جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳۵
آیا همه امتیاز گرفته بودند؟

گونه شناسی وامداران جاسبی!

پنجشنبه ۳ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 121914
گونه شناسی وامداران جاسبی!

آیا همه کسانی که روز یک شنبه به وقف دانشگاه آزاد رای دادند وامدار جاسبی هستند؟

به گزارش خبرنگار سیاسی جهان، تلقی نادرستی از ترکیب رای دهندگان به طرح مساله برانگیز کمسیون آموزش وجود دارد که گونه شناسی آن در شفاف سازی فضای فعلی وسیاسی جامعه موثر است.

همه کسانی که به این طرح جنجال برانگیز رای دادند وامدار جاسبی هستند، اما نوع این وامداری و ترکیب آن متفاوت است.برخی از این افراد وامدار مالی اند.برخی وامداری سیاسی و برخی هم وامدار اعتباری و بقیه وامدار مدرکی اند.البته عده ای هم در این میان از چند جهت وامدارند و "وامدار مشترک اند".

دسته اول کسانی هستند که در یک وامداری سیاسی و از بغض دولت، به جاسبی رای دادند.اقلیت 50 نفره مجلس در این گروه قرار می گیرند.البته بسیاری از این افراد وامداری مالی و مدرکی هم داشتند.

دسته دوم کسانی هستند که موافقت شان با وقف دانشگاه آزاد به این دلیل است که با واگذاری دانشگاه آزاد به دولت و مدیریت وابستگان دولتی بر این دانشگاه مخالفند.بخش عمده ای از اصولگرایان و جریان راست سنتی که به این طرح رای دادند در این دسته قرار دارند.

دسته سومی که به این طرح رای دادند، از جزئیان طرح و نظر رهبر انقلاب بی اطلاع بودند. این گروه کسانی بودند که در حال حاضر از رائی که دادند پشیمان اند.

دسته چهارم کسانی هستند که وامدار مالی یا مدرکی جاسبی اند.این افراد یا ارتباط سازمانی با جاسبی دارند و یا در دانشگاه آزاد خود و یا فرزند و نزدیکانش تحصیل می کنند و یا از دانشگاه آزاد امتیاز گرفتند.

دسته آخر نیز وامدار اعتباری اند. در این دسته که اغلب هم از نمایندگان شهرستان ها و شهرهای کوچک هستند، اگرچه وامدار جاسبی و تشکیلات دانشگاه آزاد هستند اما وامداری آنها شخصی نیست و اعتباری است.بسیاری از این نمایندگان در برابر درخواست و انتظار موکلین شان که تقاضای جابجائی و یا کمک مالی درخصوص شهریه دانشگاه آزاد دارند، مجبورند برای پاسخ مثبت دادن به آنها از جاسبی حمایت کنند.

برخی نیز در این دسته بندی ما نمی گنجد که عباسپور از جمله این ها است که دارای وامداری فامیلی به جاسبی است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بابا هی جاسبی جاسبی نکنید .این کد اشتباه است . فقط یکبار بگید .... اون موقع شامل همه میشه
Iran, Islamic Republic of
این آقای عباسپور خودش به تنهایی به اندازه یه مجلس رای جمع میکنه!!!
Iran, Islamic Republic of
واقعا جاي تاسف دارد دركشوري كه ازاسلام و قرآن دم ميزند جلوي وقف راميگيرند . مگروقف يك كارشرعي و خداپسندانه نيست پس چرادولت و طرفدارانش بااين كارشرعي مخالفت ميكنند ؟؟؟؟؟؟؟ فقط تازماني ازدين و دينداري حمايت ميكند كه به نفعش باشد وهركجاكه مساله اي به ضررش باشد احكام دين رابه راحتي زيرپاميگذارند .
Latvia
برخلاف جريانات مشكوكي كه دانشجويان بسيجي معترض را متهم به طرح انديشه به توپ بستن مجلس مي كنند! اتفاقا حركت جمعه سياه وامداران جاسبي به توپ بستن واقعي مجلس هشتم بود كه با اقدام انقلابي و اخلاقي ديروز نمايندگان محترم مجلس خنثي شد.خواهش مي كنم به رسم امانت و احترام به شعور مخاطبان بدون سانسور چاپ كنيد.
ایا وامدار هیات علمی هم داریم چون تا اونجایی که من می دونم هیات علمی شغل دوم محسوب نمی شه
Iran, Islamic Republic of
در حالی که همه باید وام دار رای ملت و نظر نایب امام زمان باشند .
Iran, Islamic Republic of
من خودم فارغ التحصیل دانشگاه ازادم
ولی حاضرم در هر دادگاه صالحی علیه فسادهایی که در دانشگاه آزاد می شه شهادت بدم حتی اگر به قیمت از دست دادن مدرکم تمام بشه
Iran, Islamic Republic of
در جواب دوستی که بابت جلوگیری از وقف دانشگاه آزاد ابراز تاسف کردند باید عرض کنم خود جاسبی و هاشمی که هیچ همه میدونن دانشگاه آزاد اموال عمومیه و قابل وقف نیست آقایون خیلی علاقه به وقف دارن میتوانند ........ یا ........ یا یکی از هزارن دارایی خود را وقف کنند و به کیسه ملت کاری نداشته باشنذ .
Iran, Islamic Republic of
جوری مطلب نوشته اید که گویا حق برای‌تان شفاف است و موافقان این طرح همه بالاخره یک جوری وامدار آقای جاسبی هستند و برای این وامشان رای داده اند و لابد دیگرانی هم که در این موضوع موافق شما نیستند حتما یک جوری وامدارند.
آری فقط و فقط باید وامدار قرآن بود.
نمی‌دانم، شاید با خداوند مشورتی داشته اید که این قدر صریح و با اطمینان حکم صادر می‌کنید و قضاوت می‌کنید!
اما قضاوت بر عهده‌ی ما گذاشته نشده. اگر دلیلی از قرآن دارید مطرح کنید و روشنگری کنید تا مدافع دین باشید وگرنه تقوی و تامل برعهده‌ی ماست.
آیا در قیامت هم این‌قدر با اطمینان می‌توانید از گفته‌های‌تان دفاع کنید؟
Iran, Islamic Republic of
آقا خیلی خوب نوشتید من حاضرم در دادگاه علیهشون شهادت بدم.دانشگاه آزاد مرکز تولید سیستماتیک فساد اداری کشوره.
Latvia
باسلام
جاسبی هیچکاره است جاسبی بزرگ را باید از کار انداخت آن موقع دانشگاه آزادکه متعلق به چند نفر است می شود دانشگاه همه ایرانی ها
United States
دیگه شما هم از جاسبی غول ساختید بابا این طور نیست که شما دیگه دارید میگید
Iran, Islamic Republic of
وامدار مالی رو توضیح ندادین.یعنی پول گرفتن؟
Iran, Islamic Republic of
وقف عمل خوب و پسندیده ای ست اما این کار دانشگاه ازاد اینطور نیست وقف دانشگاه ازاد یعنی برداشتن نظارت از روی این دانشگاه و البته از نظر شرعی هم درست نیست چون واقف باید یک شخص حقیقی باشد ونه حقوقی که دانشگاه ازاد این طور نیست بسیاری از حقوق دانهای دانشگاهی هم از نظر قانونی به این مسئله ایراد گرفتند پس این وقف نه تنها پسندیده نیست که پایمال کردن حقوق مردم است
Iran, Islamic Republic of
چرا زمان خاتمی بلد نبودید بگوید که دانشگاه آزاد مال مردم است
Malaysia
از بس مدیران دولتی مدارک تقلبی داشتند همه به هم مشکوک شدن. واقعا مدارک افراد را بنویسید تا مشخص شود کدام گروه مدرک قلابی دارند.
... باید هم از جاسبی حمایت کند برای اینکه در سایه الطاف ایشان در مجلس نشسته اند کسی که حتی یک روز هم جبهه و جنگ را ندیده و سابقه انقلابی ندارد باید هم امروز در مقابل نظرات رهبری بایستد و بر علیه شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام نماید .
Iran, Islamic Republic of
وقفي كه بر سر نيزه باشد، كار شرعي نيست، هيچ ثوابي هم نداره. قابل توجه اون كساني كه خيلي دقت به مسائل ندارن!
Iran, Islamic Republic of
به نظر من تحلیل خوبی بود.خیلی از رفقا فکر می کنند وقتی می گفته می شود وامدار یعنی اینکه همه پول گرفتند در حالی که حضرت عباسی اینطور نیست و بی انصافی است.وامداری در شکل های مختلف است حتی اصولگرایان هم به نوعی وامدار هستند
Iran, Islamic Republic of
"چرا زمان خاتمی بلد نبودید بگوید که دانشگاه آزاد مال مردم است".
برای اینکه خود خاتمی جنمش را نداشت تو روی جاسبی بایسته تا مردم پشتش وایسن.
Iran, Islamic Republic of
ای اصولگراهای ...
پس شما هم آره؟!!!
Iran, Islamic Republic of
متاسفم که در اصول گرایی شما هدف وسیله رو نوجیه می کنه!!
Iran, Islamic Republic of
یکی از این وامدارن .. است،او که با تبلیغات وسیع در روستاها و بخش های سنی نشین این شهرستان توانست بر رقیب خود پیروز شود بعد از انتخابات با افشای حمایت گروهک پژاک از او و تهدید مردم جهت رای دادن به او برای کسب اعتبار نامه با مشکل مواجه شد.پس از افشای اسناد پژاک در باره او بود که جناب ... اعلام کرد مجلس در اعتبارنامه ها حساسیت بخرج دهد.وی با تشکیل لابی با عده ای از نمایندگان سرشناس که در هیئت رئیسه مجالس قبلی حضور داشتند توانست از سد اعتبار نامه عبور کند.او پس از حضور در کسوت نمایندگی با هماهنگی های توانست رئیس قبلی خود را دانشگاه آزاد این شهرستان را تغییر داده و رئیس جدید را از دوستان خود جایگزین آن کند.رئیسی که پس از کسب پست ریاست اذعان می کرد که وظیفه او تغییر وضعیت حجاب-که در این دانشگاه اجباری است - و دستکاری فرهنگی در وشعیت فرهنگی این دانشگاه است.
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوب بود .. عالی نوشتید و منطبق با حقیقت ولی نمی ترسید ازتون شکایت کنند ؟
Iran, Islamic Republic of
مجلس عصاره ملت است . اين تعابير در مورد مجلس و بر ساير داشته هاي انقلاب ، تيشه را برداشتن و به ريشه زدن است . جامعه با اين ادبيات كه متاسفانه در چند سال اخير بدعت گذاشته شد ، به سمت هرج و مرج ميرود نه بسوي اصلاح و تعالي اسلامي. ا
Iran, Islamic Republic of
توهین مطهری به کوچک زاده :
شرمنده ام این ها را می نویسم ولی ایشان گفتند :"کوچک اف ، روسی تبار ، خفه شو ، بتمرگ ، بتمرگ ، پفیوز"
لینک فابل صوتی توهیت ها :
http://www.teribon._org/archives/9904
Iran, Islamic Republic of
با اين كاري كه مجلس كرد ادم شك ميكنه نكنه بقيه مخالفت هاي مجلس با دولت از روي غرض ورزي و سياست بازي يا وامداري به بعضيها! باشه!!!!
Iran, Islamic Republic of
با اين كاري كه مجلس كرد ادم شك ميكنه نكنه بقيه مخالفت هاي مجلس با دولت....
Iran, Islamic Republic of
جالب هست كه سايت ... وقتي مجلس قانون وقف دانشگاه ازاد رو تصويب كرد سكوت كرد حالا هم نگران توهين به قوه مقننه و اردو كشي خياباني شده من نميدونم چرا اون وقت كه به قوه مجريه توهين ميشد و علي مطهري به شخص رئيس جمهورتوهين كردو سبزها تو خيابون يه همه اركان نظام توهين ميكردند نگران نشد
Iran, Islamic Republic of
با سلام
یک نکته : این همه به آقای رئیس جمهور و قوه مجریه در این 5 سال توهین های مختلفی شد که بعضی های آن بسیار بسیار زشت بوده و آقای احمدی نژاد اینگونه که آقای لاریجانی (رئیس مجلس) با این توهینهای خفیف ، برآشفت ، آشفته نشد ، اگر ایشان جای رئیس جمهور بودند چه میکردند ؟؟
Portugal
باسلام. کرارا در این سایت و سایر سایت های منتسب به دولت محترم مقاله خواندم که دانشگاه آزاد به دلیل تخلفات مالی و حمایت های وسیعش به آقای هاشمی رفسنجانی وامدار جریان خاص شده است و این در حالی است که هیچیک از نهادهای قانونی کشور کلامی و یا حکمی در تایید این گونه مقالات و اظهارات منتشر نکرده اند! گذشته از عملکرد خوب و یا بد مدیران دانشگاه آزاد اسلامی، آیا مردم باید به اینگونه اظهارات اعتنا نمایند؟
Iran, Islamic Republic of
... و....و ... از نمايندگان آذربايجانشرقي جزو دسته چهارم هستند با اينكه نميدانم شما چطور وامدار اين حضرات شديد كه نظرات ما را در مورد اين آقايان درج نميكنيد.
Iran, Islamic Republic of
دسته اخر هم کسانی هستند که هویت و منافعشان در بلبشو و هوچی بازی و دروغ گفتن و تخریب و زیر پا گذاشتن همه گذشته و.... اینهاست
Iran, Islamic Republic of
حيف اسم اصولگرا كه روي بعضي از اين آقايون هستش بعضي هاشون از هزار تا اصلاح طلب بدترن
Iran, Islamic Republic of
اگر یه جمع بندی داشته باشیم همه ی دسته ها در جمع بندی کلی کسانی هستند که یه چیزی بهشون میماسیده!