سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - 19 Feb 2019
 
۱۵
۲۵

نظر آيت الله وحيد خراساني در خصوص مقام معظم رهبري

سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۵۳
سرويس فرهنگي جهان-آيت الله وحيد خراساني درخصوص رهبر انقلاب نظرات قابل تاملي دارند كه بيان آن در ايام سفر آيت الله خامنه اي به شهر قم قابل توجه است.

* هنگامي كه آيت الله آملي لاريجاني براي مشورت به خدمت آيت الله وحيد خراساني رسيده بودند تا نظرات ايشان را در خصوص پست رياست قوه قضاييه جويا شوند ايشان فرمودند به هرطريق كه مي توانيد اين سيد را كمك دهيد ايشان تنها است اگر شما او را كمك نكنيد پس چه كسي به ايشان ياري رساند.

* روزي يكي از طلبه ها خدمت آقاي وحيد خراساني مي رود و از اوضاع و احوال كشور گلايه مي كند و ايشان خطاب به اين طلبه جوان مي گويند آيا من مي توانم كشور را اداره كنم ؟

اين طلبه جوان بعد از مدتي تفكر مي گويد؟ خير شما نمي توانيد اين كشور را اداره كنيد. آيت الله وحيد مي گويند به راستي چه كسي بهتر از مقام معظم رهبري مي تواند اين كشور را اداره كند.

*آیت‌الله محمد مهدی شب‌زنده‌دار نيز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حمایت آیت‌الله وحید خراسانی از مقام معظم رهبری گفت: آیت‌الله العظمی وحید خراسانی که ما بیست و چند سال خدمت ایشان مشرف می‌شدیم و تلمذ کردیم، چند بار در جلسات مختلف فرمودند «کارهای آقای خامنه‌ای بر‌اساس موازین است».

وی ادامه داد: یعنی ایشان ضوابط شرعی را مراعات می‌کنند و اصل در این است که هوي و هوس ندارند و وقتی تشخیص می‌دهند که این حکم، حکم خداست به آن عمل می‌کنند و این یک شهادت بزرگی است.
 
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم گفت: در جلسه دیگری هم آیت‌الله وحید خراسانی از آیت‌الله خامنه‌ای و پدر ایشان تعریف کردند، بنابراین وقتی مقام معظم رهبری به حرم اهل بیت و قم مشرف می‌شوند، وظیفه همه ما است که از مقام شامخ ایشان تجلیل کنیم.
وی بیان داشت: این تجلیل، تجلیل از اسلام، مذهب، اهل بیت و مرجعیت بوده و شکر نعمت حکومت اسلامی است که خداوند متعال به این مملکت ارزانی داشته است.

کد مطلب: 139892
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


۱۳۸۹/۰۷/۲۷ ۱۵:۴۹
خداوند این عالم ربانی را در پناه خویش سالم و سلامت نگهدارد و به مقام معظم رهبری طول عمر عنایت فرماید.
۱۳۸۹/۰۷/۲۸ ۰۸:۳۹
با سلام الحمدالله که با حماسه 27 مهر 89 مردم قم ، دشمان ذلیل و سیاه رو شدند بار دیگر دشمن قسم خورده اسلام و انقلاب و منحرفین از آرمانهای انقلاب اسلامی از دیانت، شجاعت، بصیرت و هوشیاری مراجع، علما، دانشگاهیان و دیگر اقشار مختلف مردم قم، تودهنی سنگینی خوردند و به لطف خداوند متعال همچنان با اتحاد مردم، علما و مسئولین روز به روز ذلت و شکست آنها بیشتر خواهد شد.
اما باید مراقب فتنه های پیچیده و مستمر آنها بود آنها از فتنه جدائی انداختن بین مراجع و رهبری کوتاه نخواهند آمد چراکه به نفوذی های خود در بیوت بعضی از مراجع معظم تقلید دل خوش کرده اند باید مواظب بود خصوصاً مراجع عزیز و بیوت محترمشان باید مواظب دسیسه های گمراهان و سیلی خوردگان از ولایت و مرجعیت باشند باید نفوذی ها در دفاتر مراجع شناسائی و دفع گردند این نفوذی ها میکروب هائی هستند که جز فتنه انگیزی و تخریب و ضربه زدن ، به چیز دیگری نمی اندیشند البته آنها مأموریتشان همین است گماشته شده اند و دستور می گیرند.
۱۳۸۹/۰۷/۲۸ ۰۸:۵۴
من خیلی از این جمله ها شنیده ام و بسیار هم مسرور می شوم از این ارادت مراجع به ولی فقیه زمان و نائب امام زمان(عج)...
۱۳۸۹/۰۷/۲۸ ۱۰:۰۵
آقای وحید خار چشم وهابیت و یاور ولی امر مسلمین هستند
چشم دشمنان این نظام کور
۱۳۸۹/۰۷/۲۸ ۱۰:۵۰
خدایی‌اش بهتر از ایشان برای رهبری سراغ دارید؟
تا حالا اگه هر کس دیگه‌ای بود مملکت الان دست اجنبی بود. عراق و افغانستان و ... یادتون که نرفته
یا شاید جنگ جهانی دوم و شیر تو شیری مملکت یادتون رفته و قاجار و پهلوی‌ها که کاپیتولاسیون راه انداختند ...
مشکل اینه که سید خدا تنهاست
یک مشت رابط انگلیس و آمریکا هنوز نفوذی اند همه جا
... کاشکی مردم هم این درک را بیشتر پیدا می‌کردند و اسیر ماهواره و تبلیغات داخل و بیرون رسانه‌ای نمی‌شدند
... و بالاخره
اللهم عجل لولیک الفرج و انصر من نصره ....
۱۳۸۹/۰۷/۲۸ ۱۱:۰۹
از عالم بزرگواری مثل حضرت وحید خراسانی جز این انتظاری نمی رفت
۱۳۸۹/۰۷/۲۸ ۱۱:۲۷
گشته ام در جهان و آخر کار
دلبری برگزیده ام که مپرس
۱۳۸۹/۰۷/۲۸ ۱۵:۲۱
درود بر یاوران اسلام و انقلاب
۱۳۸۹/۰۷/۲۹ ۰۹:۱۵
اینهمه که گفته شد قطره ای از دریاست
۱۳۸۹/۰۸/۰۱ ۱۳:۴۳
خوشحالم از این همه ارادت مردم نسبت به این سید بزرگوار .امیدوارم با حمایت از این اقا بتونیم در قبال جد بزرگوارش حضرت پیامبر (ص) رو سفید باشیم.
من در روز 27 مهر در مراسم استقبال ایشان حضور داشتم و میتونم ادعا بکنم که تا به حال این همه جمعیت رو تو قم ندیده بودم حتی در مراسم تشییع علما.
۱۳۹۰/۰۲/۰۴ ۱۶:۴۷
خیلی خوب بود ممنونم!
۱۳۹۰/۰۴/۲۸ ۱۱:۵۸
خوب بود
۱۳۹۰/۱۱/۱۱ ۱۴:۵۳
ایشالا خدا همه ی مراجع رو برامون نگه داره
۱۳۹۳/۰۳/۱۸ ۱۵:۲۹
۱۳۹۱/۰۷/۰۷ ۱۴:۱۲
سلام بر فرزند فاطمه امام خامنه ای
مسعود
۱۳۹۱/۱۱/۰۹ ۰۱:۴۸
خداشاهده قلبا آقاوحید رو دوست دارم حفظهم ا... ان‌شاء ا...
۱۳۹۳/۰۳/۱۲ ۱۲:۱۸
امکان داره منابع مطلب رو بذارید؟
اميرزاده
Germany
۱۳۹۳/۰۳/۱۶ ۱۸:۲۵
اللهم احفظ امام الخامنه اي
کریم
۱۳۹۳/۰۳/۱۸ ۱۲:۲۷
آیت الله وحید گل سرسبد مراجع هستند نفسشون هم حقه ، هرچی بگن حق هستش
خدا نگهدارش باشه انشاالله
التماس دعا
یا حیدر مدد
رازمیک هواساپیان
۱۳۹۳/۱۲/۱۶ ۰۱:۳۱
سلام بهترین رهبر و شجاع ترین رهبر دنیا رهبر معظم امام خامنه ای هستند انتخاب ایشان از طرف بنیان گذار انقلاب اسلامی بدون نقص میباشد ایشان سر تا سر زندگی خود را در راه این انقلاب حتی قبل انقلاب گذاشته اند ایشان همیشه به تمامی ارمانهای انقلاب احترام گذاشته و از انها دفاع نموده اند
موسوی
۱۳۹۴/۰۱/۰۴ ۰۱:۵۵
سلام‌بر‌یاوران‌مهدی‌فاطمه‌‌ازخامنه‌ای‌تاوحید‌اینها‌نور‌چشم‌شعیان‌وخارچشم‌‌دشمنان‌است‌.یامهدی‌ادرکنی.
مهدی
۱۳۹۴/۰۴/۱۰ ۱۸:۳۳
خداونداین مرجع بزرگ راحفظ فرماید
پوران
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۰۵:۰۸
بانظر آیت الله وحید خراسانی موافقم باید آقامونو توی این امر خطیب یاری بدهیم ومتحد باشیم.!برای شادی امام زمان(عج)
س
۱۳۹۴/۰۹/۳۰ ۰۹:۵۱
خدایا به مابصیرت بده تاقدر نعمتهایی را که به ماعطا کردی بدانیم
مجید