کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

الهيان:كالاهای رژيم صهيونيستي بايد تحريم شوند

18 خرداد 1389 ساعت 15:01


زهره الهيان در گفت و گو با خبرنگار سياسي «شبكه خبر دانشجو»، گفت: اين طرح دو فوريتي اصلاح قانون حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين در مورد تحريم كالاهاي كمپاني‌ها، شركت ها و كمپاني‌هاي رژيم صهيونيستي است.

طراح طرح دو فوريتي اصلاح قانون حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين ادامه داد: اين قانون در سال 69 مطرح شده اما ساز و كار لازم براي آن در نظر گرفته نشده است.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اين مطلب كه متاسفانه امروز شاهديم در بازارهاي داخلي نيز كالاهاي مربوط به شركت هاي رژيم صهيونيستي به فروش مي رسد و حتي بعضاً تبليغ نيز مي شود، تصريح كرد: كوكاكولا و نسكافه از جمله اين كالاها هستند كه چنين مواردي در شان نظام جمهوري اسلامي ايران و پرچمداري نظام ما در مبارزه با اين رژيم سفاك و غاصب نيست.

الهيان ادامه داد: به همين دليل اصلاحيه‌اي در مورد قانون حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين ارائه شد.

وي اضافه كرد: پيام اين طرح به مردم فلسطين اين است كه مجلس ايران در دفاع از ملت مظلوم فلسطين اقدامات مناسبي را انجام مي دهد و در حقيقت اين طرح جوابي به جنايات اخير رژيم صهيونيستي در مورد كاروان‌هاي آزادي است.

عضو فراكسيون زنان مجلس با تاكيد براينكه اين طرح مي تواند معيارها و ضوابط تشخيص كارخانجات صهيونيستي را مشخص كند، خاطرنشان كرد: قاعدتاً بايد بازرگانان، شركت‌ها و موسسات ايراني براي تشخيص كالاهاي مربوط به رژيم صهيونيستي ملاك‌ها و معيارهايي داشته تا بتوانند آن كالاها را تحريم كنند.

الهيان با اشاره به اينكه به همين منظور كميته‌اي مركب از وزارت خارجه، وزارت اقتصاد، وزارت نفت، بانك ها و صدا و سيما تشكيل خواهد شد، افزود: اين كميته موظف به ارائه معيارها و تشخيص كمپاني‌هاي رژيم صهيونيستي است.

وي با تاكيد بر اينكه صدا و سيما بايد مانع تبليغ كالاهاي مربوط به شركت‌ها و كارخانجات رژيم صهيونيستي شود، اظهار داشت: متاسفانه برخي شركت‌هاي داخلي نيز قراردادهايي با اين گونه شركت‌ها دارند و لازم است برخورد جدي با اين قبيل شركت‌ها صورت گيرد.


کد مطلب: 118743

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/118743/الهيان-كالاهای-رژيم-صهيونيستي-بايد-تحريم-شوند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com