جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۷
۲۸
سازمان میراث فرهنگی در خواب؛

آنجلینا جولی و زنان نیمه برهنه بجای طرح های اصیل فرش!

پنجشنبه ۱۷ تير ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 123989
سرویس زنان جهان-روز گذشته همراه با یکی از دوستان که قصد خرید یک تابلو فرش داشت بهانه‌ای شد تا ساعاتی را در بازار فرش فروشان بگذرانیم. شاید برایتان جالب باشد اگر بشنوید طرح های غالب تابلو فرش هایی که در بازار تهران عرضه می شود مربوط به زنان برهنه و نیمه برهنه است!

به گزارش سرویس زنان جهان؛ تقریبا دراکثر حجره‌ها، تابلو فرشهای عکسهای نیمه برهنه زنان و دختران وجود داشت و جمال آشواریا رای، آنجلیا جولی، نیکول کیدمن و برخی از بازیگران ایرانی در بازار فرش تهران بیشتر از طرح های لچک ترنج و افشان ختائی و .... بر روی تابلو فرش‌ها به چشم می‌خورد. 



تاسف برانگیز این که استادان فرشباف که قبلا بدون وضو پشت دار قالی نمی‌نشستند، حالا نقش جمجمه و صلیب شکسته گروههای شیطان‌پرستی را بر روی فرش دستباف ایرانی حک می‌کنند! و تاسف برانگیزتر اینکه دلالان فرش بیشترین سفارشاتی که به بافنده ها می دهند طرح هایی از نقاشی هایی که حاوی عکس های زننده زنان و دختران در فیگورهای متفاوت هستند، می باشد! 



برخی از فروشندگان این تابلو فرش ها در پاسخ به سؤال خبرنگار ما از جایگزینی چنین طرح هایی با طرح های اصیل ایرانی، تغییر ذائقه مشتریان را بهانه کرد و گفت: امروز دیگر هنر پیشرفت کرده! مردم دیگر به دنبال طرح های قدیمی نیستند، الان دیگر مردم حاضر نیستند بابت تابلوی یک گلدان پر از گل چیزی پرداخت کنند در عوض برخی از افراد در مقابل بافته شدن چهره بی حجاب خودشان حاضرند تا رقمهای بالای 10 میلیون هم بپردازند!

البته صحبت این فروشنده در حالی است که یکی از طراحان موفق فرش ایرانی در این رابطه گفت: بنظر می رسد عده ای از دلالان فرش به شکل معناداری قصد دارند سلیقه و ذائقه مشتریان را در مورد فرش تغییر دهند، در حالی که هنوز هم فرش اصیل ایرانی که در نمایشگاه های مختلف مورد استقبال مشتریان و فرش شناسان ماهر قرار می گیرد همان طرح های قدیمی لچک ترنج و افشان ختائی و .... است. 



این طراح فرش افزود: یک بافنده کاری به این چیزها ندارد او فقط گره می زند و در آخر پولش را می گیرد، مقصر اصلی دلالان و تجار بزرگ فرش هستند که این طرح ها را در تعداد بالا به بافنده ها سفارش می دهند و آنهایی که نبض بازار فرش به دستشان است چنین اقداماتی می کنند.

نکته عجیب دیگری که بازهم تعجب خبرنگار ما را برانگیخت، سی دی حاوی برخی از طرح های تابلوفرش بود که یکی از این فروشندگان در اختیار کارآموزان فرش بافی قرار می داد، این سی دی حاوی طرح هایی برای بافت تابلو فرش بود که در آن طرح هایی از آیات قرآن، بسم الله الرحمن الرحیم، عکس هایی از شهرهای مقدس مانند مدینه و مکه و تابلوهایی از استاد فرشچیان و برخی از نقاشان معروف و همین طور طرح هایی از زنان و دختران برهنه و بازیگران مبتذل معروف بالیوود و هالیوود در کنار یکدیگر قرار گرفته بود. 



در گفتگویی که خبرنگار ما با برخی از فروشندگان بازار فرش تهران داشت معلوم شد که در سالهای گذشته در موزه سعدآباد تابلوفرش هایی برای خارجی ها به نمایش گذاشته شد که حاوی طرح هایی از زنان برهنه بوده است. 



ورود و افزایش این طرح ها و نقش های مبتذل که فاصله زیادی با فرهنگ عفیف ایرانی دارند، کاملا سوال برانگیز است و جالب است که وقتی که مسئولین دولتی این همه روی حجاب و عفاف تاکید دارند چنین طرح هایی با چه هدفی به عنوان فرش ایرانی در معرفی و ارائه به بازار ایران و جهان است. 

 

با این تفاسیر باید نگران فرش ایرانی و فرهنگ چند هزار ساله آن بود؛ فرهنگی که همواره نشانگر روحیه دینداری و احترام به ارزش ها بوده است و بنظر می رسد به دلیل اهمال کاری برخی مسئولین مورد هجمه پنهان قرار گرفته و اکنون به محصولی بدل شده است که بسیاری از مسئولان بار فرهنگی و هویتی آن را از یاد برده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
صاحب نداره ..
تعزیرات کجاست؟؟
آهان خوابن بیداشون نکنید...
Iran, Islamic Republic of
چرا تیتر دروغ میزنید؟!
آنجلینا جولی کو؟!
چرا عکس لخت میگذارید؟!
مگه هرچیزی بود باید نشون بدید؟!
فیلمهای مستهجن و ... هم توی جامعه زیاده، پس اونها رو هم نشون بدید!
Iran, Islamic Republic of
واقعا تاسف آوره. چرا هنر اصیل ایرانی به سمت ابتذال گرایش پیداکرده. علت در کجاست؟
Iran, Islamic Republic of
تولید کنندگان فرش بنا به تقاضای بازار است که این کار را انجام می دهند.
وقتی کسی روزش بدون وضو و با آنجلینا جولی و نیکول کیدمن طی می شود،‌ تمایل دارد که تابلوی منزلش هم از همین جنس باشد.
نه تابلو فرش با طرح سنتی.
اگر چند تایی بسم الله و و ان یکاد هم تولید می شود، باز هم بخاطر تقاضای بازار است، و نه چیز دیگر.
Iran, Islamic Republic of
با سلام - تعجب نکنید - روز چهار شنبه نمایشگاه عفاف و حجاب برتر مازندران در ساری افتتاح شد و بد تر از این تابلوها به معرض نمایش مخصوصا خانمها گذاشته شد- دیگه نباید از این موضوعات تعجب کرد زیرا یک مسئله عادی شده
Iran, Islamic Republic of
منم نظرم اينه چرا عكس يك خانم چادري متينو رو فرش نمي زنن؟!!!!!!
تا به حال از خودتون سوال كردين؟ به نظرتون در طول تاريخ سابقه داشته!
خواهش چرت و پرت ننويسين
ایناروبه کسانی بگید که باید نظارت کنند
Iran, Islamic Republic of
ممنون از اطلاع رسانی سرویس زنان جهان
های ی ی ی ی مسوولان!
Iran, Islamic Republic of
از دولت احمدی نژاد بهتر از این میخوای در بیاد؟؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
خدا وكيلي خفت بار مسئولين مرتبط باشه....
Iran, Islamic Republic of
بالاخره یا باید عکسشونو ببینیم یا خودشونو
در ضمن دیدن تصویر زن غیر مسلمان در حد چهره بدون حجاب ایراد ندارد
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از روشنگری شما .
متاسفانه در طرح بسیار زیبای آیه شریفه : ((و ان یکاد ...)) اشتباه طراحی رخ داده . در این طرح ((... لما سمعوا الذکر...)) با بی دقتی حرف ((الف)) حذف شده و ((...لما سمعو الذکر ...)) نوشته شده است . چندین بار با سازمان فرش ایران تماس گرفتم ولی گفتند به ما مربوط نمی شود . و این طرح همچنان بافته می شود ....
Iran, Islamic Republic of
اینها نتیجه ی شعار ازادی که خاتمی میداد یادم نمی ره که در سال 83 دانشجو بودم در یک نمایشگاه نقاشی که بچه های انجمن دانشگاه کاشان زده بودن نقاشی بود که هر انسانی رو وادار به اعتراض میکرد واقعا زشت بود نمی دونم کسی که اون رو نقاشی کرده بود چطور روش شده بود اونو بکشه ازهمین نوع نقاشی های بالا که خیلی افتضاحتر اونموقع اگر کسی هم اعتراضی میکرد بهش انگ میزدن. حالا اگر تو این دولت ما به این مسائل اعتراض میکنیم بخاطر اینه که میدونیم اعتراض فایده داره
Iran, Islamic Republic of
عکس آنجلینا جولی کو؟
Iran, Islamic Republic of
در جواب اون عزیزی که به نوشته "وان یکاد" ایراد گرفتن تو این تابلو که درست نوشته شده حالا بقیه جاها رو نمیدونم. البته مستلزم اینه که به خط شکسته نستعلیق آشنایی داشته باشی
Germany
شماها که خیلی مکتبی هستید و خواستار نقش مکه روی فرش و یا مدینه هستید از کجا این هنرپیشه ها را مثل انتونیو جولی و نیکول کیدمن ووو را میشناسید ؟!
Iran, Islamic Republic of
آقا کجای کارید توی یزد دارالعباده من طرح تابلو فرش می خواستم فروشنده دفتری جلوم گذاشت که شرم داشتم به طرحهاش نگاه کنم بعید نمیدونم که تمام این فسادی که کشور مرموزانه داره اتفاق میافته سازمان یافته باشه مسئولان خوابند
United States
لطفآ سلام ما را بریاست سازمان میراث فرهنگی برسانید و بگوئید کلاه تان را بگذارید قدری بالاتر.
Austria
اصلا بهتره بگيد صورت همه زنهاي تو كشور رو يك جوري آبله كنند تا ديگه هيچكي رغبت نگاه كردن به انها را نداشته باشه
Iran, Islamic Republic of
جهان جان نون بر
شما مثل اینکه بیکاری ,
نکنه شما دوست داری توی تابلو فرض به جای انجلینا جولی تصویر متبرک خانوم ... رو ببافن ؟
اقا شما که از این تابلو فرش ها خوشت نمیاد نخر برادر نخر شمت برو همون ...من نمیدونم چه اصراریه شما همه چی رو اسلامی جلوه بدید
توی این مملکت چیش اسلامیه که بخواد این یکی باشه ؟ هان
بانک ها که به صورت کاملا شرعی نزول میگیرن , چی بگم آخه
اگه تابلو فرش ... اومد من یکی سفارش میدم !
اگه رسانه بیطرف هستی چاپ کن
Germany
خدا خیر نده کسانی رو که این کارها رو می کنن. ...
بايد برخورد شود
Spain
از ماست که بر ماست . وقتی که ادعای ما گوش فلک را کر می کند وقتی که مدعی رهبری مسلمین جهان را داریم وقتی که ادعای برقراری عدالت جهان را داریم و.... و وقتی که مثل کبک سرمان را زیر برف می کنیم و این همه زشتی پلشتی ناجوانمردی بی عدالتی بی دینی دین کشی و .... را نمی بینیم وضع ما بهتر از این نخواهد بود . تازه هنوز کو صبر کن و دو سال دیگر را ببین !!!؟؟؟؟؟
Germany
من آنجلینا جولی رو نمی بینم توی این تصاویر کجاست؟ نکنه لباسش مناسب نبوده رفته پشت تابلو ها؟
آقا يا خانم محترم! شما به هيچ وجه نمي‌توانيد سليقه و عقيده خود را بر ديگران تحميل كنيد، همان طور كه ديگران نيز نمي‌توانند. پس شما به سليقه خود چيزهايي را كه مي‌خواهي، تهيه كن و بگذار مردم هم به سليقه خود، كالايشان را انتخاب كنند. تا به كي به مردم مي‌خواهيد بگيد: جيزه، دست نزن. تا به كي مي‌خواهيد مردم را به زور به بهشت بفرستيد؟ بهشت ارزاني خودتان! دست از سر مردم برداريد و بگذاريد زندگي‌شان را بكنند.
Iran, Islamic Republic of
البته فرش هنوز با میراث فرهنگی ادغام نشده و کاملا مستقل از آن است
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف دارد

دوستان عزیز دقت داشته باشند که تا بازار خرید این عکس های برهنه و مستهجن وجود دارد ...

یعنی ...
یعنی ...

سکولاریسم برهنه و نیمه برهنه در جامعه وجود دارد
زمانی ملاک فضیلت تقوا بود
حال ملاک فضیلت مادیات و ظاهر است
United States
وقتي خيلي خيلي از عفاف بگي مثل ان شاه بيسواد سواد كوهي بخواهي بزور مردم را حجاب دار كني ....بله حال كن با اين كچي ها و زنهاي برهنه خيابانها انها زنده نيمه برهنه هستند