پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۳۶

واکنش رهبر انقلاب به ماجرای 14 خرداد به روایت آیت الله هاشمی

يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۱۹
کد مطلب: 119531
من آن روز در اتاق انتظار، خدمت مقام معظم رهبري نشسته بودم، مي‌ديدم ايشان ناراحتند. يك وقت كه حسن آقا پيشنهاد صلوات داد و صداي بسيار بلندي از جمعيت به گوش رسيد كه برخلاف آن شعارها، يك دفعه انبوه جامعه، در آنجا صلوات فرستادند. رهبري معظم انقلاب، خوشحال شدند. به من گفتند ببين، اين جمعيت است، نه آن صدايي كه از يك معدودي درمي‌آيد. جمعيت وفادار است.
به گزارش جهان آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني در جلسه روز گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخناني گفت: فكر مي‌كنم حفظ اين يكپارچگي اگر حتي مقداري مخدوش شده بايد سعي كنيم برگرديم، و همدلي ايجاد كنيم. از حوادثي كه مي‌تواند وضع را بدتر كند، پرهيز كنيم. 

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام يادآور شد: اتفاقي كه در مراسم سالگرد امام(ره) در حرم اتفاق افتاد، انصافاً از آن نوع كارهاي نامعقولي بود كه در آستانه بحث‌هاي تحريم اتفاق افتاد. نبايست اين‌جور بشود. حالا افرادي كه اين كار را كردند چه كساني بودند؟ چرا اين كار را كردند؟ ما نمي‌دانيم. اما هيچ كس از دوستان انقلاب و داخل كشور، سود نبردند مردم اهانت به بيت امام(ره) را تحمل نمي‌كنند. شخص حسن آقاي خميني، يك عالم جليل‌القدر و حقيقتاً دانشمند جامعي است از تبار امام(ره) كه اهانت به او، معلوم است كه در جامعه سخت است. 

به گزارش ایلنا وي خاطرنشان كرد:مردم فراموش نمي‌كنند كه تصاوير فرزند حاج احمد آقا را در كنار امام با چه فضاي محبت‌‌آميزي منتشر مي‌كنند. و آنها را در خانه‌هايشان دارند. ‌اين‌جور رفتار، رنجاندن بيت امام(ره) كار درستي نبود، كار بدي بود. من آن روز در اتاق انتظار، خدمت مقام معظم رهبري نشسته بودم، مي‌ديدم ايشان ناراحتند. يك وقت كه حسن آقا پيشنهاد صلوات داد و صداي بسيار بلندي از جمعيت به گوش رسيد كه برخلاف آن شعارها، يك دفعه انبوه جامعه، در آنجا صلوات فرستادند. رهبري معظم انقلاب، خوشحال شدند. به من گفتند ببين، اين جمعيت است، نه آن صدايي كه از يك معدودي درمي‌آيد. جمعيت وفادار است.
رئيس مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: قبل از سخنراني حسن آقا رنجيده بود. مي‌خواست صحبت نكند. باز همان جلوي من بود كه رهبري معظم به ايشان گفتند كه مناسب نيست شما صحبت نكنيد. مردم انتظار دارند از شما مطالبي بشنوند. و ايشان را ترغيب كردند كه بروند. آن كاري كه جلوي تريبون در انظار كردند، خيلي معنادار بود. خوب اين سال‌ها، اين مراسم تكرار شده، مقام معظم رهبري هيچ وقت حسن آقا را جلوي مردم نبوسيده بودند آنهايي كه اين را مي‌ديدند، بايد درس مي‌گرفتند، مي‌فهميدند، اين يك اشاره‌اي داشت. ايشان در اين حد، اين‌گونه رمزگونه نظرشان را اعلام كردند. من مي‌بينم بعد از آن هم، همان‌هايي كه محرك اين جمعيت بودند، هنوز دارند مقاله مي‌نويسند، سخنراني مي‌كنند، تحريك مي‌كنند، اين چه چيزي است؟ چه نفعي از آن مي‌بريم؟ اما حقيقتاً نبايد اين كارها تكرار شود. يعني همه متعهد باشند در اين شرايط، نداي وحدت و همدلي خيلي مقدم است بر اينكه كسي كينه‌اش را بر سر فردي خاص خالي كند. يا حرفي به يك كسي بزند.
وي با بيان اينكه انتقادها در حد زبان‌هاي لطيف و منطقي جواب مي‌دهد،گفت:استدلال در حد يك مقاله، در حد يك صحبت، خيلي مؤدبانه مي‌تواند باشد اما اين‌گونه برخوردها جواب نمي‌دهد. من خواهش مي‌كنم از اعضاي محترم كه حالا خدمتشان هستيم، هر جا دستشان مي‌رسد، سعي كنند، فضا را فضاي همدلي كنند به جاي فضاي برخورد و طرد و خصومت و كينه. كه تفرقه براي ما سم است. انشاءالله كه خداوند همان وحدت كلمه كه انقلابمان را پيروز كرد و از همه گردنه‌ها عبور داد، دوباره به ما هديه بفرمايد كه بتوانيم خودمان را براي مراحل توسعه انقلاب آماده كنيم.
 
البته اي كاش ايشان به دلايل واكنش مردمي وسيع در آن روز نسبت به سيد حسن خميني و همچنين به حوادث رقم خورده پيش و پس از سخنراني وي نيز اشاره اي مي كردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
واقعا سايت شما بايد از خجالت آب شود شما منافعتان را به هر چيزي ترجيح مي دهيد . خدا شما را به راه راست هدايت كند.
Iran, Islamic Republic of
وحدت را ميشكنند و نامه ميدهند و در سايت خود تفرقه مياندازند و باز نداي وحدت سرميدهند. يعني وحدت با من
Iran, Islamic Republic of
جناب آقاي هاشمي نظر مبارك حضرت آقا براي همه ما مسجل و روشن است ايشان جز وحدت و دوستي و آرامش را براي جامعه نمي خواهند ولي آيا شما كه اينقدر نسبت به اين مسئله حساس شده ايد مي دانيد در اصل ايمان به اين گفته ها نداريد ، آيا مي شود بپرسم كه چرا شما در دوره قبل با رئيس جمهور قانوني و منتخب ملت چنان موضع غير مسئولانه و معاندانه و دشمن شاد كني داشتي ، چرا در طول اين دوران در تريبونهاي مختلف كه در اختيار داشتيد به خاطر حفظ منافع ملي حاضر به دفاع تلويحي و جزيي از دولت نشديد ، چرا در دوره اخير و در زمان انتخابات خود و همسر مكرمه تان و آقازاده هاي نجيب چنين آب به آسياب دشمن ريختيد ، آن نامه خالي از سلام ادب به رهبري و پيش بيني معصوم گونه تان چه بود ، همسر مكرمه تان در مصاحبه با خبرنگاران داخلي و خارجي چه گفت، چرا فايز معصومتان دستبند سبز به دست ليدر اغتشاشات بود ،................
Iran, Islamic Republic of
یک پدر مهربان فرزندش را هر چقدر هم بد باشد می بوسد تا شاید به راه راست هدایت شود
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا آقاي نجار ، انگار آدم حتما بايد از خانواده حضرت امام باشه تا امثال آقاي هاشمي ازش حمايت كنند. بيچاره وزير كشور مملكت كتك هم خورده اما يك نفر نيومده ازش دلجويي كنه؛ البته مردم اين رو مي فهمند.
Iran, Islamic Republic of
خود آقای هاشمی به واکنش وسیع مردم (پاراگراف آخر)اشاره دارند.
بزرگواری رهبر رادر بوسیدن سید حسن خمینی شاهدبودیم.وهمینطور سعه صدر وزیر محترم کشور وآقای رئیس جمهور را.
ضمنا آقایان ستاد برگزاری مراسم(جناب آقای انصاری)یادشان از توجه به حداقل های نیاز مردم در آن تفت گرما رفته بود.این هم بی حرمتی بزرگتری به مهمانان حضرت امام بود.
Iran, Islamic Republic of
براي همه روشن است كه رهبر معظم همه را قبول دارند اين ماهاييم كه بايد متقابلا ايشان را قبول داشته باشيم. رهبر، رهبر همه است چه خوبها چه ناخوبها.
آقايان!!! اندكي بصيرت، اندكي انصاف...
Iran, Islamic Republic of
أقای هاشمی الان ازوحدت حرف میزنید سال گذشته نامه أتشفشانی خودرافراموش نکنید وبجاست کمی هم بیت خودرانصیحت بفرمایید
Iran, Islamic Republic of
سلام
يك چيزي برايم عجيب است البته شايد هم عجيب نباشد! و آن اينكه آقاي هاشمي كه از وحدت و همدلي سخن مي‌گويد، چرا خودش كارهايي كرده كه باعث بر هم زدن وحدت شده؟! آن نامه كذايي در آن شرايط بحراني به مقام معظم رهبري، علني كردن نامه، آن خطبه‌هاي نماز جمعه كذايي، و ... !چرا خودش در ايجاد اتحاد كاري نميكند؟ از آن طرف وقتي كسي بر عليه خط و خطوط ايشان سخن بگويد داد از وحدت مي‌زند.
Iran, Islamic Republic of
اقای هاشمی باز هم دارید برای حضرت امام خامنه ای تعیین تکلیف می نمایید .شما چرا متوجه نمی شوید که باید تابع محض مقام ولایت باشید . تورا به خدا این قدر مردم و رهبری را از خودتان نرنجانید .
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی!

بله. مردم وفادار اند. اما وفادار به اسلام و امام و راه امام. اتفاقا درک بالای مذهبی این مردم(که سیدحسن اون ها رو اندک شمرد!) ایجاب کرد که صلوات بفرستند. والا مردم برای سید حسن که صلوات نفرستادند. بلکه برای شادی روح امام عزیز این کار رو کردند.
وقتی بین انصاری و سید حسن با سردار نجار بگومگو شد شما چه حالی داشتید؟!!
احتمالا خیلی از ایجاد تفرقه در این صحنه خیلی احساس خطر نمی کنید!!!
..............
Iran, Islamic Republic of
جناب هاشمی که در مجامع عمومی اینچنین دم از وحدت میزنند چگونه است که در محافل خصوصی ترشان اصرار بر ..........
Iran, Islamic Republic of
چرا الکی شلوغش می کنید من خودم شعار دادم چه کسی ما را تحریک کرد که مردم سود نبرند از این ماجرا. ایشون دم از وحدت می زند بیانیه چند روز پیش دفترش هم لابد وحدت آمیز بود دیگر. بیانیه دادند در رابطه با اینکه مردم حقشان سال گذشته مردود شد و بیایند و حقشان را بگیرند. اگر آقا این موضوع و رفتار مردم را اشتباه می دانستند حتماً در بیاناتشان اعلام می کردند ولی ما که هیچ نشنیدیم. شاید دار و دسته اینا شنیده باشند. سید حسن هم چون می دانست مردم چه برخوردی می کنند می ترسید که به جایگاه برود و سخنرانی کند.
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز برایم بعنوان یک بیینده محرز شد که شما جانبدارانه و منافقانه کامنتها را می زند ، آقای هاشمی همیشه از وحدت صحبت و عمل میکند(از ابتدای انقلاب تا الان) این گروه تازه به دوران رسیده است که نمی خواهد آرمش برگردد و تا در این شلوغیها ذهن مردم را از این نحوه مدیریت ضعیف در حوزهای مختلف منجمله اقتصاد دور کند ، خدا را شکر 16 سال است که هاشمی در کار اجرائی نیست این آقایان که 5 ساله هستند چه گلی بسر ما مخصوصاً شهرستانیها زده اند، لطفاً درج کنید و منصف باشید
Iran, Islamic Republic of
ای کاش می شد که نویسندگان محترمی که این مطالب را به عنوان نظر می نویسند دید تا مشخص شود که چقدر با خدا ایمان دارند وچقدر پیرو ولایتند ؟
در شگفتم از این همه بی انصافی مگر جناب هاشمی چه گفتند که اینچنین به او بد می گوئید آیا کلام او کلام وحدت نیست ؟
آیا سزاوار است که هاشمی ومطهریها وبهشتیها ودستغیب ها وباکریها وهمتها ورجائیها ورضائیها وقالیبافها و.......را همه کنار بگذاریم وبه هر انچه که رجانیوز وجهان نیوز وکوچک زاده ورسایی وحسینیان می گویند اعتماد کنیم ؟
براستی اگر انصاف دارید تمام سلیقه های سیاسی موجود را در کنار هم به مردم نشان دهید وبدون اهانت وصحنه سازی واستفاده ابزاری از رسانها قضاوت را به مردم واگذارید ببینید وزنه سیاسی شما تا چه اندازه ای است
کمی به خود آیید قیامت در پیش است وپیش قاضی ملق بازی فایده ای نخواهد داشت.
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی برای خودش می ترسد که روزی هم مردم جلوی سخنرانیش رابگیرند
يك سوال از آقاي هاشمي دارم لطفا درج كنيد خيلي مايل هستم جواب بگيرم
سوال اين است كه آقاي هاشمي كه از ماوقع پشت پرده اطلاع دارند و آن را بيان مي كنند لطفا شخص ايشان از آنچه كه بين آقاي نجار و سيدحسن و انصاري اتفاق افتاد هم مطالبي را بيان نمايند چون مطالب ضد و نقيض در اين خصوص فراوان است.
و پاسخ دهند اگر ماجراي سيلي زدن به آقاي نجار صحيح باشد آيا اين عمل پسنديده است؟ آيا كسي پيدا نمي شود كه اين اشخاص را محكوم نمايد؟ آيا فقط مردم كه اعتراض داشتند بايد محكوم شوند آن هم بخاطر اينكه شعار عليه آقاي موسوي مي دادند؟
لطفا آقاي هاشمي پاسخ دهند.
در ضمن نكته قابل توجه اينكه به نظر من مردم از سخنراني آقاي سيدحسن جلوگيري نكردند بلكه ايشان نتوانست مجلس را مديريت كند اگر مي توانست مديريت كند سخنراني هم مي توانست بكند. همان طوري كه زماني كه احمدي نژاد در دانشگاه كلمبيا توانست با وجود آن فضاي سنگين و شعار عليه ايشان و ايران مديريت كند و سخنراني كند كه ماوقع را مي دانيد
لطفا درج نماييد و كسي پاسخ بدهد.
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی! بالاخره کدومو باور کنیم؟ این حرفهای قشنگو یا اون نامه آتشین و بدو سلامو؟ یا اون سکوتهای معنادار رو؟ یا فائزه رو؟ یا...

چه آسونه قشنگ حرف زدن!
Iran, Islamic Republic of
بالاخره همه به هاشمی اعتماد دارند!
Iran, Islamic Republic of
این آقا چی واسه خودش بریده و دوخته؟یعنی رهبر نمی دونه چکار کنه هاشمی باید به رهبر خط بده؟
آقای هاشمی تو اگه می دونستی چکار کنی که اون نامه توهین آمیز را به رهبر نمیزدی...
Iran, Islamic Republic of
جهان خجالت بكش. فتنه انگيزي بس است.
Iran, Islamic Republic of
سلام
من فقط یک سوال دارم.
اگر بلافاصله بعد از انتخابات و اعلام نتایج و ادعای تقلب توسط اصلاح طلبان، صدا و سیما مانند مناظره ها اعلام میکرد که برای شنیدن صدای منتقدین آماده است فکر نمی کنید که این قائله ها اتفاق نمی افتاد؟ آیا فکر نمی کنید که با این کار دست کسانی که دروغ گفتن باز میشد و مردم سره از ناسره را تشخیص میدادند؟
ولی من فکر میکنم که عده ای تعمدا افرادی را از اصلاح طلبان به سمت پرتگاه هل دادند و این آقایان هم حسابی گول خوردند و خودشان هم به این کار کمک کردند.
Iran, Islamic Republic of
الحمدالله هم رهبر امت را خوب شناخته است وهم امت رهبرش را وچه زیبا این امت جمهوری اسلامی ایران پشت این رهبر فرزانه و مقتدر درحرکت بسوی الله است آقای هاشمی از اینکه خود را در برابر این امت وامامش قرار دهید به خداوند پناه ببرید خوب میدانید که حرکت مردم در حرم آن امام راحل خود جوش ومردمی بود
Iran, Islamic Republic of
شما سطح علمیتون پائینه درک نمیکنید سخنان گرانبهای آقای هاشمی رو! ایشون برای ایجاد وحدت حتی از بیت محترمشون هم مایه گذاشتند، هیچ از خودتون پرسیدید که چرا آقا مهدی در انگلیس هستند؟! برای ایجاد وحدت با کشور دوست انگلیس دیگه! کی میخواید بفهمید!
کی میخواید بفهمید که اون نامه تنها و تنها برای وحدت نوشته شده بود، در اون زمان وحدت یعنی حذف احمدی نژاد (شعار هر کسی به غیر از احمدی نژاد!! که یادتونه)
کی میخواید بفهمید آنچه را که هاشمی و فرزندان مطهریها و بهشتیها و دستغیب ها و باکریها و همتها و رجائیها و گفته اند کلام وحدت آفرینه و دیگران کلا کلامشون باد هواست!
بیدار شید دیگه!! کی میخواید بفهمید! راستی قیامتم نزدیکه! (امان از این رانت های اطلاعاتی!)
Iran, Islamic Republic of
حتما وحدت از نظر آیت الله وحدت با سران فتنه ومخالفین ومعاندین با نظام مقدس جمهوری اسلامی است.همان کاری که ایشان (یا حداقل نزدیکان ایشان) در طی این چند ماه انجام داده اند.
Iran, Islamic Republic of
جهان چه سودی می بری؟؟؟فتنه درست می کنی به چی برسی؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خداوند سایت جهان را هدایت کند
Iran, Islamic Republic of
کار مردم در روز 14خرداد خیلی درست بود حالا هی یک عده ای اسمون را به ریسمون ببافند هیچ فایده ای نداره
Iran, Islamic Republic of
آقاي هاشمي ديگه بسه
Iran, Islamic Republic of
یعنی واقعا جناب هاشمی نمی دانند چرا مردم آن شعارها را دادند؟!
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه آقای هاشمی عادت دارند بجای رهبری اظهار نظر کنند.
....
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز چرا خجالت نمی کشی ؟به این روش تخریبی و بی تقوایی را تاکجا ادامه خواهی داد؟ چرا اندز و نصیحت در شما اثر ندارد؟ شما مدعی هستید که کارهای عجیب و غریب انجام شده است ! شما و آقای .... چه کسی را جذب کرده اید ؟ مگر ندیدهاید که .... هم جداشده است یا اورا جدا کرده اند ......که جذب شده بود اما الان چی لطفأ حیا کنید
واقعا متاسفم برای سایت شما شما همه شخص گرا هستید نه حق گرا.
Australia
سلام، خواستم نظری بدم ولی‌ دوست و برادر و هموطن عزیزم اینقدر نظر منو کاملو دقیق بیان کرده بودند که با اجازه ایشون بنده مجددا تکرار می‌کنم ( آقای هاشمی‌! بالاخره کدومو باور کنیم؟ این حرفهای قشنگو؟ یا اون نامهٔ اتشینو؟ یا اون سکوتهای معنا دارو؟ یا فائزه رو؟...... چه آسونه قشنگ حرف زدن!) آقای هاشمی‌ بهتر که یادآور بشم سخن مولا رو که فرمودند صداقت بهترین سیاست است. همان چیزی که رئیس جمهور محترم توسط آن قلبها رو تسخیر کردند.
Iran, Islamic Republic of
وقتی آقا گفته ما دیگه کسی نیستیم که بخواهیم اما اگر بیاریم . من کاملا نظرم عوض شد
Iran, Islamic Republic of
باسلام
خط امام همان خط اسلام است
خط بيت امام چه ربطي به ولايت فقيه دارد مگر در عمل اثبات كند
و منطبق با شاخص ها قرار گيرد