد به جمع بندی برسید اگر مثبت بود حمایت کنید احمدی نژاد اشکال هم دارد ولی کارهای خوبش بیشتر از نقاط ضعفش است پس باید حمایت بشود شما که اینقدر رک و راست هستی چرا یک بار هم نشده که از برنامه و شعارهای دولت حمایت کنید جناب آقای رفیقدوست لطفا به اسم دلسوزی برای ولایت فقیهی که به حمایت شما نیاز ندارد چوب لای چرخ مملکت نگذارید
لوایح دو قلو و نامه 1383 و مواردی دیگر که در دوران اصلاحات بود را ندیده که این حرفهای طنز امیز را میزند چقدر کم لطف هستند ایشون....
Iran, Islamic Republic of
با سلام - لطفا آقاي رفيقدوست شاخصهاي و لايت پذيري را از دید خودشان لااقل تعريف كنند بعد دولت ها را مقايسه كنند.
Iran, Islamic Republic of
یک نامه رهبری در خصوص مشایی را دست گرفته اند و آن را دلیل بر ولایت نداشتن دولت دانسته اند در حالی که خود رهبری بعد از آن واقعه هم بارها بر ولایت مداری دولت صحه گذاشته اند و آخرین آن در سفر به قم بود ولی همه این تاییدات رهبری معظم را نادیده گرفته اند و به این بسنده کرده اند که مشایی را کنار نگذاشت؟؟ راستی در کدام دولت عزل و نصب ها کاملا مطابق نظر رهبری معظم انقلاب و امام (ره) بوده؟؟ یعنی هممه کسانی که در دولت های مختلف حضور داشتند از جانب رهبری معظم و امام (ره) تاییدیه داشتند؟؟ یعنی مهاجرانی و عبداله نوری مورد تایید رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران بودند؟؟ راستی چگونه است که عدم انتساب به اصولگرایی می شود غرور اما اینکه همه چیز را در دایره اصولگرایان ببینید غرور نیست؟؟ آقای رفیق دوست شما به عنوان یک اصولگرا در دو انتخابات پیشین چه اقدامی برای رای آوردن احمدی نژآد کردی؟؟ این را بگو بعد این همه از ولایت‌مداری و عدم ولایت‌مداری سخن بگو. تو چگونه ولایت‌مداری هستی که نظر صریح رهبری معظم در خصوص نزدیکی نظرات احمدی نژاد به نظرای ایشان را نادیده می گیری؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
رشد اقتصادي2.5 درصد و بيكاري ... ، پيروي از ولايت فقيهه؟ آقاي دانش جعفري از دفتر مقام معظم رهبري را قبول داريد كه گفته الفباي علم اقتصاد در اين دولت رعايت نميشه؟
Iran, Islamic Republic of
پر بود از ضد و نقیض
تو هم به دنبال برگرداندن بعضی ها هستی که خودشان قصد برگشتن ندارند
بی خود هم به دولت ولایت مدار و مکتبی نهم و دهم انگ مخالفت با ولایت فقیه را نزن
Iran, Islamic Republic of
آقاي رفيقدوست،يادتون ميآد رهبري چه خون دلي خورد،از همين وزيري خاتمي كه الان لندن نشسته عليه كشور توطئه مي كنه يعني مهاجراني،چند بار به همين آقاي خاتمي در مورد اين وزيرش تذكر داد تا اينكه خاتمي مجبور شد بركنارش كنه و بعد كردش رئيس سازمان گفتگو اديان وتمدنها،آقاي رفيقدوست ،يادت ميآد وزير راه آقاي خاتمي يعني آقاي خرم زماني كه با 188 راي مجلس هفتم از كار بركنار شد همين آقاي خاتمي اونو كرد مشاور خودش و بعد گفت آقاي خرم بهترين وزير من بوده،وزيري كه حدود 500نفر فقط در حادثه نيشابور در دوران وزارتش كشته شدند،ميخواهيد ليست كنيم كه چه خون دلي رهبري از همين آقاي خاتمي خورد،يادتون باشه مردم كم حافظه نيستند
Iran, Islamic Republic of
آقاي رفيق دوست! مقام معظم رهبري فرموده‌اند با روي کار آمدن دولت آقاي احمدي نژاد ريل قطار انقلاب به مسير اصلي‌اش برگشت.
خيلي بي‌انصافي
مگه عملکرد شما به عنوان مدیر در دوره ها یگذشته همش درست بوده؟ یا جایی خطا نکرده اید ؟
چرا در دوره هاشمي به برخی حرکات غیر ولایتی دولت ایشان اعتراض نمی کردید؟!
Iran, Islamic Republic of
آقاي رفيق دوست بنظر ميايد تو هم خودت را بخواب زده اي پيشنهاد ميكنم براي بيداري رجوع كنيد به نظرات شخص ولي فقيه در رابطه بادولتهاي حال و گذشته بطور مثال اين مطلب كه معظم له فرمودند (نقل به مضمون )در دولتهای گذشته بر روي اصول اصلي گرد گرفته بود كه در اين دولت اين گرد وغبارها درحال زدوده شدن است.
Iran, Islamic Republic of
آقاي رفيقدوست جواب خود را در قسمت انتهاي مصاحبه داده اند"هر چند خاتمي مورد پسند مقام معظم رهبري نبود" كسي كه مور پسند ولايت نباشد ولائي است يا كسي كه مورد حمايت ولايت باشد ولائي است آقاي رفيقدوست ول كن اين حرفهارو؟ راست ميگي والله آقاي احمدي نژاد جلوي خيلي ... را گرفته
خدا هدايتش كنه انشاءالله
Iran, Islamic Republic of
واقعا انسان متعجب ميشود از اين سخنان گزاف. خوب است رهبري هميشه از مردمي بودن و بازگشت اين دولت به فرمايشات حضرت امام(ره) سخن مي گويد. اين اقايان به دنبال چه هستند؟فقط اميدوارم امسال اين اقا چه اصول گرا و چه اصلاح طلب هيچ گاه در هيچ منصبي از امور سياسي كشور قرار نگيرند
Iran, Islamic Republic of
برداشت اقای رفیقدوست را درست میدانم ولی حضرت اقا حفظه الله وحدت را وظیفه اصلی بین مسئولین واحاد جامعه بیان فرمودند , لذا اظهار وبیان این مطالب درست نیست ,چون موجب سو استفاده دشمنان و باعث جری تر شدن عناصر نفوذی دولت میشود.
Iran, Islamic Republic of
اکثر نظرات مردم را که خواندم همه اش تاخت کردن به رفیقدوست بود. بقول حضرت علی (ع) ((انظر ما قال و لا انظر من قال)) به خود حرف اهمیت بدیم نه به گوینده اش. رفیقدوست در زمان خود زحماتی هم کشیده است. اما اینکه دولت را کلا عدم ولائی بنامیم خطاست ولی از نمره 100 ولائی بودن بنظرم 90 میگیرد.((اما این 10 نمره در مواقعی برای ما دوستداران ولایت و دولت گران تمام میشود و ثقیل است)
Iran, Islamic Republic of
چقدر تناقض داشت!!!
Latvia
آقاي رفيقدوست مثل هر شهروند ايراني ديگر حق آزادي بيان دارند اما اينكه بعضي ها بخواهند با بدست گرفتن عيار ولايت پذيري رييس جمهور منتخب واجدين شرايط ايراني را متهم كرده و دانسته يا ندانسته زمينه تخريب او را فراهم نمايد منصفانه نيست. 25 ميليون ايراني با آگاهي كامل آقاي احمدي نژاد را عليرغم تمام تبليغات مسموم و مغرضانه براي دور دوم به رياست جمهوري برگزيده و برآورده كردن مجموعه بزرگي از انتظارات را از او مطالبه نموده است.
Iran, Islamic Republic of
عدم قطع کامل همکاری با مشایی اشتباه است. ولی این دلیل نمیشه که از فردی همچون خاتمی که در کارنامه ی ننگینش همچون 18 تیرها و غیره وجود دارد تعریف کنند و از دکتر که شبانه روز در خدمت مردم و گوش به فرمان رهبری است بدگویی کنیم.
امیدوارم آقای رفیقدوست کمی هم به کارنامه ی خودش رجوع کند.
Iran, Islamic Republic of
یک نفری که نظر گذاشته گفته آقای دانش جعفری از دفتر رهبری رو قبول دارید. بعد یک حرفی از ایشون نقل کرده
اولا اینکه این آقای دانش جعفری خودش وزیر دولت نهم بود چطوری دولت رو نقد کرده
دوما ایشون هیچگاه در دفتر رهبری نبوده
سوما در جلسه ای که نمایندگان کاندیداها با رهبری در اوایل فتنه سال گذشته داشتند ایشون شروع به توهین به رهبری در اون جلسه کرد و گفت چرا شما در زمان انتخابات از کاندیدای خاصی حمایت کردید که دروغ محض بود و جوسازی های این آقایون بود . حالا به اسم نماینده رهبری از ایشون نقل قول می کنید ؟
Iran, Islamic Republic of
اینکه فتنه سال 78 به خاتمی مربوط بود چون از ناحیه نزدیکانش و بعدها با رو شدن اسناد معلوم شد با هماهنگی خودش حرفهایی زده شده بود و اقداماتی انجام شده بود همونطور که وزیر علومش (دکتر معین) در فتنه کوی دانشگاه 78 دخیل بود و دولت ایشون گویا چند وزیرو مامور رفتن پیش رهبری میکنه که مثلا اقارو وادار کنن با فتنه گران 78 کنار بیاد و از رهبری استعفا بده (در افشاگری اقای حسینیان درباب کوی 78 این مطالب فاش شد)
خوب حالا چطور میشه اقای خاتمی رو یکی از دست اندرکاران فتنه سال 78 ندانست؟!
البته احمدی نژاد هم به این دلیل از فتنه 88 مبراست چون اصلا فتنه رو مخالفین وی درست کردن که در اعتراض به اینکه چرا رای نیاوردن و خواستن احمدی نژادو با زور بیرون کنن که رهبر و ملت اجازه ندادن
بعضیا چقدر قشنگ خودشونو به خواب خرگوشی می زنن
خدا هدایتشون کنه
Iran, Islamic Republic of
آقای خاتمی را دارای یکسری ویژگی‌ می‌بینم !
هر چند خاتمي مورد پسند مقام معظم رهبري نبود !
Iran, Islamic Republic of
با سلام تا اینجاش که رهبری از عملکرد دولت راضی بودند و همواره به دیگران توصیه کردن به دولت کمک کنند اکثر مردم هم که از عملکرد دولت راضیند و این را می توان از سفرهای هیئت دولت فهمید .
Iran, Islamic Republic of
... یعنی چه که عدم اطاعت از ولایت را در این دولت بیشتر می‌بینم؟ واقعا اوضاع دوران قبل را فراموش کرده اند؟...
Iran, Islamic Republic of
عجيبه آقای رفيق دوست که در انتخابات دهم از موسوی دفاع کرد(در حالی که زمان امام مخالف سرسخت موسوی بود!) حالا که زبانش باز شده به جای اين که از فتنه گران برائت بجويد حلیم خودش را هم می زند!
آقای رفيق دوست من هم خيلی حرف دارم؛ اخوی شما که در زمان جنگ قبل از گزينش در سپاه مشغول به کار شده بود و مأمور خريد خارجی سپاه بود و .......! در انتخابات نهم 500 ميليون تومان به ستاد......، در انتخابات دهم فعالانه با ستاد ....... . اينهاست نشانه های ولايت مداری شما و خاندانت؟!!!
Iran, Islamic Republic of
از رفیقدوست متعجبم !!. آقای وزیر سابق مردم فراموشکار نیستند وهنوز خیلی چیزا رو بیاد دارن !!!!برای دیگران خودتان را مشکل دار نکنید حداقل یه شاهد ومورد خاص رو میگفتی . ضمنا پاسدار انقلاب حافظ دستاوردهای انقلاب وفرمانبردار رهبری است سعی کن باشی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آقایان دولت مردان بزرگوار بازی سیاسی جدیدی در کشور در حال شکل گیری است خیلی هم خوب است این یکی از نشانه های آزادی مطلق در این نظام مقدس میباشد
استدعای عاجزانه داریم برای رضای خدا پیرامون مقام معظم رهبری و از وجود نازنین معظم له خرج نکنید این برداشت شخصی من است یا علی مدد
آقای رفیقدوست ....سخنان رهبر معظم انقلاب را در خصوص دولت در همین سفر ایشان به قم خوب بشنوید یا بخوانید
Iran, Islamic Republic of
ايشان از كجا مي دانند كه آقاي خاتمي مورد پسند رهبري نبوده است؟؟؟؟؟!!!!! شان رهبري اجل از اين مطالب است. ...
Iran, Islamic Republic of
به خصوص اینکه آقای خاتمی کاری به از کجا آورده اید نداشت؟
Iran, Islamic Republic of
ايشان خبرندارد كه حضرت اقا خيلي وقته كه وارد شده و خيلي موارد حل شده .خاتمي اگر اعتقاد به ولايت داشت كه در جريان فتنه تبعيت ميكردو خود را جدا ميكرد او الان هم جز سران فتنه است...
Iran, Islamic Republic of
درود بررفیق دوست که برای رضای خدا واقعیتها را میگوید هر چند که وابسته بگروه اصولگرا هاست .احسنت