کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

"خادمین حرمین شریفین"؛ بزرگترین خریدار کالاهای اسرائیلی

6 مرداد 1389 ساعت 11:09

پس از ديدن برچسب عجيبي روي اين دارو که مربوط به بيماران تنفسي است، برچسب را برداشتم و متوجه شدم که اين دارو توليد اسرائیل است، که براي پنهان کردن اين موضوع روي آن برچسپ گذاشته شده است.


به گزارش سرویس بین الملل "جهان"، عربستان سعودي با وارد کردن تجهيزات استخراج و فروش نفت و انواع قطعات يدکي ماشين آلات کشاورزي از اسرائیل، بعنوان يکي از نخستين کشورهاي عربي است که با اين دولت روابط اقتصادي و تجاري دارد.

مرکز اطلاع رساني اسلامي حرمين با اعلام اين خبر نوشت: بسياري از کارگران شرکت "آرامکو" عربستان سعودي اطلاع دارند که بر روي بيشتر قعطات يدکي اين شرکت نفتي برچسبي با عبارت "ساخت اسرائيل" نوشته شده است.

علاوه بر اين، عربستان سعودي بزرگترين بازار مصرف ميوه و سبزيجات توليد شده توسط اسرائیل است، بصورتي که اين محصولات با عنوان محصولات فلسطيني وارد بازارهاي عربستان سعودي مي شود.

اين شبکه افزود: واردات کالاها و تجهيزات توليد شده اسرائیل به عربستان سعودي موضوع جديدي در اين کشور نيست، بلکه موضوع جديد پرداختن برخي از روزنامه هاي عربستاني و افشاي کشف تجهيزات کشاورزي ساخت اسرائيل در مزارع عربستان است.

يک شهروند سعودي در استان الاحساء هنگام خريد دارويي از داروخانه اين استان با ديدن جمله "ساخته شده در اسرائيل" بر روي اين دارو غافليگر شد.

وي به يکي از روزنامه هاي سعودي گفت: پس از ديدن برچسب عجيبي روي اين دارو که مربوط به بيماران تنفسي است، برچسب را برداشتم و متوجه شدم که اين دارو توليد سرزمين هاي اشغالي است، که براي پنهان کردن اين موضوع روي آن برچسپ گذاشته شده است.

مردم عربستان وزارت بازرگاني و گمرک اين کشور را مسوول وارد کردن اين نوع کالاها مي دانند و تاکيد دارد که ادامه ورود اينگونه کالاها به عربستان در نتيجه بي توجهي وزارت بازرگاني و گمرک صورت مي گيرد.

حرمين تاکيد کرد: در حالي که در سوئد براي اعلام همبستگي با فلسطيني ها ورود برخي کالاهاي توليد رژيم صهيونيستي تحريم شده است، کشورهايي مانند اردن و عربستان همچنان در حال وارد کردن محصولات کشاورزي از سرزمين هاي اشغالي و تغيير برچسپ آنها هستند.


کد مطلب: 126773

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/126773/خادمین-حرمین-شریفین-بزرگترین-خریدار-کالاهای-اسرائیلی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com