شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۸

فتنه 88 کشور را چگونه واکسینه کرد؟

پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 140252
فتنه 88 کشور را چگونه واکسینه کرد؟
سرویس سیاسی جهان-محمد حسین زاده:گفته اند واکسن، میکروب ضعیف شده ای از میکروب اصلی عامل انتقال بیماری است، حال اگر به بدن این میکروب ضعیف وارد شود ، درست است که با تب و لرزی ناچیز همراه است و نهایتا دو روزی شاداب نخواهد بود ولی بدن، پادتن مقابله با آن بیماری را تولید می کند و در مقابل بیماری اصلی مقاوم می شود و یا به قولی اصطلاحا واکسینه می شود.

رهبر انقلاب در جمع مردم قم فرمودند فتنه 88 کشور را واکسینه کرده است، سئوال این است چگونه؟ فتنه 88 کشور را حدود 8 ماه درالتهاب قرار داد و بعد با حماسه 9 دی و 22 بهمن به تاریخ کشور پیوست ولی باید واکاوی شود که کشور در چه زمینه های واکسینه شد و چه دستاوردهایی داشت.

1- افزایش بصیرت مردم:
روزی رضاخان در این مملکت سر و پا برهنه می کرد و به عزاداری امام حسین (ع) می پرداخت تا بتواند نظر خواص و عوام مذهبیون را با خود همراه کند و هم او چون به قدرت نشست، عزاداری سید الشهدا (ع) را قدغن کرد. استفاده از حربه ی عمروعاصی یعنی قرآن بر سر نی کردن برای فریب بی بصیرت ها، در فتنه 88 هم دیده شد. استفاده از نماد سبز برای تبلیغات، تا حضور در نماز جمعه، حربه ای بود برای فریب مردم، ولی ایستادگی مردم بر سر آرمانهایشان باعث شد فتنه گران مجبور به پرده دری شوند و در عاشورا شمشیر خود را از رو ببندند تا ملت هم در 9 دی جوابی علنی بدهد.
فتنه ی 88 به مردم نشان داد صرف داشتن نسبت فامیلی با حضرت امام (ره)، شهدا و یا مسئولین تراز اول مصونیت از اشتباه نمی آورد و بلکه شاید آنها بیشتر هم در معرض خطر هستند. در طول ماه های فتنه عده ای فریب ظاهر و لباس فتنه گران را خوردند ولی این اشتباه گرچه کمی برای کشور مشکل ایجاد کرد ولی کشور را تا سالیانی چند بیمه کرد تا دشمن نتواند از این طریق ضربه بزند.
2- برملا شدن چهره منافقان:
گفته اند تا ابوسفیان کافر بود و در مقابل پیامبر صف آرایی می کرد شناخت دوست و دشمن از هم سخت نبود، ولی از آن روز که وی شهادتین گفت و به ظاهر مسلمان شد دیگر دشمنی وی با اسلام در خفا انجام می شد و شناخت و دوست و دشمن سختر می نمود. عده ای سالیان سال با زدن نقاب نفاق چهره ی خود را از مردم پوشانده بودند ولی فضای فتنه باعث شد خیلی ها نقاب را بردارند. گنجی ها و مخملباف ها و مهاجرانی ها از این دسته اند که نقاب را برداشتند و عملا تبدیل به مهره ای سوخته شدند. تا دیروز که این منافقین در ایران بودند و دم از امام می زدند خطر بیشتری داشتند تا به امروز که در خارج کشور هستند و جامعه دیگر پذیرای آنها نخواهد بود.

3- آسیب شناسی دفاعی کشور
فتنه 88 فرصت مناسبی برای محک دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی کشور بود. الحمد الله مجموعه نظام از این آزمون سربلند بیرون امدند و البته معدود نقاط ضعف دستگاه های مربوطه هم مشخص شد که باید به اصلاح آن بپردازند. نکته دیگر در بحث آسیب شناسی دفاع نرم کشور اینکه، فتنه 88 در عرصه وب و شبکه های ماهواره ای ظهور و بروز بیشتری داشت، و نقاط ضعف کشور را دراین قسمت نمایان کرد. این اتفاق باعث شد توجه ویژه ای از سوی جوانان ارزشی به عرصه وب بشود و خلأهای به وجودآامده پر شود.

4- شناخت دوست و دشمن خارجی از هم
گفته اند دوست آن است که در سختی و خوشی کنار تو باشد. در حوادث بعد انتخابات خیلی از دوستان جمهوری اسلامی نگران شدند و خیلی از دشمنان پشت پرده، پرده دری کرده و وارد عرصه شدند. تحرکات سفارت خانه های چند کشور خارجی در آشوب های بعد از انتخابات آنقدر پر رنگ بود که به بازداشت چند نفر از آنها انجامید. رسانه های پوشش دهنده اخبار ایران در آن دوره بهترین نشان دهنده دوستان از دشمنان بودند که مسلما" بر روابط جمهوری اسلامی با آنها اثر گذار بوده است.

5- کاهش اثر گذاری خواص بی بصیرت
فتنه 88 آزمونی سخت برای خواص بود، فلذا کسانی که در این آزمون نمره قابل قبولی نگرفتند اثر گذاری اولیه خود را از دست دادند. برای مردم دیگر اسم ها و لقب ها و عنوان ها ارزش خود را از دست دادند.

6- فتنه 88 به مانند یک غربال ناخالصی های انقلاب را گرفت. برای هر غربال نیاز به تکان های شدید است و هر که با غربال هماهنگ باشد از فیلتر آن می گذرد ولی حسنش آن است که ناخالصی ها گرفته می شود.
غربال فتنه 88 منافقین و غربزده ها و متحجرین را جدا کرد و زاویه اشان را با خط امام و انقلاب نشان داد.

7- توجه ویژه به ریشه فتنه
آنچه در حوادث بعد انتخابات پیش آمد همه معلول هایی بودند که از یک علت سرچشمه می گرفتند و آن ماهیت علوم انسانی در کشور بود که رهبر انقلاب بارها نسبت به آن تذکر دادند. علوم انسانی که ماهیت غربی دارند و نسخه ای برای کشور های سکولار و لاییک اند به مانند سمی است برای جامعه اسلامی. یکی از دستاورد های مهم فتنه 88 جلب توجه نخبگان به علوم انسانی است.

8- تولید پادتن
واکسن فتنه 88 بالاخره خواه یا ناخواه با عوارضی همراه بوده است. آشوب های خیابانی و ریزش های خواص بی بصیرت همان تب و لرزی است که گرچه برای نظام ایجاد زحمت کرد ولی نتوانست کشور را از کار باز نگه دارد. رویش هایی که در عرصه جنگ نرم به وجود آمد و حماسه 9 دی پادتنی بود که سیستم بدن نظام، تولید کرد و کشور را تا سالیان سال در مقابل چنین بیماری هایی واکسینه کرد.
https://jahannews.com/vdcbsgb85rhba5p.uiur.html
jahannews.com/vdcbsgb85rhba5p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلام مطلبی را که دو سه ماه پس از انتخابات نگاشته بودم و مرتبط با موضوع است تقدیم می دارم:
شاید انتخابات ریاست جمهوری تاثیر گذارترین حرکت اجتماعی- سیاسی در یک جامعه باشد، اما مشاهده می شود مسائلی که در زمان پس از انتخابات پیش آمده است کمتر از اهمیت خود انتخابات نبوده و در نتیجه تاثیر گذاری آنها نیز کمتر نخواهد بود. به یقین بزرگترین برد در انتخابات، اعتماد مجدد ملت به انقلاب بوده که آن نیز حاصل بازگشت انقلاب به اصول خود است، اما به هر حال پیروزی ها و فواید جریانات اخیر از چند جنبه قابل ستایش و شکرگزاری است و به جرأت می توان گفت این پیروزی ناشی از پاسخ الهی به حرکت الهی مردم بوده و بدین شرح قابل ذکر است:
1- شناخت بیشتر وبهتر مردم و حتی برخی نخبگان و علما و حتی برخی مدعیان اصولگرایی از جریانات مزورانه حاکم بر جامعه سیاسی و آشنایی با عمق خودکامگی و عدم پایبندی و التزام عملی جریانات منافق به هیچ اصلی اعم از: قانون، رهبری، استقلال، راه امام، دین مداری غیر ابزاری، صداقت، دوری از تهمت، پیروی از علما و مراجع، احترام به رای مردم، عقلانیت و دوری از عصبانیت.
2- شناخت مجدد و به روز شده از منویات قلبی دشمنان دیرینه و قسم خورده انقلاب، اعم از آمریکا، انگلیس، فرانسه، اسراییل، حتی عربستان و ...
3- مرئی شدن اتحادهای مخفی قوای داخلی و خارجی ضد انقلاب، که با اظهارات قبل از انتخابات متحدان داخلی در خصوص لزوم ایجاد رابطه با دشمنان قسم خورده خارجی و بعد از انتخابات نیز حمایت دشمنان انقلاب از متحدان داخلی که مجموعا حمایت های آشکار دشمنان انقلاب از دولتهای هفتم و هشتم را بهتر توجیه و تفسیر میکند .
4- بی اعتمادی ملت ایران به تبیلغات رسانه های معاند نظام مثل بی بی سی وغیره...
5- تصفیه خون انقلاب با زدودن برخی ناخالصی های جداشده از سیستم انقلاب، در فیلتر قانون و اخلاق، تا شاید بهتر و سالم تر، جامعه را به انقلاب و اصول آن پایبند و در جهت حرکت تکوینی در مسیر پیشرفت و عدالت به حرکت وا دارد.
6- کاهش اصطکاک ناشی از حرکت در خلاف مسیر جریانهای قدرت و ثروت در امر خدمت به مردم، به علت سقوط پایگاه های این جریانات و بی اعتمادی به آنها از سوی عموم مردم و انشاالله برملا شدن کامل تخلفات و خیانت ها و پیگرد و محکومیت قضایی آنها به همت، شجاعت و دلسوزی مسولان قضایی.
7- ناامیدی بیشتر دشمنان نظام از شکست درونی انقلاب، بعد از ناامیدی از شکست بیرونی آن و به ناچار تسلیم در برابر این قدرت الهی و مردمی، علی رغم تمام امکانات مالی - رسانه ای که از سوی دشمنان در این باره فراهم شده است.
8- بروز سوءسابقه های بارز و غیر قابل انکار برای برخی از عناصر که با ریاکاری و تزویر، تاکنون خود را صالح بر حضور در عرصه تصمیم گیری می دانستند.
9- اثبات اصل رویش در کنار ریزش، برای انقلاب و اتصال نسل سوم، دوم و اول انقلاب
10- ایمان مجدد و فراگیر به اهمیت مقام رهبری و ولایت فقیه در انقلاب و درک علت مخالفت دشمنان انقلاب با این اصل مهم قانون اساسی.
11- تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی که تابوی مسببان و باندهای اصلی آنها شکسته شده است و به عنوان یک خواست ملی مطرح است تا ان شاءالله سلامت از سطوح عالی نظام به اقتصاد ما جاری گردد.
حقیقت آن است که این جامعه نیز بر اساس نص قرآن دارای شخصیت است و حال که انقلاب بیش از هر زمان به اصول الهی خود پایبند است، مشمول ربوبیت رب و موجب مدد به ید الهی امام عصر (عج) گردیده و می بینیم که چگونه شیرینی پیروزی اول به حلاوتی دیگر دو چندان شده و چه نزدیک است که با تکمیل آن و اقتدار بیشتر نظام اسلامی در عرصه جهانی، به فضل الهی سه چندان خواهد شد.
به قلم سیاوش آقاجانی
Iran, Islamic Republic of
روح منی خامنه ای
بت شکنی خامنه ای

این جمله آقا که فرمودند "فتنه 88 کشور را واکسینه کرد" خیلی حکیمانه است.

خداوندا این رهبر حکیم و فرزانه را تا ظهور حضرت مهدی (عج) زنده و پاینده نگهدار و دشمنانش را اگر قابل هدایت نیستند نابود بفرما.
الهی امین.
Iran, Islamic Republic of
آقا سید علی خامنه ای عزیز
ای آقای خوبیها
همه هستی ام به فدات
Iran, Islamic Republic of
مطلب فوق العاده ای بود
مرسی جهان
Latvia
طرفداران جنبش سبز با اطاعت محض از امثال مهدي هاشمي رفسنجاني و حضور در خيابان و براه انداختن اغتشاشات خياباني مانع حساب كشي از عاملان مشكلات امروز جامعه ايران توسط آقاي احمدي نژاد كه از سال84 و بويژه در مناظره انتخاباتي شروع شده بود شدند. ضمن اينكه با تخليه كامل انرژي اپوزيسون نظام در خيابانها و ايجاد سرخوردگي در مردم مانع پيگيري مطالبات به حق زنان و بيكاران و ... شدند كه خيانتي بزرگ به مردم ايران و حتي خودشان بوده و در حافظه ملت باقي مي ماند.
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین خاصیت فتنه 88 این بود که نشان داد مردم تا چه حد ولایت پذیرند ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...