کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازيگران به ديدار محمد ورشوچي رفتند

24 مهر 1389 ساعت 10:34


رييس و دو عضو شوراي مركزي انجمن بازيگران سينماي ايران با حضور در منزل «محمد ورشوچي»، جوياي احوال اين بازيگر پيشكسوت شدند.

به گزارش ايسنا، در اين ديدار كه پنج‌شنبه 22 مهرماه انجام شد، داوود رشيدي، علي دهكردي و حبيب دهقان‌نسب از شوراي مركزي به همراه فرامرز روشنايي مدير روابط عمومي اين انجمن حضور داشتند.

داوود رشيدي ـ رييس انجمن بازيگران- خطاب به ورشوچي گفت: از طرف شوراي مركزي انجمن بازيگران به ديدار شما كه عضو قديمي انجمن هستيد، آمديم.

وي افزود: من بيش از 60 سال ورشوچي را مي‌شناسم و در تئاتر و در سريال «هزار‌دستان» با هم همكاري داشتيم. ايشان از بازيگران بااخلاق هستند كه برايشان آرزوي سلامتي داريم.

ورشوچي با تقدير از حضور بازيگران در خانه‌اش گفت: آقاي رشيدي به من محبت دارد و حتي مي‌خواست من را به مكه بفرستد كه دكترم اجازه نداد.

اين بازيگر پيشكسوت درباره وضعيت جسمي‌اش اظهار كرد:بعد از مجموعه «هنگامه» كه دو سال پيش براي برنامه‌ي خانواده بازي كردم، دكتر معالجم اكيدا تاكيد كرده كار نكنم، در حال حاضر هم بيشتر كتاب و مجله مي‌خوانم.

همسر اين بازيگر هم گفت: خدا را شكر ورشوچي روپاست، مشكل خاصي ندارد و هم‌چنان بعد از 50 سال زندگي مشترك مهربان و خوش‌اخلاق است. بيشتر هم دوست دارد در خانه باشد.

دختر محمد ورشوچي هم با ابراز خوشحالي از ديدار بازيگران از پدرش اظهار كرد: وقتي مي‌ديدم مردم با ديدن پدرم ذوق مي‌كنند تعجب مي‌كردم، اما خودم با ديدن شما ذوق زده شده‌ام.

علي دهكردي در ادامه گفت: همه بازيگران هم اين‌گونه نيستند و بعضي از آن ها احترام برانگيزند و مردم دوستشان دارند و محمد ورشوچي از جمله اين بازيگران است.

ورشوچي از مجموعه «دايي‌جان ناپلئون» به عنوان بهترين كارش ياد كرد و گفت: اين كار اوج شهرت بود. نقش «آژان» را هم خيلي بازي كردم و مي‌گفتم چرا هر موقع نقش آژان ‌داريد به سراغ من مي‌آييد كه مي‌گفتند تو آژان به دنيا آمدي.

وي هم‌چنين به ذكر خاطره‌اي از بازي در مجموعه‌اي به همراه پروين سليماني پرداخت و ياد اين بازيگر فقيد را گرامي داشت.

در پايان اين ديدار هدايايي از طرف شوراي مركزي انجمن بازيگران سينماي ايران به ورشوچي داده شد.

داوود رشيدي هم‌چنين درباره‌ي اين ديدار‌ها به خبرنگار ايسنا گفت: افراد زيادي در برنامه‌ي ما هستند و سعي مي‌كنيم در هر ماه دو ديدار با پيشكسوتان داشته باشيم.

مريلا زارعي، فريبا كوثري، افسانه چهره آزاد و داريوش اسد‌زاده ديگر اعضاي شوراي مركزي انجمن بازيگران به دليل كسالت و حضور در مقابل دوربين در اين ديدار حضور نداشتند.

محمد ورشوچي متولد 1304 در تهران است كه در بيش از 60 سال سابقه‌ي بازيگري آثاري چون فيلم‌هاي «گوزن‌ها»، «كمال‌الملك»، «مردي كه زياد مي‌دانست»، «كفش‌هاي ميرزا نوروز»، «تحفه‌ها»، «خارج از محدوده»، «كرانه سينما»، «خانه خلوت»، «مريم و مي‌تيل» نمايش‌هاي «هارون الرشيد»، «ليلي و مجنون»، «يوسف و زليخا» و سريال‌هاي «دايي‌جان ناپلئون»، «هزاردستان»، «تعطيلات نوروزي»، «خاله سارا»، «آرايشگاه زيبا»، «پهلوانان نمي‌ميرند» و «دزدان مادربزرگ» در كارنامه‌ كاري‌اش ديده مي‌شود.



کد مطلب: 139194

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/139194/بازيگران-ديدار-محمد-ورشوچي-رفتند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com