کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گمانه زنی درباره دختر معمر قذافی+ عکس

22 خرداد 1389 ساعت 10:18


آخرین نیوز - «عایشه قذافی» دختر «معمر قذافی» رهبر انقلاب لیبی است. «عایشه» در حال حاضر دارای رتبه "سپهبد" در ارتش لیبی است اما در رشته حقوق تحصیل کرده است. پدرش بارها و بارها در مراسم مختلف علاقه شدید خود را به این دختر اعلام کرده و گفته این دختر حتی توانایی اداره کشور و جانشینی مرا دارد.

«عایشه قذافی» علاقه بسیار زیادی به «صدام حسین» دیکتاتور سابق عراق داشت به طوری که وی را با لفظ "عمو" صدا می زد. پیش از حمله اشغالگران به عراق در سال 2003 میلادی، دختر «قذافی» به بغداد سفر کرده و با «صدام» و دیگر مقامات عراقی دیدار و گفتگو کرد. پس از اعدام «صدام» دختر رهبر لیبی به شدت آن اقدام را محکوم کرده و با شهید نامیدن دیکتاتور سابق عراق، اعدام وی را یک دستور آمریکایی خواند.

پس از بازداشت دیکتاتور سابق عراق، «عایشه» بارها اعلام کرد که مایل است عضو تیم وکلای دفاع از «صدام» باشد. وی در همان زمان طی اظهاراتی درباره دیکتاتور عراقی گفت: دوست دارم از «عمو صدام» دفاع کنم زیرا وی مانند پدر من است و با مشکلات قانونی بسیار زیادی روبرو شده است.

منابع آگاه از صنعاء پایتخت یمن خبر می دهند که پس از سقوط رژیم بعث سابق عراق، تعداد زیادی از سران و مقامات سابق بعث به یمن گریختند و در آنجا یک تشکل سیاسی تأسیس کردند تا به همکاری و ارتباط با یکدیگر ادامه بدهند. این منابع آگاه می‌گویند: «عایشه قذافی» پرداخت کننده هزینه‌های مالی تأسیس این تشکل بوده است.

گفته می‌شود «عایشه قذافی» نیز مانند پدرش علاقه خاصی به رفتارهای ویژه و تعجب برانگیز دارد تا بتواند توجه همگان را به خود جلب کند. از جمله اقدامات غیر قابل تصور وی، سفر به انگلیس و رفتن به «هاید پارک» و سخنرانی در تریبون آزاد آنجا بود. وی در آن سخنرانی از ارتش جمهوری ایرلند طرفداری کرد.

ناگفته نماند «عایشه» برای تحصیل در مقطع دکترا در رشته حقوق بین الملل به پاریس سفر کرد اما در آنجا عاشق یک پسر جوانی شد و تصمیم به ازدواج با وی گرفت. این تصمیمش با مخالفت شدید «معمر قذافی» و همسرش مواجه شد همین امر موجب شکست عشقی و افسردگی «عایشه» شد. در نهایت به ترک تحصیل کرده و به لیبی بازگشت. پس از بازگشت، پدرش برای روحیه دادن به وی، ترتیب داد تا مدرک دکترای افتخاری به وی اعطا کنند.

گفته می‌شود «عایشه قذافی» در ریخت و پاش و عیش و نوش از بسیاری از دختران و شاهزادگان کشورهای حوزه خلیج فارس نیز ولخرج تر است. وقت زیادی را در شهرهای مختلف اروپایی و در مجلل ترین هتل های آن می‌گذراند. کثرت سفرهای وی به اروپا، توجه مجلات این کشور را به خود جلب کرد و بسیاری از آنان شروع کردند به انتشار عکس های مختلفی از وی در حالات مختلف.

گفتنی است وی روز به روز در حال کسب شهرت بیشتر است و برخی از کارشناسان مسائل سیاسی لیبی معتقدند وی سرسخت ترین و اصلی ترین رقیب برادرش «سیف الإسلام قذافی» برای جانشینی «معمر قذافی» است.


کد مطلب: 119305

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/119305/گمانه-زنی-درباره-دختر-معمر-قذافی-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com