کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جوسازی برای تاسيس استان زاگرس

15 شهريور 1389 ساعت 14:28



آخرين نيوز: با تصويب استان شدن البرز به مركزيت كرج دشمنان در صدد سوء‌استفاده برآمده و به جوسازي براي ايجاد استان زاگرس دست زدند.

نمونه بارز ایجاد اختلاف توسط دشمنان جمهوری اسلامی طرح تشکیل استانی جدید به نام زاگرس در غرب کشور با حضور 11 شهرستان از 4 استان غربی کشور بود که نكته مشكوك از ابتدای طرح این مسئله اين بود که برای تشکیل یک استان جدید چرا باید نقشه 4 استان کرمانشاه - همدان - لرستان - مرکزی را برهم زد ؟ از سوي ديگر مشخص نبود چه اصراري به حضور 11 شهرستان در اين طرح خيالي بود چرا كه اکثر استانهای جدید كشور با تعداد اندکی شهرستان تشکیل شدند ماننداستان قم نه با یازده شهرستان.

شهرستانهای این استان کذایی عبارت بودند از : بروجرد - ملایر - نهاوند - خنداب- شازند - تویسرکان - کنگاور - جوکار از توابع ملایر - دورود - ازنا - الیگودرز . اين در حالي است كه هیچ کدام مهمترین شرایط استان شدن را ندارند مثلا ملایر با 350 هزار و بروجرد با 320 هزار نفر پر جمعیت ترین شهرستانهای این استان کذایی بودند.

گفتني است كه پيش از اين معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفته بود:دشمنان جمهوری اسلامی در پی ایجاد تفرقه های قومیتی در کشور هستند.


کد مطلب: 133129

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/133129/جوسازی-تاسيس-استان-زاگرس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com