کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طرح بیمه زنان خانه دار بودجه ای ندارد

9 تير 1389 ساعت 12:44


سرپرست معاونت سیاستگذاری و برنامه ریزی وزارت رفاه و تامین اجتماعی گفت: تاکنون بودجه ای به طور جداگانه برای بیمه زنان خانه دار اختصاص نیافته و زنان خانه دار می توانند از بیمه های اجباری یا اختیاری همچون سایر افراد استفاده کنند.

صمدالله فیروزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: زنان شهری می توانند در شهرها با استفاده از بیمه حرف مشاغل آزاد و زنان روستایی با استفاده از بیمه های روستائیان و عشایر از مزایای این طرح استفاده کنند.

وی اضافه کرد: زنان خانه دار با پرداخت سهم حق بیمه 16 تا 27 درصد می توانند با انتخاب نوع خدمات بیمه ای از مزایای این خدمات بیمه ای بهره مند شوند.

عضو کارگروه رفع هم پوشانی های بیمه ای کشوربا اشاره به اینکه اگر چه باید توجه داشت که زنان خانه دار نمی توانند منبع درآمدی داشته باشند، تاکید کرد: با این وجود باید فکر کنیم زنان خانه دار به نوعی حقوق بگیر شوهرانشان هستند تا با احتساب میزان دستمزدشان از خدمات بیمه ای استفاده کنند ولی چنانچه بودجه جداگانه ای از سوی دولت برای تحت پوشش قرار دادن این افرد در اختیار قرار نگیرد نمی توان طرح بیمه زنان خانه دار را اجرایی کرد.

فیروزی اظهار داشت: اکنون در روستاهای کشور همه زنان خانه دار می توانند با معرفی خود به مراکز بیمه ای تحت پوشش بیمه روستائیان و عشایر قرار گیرند. آنها باید با پرداخت حداقل حق بیمه 90 هزار تومانی برای یک سال از خدماتی نظیر از کارافتادگی و بازنشستگی استفاده کنند. علاوه بر این استفاده از خدمات درمانی در مراکز دولتی نیز رایگان است.

وی درباره عدم توانایی مالی خانواده های روستایی برای پرداخت حق بیمه 90 هزار تومانی به صورت یکجا که باعث عدم استقبال از این طرح در شهرها و روستاها شده است، اظهار داشت: برای اینکه مردم در پرداخت حق بیمه راحت تر باشند و هر ماه زمان و هزینه اضافی برای پرداخت حق بیمه خود مصرف نکنند این برنامه ریزی انجام شد و همچنین این موضوع از شلوغ شدن شعب بیمه ای نیز جلوگیری می کند.


کد مطلب: 122813

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/122813/طرح-بیمه-زنان-خانه-دار-بودجه-ندارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com